Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2017, 11:26   #121
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jazeker, nu je het zegt is dat heel bijzonder. Most curious to say the least.
Gespleten?
Citaat:


Omdat ik dan gek word verklaard uiteraard. Maar goed, ik twijfel zelf aan de ervaring en kom woorden te kort dus zwijg over die ervaring.
Je wordt sowieso al voor gek verklaard, dus ik kan me niet voorstellen dat je zo laf bent je te laten weerhouden je ervaringen op te schrijven.
Of het moet zijn dat je zelf wel inziet wat verstandelijker te moeten worden.
Want dat uit die drugs niet veel tevoorschijn komt.
Citaat:
De laatste tijd is dat veel minder omdat ik uiteraard die wegen niet meer raadpleeg. Ik ben in het hier en nu aan het komen en ontnuchter traag maar zeker op mijn tempo om te lopen zonder krukken. Ik neem ook terug mijn medicatie en dat zal wellicht veel helpen.
Zo is het: kom uit het duistere hol vandaan.
Hoewel ik dan verder niet over die medicatie wil oordelen, want als jou dat helpt om innerlijk tot rust te komen, waarom niet?
Maar dan zou het toch helpen dat ook te kunnen verwoorden als er werkelijk iets geestelijks of religieus in zit.
Zou toch vreemd zijn als je dat niet zou mogen zeggen.
De kunst is toch ook krankzinnig, dus nu nog de literatuur, de psychotische literatuur van Peche (zou ik zeggen).
Citaat:
Ik denk dat ik ook niet meer ga "zweven" omdat ik voldoende geabsorbeerd heb om toe te passen in het leven. Weet je Harrie, religie zegt: Wie de Zoon loochent komt niet in het paradijs.
Het paradijs is de wereld van de dieren en daar komen we echt niet weer in terug.
De zoon is de hemel van de Liefde (de broederliefde dan wel te verstaan).
Citaat:
Maar is dat niet eerder: Wie zichzelf loochent?
Wie de microwezentjes loochent, die blijft in de duisternis steken.
En jezelf krijgt je er dan nog bij als kadoo.
En dan ook nog de wereld en alle goden.
Wat wil je nog meer?

Citaat:

Omdat jij het bent zal ik mijn tijd ervoor nemen en dat eens pm doen.
IK heb het ontvangen en zal het lezen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 11:47   #122
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

@Jan van den Berghe

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Leven en dood maken gewoon deel uit van een cyclus van levende wezens. Er is geen leven zonder dood en geen dood zonder leven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is slechts bewering. Onbewezen.
De bewering lijkt evident maar jij ontkent en je weigert dit toe te lichten.

Vanuit een bepaald filosofische gezichtspunt heb je gelijk. Als A is niet B, dan volgt uit sterven van A niet dat B ook zal sterven. Er zijn echter ook meer praktisch ingestelde filosofen en die erkennen wetmatigheden in de natuur en met betrekking tot ons bekende 'levende wezens'. Ken jij soorten levende wezens die niet sterven?

Vanuit theologisch gezichtspunt ligt de zaak ingewikkelder. Daar denkt men heel anders over menselijk sterven. Alleen het lichaam sterft, maar de ziel leeft eeuwig. Dat schept wel een probleem ten aanzien van de identiteit van de ziel. Als de ziel niet het lichaam is dan zijn de lichamelijke ervaringen geen ervaringen van de ziel en zielen onderscheiden zich (in ieder geval na de lichamelijke dood) niet door hun lichamelijke identiteit; dus niet door hun burgerlijke staat en lichamelijke geschiedenis. De ziel heeft ook geen kinderen, want zielen kennen geen voortplanting. Hij kan dus geen moederlijke of vaderlijke gevoelens koesteren. Zulke gevoelens zijn dierlijk.

De theologie erkent de levenscyclus voor de mens dus ten dele. Nu is het bestaan van een ziel in het lichaam nog allerminst bewezen en het eeuwig bestaan is logisch onbewijsbaar.

Daarnaast gaat de theologie uit van het bestaan van goddelijke wezens die onsterfelijk zijn. Maar het bestaan daarvan 'is slechts een bewering, onbewezen'.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 20:43   #123
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Gespleten?
Bi polaire.

