Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2006, 10:21   #1
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard N-VA geschokt door brutale moord op Koerdisch echtpaar

N-VA geschokt door brutale moord op Koerdisch echtpaar

Citaat:
In Mizizah, een dorp nabij de Syrische grens in Turks Koerdistan, werden op de donderdag 2 maart de ouders van Derwish M. Ferho ( voorzitter Koerdisch Instituut Brussel) en Medeni Ferho ( journalist voor de Koerdische TV, Roj-Tv) na aanhoudende bedreiging door de Turkse autoriteiten op een laffe manier vermoord. Uit de autopsie is gebleken dat beiden heel zwaar gefolterd zijn geweest. De bedreigingen en omstandigheden van de moord wijzen op een betrokkenheid van de Turkse autoriteiten.
Citaat:
Europees Parlementslid Frieda Brepoels en de Vlaamse Parlementsleden Jan Loones en Kris Van Dijck reageren geschokt en verontwaardigd. Zij vragen de Belgische en Europese autoriteiten er bij Turkije op aan te dringen, volledige opheldering over de omstandigheden van deze brutale moord te scheppen.
[SIZE="4"]Eens te meer bewijst N-VA om de juiste redenen een eventuele toetreding van Turkije tot de Europese Unie niet te kunnen goedkeuren.[/SIZE]
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 10:34   #2
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens Bekijk bericht
N-VA geschokt door brutale moord op Koerdisch echtpaar





[SIZE=4]Eens te meer bewijst N-VA om de juiste redenen een eventuele toetreding van Turkije tot de Europese Unie niet te kunnen goedkeuren.[/SIZE]

Maar verdorie, de nVA heft zich NIET uitgesproken voor een referendum
over de Europese grondwet. En ga me nu niet verteelen dat het een niet met het ander te maken heeft!

Sorry, dit is een verhaaltje ven 'gespleten tong'
__________________
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 10:35   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

De N-Va had de sleutel in de hand om de deur voor Turkije dicht te gooien.
Door de grondwet goed te keuren (zonder de beloofde volksraadpleging vooraf) hebben ze de deur wagenwijd opengezet.

Het lijkt me heel hypocriet om nu als N-Va'er nog te komen fulmineren..........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 10:43   #4
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De N-Va had de sleutel in de hand om de deur voor Turkije dicht te gooien.
Door de grondwet goed te keuren (zonder de beloofde volksraadpleging vooraf) hebben ze de deur wagenwijd opengezet.

Het lijkt me heel hypocriet om nu als N-Va'er nog te komen fulmineren..........
Staaf, de nagel op de kop !!
Zie mijn post hierboven.


De NVA moet eens aan een serieus gewetensonderzoek beginnen.
En dat partijsslaafjes als Clemens nog zo stom zijn door zelf dergelijke topics te openen, om in hun eigen voet te schieten.

Niet te slaafs, Clemens, het wordt stilaan...............belachelijk
__________________
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 10:50   #5
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Staaf, de nagel op de kop !!
Zie mijn post hierboven.


De NVA moet eens aan een serieus gewetensonderzoek beginnen.
En dat partijsslaafjes als Clemens nog zo stom zijn door zelf dergelijke topics te openen, om in hun eigen voet te schieten.

Niet te slaafs, Clemens, het wordt stilaan...............belachelijk
AVV

Best eens het voorstel tot grondwet lezen.
Dan zou u weten dat deze niet gaat over Turkije.

Wie maakt zich hier belachelijk ?
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 11:10   #6
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens Bekijk bericht
AVV

Best eens het voorstel tot grondwet lezen.
Dan zou u weten dat deze niet gaat over Turkije.

Wie maakt zich hier belachelijk ?

Welnu, ik ga je wat zeggen :
Dat 'boek' ligt hier voor me op tafel.
En neen, ik heb het niet gelezen. Dat is voor mij idd. grotendeels 'onleesbaar'
Zal ik je wat zeggen. Jij hebt dat ook niet gelezen.

Wel de hoofdpunten in grote lijnen.
En ja, de toetreding van Turkije is in dit dossier erg belangrijk !!

Nee, neee Clemenske, doe je niet slimmer voor dan je bent.

U maakt zich idd. hopeloos belachelijk.

De NVA uitvoering in de Vlaamse regering en de NVA uitspraken en standpunten voor de Vlaamse regering : ne werled van verschil, en niet allen op vlak van de Europese grondwet.

