Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2024, 21:14   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.935
Standaard Tikkie en de andere wereld die Nederland is.

Vandaag iets op Marktplaats willen kopen. Ik had vroeger al op Tweedehands gekocht en voor wat ik mij herinnerde was dat gewoon hetzelfde als Marktplaats.

Toen ik wilde betalen zei de verkoper om dat via een ‘verkoopsvoorstel’ te doen. Mij goed, maar blijkt dat hun betaalsysteem ldeal geen buitenlanders aanvaardt.

Dan mailde de verkoper mij om dat met Tikkie te doen.
Ik dacht dat hij mij een oneerbaar voorstel deed, maar dat blijkt dus een Nederlands betaalsysteem te zijn.

Eind van al, dat ging ook niet.
Wat een miserie zeg.

En dan de vraag:
Had u als Belg ooit al van Tikkie gehoord?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 21:40   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.186
Standaard

Tikkie,... jij bent hem... nee nog niet van gehoord.


ik loop wel regelmatig eens in holland rond, en tot een paar jaar geleden verbleef ik daar wel eens voor langere periode ook, maar nee nog nooit van Tikkie gehoord, wel dat heel dat marktplaats gedoe vol prutsers en oplichters zit, ik zou zo al niks van nen hollander kopen tenzij ik het goed in mijn handen heb gehad en die gast recht tegenover mij staat en alles in cash gaat.

als ze u niet bij uw kloten hebben zijn ze het vergeten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 21:48   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.166
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als Vlaming ken ik Tikkie, maar aangezien het een modern, en bruikbaar Nederlands "proton" systeem is, en de Blegische Banken dat niet overgenomen hebben, is het te veel werk voor me om het te gebruiken.

Moet gewoon een Nederlandse bankrekening openen via mijn contacten daar, maar waarom? Omdat de een of andere verkoper de vele andere betrouwbare methodes niet wil gebruiken?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 17:51   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.191
Standaard

Interessant....

Het gaat in essentie om een smartphone-georienteerd betaalsysteem zoals we bij ons Payconic kennen..

Er zijn ongetwijfeld europawijd al "lokale smartphone-betaalsystemen" ontstaan.Formeel gebruiken ze allemaal Euro's,maar ze zijn irrelevant of zelfs enigszins ontoegankelijk voor andere Europeanen....

En doordat contant geld verdwijnt zal zich dat versnellen natuurlijk,de divergentie...

Ik verwijs ook naar onze maaltijd-eco-cadeauchecque systemen die naar de smartphone gaan verhuizen onvermijdelijk...Lokaler "belgisch" kan niet hé.....

Vervolgens kan men in de regio waar zo een systeem ontstaat weer "lokale gebruiken en benamingen" gebruiken en voila...langzaam maar zeker valt Europa weer uit elkaar.......

strak plan..Tikkie...Ze zijn in Nederland ook goed bezig.

O...en voor electronische betalingen tussen al die verschillende Europeanen ,als het niet gaat met Tikkie en er toch een transactie moet plaatsvinden gaan we voort met....de Amerikanen gebruiken hé,MasterCard ,Paypal en Visa.....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 6 april 2024 om 17:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 18:53   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
...
En dan de vraag:
Had u als Belg ooit al van Tikkie gehoord?
Ja, ik had daarvan al gehoord.
Maar ik leef dan ook niet uitsluitend onder de kerktoren van mijn deelgemeente ...

Om verder te gaan in de sfeer van de draad:
wie gebruikt het woord ATM , of begrijpt het, als ie het ergens ziet staan, of op zoek is (in het buitenland) naar de dienst die het levert?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 00:07   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.166
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, ik had daarvan al gehoord.
Maar ik leef dan ook niet uitsluitend onder de kerktoren van mijn deelgemeente ...
Om het maar van de schoof zijn ... te horen.
Citaat:
Om verder te gaan in de sfeer van de draad:
wie gebruikt het woord ATM , of begrijpt het, als ie het ergens ziet staan, of op zoek is (in het buitenland) naar de dienst die het levert?
Iemand de flappentap gezien?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 00:17   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, ik had daarvan al gehoord.
Maar ik leef dan ook niet uitsluitend onder de kerktoren van mijn deelgemeente ...

Om verder te gaan in de sfeer van de draad:
wie gebruikt het woord ATM , of begrijpt het, als ie het ergens ziet staan, of op zoek is (in het buitenland) naar de dienst die het levert?
Die Antwerpenaren toch.
Ze kennen Tikkie!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 07:13   #8
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.310
Standaard

Pinnen met die Tikkie!


Huh?


Geldafhoaleondenbankkontakt ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 11:40   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die Antwerpenaren toch.
Ze kennen Tikkie!
Ik ben van de parking hoor.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 13:00   #10
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, ik had daarvan al gehoord.
Maar ik leef dan ook niet uitsluitend onder de kerktoren van mijn deelgemeente ...

