Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2012, 21:18   #14601
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Vandaar het onderlijnde in mijn post.
Uw post is duidelijk niet gericht naar de pestjong dat de straten in de steden bevolkt. Dus toch niet echt zo wederzijds.

Laatst gewijzigd door F.B. : 22 februari 2012 om 21:19.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 22:44   #14602
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Uw post is duidelijk niet gericht naar de pestjong dat de straten in de steden bevolkt. Dus toch niet echt zo wederzijds.
Mijn post is gericht aan de mensen op dit forum, duh ...
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 09:31   #14603
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Toch wel. Dat is nu eenmaal het simplistisch dogma voor de steeds-ethisch-verantwoorde-altijd-correcte-denkers; Blanken zijn racisten, en niet-blanken zijn dat per definitie niet. Alles wat een allochtoon doet of niet doet vloeit voort uit de onverdraagzame houding van de autochtoon. Zoiets als "eigen verantwoordelijkheid" bestaat niet.
Moest men ooit eens aan wat zelfkritiek doen, dan zou men inzien dat hun gedrag alleen maar bijdraagt tot nog meer segregatie.
Dan wordt het toch tijd dat je eens goed rondkijkt en luistert. Er is meer racisme en rancune tussen etnische en religieuze minderheden onderling.
Er is echter een verschil tussen de feiten en de perceptie. De perceptie wilt dat racisme in de media vooral wordt benadrukt als zijnde een probleem van de autochtonen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 09:47   #14604
Yous
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Locatie: Lier
Berichten: 353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan wordt het toch tijd dat je eens goed rondkijkt en luistert. Er is meer racisme en rancune tussen etnische en religieuze minderheden onderling.
Er is echter een verschil tussen de feiten en de perceptie. De perceptie wilt dat racisme in de media vooral wordt benadrukt als zijnde een probleem van de autochtonen.
Wel ja, dat wil ik zeggen.
Citaat:
Blanken zijn racisten, en niet-blanken zijn dat per definitie niet. Alles wat een allochtoon doet of niet doet vloeit voort uit de onverdraagzame houding van de autochtoon. Zoiets als "eigen verantwoordelijkheid" bestaat niet.
Uiteraard is dit sarcastisch bedoeld. Was dat niet duidelijk?
Het is gewoon de teneur bij de steeds-ethisch-verantwoorde-altijd-correcte-denkers

Laatst gewijzigd door Yous : 23 februari 2012 om 09:48.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 09:53   #14605
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Sommigen gooien de term losweg over dit forum, terwijl ze niet eens weten wat voor rascisme het dan wel is en tegen wie dit gericht is.

Velen die tegen deze topic zijn zeggen ook dat ik een rcsist ben...terwijl ze niet eens weten welke huidskleur ik heb, waar ik afkomstig van ben, tegen wie ik dan wel iets heb,... en toch veroordelen ze mij...en dan zijn het diezelfden die het hebben over veralgemeningen.
Ik begrijp uw redenering in de tweede paragraaf niet. Waarom moet iemand weten welke huidskleur u hebt om u van racisme te verwijten ?

"racisme: het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde" (dixit Van Dale)
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 10:09   #14606
Yous
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Locatie: Lier
Berichten: 353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik begrijp uw redenering in de tweede paragraaf niet. Waarom moet iemand weten welke huidskleur u hebt om u van racisme te verwijten ?

"racisme: het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde" (dixit Van Dale)
Ik volg zijn redenering. Het is niet omdat je kritisch (soms scherp en cynisch) bent t.o.v. immigratie en migranten, dat je dan een racist bent.

Laatst gewijzigd door Yous : 23 februari 2012 om 10:10.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 10:13   #14607
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Wel ja, dat wil ik zeggen.

Uiteraard is dit sarcastisch bedoeld. Was dat niet duidelijk?
Neen, dat was niet duidelijk.

Citaat:
Het is gewoon de teneur bij de steeds-ethisch-verantwoorde-altijd-correcte-denkers
Is dit sarcasme?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 10:26   #14608
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is een op zijn minst een wisselwerking.
Door de problemen komen er meer racisten.
Door racisten komen er meer problemen.
En racisten maken racisten.

Dat laatste is iets waar de makers van dit forum trots mogen op zijn.
je kunt toch geen problemen hebben door racisme definitie mooi af te lijnen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 10:31   #14609
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik begrijp uw redenering in de tweede paragraaf niet. Waarom moet iemand weten welke huidskleur u hebt om u van racisme te verwijten ?

"racisme: het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde" (dixit Van Dale)
Ge geeft zelf het antwoord.
Zonder dat ge weet tot welk ras hij behoord kunt ge niet weten of er sprake is haat van het ene ras jegens een ander.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 11:33   #14610
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Het is niet omdat je kritisch (soms scherp en cynisch) bent t.o.v. immigratie en migranten, dat je dan een racist bent.
Akkoord.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 11:53   #14611
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dat was niet duidelijk.


Is dit sarcasme?
ik vrees dat noch rudy noch jij het begrip "sarcasme" onder de knie hebt.
voor mij was het overduidelijk Yous.
Dat is nu eenmaal het simplistisch dogma voor de steeds-ethisch-verantwoorde-altijd-correcte-denkers:
" Blanken zijn racisten, en niet-blanken zijn dat per definitie niet. Alles wat een allochtoon doet of niet doet vloeit voort uit de onverdraagzame houding van de autochtoon. Zoiets als "eigen verantwoordelijkheid" bestaat niet."