Citaat:
Je wordt sowieso al voor gek verklaard, dus ik kan me niet voorstellen dat je zo laf bent je te laten weerhouden je ervaringen op te schrijven.
Of het moet zijn dat je zelf wel inziet wat verstandelijker te moeten worden.
Want dat uit die drugs niet veel tevoorschijn komt.
Ik heb je een fractie via pm gestuurd. Besef, dat ik nog veel meer heb meegemaakt. Dat ik de gekste dingen eruit gelaten heb.
Uit drugs komt heel veel tevoorschijn, kijk maar naar kunstenaars, muzikanten, ... Wat zouden de Beatles geweest zijn zonder drugs?
Wat zou de medische wereld zijn zonder drugs?
Zie je Harrie, drugs hebben ons veel meer te bieden dan jouw atoomtheorie

Citaat:
Zo is het: kom uit het duistere hol vandaan.
Hoewel ik dan verder niet over die medicatie wil oordelen, want als jou dat helpt om innerlijk tot rust te komen, waarom niet?
Maar dan zou het toch helpen dat ook te kunnen verwoorden als er werkelijk iets geestelijks of religieus in zit.
Zou toch vreemd zijn als je dat niet zou mogen zeggen.
Het is nodig omdat ik anders te geprikkeld ben. Ik kan ook moeilijk om met verwachtingen, drempels en moet dus iets nemen tegen angsten of ik kom de deur niet meer uit.


Ik zou het kunnen verwoorden, in een heel boek Harrie. Maar laat ons nu eerst zien waar deze pm naartoe gaat.

Citaat:
De kunst is toch ook krankzinnig, dus nu nog de literatuur, de psychotische literatuur van Peche (zou ik zeggen).
Allicht. Maar ik probeer net terug rationeel te worden.
Citaat:
Het paradijs is de wereld van de dieren en daar komen we echt niet weer in terug.
De zoon is de hemel van de Liefde (de broederliefde dan wel te verstaan).
Wie de microwezentjes loochent, die blijft in de duisternis steken.
En jezelf krijgt je er dan nog bij als kadoo.
En dan ook nog de wereld en alle goden.
Wat wil je nog meer?
Wel in de theosofie spreken ze van het "absolute". Dat het zich uitdrukt in het leven zelf . Wij zijn mensen, het absolute drukt zij via ons uit als mens.
Maar er is iets mis gegaan onderweg, we zijn onszelf beginnen loochenen en steeds meer. We leven in één grote illusie, de wereld van misleiding. En wat is de grote misleiding? Cultuur, ideologie, fake gedoe.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 08:58   #124
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Bi polaire.



Ik heb je een fractie via pm gestuurd. Besef, dat ik nog veel meer heb meegemaakt. Dat ik de gekste dingen eruit gelaten heb.
Uit drugs komt heel veel tevoorschijn, kijk maar naar kunstenaars, muzikanten, ... Wat zouden de Beatles geweest zijn zonder drugs?
Wat zou de medische wereld zijn zonder drugs?
Zie je Harrie, drugs hebben ons veel meer te bieden dan jouw atoomtheorie
Daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Neen: al die drugservaringen hebben het raadsel van het heelal niet opgelost noch het bestaan van God kunnen bewijzen.

En ook wat jij hier allemaal hebt verteld is nog steeds niks bijzonders en allemaal oude koek uit het verleden, noch eens opgewarmd.

Aan mijn atoomtheorie ben je nog helemaal niet toe, omdat je er nog geen enkele belangstelling voor hebt getoond.
Laat staan dat je er ook maar iets van begrijpt.







Citaat:


Het is nodig omdat ik anders te geprikkeld ben. Ik kan ook moeilijk om met verwachtingen, drempels en moet dus iets nemen tegen angsten of ik kom de deur niet meer uit.


Ik zou het kunnen verwoorden, in een heel boek Harrie. Maar laat ons nu eerst zien waar deze pm naartoe gaat.



Allicht. Maar ik probeer net terug rationeel te worden.


