Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2007, 02:22   #21
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
De onderstaande tabel geeft een inzicht in de werkelijke aantallen en kosten van rokende werknemers en de gevolgen op de werkplek:

Gegevens Cijfers
Rokende medewerkers 20% - 25%
Gemiddeld aantal sigaretten per dag per roker 10
Gemiddelde rooktijd voor 1 sigaret 5 minuten
Totale rooktijd per dag 50 minuten
Gemiddeld aantal werkuren per jaar 1.600
Aantal rookuren per jaar 195 (ofwel 12%)
Gemiddeld uurloon per werknemer € 18
Gemiddelde kosten per rokende werknemer per jaar € 3.510
Jaarlijkse rookkost bij 20 rokers € 70.200
Jaarlijkse rookkost bij 100 rokers € 351.000
Ik hoop dat je zelf inziet dat dat rekensommetje een eenzijdige benadering is.

Het gaat er nl. van uit dat alle niet rokers gedurende de 192 uren die rokers roken werken. Rokers kiezen er gewoon voor om hun break rokend door te brengen terwijl iemand anders een tas koffie drinkt, op het internet surft, of al leunend op de schup een babbeltje slaat met de rokers enz.

Verder houdt men er geen rekening mee dat men niet noodzakelijk stopt met werken terwijl men buiten staat te roken. Er zijn al veel problemen op het werk opgelost tijdens de rookpauze, ook al vele relaties gemaakt en versterkt etc.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 06:44   #22
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik zal sowieso naar geen plaatsen gaan waar ik niet mag roken,zo simpel is dat.
Ik ga niet om de 10-15min gaan buiten staan in de vrieskoude of regen zenne.Ik zal dus wel op plaatsen gaan waar een mens wel nog kan en mag roken.
In je eigen huis.

Laatst gewijzigd door Enter : 2 januari 2007 om 06:44.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 06:46   #23
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik hoop dat je zelf inziet dat dat rekensommetje een eenzijdige benadering is.

Het gaat er nl. van uit dat alle niet rokers gedurende de 192 uren die rokers roken werken. Rokers kiezen er gewoon voor om hun break rokend door te brengen terwijl iemand anders een tas koffie drinkt, op het internet surft, of al leunend op de schup een babbeltje slaat met de rokers enz.

Verder houdt men er geen rekening mee dat men niet noodzakelijk stopt met werken terwijl men buiten staat te roken. Er zijn al veel problemen op het werk opgelost tijdens de rookpauze, ook al vele relaties gemaakt en versterkt etc.
Een relatie kan je idd het best krijgen terwijl je elkaar een beetje rook in het gezicht blaast.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 08:08   #24
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik hoop dat je zelf inziet dat dat rekensommetje een eenzijdige benadering is.

Het gaat er nl. van uit dat alle niet rokers gedurende de 192 uren die rokers roken werken. Rokers kiezen er gewoon voor om hun break rokend door te brengen terwijl iemand anders een tas koffie drinkt, op het internet surft, of al leunend op de schup een babbeltje slaat met de rokers enz.

Verder houdt men er geen rekening mee dat men niet noodzakelijk stopt met werken terwijl men buiten staat te roken. Er zijn al veel problemen op het werk opgelost tijdens de rookpauze, ook al vele relaties gemaakt en versterkt etc.
waar ik werk is het inderdaad zo dat niet rokers geen pauzes mogen nemen en dat rokers dit wel mogen, niet rokers werken dus wel degelijk minder uren
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 09:44   #25
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik zal sowieso naar geen plaatsen gaan waar ik niet mag roken,zo simpel is dat.
Ik ga niet om de 10-15min gaan buiten staan in de vrieskoude of regen zenne.Ik zal dus wel op plaatsen gaan waar een mens wel nog kan en mag roken.
Dus toch buiten?

Nou, met die houding kan je vanaf nu dus niet meer op restaurant en kan je evenmin een publiek gebouw binnen.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 10:49   #26
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ongerustemens Bekijk bericht
Gisteren kwam ik in een bejaarden tehuis waar de bezoekers niet meer mogen roken,enkel de bewoners zelf die mogen er nog wel roken ?op zijn Belgisch zou ik zeggen.
Voor de oudjes maakt het toch niet meer uit, de geven toch de geest binnen de kortste keren.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 12:56   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zoals de rook de niet rokers kan irriteren, kan een roker die niet mag/kan roken nog meer geïrriteerd geraken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 12:57   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Van wie of van wat moest u dat dan precies slikken? Er zijn bij mijn weten de laatste jaren genoeg niet-rokers ruimten bijgekomen, waar u helemaal geen last heeft van sigarettenrook.
Je geeft mij een mooie gelegenheid om nog eens af te geven op de vervuilers, dank daarvoor.