Kortom Clemens,je dwaalt............
__________________
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 11:24   #7
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Welnu, ik ga je wat zeggen :
Dat 'boek' ligt hier voor me op tafel.
En neen, ik heb het niet gelezen. Dat is voor mij idd. grotendeels 'onleesbaar'
Zal ik je wat zeggen. Jij hebt dat ook niet gelezen.

Wel de hoofdpunten in grote lijnen.
En ja, de toetreding van Turkije is in dit dossier erg belangrijk !!
........

AVV

Indien u het boek bij u hebt,
citeer dan maar eens dat de toetreding van Turkije een vaststaand feit is.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 11:34   #8
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De N-Va had de sleutel in de hand om de deur voor Turkije dicht te gooien.
Door de grondwet goed te keuren (zonder de beloofde volksraadpleging vooraf) hebben ze de deur wagenwijd opengezet.
Wat een desinformatie! De (mogelijk) toetreding van Turkije heeft niets te maken met de Europese Grondwet.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 12:11   #9
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Welnu, ik ga je wat zeggen :
Dat 'boek' ligt hier voor me op tafel.
Boek is blijkbaar van de tafel gevallen!
Zoeken AVV!!!
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 13:04   #10
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens Bekijk bericht
Boek is blijkbaar van de tafel gevallen!
Zoeken AVV!!!
Nee, Clemens
Ben je werkelijk zo naief of doe je maar alsof, omdat je dat nu beter uitkomt.

Er staat idd. niet in de dat Turkije tot de Eu kan toetreden.
Dat weet zelfs iemand die niet met politiek bezig is


Wel is het zo dat in de Europese Grondwet het uitbreidingsproces in volle vaart wordt verdergezet, en er nergens een bepaling wordt vastgelegd welke 'Europese' staten (en Clemens met de nadruk op Europese staten)
eventueel kunnen toetreden tot de Unie.
Nergens , maar ook nergens worden de buitengrenzen van de Europese Unie in die grondwet vastgelegd.
Nergens wordt aan de deelstaten gevraagd of ze bereid zijn de kosten van de uitbreiding te betalen


Turkije wordt aanvaard als kandidaat-lidstaat.

Degene die nu echt geen verband ziet tssen het goedkeuren van die Grondwet en de eventuele toetreding van Turkije (ja, een echt Europees land op alle gebied.....schandalig!!) tot Europa, is in mijn ogen stekeblind!


In het algemeen kan men stellen dat die Europese grondwet over de hoofden van de burger beslist worden. Alhoewel een overgrote meerderheid van de Europeanen tegen de toetreding van Turkije , is deze grondwet een aanzet om het Turkije straks mogelijk te maken.

Mijn voornaamste tegenkanting tegen deze grondwet (wat eigenlijk al een verkeerd woord is : alleen een staat heeft een grondwet. of gaan we straks naar een Europese superstaat?) :

* Geen grensomschrijving

* alleen maar méér Europa - te weinig macht voor de soevereine staten

* immigratie en vluchtelingenbeleid : geen eigen beleid meer mogelijk

* gebrek aan verantwoording aan de individuele bruger.
VB petitie recht : 1 miljoen handtekeningen
Inspraak van nationale parlementen zijn vrijblijvend

* Kleinere lidstaten : meer nadelig

* en het ergste : het is gewoon niet te lezen : ik heb maar een graduaat diploma en begrijp er dikwijls de ballen niet van.
waar ik mee wil zeggen : Aan Jan modaal wordt niet op een bevattelijke manier uitgelegd wat het in feite inhoudt.

En ja, Clemens, zoals ik al zei, ik heb het niet gelezen en dat geldt dan voor ons allebei.

Maar het een loskoppelen van het ander (grondwet - Turkije) getuigt van nog minder kennis dan wat ik erover weet.
Zielig Clemens
__________________
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 14:30   #11
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

AVV,

Zijn dit teksten uit uw boek op de tafel? Of is dit uw interpretatie?

Trouwens het is het VB dat momenteel de Turkse regering, een onderdrukkend regime, onrechtstreeks ondersteunt in haar eis van uitlevering van mensen aan Turkije.