Wel in de theosofie spreken ze van het "absolute". Dat het zich uitdrukt in het leven zelf . Wij zijn mensen, het absolute drukt zij via ons uit als mens.
Nu, dat is de eenheid van God en Mens, die goed is ontwikkeld in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie.
Maar in de theosofie is dat heel erg vaag.
Citaat:
Maar er is iets mis gegaan onderweg, we zijn onszelf beginnen loochenen en steeds meer. We leven in één grote illusie, de wereld van misleiding. En wat is de grote misleiding? Cultuur, ideologie, fake gedoe.
De misleiding is deze dat de moderne cultuur die van de wetenschap is, die niet meer in God gelooft.
En de godsdiensten bovendien verouderd zijn.
En de oplossing is hier mijn atoomtheorie.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 09:10   #125
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Moest Prabhupada begraven zijn, hij keerde zich om in zijn graf.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 09:10   #126
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Harrie, mag ik jou komen filmen?
Laat iets na als erfenis voor ons.
Je mag dan over jouw atoomtheorie praten full continu en ik zal je integriteit respecteren bij het maken van de film.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 09:12   #127
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Moest Prabhupada begraven zijn, hij keerde zich om in zijn graf.
Prabhupada is nu een oneindige reeks aan microwezentjes
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 09:17   #128
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Neen: al die drugservaringen hebben het raadsel van het heelal niet opgelost noch het bestaan van God kunnen bewijzen.

En ook wat jij hier allemaal hebt verteld is nog steeds niks bijzonders en allemaal oude koek uit het verleden, noch eens opgewarmd.
Waar denk je dat religie vandaan komt? Uit het menselijke verstand. Daar komt religie vandaan. Wat inspireerde het menselijke verstand toe religie? Wat oh wat toch Harrie?

Citaat:
Aan mijn atoomtheorie ben je nog helemaal niet toe, omdat je er nog geen enkele belangstelling voor hebt getoond.
Laat staan dat je er ook maar iets van begrijpt.
Ik probeer rationeel te ontwikkelen.
Citaat:
Nu, dat is de eenheid van God en Mens, die goed is ontwikkeld in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie.
Maar in de theosofie is dat heel erg vaag.
De misleiding is deze dat de moderne cultuur die van de wetenschap is, die niet meer in God gelooft.
En de godsdiensten bovendien verouderd zijn.
En de oplossing is hier mijn atoomtheorie.
Theosofie is wel redelijk down to earth vind ik. OK een ander zal dat zweefkaas vinden. Maar in de algemene lijn vind ik daar wel delen van mezelf in. Weet je Harrie, ik tastte veel af, het is nu tijd het goede eruit samen te vatten en dat praktiseren.

De oplossing is niet jouw atoomtheorie maar persoonlijke verantwoordelijkheid. Ik ga nog tijd verdrijven aan het spirituele, maar meer betrokken nu.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 09:35   #129
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waar denk je dat religie vandaan komt? Uit het menselijke verstand. Daar komt religie vandaan. Wat inspireerde het menselijke verstand toe religie? Wat oh wat toch Harrie?
De religie is uit de Geest van God vandaan.
Op primitieve wijze is dat eerst als gevoelsleven en bijgeloof ontstaan, maar heeft zich in Hegel en mijn atoomtheorie gereinigd tot de waarheid van het denken en begrijpen wie God werkelijk is en hoe het heelal in elkaar zit.
Kortom: het raadsel in opgelost.
Citaat:


Ik probeer rationeel te ontwikkelen.
Dat is je tot nu toe niet gelukt.
Citaat:

Theosofie is wel redelijk down to earth vind ik. OK een ander zal dat zweefkaas vinden. Maar in de algemene lijn vind ik daar wel delen van mezelf in. Weet je Harrie, ik tastte veel af, het is nu tijd het goede eruit samen te vatten en dat praktiseren.
Ook de theosofie is net als het geloof van de Jehova's hocus pocus uit het verleden.
Maar als jij er gelukkig mee bent, oké.
Maar de grote problemen waar de huidige mensheid mee kampt, lost het niet op.
Citaat:
De oplossing is niet jouw atoomtheorie maar persoonlijke verantwoordelijkheid. Ik ga nog tijd verdrijven aan het spirituele, maar meer betrokken nu.
De oplossing is mijn atoomtheorie want deze kan het bestaan van God bewijzen en weet hoe het heelal werkelijk in elkaar steekt.

