Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 12:06   #41
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Is het posten op een forum dan geen 'daad'?
Onder daad versta ik een fysieke handeling. Woorden zijn maar woorden.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:07   #42
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Vandaag, 30 augustus, wordt een cruciaal moment in de onafhankelijkheidstrijd van de Turken herdacht. ...
Dank voor deze zeer mooie en zeer gedegen, volwassen, post, Ke Nan!

Ik zal het (als vanzelfsprekend) grondig met je oneens zijn wat betreft de Grieks-Turkse kwestie, maar dat verhindert me niet van een grote achting en een diepe vriendschap te koesteren voor vele Turken. Jij bent erin geslaagd van die achting nog op te krikken. Voor vriendschap moet men elkaar persoonlijk kennen, wat op een forum nu eenmaal onmogelijk is.

Dank.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:12   #43
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dank voor deze zeer mooie en zeer gedegen, volwassen, post, Ke Nan!

Ik zal het (als vanzelfsprekend) grondig met je oneens zijn wat betreft de Grieks-Turkse kwestie, maar dat verhindert me niet van een grote achting en een diepe vriendschap te koesteren voor vele Turken. Jij bent erin geslaagd van die achting nog op te krikken. Voor vriendschap moet men elkaar persoonlijk kennen, wat op een forum nu eenmaal onmogelijk is.

Dank.
Graag gedaan. Ik ben blij dat er tenminste enkelen zijn die doorhebben waar ik naartoe wil.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:39   #44
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ja! Ieder jaar weer, tot in de oneindigheid!
Wel dan: Zafer bayraminiz kutlu olsun!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 08:34   #45
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Wel dan: Zafer bayraminiz kutlu olsun!
Laten we er op klinken!

__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:27   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Laten we er op klinken!


oeps....weeral een jaar later

nou.....proost dan maar
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 19:58   #47
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Vandaag, 30 augustus, wordt een cruciaal moment in de onafhankelijkheidstrijd van de Turken herdacht. Het invasieleger van de Grieken werd op 30 augustus 1922 in Afyon een beslissende slag toegediend. Negen dagen later was de Griekse militaire aanwezigheid in Anatolië slechts een vage herinnering. Het verzekerde tevens het voortbestaan van de Turkse identiteit ten koste van het Megali Idea, de Griekse droom van een Groot-Griekenland.


Een belangrijke dag voor de Turken dus. Ik ben dan ook trots van afkomst Turk te zijn. Fier op de rol die de Turken gespeeld hebben van pakweg het begin tot het einde van het vorige millenium. Iedere keer wanneer de eerste tonen van de Turkse hymne weerklinken, krijg ik kippevel. Ik erken echter ook het onrecht aangedaan door de Turken. Helaas is er geen enkel volk dat zich niet aan onrecht bezondigd heeft.
Fierheid en trots zijn evenwel slechts gevoelens zoals haat en nijd. Ik waak er dan ook over om mij niet te laten leiden door sentiment. De realiteit is dat ik in België of zeg maar Vlaanderen ben geboren en getogen. Mijn empatisch vermogen laat mij zelfs toe met tijden een Vlaming of Belg te zijn, trots te zijn op sommige vlaamse en/of belgische verwezenlijkingen. Ik kan ontzettend genieten van de vlaamse(of nederlandse) literatuur en andere culturele creaties maar ook van de turkse en zelfs de engelse letterkunde. Waarom? Omdat liefde, verdriet, hoop,geluk en haat in ieder mens aanwezig is ongeacht hun taal of woonplaats op deze aardbol.
Loyaliteit t.o.v. Turkije of Vlaanderen als natie wens ik niet te hebben. De enigen die op mijn loyaliteit kunnen rekenen zijn mezelf en mijn naasten,de mensen die ik tot mijn familie of vriendenkring reken of mensen die hulp nodig hebben. Godsdienst(bengelt voor mij ergens helemaal onderaan mijn lijst) zal nooit een barrière zijn voor mij om iemand als mens te aanschouwen.
Maar al het voorgaande vervalt in het niet wanneer je jezelf in de eerste plaats als inwoner van de Aarde beschouwt, een wereldburger dus. Al de rest is nonsens.


