Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2023, 22:59   #201
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De papa was zo druk bezig met filmen dat hij zijn kind niet toeriep om uit de weg te gaan. Goe bezig.
Inderdaad, die fietser moet kunnen doorrijden. Kind of niet, wanneer een fietser vol gas wil racen op het wandelpad dan moet je als wandelaar ALLES er aan doen om er voor te zorgen dat deze fietser kan doorgaan. Zoals in deze situatie, je smartphone gewoon weggooien en spurten naar je (klein) kind om deze uit te weg te duwen zodat de fietser kan doorgaan. Liefst nog een kleine buiging maken wanneer deze uberfietser je passeert zodat deze weet dat je als wandelaar je onderdanig laat blijken.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 23:04   #202
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Inderdaad, die fietser moet kunnen doorrijden. Kind of niet, wanneer een fietser vol gas wil racen op het wandelpad dan moet je als wandelaar ALLES er aan doen om er voor te zorgen dat deze fietser kan doorgaan. Zoals in deze situatie, je smartphone gewoon weggooien en spurten naar je (klein) kind om deze uit te weg te duwen zodat de fietser kan doorgaan. Liefst nog een kleine buiging maken wanneer deze uberfietser je passeert zodat deze weet dat je als wandelaar je onderdanig laat blijken.
Het is allemaal een kwestie van gezond verstand. En we hebben hier volgens mij te maken met twee onnozelaars:
1. De fietser die zag dat het meisje in de weg liep en toch doorreed.
2. De filmende vader die de fietser zag aankomen en zijn dochter/echtgenote niet verwittigde
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2023, 23:14   #203
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is allemaal een kwestie van gezond verstand. En we hebben hier volgens mij te maken met twee onnozelaars:
1. De fietser die zag dat het meisje in de weg liep en toch doorreed.
2. De filmende vader die de fietser zag aankomen en zijn dochter/echtgenote niet verwittigde
Is 3x "pas op" roepen niet voldoende als verwittiging? Wat kan je nog meer roepen op 2 a 3 seconden?
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 07:59   #204
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is allemaal een kwestie van gezond verstand. En we hebben hier volgens mij te maken met twee onnozelaars:
1. De fietser die zag dat het meisje in de weg liep en toch doorreed.
2. De filmende vader die de fietser zag aankomen en zijn dochter/echtgenote niet verwittigde
Ah er is al wat enige nuance.

Doorgaans is de tegenpartij van een "onschuldig kind" dat "enkel in de sneeuw wil spelen" al meteen veroordeeld tot de publieke brandstapel, ongeacht de ware toedracht of omstandigheden.

Adolf is ook ooit een kind geweest.

Al bij al vind ik het niet veel voorstellen; het kind krijgt een zetje, maar dat is het dan ook. Of het zetje bewust was of niet spreek ik me niet uit. In ieder geval is het een massahysterische storm in een glas water. Wij kregen vroeger regelmatig lappen om onze oren.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 11:33   #205
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ah er is al wat enige nuance.

Doorgaans is de tegenpartij van een "onschuldig kind" dat "enkel in de sneeuw wil spelen" al meteen veroordeeld tot de publieke brandstapel, ongeacht de ware toedracht of omstandigheden.

Adolf is ook ooit een kind geweest.

Al bij al vind ik het niet veel voorstellen; het kind krijgt een zetje, maar dat is het dan ook. Of het zetje bewust was of niet spreek ik me niet uit. In ieder geval is het een massahysterische storm in een glas water. Wij kregen vroeger regelmatig lappen om onze oren.
Als de kleine Adolf speelde met zijn tinnen soldaatjes zoals ik met mijn playmobielen, dan begin ik wel een en ander te begrijpen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be