Met de zogenaamde persoonlijke verantwoordelijkheid (niks nieuws overigens) kom je echt niet ver, vooral niet als deze in het narcisme blijft steken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 09:38   #130
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Maar in alles valt toch wel een beetje te rapen?
Overal kan je wel een zekere "waarheid" vinden. Jij bent de narcist met enkel en alleen open te staan voor je eigen bedenksels
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 11:46   #131
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar in alles valt toch wel een beetje te rapen?
Overal kan je wel een zekere "waarheid" vinden. Jij bent de narcist met enkel en alleen open te staan voor je eigen bedenksels
Neen hoor, dat is beslist niet waar, want ik ken het verleden en ik reageer bovendien altijd op jouw posten, maar jij reageert nooit op mijn atoomtheorie.

Dus dat is een dikke leugen die je nou verkondigt en die ik wel meer heb gehoord van mensen die niks van mijn atoomtheorie willen weten.
En wat waar ze dan zelf mee komen is dan nooit iets nieuws.

Neen: de waarheid van het heelal en God is mijn atoomtheorie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 11:48   #132
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Harrie, mag ik jou komen filmen?
Laat iets na als erfenis voor ons.
Je mag dan over jouw atoomtheorie praten full continu en ik zal je integriteit respecteren bij het maken van de film.
Als je werkelijk in mijn atoomtheorie bent geïnteresseerd dan kan je die vinden op mijn website en op mijn draden.

Begin daar eens mee en dan zien we wel weer.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 09:04   #133
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen hoor, dat is beslist niet waar, want ik ken het verleden en ik reageer bovendien altijd op jouw posten, maar jij reageert nooit op mijn atoomtheorie.

Dus dat is een dikke leugen die je nou verkondigt en die ik wel meer heb gehoord van mensen die niks van mijn atoomtheorie willen weten.
En wat waar ze dan zelf mee komen is dan nooit iets nieuws.

Neen: de waarheid van het heelal en God is mijn atoomtheorie.
Ik heb de wonderwereld van de atomen mogen bekijken door de wetenschap Harrie. Die is een wonder op zich. Want deeltjes teleporteren, doen dingen die tegen de natuurwetten in gaan en leiden een eigen "leventje".

Een simpel waterstofatoom bv.
Het deeltje draait rond de kern, maar slaagt dan een heel stuk over en verschijnt plots terug.

Er zijn dingen die gewoon geen verklaring hebben en toch wetenschappelijk bekeken kunnen worden.
Jouw atoomtheorie is moeilijk te aanvaarden omdat het eigenlijk zegt dat microwezentjes ons gebouwd hebben. Terwijl er een achterliggende kracht juist de macrokosmos gestuurd heeft tot leven waaruit de microkosmos is ontstaan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 14:16   #134
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb de wonderwereld van de atomen mogen bekijken door de wetenschap Harrie. Die is een wonder op zich. Want deeltjes teleporteren, doen dingen die tegen de natuurwetten in gaan en leiden een eigen "leventje".
Dat komt dan van de microwezentjes vandaan.
Citaat:
Een simpel waterstofatoom bv.
Het deeltje draait rond de kern, maar slaagt dan een heel stuk over en verschijnt plots terug.
Nu: de microkosmos is een hogere wereld waarin voor ons allerlei onverklaarbare dingen gebeuren.
Citaat:
Er zijn dingen die gewoon geen verklaring hebben en toch wetenschappelijk bekeken kunnen worden.
Jouw atoomtheorie is moeilijk te aanvaarden omdat het eigenlijk zegt dat microwezentjes ons gebouwd hebben. Terwijl er een achterliggende kracht juist de macrokosmos gestuurd heeft tot leven waaruit de microkosmos is ontstaan.
Neen: het is precies andersom: de macrokosmos is uit de microkosmos ontstaan.
De atomen waren er namelijk eerst, en daaruit is pas later door de veelheid daarvan de gaswolken ontstaan en daaruit weer de zonnestelsels en melkwegen en clusters en super-clusters.
Het is onmogelijk dat het andersom zou zijn: melkwegen die niet uit atomen zouden bestaan.
En de krachten van de macrokosmos hebben hun grondslag in de hogere intelligentie van de microwezentjes in de microkosmos.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 21 februari 2017 om 14:28.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 17:56   #135
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat komt dan van de microwezentjes vandaan.
Nu: de microkosmos is een hogere wereld waarin voor ons allerlei onverklaarbare dingen gebeuren.
Neen: het is precies andersom: de macrokosmos is uit de microkosmos ontstaan.
De atomen waren er namelijk eerst, en daaruit is pas later door de veelheid daarvan de gaswolken ontstaan en daaruit weer de zonnestelsels en melkwegen en clusters en super-clusters.
Het is onmogelijk dat het andersom zou zijn: melkwegen die niet uit atomen zouden bestaan.
En de krachten van de macrokosmos hebben hun grondslag in de hogere intelligentie van de microwezentjes in de microkosmos.
Ik begrijp wel waar je naartoe wenst te gaan.
Maar er was een achterliggende kracht die al deze "microdeeltjes" ordende tot al dat wat is. Geen microwezentjes, maar een "shockwave" in termen zoals zwaartekracht maar nog veel intensiever.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 05:27   #136
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Hoe meer ik lees, hoe meer perspectief ik verwerf.