Happy Victory Day!

Zafer bayraminiz kutlu olsun!
Ik wens alle Turken de pest, aids en de zondvloed toe!
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 20:01   #48
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
foei foei tomm


In Joegoslavie werd ons herinnerd,op een kleinere schaal weliswaar,dat het een slecht idee is een grens te verschuiven en meteen de mensen ook.......


En wat Turkije en Griekenland betreft,ach,deze twee NATO-"bondgenoten" houden elkaar fit te land ter zee en in de lucht.......
De anderen zijn vermoedelijk stikjaloers op de vrijwel dagelijkse "spannende" oefeningen die de strijdkrachten van beide landen elkaar bekokstoven..
In Turkestan is er plaats genoeg voor alle Turken.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 09:12   #49
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Laten we er op klinken!

Schollekes!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 11:37   #50
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Ik wens alle Turken de pest, aids en de zondvloed toe!
Ik hou ook van jou, mijn broeder.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 12:04   #51
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

In de nasleep van WO I was etnische zuivering nogal populair -
recordhouder is de heer Stalin, die zijn sovjet-Unie netjes in etnische gebieden �* la carte onderverdeelde en ten slotte naar aanleiding van zijn
akkoord met Herr Hitler een paar miljoen Polen naar Siberië "herhuisvestte".

"Turkije" is een uitvinding van Mijnheer Kemal - het is een stukje van een voordien redelijk functionerend Ottomaans rijk, dat via zijn roemrijke overwinnigen in WO I aan diggelen geslagen was. Teneinde zijn geesteskind "Turkije" te kunnen stichten dacht mr. Kemal dat hij Anatolië moest "Etnisch zuiveren" - ik wil het hem niet verijten : het was gewoon de tijdsgeest warin ook Zionisme, Pangermanisme, Panslavisme etc..
welig tierde onder het adagium "Voor elk volk een eigen staat".

De bezigheid "Etnisch zuiveren" kon Kemal niet alleen aan : daartoe had hij Koerdische assistentie nodig. Werd aan de Koerden iets beloofd ? wie zal het zeggen ? Deze kwestie ligt echter als een vloek op Turkije..
een kwestie die ze moeten regelen... zoals ook andere EU leden bepaalde
kwesties "met spoed, onverwijld" te regelen hebben. Op dit "oude" continent leven inmiddels honderden volkeren samengevoegd in een 40tal staten, die misschien op een of andere manier hun eigenheid zouden kunnen bewaren en hun vreedzaam samenleven met de volkeren rondom hen kunnen blijven beleven zonder toe te geven aan een illusie van "soevereine staat" wat eigenlijk eerder neerkomt op een systeem van lijfeigenschap. Of wil er iemand terug naar "De duistere Middeleeuwen" ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 00:57   #52
Samuray
Schepen
 
Samuray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2006
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ze waren idd stom om cyprus te bezetten om een denkbeeldige slachtpartij en dan er zelf ook 1 te doen.
Nou ja denkbeeldig, laten we kijken wat westerse media berichtten:
*31 December 1963 -The Guardian:
“Het is absurd te beweren, zoals de Grieks-Cyprioten doen, dat alle slachtoffers vielen door onderlinge strijd.
Op kerstmisavond werden veel Turks-Cyprioten aangevallen en op beestachtige wijze vermoord in hun huizen aan de voorsteden, waaronder de vrouw en kinderen van een dokter –naar men zegt door een groep van 40 man, velen met legerlaarzen en overjassen.”

*Op 14 Januari 1964 berichtte The Daily Telegraph dat de Turks-Cypriotische inwoners van Ayios Vassilios waren afgeslacht op 26 december 1963 en dat de opgraving van hun massagraf plaatsvond onder toezicht van het Rode Kruis.