Moest men ooit eens aan wat zelfkritiek doen, dan zou men inzien dat hun gedrag alleen maar bijdraagt tot nog meer segregatie.
het ging hier dus over het "simplistisch dogma voor de PC denkers".
zo te zien hebben rudy en artisjok daarover gelezen zullen we maar denken?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 12:07   #14612
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is een op zijn minst een wisselwerking.
Door de problemen komen er meer racisten.
Door racisten komen er meer problemen.
En racisten maken racisten.

Dat laatste is iets waar de makers van dit forum trots mogen op zijn.
Geef dan eens voorbeelden van mensen die rascistisch gemaakt zijn...

Zonder problemen heb je geen reden om rascist te worden.
Mensen die zichzelf beschermen omdat ze geen andere keuze hebben worden ook bestempeld als rasctist, terwijl ze dat niet zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 12:09   #14613
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als iemand zich een mening vormt over u op basis van uw meningen, dan is dat geen veralgemening, maar een mening.
Iedereen hier vormt zich een mening op basis van alledaagse feiten die gebeuren, dan is dat geen veralgemening, maar een mening. Nee, jij noemt dat rascisme.

Komt nog bij, dat mensen mijn woorden verdraaien en blijkbaar beter weten dan mezelf waar of tegen wie ik iets heb. Kortom, ze hebben zoals ik al zei geen flauw idee, maar toch ben ik voor hen een rascist.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 23 februari 2012 om 12:10.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 12:11   #14614
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik begrijp uw redenering in de tweede paragraaf niet. Waarom moet iemand weten welke huidskleur u hebt om u van racisme te verwijten ?

"racisme: het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde" (dixit Van Dale)
Idd, jegens een ander ras...dus als je niet weet welk ras of huidskleur ik heb...hoe weet je dan dat ik rascistisch ben tov blanken, zwarten, amerikanen, russen,...weet ik veel wie?

Zeg het maar...tov wie ben ik rascistisch en waarom dan wel?
Ben ik zwart? Heb ik iets tegen blanken? Ben ik blank en heb ik iets tegen bruin?...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 23 februari 2012 om 12:12.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:01   #14615
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Idd, jegens een ander ras...dus als je niet weet welk ras of huidskleur ik heb...hoe weet je dan dat ik rascistisch ben tov blanken, zwarten, amerikanen, russen,...weet ik veel wie?

Zeg het maar...tov wie ben ik rascistisch en waarom dan wel?
Ben ik zwart? Heb ik iets tegen blanken? Ben ik blank en heb ik iets tegen bruin?...
... misschien omdat verondersteld wordt dat iemand die op de kap van de Marokkanen zit zelf geen Marokkaan is. Zou kunnen. Idd, op een forum kan je hieromtrent nooit zeker zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:10   #14616
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
... misschien omdat verondersteld wordt dat iemand die op de kap van de Marokkanen zit zelf geen Marokkaan is. Zou kunnen. Idd, op een forum kan je hieromtrent nooit zeker zijn.
Bedoel je nu dat als een marokkaan op de kap van een marokkaan zit, dit niet racistisch is, maar als een turk op de kap van diezelfde marokkaan zit, dit wèl racistisch is?

of bedoel je nu dat het enkel racistisch is als die neonazistische fascistische verdomde vlaming zonder cultuur op de kap van die marokkaan zit?

Ik weet nu wel dat Yussuf Leblanc gezegd heeft dat een minderheid nooit kan discrimineren (nou ja, racisme is discriminatie zeker?) maar volgens mij zijn er op de wereld wèl meer Turken en Marokkanen dan Vlamingen. Dit zou dus betekenen dat Vlamingen geen Marokkanen of Turken kunnen discrimineren.... of niet?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 februari 2012 om 13:12.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:26   #14617
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Iedereen hier vormt zich een mening op basis van alledaagse feiten die gebeuren, dan is dat geen veralgemening, maar een mening. Nee, jij noemt dat rascisme.
Neen, al te vaak vormt men zich een mening op basis van een selectie van "alledaagse" feiten. Dan veralgemeent men dit nog eens.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:42   #14618
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Geef dan eens voorbeelden van mensen die rascistisch gemaakt zijn...
De anti-racisten maken ook tal van racisten erbij.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:51   #14619
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, al te vaak vormt men zich een mening op basis van een selectie van "alledaagse" feiten. Dan veralgemeent men dit nog eens.
Zeg Artisjok.
Is de islam een factor in het massief crimineel gedrag van islamieten of niet ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 16:16   #14620
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, al te vaak vormt men zich een mening op basis van een selectie van "alledaagse" feiten. Dan veralgemeent men dit nog eens.
oesje, Lauretje is boos geworden:

tja... Brussel, fraude, RTBF.... een nederlandstalige vlaming zal het alvast niet zijn denk ik.
(of is dit een veralgemening op basis van een selectie van alledaagse feiten misschien?)

Citaat:
Een radioploeg van de RTBF achterhaalde dat een dokter uit Brussel ziektebriefjes uitgaf tegen betaling en zonder zijn patiënten te onderzoeken. Minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS) tilt zwaar aan het voorschrijfgedrag van de dokter.
De minister zegt dat de dokter een grote fout heeft begaan. Onkelinx is niet te spreken over het slechte beeld dat de dokter geeft aan het beroep. Ze beschuldigt hem van valsheid in geschriften en sociale fraude. Door zo'n documenten 'in het zwart' te geven begaat de dokter een zwaar misdrijf.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120223_126

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 februari 2012 om 16:19.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be