Terwijl men goed weet dat Turkije de mensenrechten met de voeten overtreedt en deze mensen geen eerlijk proces zal geven.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 20:59   #12
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens Bekijk bericht
AVV,

Zijn dit teksten uit uw boek op de tafel? Of is dit uw interpretatie?

Trouwens het is het VB dat momenteel de Turkse regering, een onderdrukkend regime, onrechtstreeks ondersteunt in haar eis van uitlevering van mensen aan Turkije.

Terwijl men goed weet dat Turkije de mensenrechten met de voeten overtreedt en deze mensen geen eerlijk proces zal geven.
Man,man toch, met U valt echt niet te praten

dit heeft echt geen zin meer.

Nu haal je er Erdal bij, een terroriste , om je gelijk te halen.


Wees maar overtuigd van je grote NVA gelijk. De toekomst ziet er voor U met dag minder rooskleurig uit. Vooral zo verderdoen.........
__________________
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 22:07   #13
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

AVV,

Erdal haal ik erbij om aan te tonen hoe dubbelzinnig het VB reageert.

Turkije mag volgens het VB niet toetreden tot de Europese unie omdat het behoort tot de islamitische beschavingsgemeenschap en andere tradities en waarden kent en een totaal verschillende politieke cultuur. Turkije is ook geen democratie naar Europees model.Ook wordt er op grootschalige wijze gefolterd in Turkije.

Nu gaat het VB deze zelfde Turkse dictators onrechtstreeks steunen in hun eis Erdal uit te leveren. Dat folteren speelt plots geen rol meer!

Erdal is gevlucht voor een mogelijke uitlevering aan Turkije, zeker niet voor haar lichte gevangenisstraf, die ze hier moet uitzitten.

Bij een mogelijke uitlevering komt ze in een regime terecht dat de mensenrechten schendt. Uitlevering aan de Turkse staat zou immers neerkomen op een doodvonnis.

Als de Belgische regering haar uitlevert aan Turkije, zal ze niet lang meer leven. Want een medeverdachte van Erdal is met de hulp van de Turkse staat door een maffia-lid vermoord in de gevangenis. Daarna liet de politie de moordenaar ontsnappen.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 18:36   #14
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens Bekijk bericht
AVV,

Erdal haal ik erbij om aan te tonen hoe dubbelzinnig het VB reageert.

Turkije mag volgens het VB niet toetreden tot de Europese unie omdat het behoort tot de islamitische beschavingsgemeenschap en andere tradities en waarden kent en een totaal verschillende politieke cultuur. Turkije is ook geen democratie naar Europees model.Ook wordt er op grootschalige wijze gefolterd in Turkije.

Nu gaat het VB deze zelfde Turkse dictators onrechtstreeks steunen in hun eis Erdal uit te leveren. Dat folteren speelt plots geen rol meer!

Erdal is gevlucht voor een mogelijke uitlevering aan Turkije, zeker niet voor haar lichte gevangenisstraf, die ze hier moet uitzitten.

Bij een mogelijke uitlevering komt ze in een regime terecht dat de mensenrechten schendt. Uitlevering aan de Turkse staat zou immers neerkomen op een doodvonnis.

Als de Belgische regering haar uitlevert aan Turkije, zal ze niet lang meer leven. Want een medeverdachte van Erdal is met de hulp van de Turkse staat door een maffia-lid vermoord in de gevangenis. Daarna liet de politie de moordenaar ontsnappen.


Mens, mens toch

Er is maar één partij die sinds dag 1 , de toetreding van Turkije tot de EU van de daken heeft geschreeuwd : HET vLAAMS BELANG

Wat der rol van een terroriste als Erdal in dit gegeven doet, is een ander thema

Probeer toch aub on-topic (zelfs uw eigen topic) te blijven.

De tjeven kunnen nog veel van U leren.
U bent uitermate capabel om deze hand-en spandiensten te leveren.
U bent echt terecht gekomen waar U thuishoort.

Wat voor Vlaams Nationalisten binnen de NVA niet gezegd kan worden.
__________________
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 18:37   #15
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Mens, mens toch

Er is maar één partij die sinds dag 1 , de toetreding van Turkije tot de EU van de daken heeft geschreeuwd : HET vLAAMS BELANG

Wat der rol van een terroriste als Erdal in dit gegeven doet, is een ander thema

Probeer toch aub on-topic (zelfs uw eigen topic) te blijven.