*Op 16 februari 1964 berichtte The Observer over verdere slachtingen op Turkse-Cyprioten in Limasol.

*14 januari 1964 -IL Giorno:
“In Cyprus duurt de terreur voort. We zijn nu getuige van de exodus van Turken uit hun dorpen. Duizenden mensen verlaten hun huizen, grond en vee: het Grieks terrorisme is meedogenloos. Deze keer is de retoriek van de Hellenen en de bustes van Plato niet voldoende om hun barbaarse en woeste gedrag te verhullen. Om 16 uur is de avondklok ingesteld in de Turkse dorpen. Dreigementen, schietpartijen en pogingen tot brandstichting begonnen nadat het donker inviel. Na de slachtingen van afgelopen kerst waarbij vrouwen noch kinderen werden gespaard, is het moeilijk om enig verzet te bieden..”

*2 april 1988 berichtte The Guardian een verslag van commandant Packard die in 1963-64 een hooggeplaatste Britse officier in Cyprus was:
”Een van Packards taken was om uit te zoeken wat er met de Turkse ziekenhuispatiënten was gebeurd. Geheime besprekingen vonden plaats met een Griekse minister van de gevallen regering. Na een korte ondervraging bevestigde hij de lokale geruchten. Het bleek dat het Griekse medische staf de kelen van de patiënten die in hun bed lagen had doorgesneden. Hun lichamen werden geladen in een vrachtwagen en gereden naar een boerderij in het noorden van de stad waar ze in mechanische snijders/hakkers werden gegooid en daarna over de aarde geworpen.”

*22 juli 1974 -The London Times:
“Op het eiland werden duizenden Turken als gijzelaars vastgehouden. Turkse vrouwen werden verkracht en Turkse kinderen vermoord in de straten. De Turkse wijk in Limasol is platgebrand. Deze voorvallen zijn bevestigd door Grieks-Cyprioten.”

*23 juli 1974 -United Press International:
“…de Grieken vermoordden vele vrouwen en kinderen in Limasol. Ik heb de lichamen van 20 kinderen op de weg gezien…sommige waren gewond en huilden…Griekse soldaten wachten op hun beurt om Turkse huizen binnen te vallen en de vrouwen te vermoorden…”

*29 juli 1974 -NBC:
“…In het Turkse dorp Aleminio werden de Turken bijeengedreven voor een muur en het Griekse leger schoot ze allen en doodde ze zonder onderscheid…”
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 00:58   #53
Samuray
Schepen
 
Samuray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2006
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
Hopelijk realiseren de meeste forumgangers hier dat er geen reden tot vreugde is.. de turken zijn nog slechter dan israeliers in dit geval. ze bezitten grieks grond en denk aan massale slachting van armeniers.

someone plz nuke turkije
Turken heersen er ongeveer 1000 jaar. Je kan nu wel roepen dat ze “Grieks grond” bezitten. Welke grieks grond? Sinds het jaar 500 voor christus (dus 2,5 millenia terug) hebben de Grieken niks te zeggen over Anatolië.
Wat betreft “armeense slachting”: dit is een ongefundeerde bewering (http://forum.politics.be/showthread.php?t=52359&page=15)
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 00:59   #54
Samuray
Schepen
 
Samuray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2006
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Spijtig dat de Megali Idea mislukt is en de Grieken etnisch werden gezuiverd uit Turkije zoals later de Palestijnen uit Israel. Constantinopel als hoofdstad van een Grieks rijk en verplichte hellenisatie en kerstening van de Turken... (een beetje provoceren mag toch hé )
Ik moet je teleurstellen:
Istanbul was geen hoofdstad van een “Grieks rijk”. Het was hoofdstad van een afsplitste deel van Romeinse rijk, het Oost-romeinse rijk.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 01:00   #55
Samuray
Schepen
 