Ik vind gewoonweg dat ik mag eisen dat er wetgeving komt zodat ik overal, waar ook, waar ik wettelijk mag komen (dus niet in jouw privé huis, maar wel in jouw restaurant of kaffee) 100 procent rookvrij moet kunnen vertoeven.
Zelfs in privé huizen moeten er beperkingen zijn: het zou moeten wettelijk verboden zijn om te roken in het bijzijn van borelingen (gevangenisstraf), kinderen (zware geldboete) of minderjarigen (gewone geldboete) zelfs huisdieren (gaia-geldboete).
Als de dokter of de verpleegster, of eenderwie anders die je zelf roept om een dienst in je huis te komen verzekeren, zou de laatste 24 uur - of bij noodoproep vanaf de oproep zelf - niet meer mogen gerookt worden in gans dat huis.

Autorijden en roken, zelfs als passagier: veel te gevaarlijk !!

Voorwaarde om ambtenaar of militair te worden: niet-roker zijn.

ps: kunt ge me nog wat ideetjes aanleveren?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 13:54   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
ps: kunt ge me nog wat ideetjes aanleveren?
Ja:

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 14:24   #30
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
waar ik werk is het inderdaad zo dat niet rokers geen pauzes mogen nemen en dat rokers dit wel mogen, niet rokers werken dus wel degelijk minder uren
__________________
Een rare gevolgtrekking. Vroeger mochten rokers gewoon roken terwijl ze werkten... dan verhindert men hen te werken terwijl ze roken, en dan gaat men hen verwijten dat ze minder werken?
(en idd. in de rookzaal wordt heel dikwijls verdervergaderd, problemen opgelost en vooral heel veel informatie doorgegeven). Rokers zijn dus veel sneller op de hoogte van bepaalde dingen.

--------------------------------------------------------------
IVM verhoogde bijdragen voor ziekteverzekering voor rokers:

heeft er al iemand gepleit voor verhoogde bijdragen voor pensioenen voor niet-rokers?
heeft er al iemand gepleit om al de extra taksen die rokers betalen in een apart "rokers ziekenfonds" te stoppen, of moeten die gewoon dienen om het begrotingstekort voor de niet-rokers op te vullen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2007 om 14:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 16:34   #31
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een rare gevolgtrekking. Vroeger mochten rokers gewoon roken terwijl ze werkten... dan verhindert men hen te werken terwijl ze roken, en dan gaat men hen verwijten dat ze minder werken?
(en idd. in de rookzaal wordt heel dikwijls verdervergaderd, problemen opgelost en vooral heel veel informatie doorgegeven). Rokers zijn dus veel sneller op de hoogte van bepaalde dingen.

--------------------------------------------------------------
IVM verhoogde bijdragen voor ziekteverzekering voor rokers:

heeft er al iemand gepleit voor verhoogde bijdragen voor pensioenen voor niet-rokers?
heeft er al iemand gepleit om al de extra taksen die rokers betalen in een apart "rokers ziekenfonds" te stoppen, of moeten die gewoon dienen om het begrotingstekort voor de niet-rokers op te vullen?
aangezien het aantal niet rokers veel groter is dan het aantal rokers, lijkt het mij bijzonder absurd dat ze van meer op de hoogte zouden zijn, aangezien zij lange en veelvoudige pauzes nemen en daar enkel praten over koetjes en kalfjes, het aantal mensen dat van passief roken overlijdt hou je weer niet in rekening, daarom dat rokers gescheiden moeten worden van de niet rokers
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 16:37   #32
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik laat mijn sigaretten voortaan uit Rusland overkomen, die domme EU geeft daar nog een importsubsidie voor ook, of ik koop ze in Spanje.

21 euro voor een slef Nobel. Zonder hinderlijke prentjes. Jawadde.