Om verder te gaan in de sfeer van de draad:
wie gebruikt het woord ATM, of begrijpt het, als ie het ergens ziet staan, of op zoek is (in het buitenland) naar de dienst die het levert?
Otomatiek-Tel-Mascheen 4 deumies.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 13:05   #11
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Tikkie,... jij bent hem... nee nog niet van gehoord.


ik loop wel regelmatig eens in holland rond, en tot een paar jaar geleden verbleef ik daar wel eens voor langere periode ook, maar nee nog nooit van Tikkie gehoord, wel dat heel dat marktplaats gedoe vol prutsers en oplichters zit, ik zou zo al niks van nen hollander kopen tenzij ik het goed in mijn handen heb gehad en die gast recht tegenover mij staat en alles in cash gaat.

als ze u niet bij uw kloten hebben zijn ze het vergeten.
Wel een buurman van mij is een verwoede “paardenman”. Elk jaar heeft hij zo een twee, drie mooie jonge dieren die hij verkoopt. Voor die verkoop gaat hij bij voorkeur naar Nederland. Hij heeft mij reeds meer dan eens verteld dat hij véél liever zaken doet met Nederlanders dat met eigen landgenoten. Bij hen is een woord consequent een woord en ze houden er zich aan, zegt hij.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 19:07   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel een buurman van mij is een verwoede “paardenman”. Elk jaar heeft hij zo een twee, drie mooie jonge dieren die hij verkoopt. Voor die verkoop gaat hij bij voorkeur naar Nederland. Hij heeft mij reeds meer dan eens verteld dat hij véél liever zaken doet met Nederlanders dat met eigen landgenoten. Bij hen is een woord consequent een woord en ze houden er zich aan, zegt hij.
Bij mij was het probleem:
1. Dat betalen via de site van Marktplaats niet mogelijk is als buitenlander.
2. De verkoper aanvaarde wel betaling via Tikkie maar niet per overschrijving (waarom niet heb ik geen idee).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 23:14   #13
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Tikkie,... jij bent hem... nee nog niet van gehoord.


ik loop wel regelmatig eens in holland rond, en tot een paar jaar geleden verbleef ik daar wel eens voor langere periode ook, maar nee nog nooit van Tikkie gehoord, wel dat heel dat marktplaats gedoe vol prutsers en oplichters zit, ik zou zo al niks van nen hollander kopen tenzij ik het goed in mijn handen heb gehad en die gast recht tegenover mij staat en alles in cash gaat.

als ze u niet bij uw kloten hebben zijn ze het vergeten.
Dat u op Marktplaats gewoon gezond koopmansinstinct moet hebben, lijkt me duidelijk.
Ik vraag me wel af hoe lang geleden u in Nederland was en hoe oud u bent. Tikkie bestaat al sinds 2015, en is overgenomen door het hernieuwde ABN Amro (geen schim meer van de bank, die het was voor de overval van Fortis en consorten, maar gelukkig wel weer onafhankelijk), verder heeft dit er toe geleid dat eigenlijk alle Nederlandse banken nu een eigen betaalverzoekservice hebben.
Ik mag toch aannemen, dat jullie in Vlaanderen iets soortgelijks hebben inmiddels?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 01:19   #14
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vandaag iets op Marktplaats willen kopen. Ik had vroeger al op Tweedehands gekocht en voor wat ik mij herinnerde was dat gewoon hetzelfde als Marktplaats.

Toen ik wilde betalen zei de verkoper om dat via een ‘verkoopsvoorstel’ te doen. Mij goed, maar blijkt dat hun betaalsysteem ldeal geen buitenlanders aanvaardt.

Dan mailde de verkoper mij om dat met Tikkie te doen.
Ik dacht dat hij mij een oneerbaar voorstel deed, maar dat blijkt dus een Nederlands betaalsysteem te zijn.

Eind van al, dat ging ook niet.
Wat een miserie zeg.

En dan de vraag:
Had u als Belg ooit al van Tikkie gehoord?
Ja, meestal in ongelooflijke verhalen op sociale media.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 01:34   #15
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vandaag iets op Marktplaats willen kopen. Ik had vroeger al op Tweedehands gekocht en voor wat ik mij herinnerde was dat gewoon hetzelfde als Marktplaats.

Toen ik wilde betalen zei de verkoper om dat via een ‘verkoopsvoorstel’ te doen. Mij goed, maar blijkt dat hun betaalsysteem ldeal geen buitenlanders aanvaardt.

Dan mailde de verkoper mij om dat met Tikkie te doen.
Ik dacht dat hij mij een oneerbaar voorstel deed, maar dat blijkt dus een Nederlands betaalsysteem te zijn.