Weten jullie nog toen we Adam en Lilith bespraken? Wel Lilith verdwijnt toch uit het hof van Eden? En we lezen in genesis van godenzonen die kinderen baren met mensen. Wel Lillth krijgt een zoon, Samael, van een demon.

Zou de bijbel geen soort vorm van bloedlijnen zijn? Dat Adam en Eva een stam mensen waren? Waarin mensen samenleefden in stammen en de vrouwen eerst gelijke rechten hadden. Maar later Adam overnam en de vrouwen achterliet die zich niet wensten te onderwerpen aan Adam.

Het verhaal van de rib is verzonnen om de man eerste in de schepping te stellen. Moet je niet afvragen wat voor stam "Adam" is he. But it is us.
Doch zien wij in het westen de vrouw redelijk centraal staan en veel verworven rechten praktiseren waar mannen mee voor geijverd hebben.

Nu glijden we in monotheïstische visies van religie en gaat de relatie verloren. De mensheid beleeft alles duaal en is het perspectief verloren dat hen in staat stelt tot relativeren. Goed en kwaad zijn nodig om een balans te bereiken, deze is ver zoek en de problemen die daaruit ontaarden worden alleen maar erger.

Als wij al vertrekken vanuit een leugen (zondeval), hoe kunnen wij dan al wat daarna volgt in perspectief hebben?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 07:49   #137
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik begrijp wel waar je naartoe wenst te gaan.
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Citaat:
Maar er was een achterliggende kracht die al deze "microdeeltjes" ordende tot al dat wat is. Geen microwezentjes, maar een "shockwave" in termen zoals zwaartekracht maar nog veel intensiever.
Neen: geen kracht, maar de intelligentie van de microwezentjes regeert het heelal.
Krachten zijn slechts primitieve uitingen, waarmee je het heelal niet kunt verklaren.

Nogmaals (voor de zoveelste keer) die zogenaamde "microdeeltjes" zijn ruimteschepen, door microwezentjes gemaakt en daarmee kun je ook de evolutie en de werking van ons lichaam veel beter verklaren dan met slechts primitieve krachten.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 22 februari 2017 om 07:50.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 07:54   #138
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Als wij al vertrekken vanuit een leugen (zondeval), hoe kunnen wij dan al wat daarna volgt in perspectief hebben?
Niet alleen die hele zondeval is dikke onzin, maar ook de hele Oude Bijbel.

Daarom: lees de Nieuwe Bijbel om de eeuwige en oneindige waarheid van God en het heelal te leren kennen.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 10:25   #139
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Hoe trekken microwezentjes dan materie aan ?
Harrie: "Dat weet ik niet."

Al bouwden microwezens het leven hier op aarde, zij zijn niet de dirigerende kracht naartoe het leven geweest. Dat was "God".
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 10:41   #140
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Blavatsky heeft nog in Oostende gewoond.

"In het Belgisch dialect is vier hetzelfde als vuur."
Dat zei ze.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be