Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2005, 18:15   #341
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Het enige positieve aan de Belgische staatsschuld, is het feit dat die schuld "binnenlands" is. Bij aflossing van de schuld "blijft" het geld dus in België....of in Vlaanderen, aangezien de schuldeisers zich vooral in Vlaanderen bevinden.
Mag ik u eens vragen op welk cijfermateriaal u de bewering in uw laatste zin heeft kunnen funderen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 18:17   #342
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Op federaal niveau heeft Wallonië inderdaad een tekort, dat heb ik nergens ontkend. De transfers zijn een feit.
Niet alleen daar. Ook in haar regionale diensten moet het Waalse Gewest alsook de Franse Gemeenschap met een zwaar tekort worstelen (de Franse Gemeenschap nog in grotere mate dan het Waalse Gewest).

Het Vlaamse Gewest/Gemeenschap is hier een uitzondering met een heel gezonde begroting.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 18:17   #343
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Mag ik u eens vragen op welk cijfermateriaal u de bewering in uw laatste zin heeft kunnen funderen?
Patriot zijn theebladeren. Hoeveel keer moet ik u dat nog zeggen?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 18:19   #344
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Betekent dit dat de Belgische Staat alsmaar meer geld moet aan Vlaanderen, of beter gezegd, aan Vlamingen?
Indien dat zo is, is die redenering niet juist. Dat geld komt immers terug naar Vlaanderen, weliswaar op iets langere termijn.
Ja?

Dan moet u mij eens uitleggen "hoe", "wanneer" en "in welke mate" dat geld "terugkomt"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 19:10   #345
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Hun bediening is rotslecht. Vorig jaar (!!) reeds heb ik honderden uitgaven van hun maandblad besteld (reeds vooraf geperforeerd en op zacht papier), af te leveren aan mijn wc, en denk je dat ik ooit iets ontvangen heb? Ik heb hun ombudsdienst opgebeld maar ik hoorde daar alleen een wachttoon op de melodie van "Horst Wessel". Na 15 minuten wachten nam een verveelde advocaat op, die meteen vroeg of het met de man van het uitzendkantoor was en of hij eindelijk werk voor hem had. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, als troostzending voor de schijnbaar verloren gegane bestelling heb ik een wc-borstel gekregen met als borstelkop een gestileerde versie van het hoofd van koning albert.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 23:08   #346
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Kost dat 15 euro? 't Is er aan te zien dat dat niet in grote oplage wordt gedrukt. De Vlaamse aan 5 tot 8,5 euro
Tiens. Dat moet lukken. Mijn schotelvod kost even veel.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 23:10   #347
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Hun bediening is rotslecht. Vorig jaar (!!) reeds heb ik honderden uitgaven van hun maandblad besteld (reeds vooraf geperforeerd en op zacht papier), af te leveren aan mijn wc, en denk je dat ik ooit iets ontvangen heb? Ik heb hun ombudsdienst opgebeld maar ik hoorde daar alleen een wachttoon op de melodie van "Horst Wessel". Na 15 minuten wachten nam een verveelde advocaat op, die meteen vroeg of het met de man van het uitzendkantoor was en of hij eindelijk werk voor hem had. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, als troostzending voor de schijnbaar verloren gegane bestelling heb ik een wc-borstel gekregen met als borstelkop een gestileerde versie van het hoofd van koning albert.
En kunnen uw klanten daarmee lachen?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 12:46   #348
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En kunnen uw klanten daarmee lachen?
Een yann-reactie!
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 14:40   #349
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Een yann-reactie!
Stubaf. praat alsmaar over wc's. Hij moet dus wel in die business zitten. Alleen vraag ik me af waar hij precies zijn job uitoefent. Dan kan ik hem eens bezoeken als de nood hoog is.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be