Dat pakje waar ik een maand mee doe, gaat me nu eens niet ambeteren zie.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 01:40   #33
Condor
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 december 2005
Berichten: 44
Standaard Goed bedoeld

Na de prachtige concerten voor verdraagzaamheid waar men gratis mocht kotsen op 20 a 30 % van de Vlaamse bevolking komt de volgen de plagerij.
HET ROOKVERBOD
Alles gebeurt op bazis van wetenschappelijke studies? Oh we zijn zo verdraagzaam maar er mag wel geen roker in de buurt zijn (en zeker geen foute stemmer). Nu al die duizenden doden door het passief roken het eeuwige leven zullen genieten is de sociale zekerheid zeker om zeep.
Aan al die betweters en scheefjeikers wil ik even in herrinnering brengen dat niet zo lang geleden, het zelfde type politiek korrekte wetenschappers, kilometers bibliotheken vol schreven met wetenschappelijk onderbouwde teorien die aantoonden dat bepaalde rassen en groepen beter uitgeroeid werden. Altijd voor hun eigen bestwil.
Hoe lang gaan we ons nog laten verschapen? (dit met het Offerfeest)

Ik heb het al ergens meegemaakt en:

Ga zo weinig mogelijk op restaurant
Drink thuis aperitief en wijn
Verslind het hoofdgerecht zo vlug mogelijk
Neem dessert thuis met een lekkere cognac en sigaar (wie wil)
Laat ze naar het drinkgeld fluiten

Met de groeten van een verstokte niet-roker

Laatst gewijzigd door Condor : 3 januari 2007 om 01:51.
Condor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 01:45   #34
Condor
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 december 2005
Berichten: 44
Standaard Was ik vergeten

Wanneer komt er een verbod op CO2 en methaan scheten van vegetariers
Condor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 10:17   #35
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Rokers niet alleen hoor: mensen met overgewicht (cholesterol), mensen die zich gemakkelijk opjagen (hartaanval e.d.), mensen die veel op café hangen en bijgevolg ook veel alcohol drinken ...

Raar genoeg worden vaak alleen de rokers geviseerd.
da's het makkelijkste hé.. 't volgende zal wel de alcohol zijn.. als er genoeg probleemdrinkers zijn... "of hoe je een gewillig volk kan heersen"

Op restaurants is het verboden geworden.. dus ga ik niet meer op restaurant, hopelijk volgen veel rokers m'n voorbeeld en moeten er een paar restauranthouders hun deuren sluiten, dat deze laatste hun woede dan maar botvieren op Demotte (en liefst z'n naam waardig maken )
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 10:35   #36
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Deze middag ga ik op restaurant eten en hoop dit dus rookvrij aan te treffen. Vroeger was er in dat restaurant een niet-rokerszone op ongeveer 1/3 van de oppervlakte. Dit is tergend vermits 2/3 van de bevolking niet roker is.
Zie ik iemand roken op restaurant dan zal ik zeker een opmerking maken.

Het is een fabel dat dit klanten zal kosten, misschien even wel, maar zeker niet op de lange termijn. Vorig jaar heb ik in een sportkantine een kleine enquete gehouden. Er waren ongeveer 30 personen aanwezig en er hing vrij veel rook. Deze rook was blijkbaar afkomstig van een 5-tal rokers ! Drie van deze rokers hadden er geen problemen mee om nu en dan eens een sigaretje buiten op te steken. Slechts één roker weigerde nog binnen te komen, de andere twijfelde. Bij de niet rokers waren er echter 8 die vroeger naar huis gingen door de rook. Ik weet trouwens één persoon van die sportvereniging die nooit in de kantine komt omwille van astma en allergie. Een uurtje kantine bezorgt die persoon een nacht gepiep en gekrab. Gezien het hoge percentage astma-leiders onder de bevolking vermoed ik dat er wel meerdere in die situatie zitten.

Vorig jaar zat ik in een restaurant en had ik een discussie over roken met de tafelgenoten. De kokkin kwam regelmatig in het restaurant roken (dit mag al lang niet meer in de keuken). Zij maakte de opmerking dat ze wel een oplossing zouden vinden ivm het rookverbod. Ik ga er binnen twee weken weer naartoe. Als ze nog steeds komt roken in het restaurant zal ze snel weten waar haar sigaret steekt.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 11:03   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Deze middag ga ik op restaurant eten en hoop dit dus rookvrij aan te treffen. Vroeger was er in dat restaurant een niet-rokerszone op ongeveer 1/3 van de oppervlakte. Dit is tergend vermits 2/3 van de bevolking niet roker is.
Zie ik iemand roken op restaurant dan zal ik zeker een opmerking maken.
Maar de meeste gezelschappen tellen onder hen wel rokers, en je hebt een aanzienlijk deel dat er geen lap om geeft.

