Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 18 november 2015, 14:23   #41
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Westers betekent persoonlijke vrijheid. Een systeem met vele fouten maar zoveel beter dan één of ander keurslijf waarin mensen moeten lopen.
Als je persoonlijke vrijheid wil ben je beter af in bijvoorbeeld Latijns America tegenwoordig dan in die westerse landen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 18 november 2015, 14:28   #42
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als je persoonlijke vrijheid wil ben je beter af in bijvoorbeeld Latijns America tegenwoordig dan in die westerse landen.
Latijns Amerika is voor mij niet het synoniem van persoonlijke vrijheid moet ik eerlijk toegeven; de criminaliteit is er een serieuze bedreiging van.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline  
Oud 18 november 2015, 14:34   #43
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel hamac, je stelt het misschien een beetje extreem, maar toch is er veel waar van wat je daar zegt. Een kenmerk van de moslim filosofie is een neiging om alles wat verkeerd gaat gelaten aan Allah toe te schrijven (Inch'Allah). Een kenmerk van het Christendom is een zeker misprijzen voor het materiële en de visie dat de mens a priori een zondaar is, dus een neiging vertoont tot het kwade. De mens kan slechts daar aan ontsnappen door onthechting en geloof in Jezus.
De Joodse filosofie is wel anders. De hele reeks regels en verplichtingen die de Torah hen oplegt hebben, voor de naleving ervan meestal een aards, een materieel aspect. Zij verwerpen de idee dat onthechting en boetedoening de weg is naar God. Een Jood zegt dat hij niet "gelooft" dat er een God is maar dat hij dat weet. Hij gelooft wél dat, door te leven volgens de principes van zijn religie hij een beter mens wordt en dat daardoor hij bijdraagt tot een verbetering van de wereld (Tikkun Olam). Dat is één van de aspecten van het Judaïsme die ik aantrekkelijk vind.
Nog een zeer belangrijk voordeel van het judaisme waarom deze veel minder storend zijn is het gegeven dat zij geen bekeringsgodsdienst zijn. Sterker nog, de orthodoxe Joden doen er alles aan om bekeringen erg moeilijk te maken.
Dat blijft voor mij een van de grootste problemen van de Islam en de Christenen nl. niet alleen de eigen regeltjes voor gelovigen opleggen maar deze ook aan jan en alleman willen opdringen. Erg irritant.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline  
Oud 18 november 2015, 14:38   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Latijns Amerika is voor mij niet het synoniem van persoonlijke vrijheid moet ik eerlijk toegeven; de criminaliteit is er een serieuze bedreiging van.
Zeker een probleem op bepaalde plaatsen. Maar als je persoonlijke vrijheid wil vraag je eigenlijk om een gereduceerde staatsinmenging.

Ik ken toch heel wat Europeanen die zich in Latijns America veel vrijer voelen (en dat ook zijn) dan in Europa.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 november 2015 om 14:39.
Johan Bollen is offline  
Oud 18 november 2015, 14:46   #45
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zeker een probleem op bepaalde plaatsen. Maar als je persoonlijke vrijheid wil vraag je eigenlijk om een gereduceerde staatsinmenging.

Ik ken toch heel wat Europeanen die zich in Latijns America veel vrijer voelen (en dat ook zijn) dan in Europa.
Willen ze daar ook blijven of gaan ze kapot van de heimwee.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 18 november 2015, 14:49   #46
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zeker een probleem op bepaalde plaatsen. Maar als je persoonlijke vrijheid wil vraag je eigenlijk om een gereduceerde staatsinmenging.

Ik ken toch heel wat Europeanen die zich in Latijns America veel vrijer voelen (en dat ook zijn) dan in Europa.
Adolf Eichmann voelde zich er ook in z'n sas
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline  
Oud 18 november 2015, 14:55   #47
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Willen ze daar ook blijven of gaan ze kapot van de heimwee.
Niet te veralgemenen, maar heimwee is iets voor beginnelingen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 18 november 2015, 14:56   #48
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Adolf Eichmann voelde zich er ook in z'n sas
Waarschijnlijk nooit hier geweest, dat je met zo'n achterhaald stereotype af komt?
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 18 november 2015, 15:11   #49
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Waarschijnlijk nooit hier geweest, dat je met zo'n achterhaald stereotype af komt?
Wow, jij bent snel in je gat gebeten.....het was maar een grapje zeg!!
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline  
Oud 18 november 2015, 15:19   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Wow, jij bent snel in je gat gebeten.....het was maar een grapje zeg!!
OK.

Het café waar Eichman vaak kwam bestaat hier nog in La Paz. Ik heb maar 1 keer geweten dat iemand me ernaar vroeg. Een bezoeker uit Europa. De Bolivianen interesseert dat geen zier.
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 18 november 2015, 15:21   #51
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
OK.

Het café waar Eichman vaak kwam bestaat hier nog in La Paz. Ik heb maar 1 keer geweten dat iemand me ernaar vroeg. Een bezoeker uit Europa. De Bolivianen interesseert dat geen zier.
Ah daar woont gij. Is dat daar niet gevaarlijk?
En mag ik vragen wat iemand voor La Paz doet kiezen?
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline  
Oud 18 november 2015, 15:40   #52
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ah daar woont gij. Is dat daar niet gevaarlijk?
Niet waar ik woon.

Citaat:
En mag ik vragen wat iemand voor La Paz doet kiezen?
Misschien heeft La Paz mij wel gekozen? Sorry. Het antwoord is te persoonlijk en te complex. Ik heb geen zin erop in te gaan hier.
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 18 november 2015, 16:08   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Nog een zeer belangrijk voordeel van het judaisme waarom deze veel minder storend zijn is het gegeven dat zij geen bekeringsgodsdienst zijn. Sterker nog, de orthodoxe Joden doen er alles aan om bekeringen erg moeilijk te maken.
Dat blijft voor mij een van de grootste problemen van de Islam en de Christenen nl. niet alleen de eigen regeltjes voor gelovigen opleggen maar deze ook aan jan en alleman willen opdringen. Erg irritant.
Inderdaad. De orthodoxe joodse rabbi's tonen er veel begrip voor dat het voor iemand die niet behoort tot een joodse familie zeer moeilijk is om volledig de joodse religie in zijn orthodoxe interpretatie (naleven van de 613 mitzvoth) te volgen. Wanneer uw levenspartner en uw gezin niet bereid zijn u te volgen komt het praktisch neer op een breuk. Het standpunt van de orthodoxe rabbi's is dan ook: u hoeft niet zich te bekeren. Leef de noachidische wetten na. Die zeven noachidische wetten zijn in feite zeven categorieën die door rabbi's reeds werden gedetailleerd tot zowat 66 items. Het stemt nagenoeg overeen met een flink deel van de joodse principes.
quercus is offline  
Oud 18 november 2015, 16:11   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
OK.

Het café waar Eichman vaak kwam bestaat hier nog in La Paz. Ik heb maar 1 keer geweten dat iemand me ernaar vroeg. Een bezoeker uit Europa. De Bolivianen interesseert dat geen zier.
Maar hield Eichmann zich niet schuil in Argentinië? Hij werd door de Mossad toch opgepakt in Buenos Aires? Ik ga hier nu niet betwisten dat hij ook niet in Bolivia kwam. Misschien voor zaken of zo, of als toerist?
quercus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be