De tjeven kunnen nog veel van U leren.
U bent uitermate capabel om deze hand-en spandiensten te leveren.
U bent echt terecht gekomen waar U thuishoort.

Wat voor Vlaams Nationalisten binnen de NVA niet gezegd kan worden.

Waar ik mee wil zeggen : IN GEEEN GEVAL EEN TOETREDING VAN TURKIJE TOT DE EU
__________________
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 19:35   #16
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Wat der rol van een terroriste als Erdal in dit gegeven doet, is een ander thema

Probeer toch aub on-topic (zelfs uw eigen topic) te blijven.
AVV,

U bent blijkbaar het onderwerp van deze topic vergeten “N-VA geschokt door brutale moord op Koerdisch echtpaar

Dat Erdal op deze topic eveneens vermeld wordt, is de evidentie zelf. Zij dreigt ook het slachtoffer te worden van het fascistisch regime dat er momenteel heerst in Turkije.

De onderdrukte bevolking in Turkije verdient onze steun en zolang Turkije de mensenrechten aan zijn laars lapt, heeft dit regime geen recht op een eis van uitlevering van wie dan ook!


Citaat:
BRUSSEL - De Vlaamse minister van Buitenlands Beleid, Geert Bourgeois (N-VA), heeft in een brief aan de Turkse ambassadeur in Brussel uitleg gevraagd over de moord op de ouders van Derwich Ferho, de voorzitter van het Koerdisch Instituut in Brussel.

,,Ik wil dat opheldering gegeven wordt over de omstandigheden waarin één en ander gebeurd is. Als het zo zou zijn dat het hier om een vorm van staatsterreur gaat, dan is dat heel, heel belangrijk'', zo verklaarde Bourgeois maandagochtend op de VRT-Radio.

,,Turkije wenst lid te worden van de Europese Unie. Als zou blijken dat daar op dergelijke grove manier een schending van de mensenrechten gebeurt, dan is dat enorm belangrijk in de afrekening bij die toetreding'', vervolgde Bourgeois.

De partijen N-VA en Groen! hadden zondag gevraagd dat Turkije duidelijkheid verschaft over de moord op de ouders van Derwich Ferho.

Het hoogbejaarde paar werd donderdag omgebracht in hun dorp Mizizah, in Turks Koerdistan. Volgens het Koerdisch Instituut zijn ze vermoord door ,,doodseskaders'' en lokale veiligheidsdiensten, als vergelding voor de ,,anti-Turkse activiteiten'' van hun naar België gevluchte zonen.
VMJ
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 19:38   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens Bekijk bericht
N-VA geschokt door brutale moord op Koerdisch echtpaar





[SIZE=4]Eens te meer bewijst N-VA om de juiste redenen een eventuele toetreding van Turkije tot de Europese Unie niet te kunnen goedkeuren.[/SIZE]

Niet lullen hé Clemens. Dat men het met de mensenrechten in Turkije niet al te nauw neemt is niks nieuws. Dat heeft de N-VA nochthans niet belet om mee onderhandelingen met het oog op toetreding goed te keuren.

De N-VA begint meer tsjeef dan de tsjeven zelf aan te voelen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 19:39   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens Bekijk bericht
U bent blijkbaar het onderwerp van deze topic vergeten “N-VA geschokt door brutale moord op Koerdisch echtpaar
De N-Va mag zich zo geschokt voordoen als ze wil.
Ik denk dat ze vooral deze buitenlandse aangelegenheid aangrijpt om te scoren en haar binnenlandse non-beleid te camoufleren.
De achterban loopt daar in, maar een nuchtere Belgicist ziet doorheen die losse flodder.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 19:43   #19
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

En dan durft Turkje zichzelf een democratie. En dan zijn ze verbaasd dat sommige met bomaanslagen beginnen. De reden dat ze dat doen is om dat ze eigenlijk niets te verliezen hebben. Kun hard vergelijken met Tsjetjenië die leven daar in tenten en kapot geschoten huizen. Ik heb overtijd nog een reportage gezien. Ik heb hem voor hem voor het einde juist weggezapt omdat ik er niet goed van werd.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 22:42   #20
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Waar ik mee wil zeggen : IN GEEEN GEVAL EEN TOETREDING VAN TURKIJE TOT DE EU
zou je niet eens beginnen te citeren, waar de Europese grondwet handelt over te toetreding van Turkije?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be