Citaat:
Het is een fabel dat dit klanten zal kosten, misschien even wel, maar zeker niet op de lange termijn. Vorig jaar heb ik in een sportkantine een kleine enquete gehouden. Er waren ongeveer 30 personen aanwezig en er hing vrij veel rook. Deze rook was blijkbaar afkomstig van een 5-tal rokers ! Drie van deze rokers hadden er geen problemen mee om nu en dan eens een sigaretje buiten op te steken. Slechts één roker weigerde nog binnen te komen, de andere twijfelde. Bij de niet rokers waren er echter 8 die vroeger naar huis gingen door de rook. Ik weet trouwens één persoon van die sportvereniging die nooit in de kantine komt omwille van astma en allergie. Een uurtje kantine bezorgt die persoon een nacht gepiep en gekrab. Gezien het hoge percentage astma-leiders onder de bevolking vermoed ik dat er wel meerdere in die situatie zitten.
De uiteindelijke discussie gaat ook niet over of men klanten kwijtspeelt of niet.

Citaat:
Vorig jaar zat ik in een restaurant en had ik een discussie over roken met de tafelgenoten. De kokkin kwam regelmatig in het restaurant roken (dit mag al lang niet meer in de keuken). Zij maakte de opmerking dat ze wel een oplossing zouden vinden ivm het rookverbod. Ik ga er binnen twee weken weer naartoe. Als ze nog steeds komt roken in het restaurant zal ze snel weten waar haar sigaret steekt.
Dat lijkt mij een pover etablissement, personeel zit meestal niet samen met klanten.

Enfin, dat heb ik in de horeca geleerd.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 11:08   #38
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Vorig jaar zat ik in een restaurant en had ik een discussie over roken met de tafelgenoten. De kokkin kwam regelmatig in het restaurant roken (dit mag al lang niet meer in de keuken). Zij maakte de opmerking dat ze wel een oplossing zouden vinden ivm het rookverbod. Ik ga er binnen twee weken weer naartoe. Als ze nog steeds komt roken in het restaurant zal ze snel weten waar haar sigaret steekt.
Daarna zou ik er niet meer gaan eten als ik jouw was
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Bierke : 3 januari 2007 om 11:08.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 13:24   #39
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je geeft mij een mooie gelegenheid om nog eens af te geven op de vervuilers, dank daarvoor.
Graag gedaan

Citaat:
Ik vind gewoonweg dat ik mag eisen dat er wetgeving komt zodat ik overal, waar ook, waar ik wettelijk mag komen (dus niet in jouw privé huis, maar wel in jouw restaurant of kaffee) 100 procent rookvrij moet kunnen vertoeven.
U zegt het zelf: Het is mijn restaurant/café, waarom moet ik daar in godsnaam allerlei regeltjes invoeren waarmee sommigen gediend zijn en sommigen niet. Wat geeft u het recht om zomaar ineens te beginnen eisen wat wettelijk bepaald moet zijn?

Niets houdt u tegen om cafés/restaurants met sigarettenrook te mijden.

En als u dan toch als moraalridder wilt optreden voor wat wel goed is en wat niet goed is, dan kan ik toch net zo goed alle ongezonde dingen van mijn menukaart halen zoals cola, frieten, bitterballen, ijsjes,...


Citaat:
Zelfs in privé huizen moeten er beperkingen zijn: het zou moeten wettelijk verboden zijn om te roken in het bijzijn van borelingen (gevangenisstraf), kinderen (zware geldboete) of minderjarigen (gewone geldboete) zelfs huisdieren (gaia-geldboete).
In mijn huis doe ik nog altijd wat ik wil. De meeste ouders zijn volgens mij trouwens verantwoord genoeg om niet te roken in het bijzijn van borelingen of kleine kinderen.

Citaat:
Autorijden en roken, zelfs als passagier: veel te gevaarlijk !!
Autorijden en alcohol/(soft)drugs is nog altijd gevaarlijker. Ik betwijfel trouwens of roken in de auto zoveel gevaarlijker is.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 13:26   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs in privé huizen moeten er beperkingen zijn: het zou moeten wettelijk verboden zijn om te roken in het bijzijn van borelingen (gevangenisstraf), kinderen (zware geldboete) of minderjarigen (gewone geldboete) zelfs huisdieren (gaia-geldboete).
Fascist.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be