Eind van al, dat ging ook niet.
Wat een miserie zeg.

En dan de vraag:
Had u als Belg ooit al van Tikkie gehoord?
Dat is me ook al vaak voorgevallen, in Nederland, dat mensen hun Tikkie aan me doorsturen. Ik vertel hen dan altijd dat je Tikkie enkel kan gebruiken als je je geld op een Nederlandse bank hebt staan, idem voor iDeal.

Ik zou gewoon dat zo doorgeven. De verkoper kan zijn bankrekeningnummer ook doorsturen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 9 april 2024 om 01:41.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 08:34   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dat is me ook al vaak voorgevallen, in Nederland, dat mensen hun Tikkie aan me doorsturen. Ik vertel hen dan altijd dat je Tikkie enkel kan gebruiken als je je geld op een Nederlandse bank hebt staan, idem voor iDeal.

Ik zou gewoon dat zo doorgeven. De verkoper kan zijn bankrekeningnummer ook doorsturen.
Dat wou hij niet. Geen idee waarom. Het risico lag bij mij als aankoper.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 april 2024 om 08:34.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 08:42   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat wou hij niet. Geen idee waarom. Het risico lag bij mij als aankoper.
Soms zijn mensen voor de gekste dingen achterdochtig.

Ik kocht ooit in Nederland een motorfiets en daar heb ik een half uur moeten zagen en websites moeten laten zien vooraleer die gast een verkoopsovereenkomst wou tekenen.
Ik heb zo'n overeenkomst nodig om een buitenlandse motor hier in te voeren en in te schrijven maar om één of andere reden wou hij zoiets niet tekenen.

Niet leuk hoor, heb je 3 uur in de auto gezeten, alles is in kannen en kruiken (zelfs plaatselijk naar de RDW geweest om de plaat te laten schrappen) om dat plots te horen te krijgen: " Waarom moet ik zoiets tekenen? Dat doe ik niet!"

Dus waarom iemand zijn rekeningnummer niet wil geven: ik heb er het raden naar maar soms word je met de gekste dingen geconfronteerd.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 08:57   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dat u op Marktplaats gewoon gezond koopmansinstinct moet hebben, lijkt me duidelijk.
Ik vraag me wel af hoe lang geleden u in Nederland was en hoe oud u bent. Tikkie bestaat al sinds 2015, en is overgenomen door het hernieuwde ABN Amro (geen schim meer van de bank, die het was voor de overval van Fortis en consorten, maar gelukkig wel weer onafhankelijk), verder heeft dit er toe geleid dat eigenlijk alle Nederlandse banken nu een eigen betaalverzoekservice hebben.
Ik mag toch aannemen, dat jullie in Vlaanderen iets soortgelijks hebben inmiddels?
We hebben in Vlaanderen al vanalles gehad.

Nu hebben we eindelijk een internationaal goedwerkend systeem van bankoverschrijvingen en dan ondersteunt iDeal dat niet en komt Nederland nog eens af met een systeem dat enkel in Nederland werkt (en waarvan Nederlanders denken dat het in de ganse Wereld gebruikt wordt).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 09:09   #19
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dat is me ook al vaak voorgevallen, in Nederland, dat mensen hun Tikkie aan me doorsturen. Ik vertel hen dan altijd dat je Tikkie enkel kan gebruiken als je je geld op een Nederlandse bank hebt staan, idem voor iDeal.....
Hollanders zijn (bijna) net zo op zichzelf gericht als wij.

Die hebben los niet door dat Tikkie zo goed als onbestaande is in België.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 09:53   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dat u op Marktplaats gewoon gezond koopmansinstinct moet hebben, lijkt me duidelijk.
Ik vraag me wel af hoe lang geleden u in Nederland was en hoe oud u bent. Tikkie bestaat al sinds 2015, en is overgenomen door het hernieuwde ABN Amro (geen schim meer van de bank, die het was voor de overval van Fortis en consorten, maar gelukkig wel weer onafhankelijk), verder heeft dit er toe geleid dat eigenlijk alle Nederlandse banken nu een eigen betaalverzoekservice hebben.
Ik mag toch aannemen, dat jullie in Vlaanderen iets soortgelijks hebben inmiddels?
ik kom er laat ons zeggen om de 14 dagen / 3 weken. Maar dat is Zeeuws Vlaanderen, toch heb ik daar nooit van Tikkie gehoord, pinnen wel maar tikkie niet.

Wij hadden Proton nog voor er ooit zoiets in Nederland was, dat is intussen ook al weer afgevoerd.

Je kan betalen met je telefoon , met plastiek met cash. Je hebt het "pinnen" en je hebt Payconic, iets waarmee je ook onder elkaar via een smartphone kunt betalen.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 april 2024 om 09:56.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be