Samuray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2006
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Toch vreemd dat "jullie" onafhankelijkheidsstrijd gevierd wordt maar dat elke poging tot onafhankelijk voor anderen gewelddadidg (ja zelfs met genocide) de kop wordt ingedrukt. Gelijkheid is iets wat Turken niet kennen?
Het betrof een strijd tegen kolonisatie kern Ottomaanse rijk tegen Europese imperialisten en hun vazallen (de Grieken en armenen). Turken waren er 1000 jaar de baas, legitiem om dan je natie te verdedigen. Andere volkeren die er een staat willen, hebben eeuwen en eeuwen geen eigen staat meer gehad. Dan normaal zoals met strijd in 1920’s hier geen medewerking aan te verlenen. Na 1000 jaar over een gebied heersen en het niet laten afpakken is normaal.
Wat betreft die “genocide”-beschuldiging: ongefundeerd:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=52359&page=15
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 01:05   #56
Samuray
Schepen
 
Samuray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2006
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
In de nasleep van WO I was etnische zuivering nogal populair -
recordhouder is de heer Stalin, die zijn sovjet-Unie netjes in etnische gebieden �* la carte onderverdeelde en ten slotte naar aanleiding van zijn
akkoord met Herr Hitler een paar miljoen Polen naar Siberië "herhuisvestte".

"Turkije" is een uitvinding van Mijnheer Kemal - het is een stukje van een voordien redelijk functionerend Ottomaans rijk, dat via zijn roemrijke overwinnigen in WO I aan diggelen geslagen was. Teneinde zijn geesteskind "Turkije" te kunnen stichten dacht mr. Kemal dat hij Anatolië moest "Etnisch zuiveren" - ik wil het hem niet verijten : het was gewoon de tijdsgeest warin ook Zionisme, Pangermanisme, Panslavisme etc..
welig tierde onder het adagium "Voor elk volk een eigen staat".
?
Turkije is een restant van Ottomaanse Rijk die kolonisatiepoging Europees imperialisme neersabelde en onafhankelijkheid behield. Andere restanten Ottomaanse Rijk kunnen dat niet zeggen, zij werden de slaven (direct of indirect) van de Europeanen zoals Jordanië, Irak, enz.
“Etnisch zuiveren” is niet aan de orde:
Toen de Turken op rand van afgrond stonden waren verraders die bloed roken en hun kans grepen (normale reactie overigens). Aan zijde van hun europese meesters dachten ze hun karwei te klaren.
Werd een fiasco voor deze landverraders. Wat doen landverraders als hun meesters in de pan worden gehakt? Zij nemen de benen.
Zie ook de nazihelpende sudeten-duitsers: na WO2 moesten 2,5 mln van ze uit Tsjecho-Slowakije vertrekken.
Wanneer men zich inlaat met dergelijke praktijken dan ook de consequenties dragen. Eigen keuze dus. Dat is geen etnische zuivering.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 17:53   #57
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Laten we deze glorieuze traditie ook op dit forum in ere houden. Zafer bayraminiz kutlu olsun!
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 17:55   #58
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Laten we deze glorieuze traditie ook op dit forum in ere houden. Zafer bayraminiz kutlu olsun!

Zafer bay...euh..............gelukgewenst dan!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 18:08   #59
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Zeg, wat is het nu eigenlijk, zijn jullie nu Turk of Belg?

Wacht, voor de sociale verworvenheden en ziektezorg Belg, voor de legerdienst Turk, voor de vrije meningsuiting Belg, voor de voetbal Turk, en voor de feestdagen allebei?

Kan ik ook ergens Turk worden?
Misschien Burk of Telg.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 18:15   #60
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Mooie post. Ben blij dat je de cultuur kan relativeren om toe te geven dat je een mens bent. Want dat zijn wij uiteindelijk ook.

De persoonlijkheid van een mens heeft voorrang op zijn cultuur.

En lang leve de geest van Kemal Ataturk.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be