Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 21 april 2006, 22:20   #21
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Dat het aardig overkomt zo'n witte mars, maar dat ze liever toch niet deelnemen aan zo'n hypocriete vertoning waar de politici die het meest boter op het hoofd hebben, er ineens als 'mensen' elkaar voor de voeten (en de camera's) zullen lopen, om de maandag die volgt weer hun 'mens zijn' thuis te laten als het erop aankomt iets te doen aan de rechtmatige verzuchtigen van de mensen op het vlak van veiligheid.
Ik vrees dat lang niet zoveel mensen zo ver nadenken, Kno.
Toen ik op Centraal Station was 2 dagen na de moord op Joe, toen werd een kennis benaderd door een joernalist: "Weet u wat er gebeurd is, u bent hier al een tijdje, bent u familie?". Die persoon antwoordde: "Nee, ik heb er niets mee te maken, ik sta op mijn vrienden te wachten."

De meeste mensen/Belgen denken zo. Ik heb bij mijn (emotionele) reacties op de moord ook vaak gehoord: "Kende je die jongen dan?".

Ik vrees dat d�*t eerder nog de reden zal zijn dat mensen niet meelopen:"Ik kende hem niet, dus ik heb er niets mee te maken."
PollyCorrect is offline  
Oud 21 april 2006, 22:39   #22
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik vrees dat d�*t eerder nog de reden zal zijn dat mensen niet meelopen:"Ik kende hem niet, dus ik heb er niets mee te maken."
Misschien, maar het kan ook zijn dat zulke feiten zo vaak gebeuren in dit land (al dan niet met doden of gewonden tot gevolg) dat men toch beseft dat een mars er niks aan zal veranderen.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline  
Oud 22 april 2006, 02:16   #23
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

weet je wat je eerst en vooral moet doen ?
eens goed op uw eigen bakkes slagen !

je hebt het de familie beloofd, zeg je ... en dan nu liggen twijfelen omdat je bla bla ... belofte maakt schuld .. gaan dus !

ik ga niet, ben op de witte mars geweest, we zijn daarna allemaal door de politiekers in ons kont geneukt !

ik vind het verschrikkelijk voor de familie, maar ik denk dat die vuile linkse politiekers van kant maken meer zal helpen dan een stukje wandelen ...
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 02:22   #24
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

er wordt een mars georganiseerd naar de vraag van de familie en vrienden van joe, volgens de ideeën waar joe voor stond, tegen zinloos geweld, voor veiligheid, maar tegen racisme, voor dialoog. als je je daar niet in kan vinden, dan is het erg met je gesteld. al is een snelle blik op dit forum genoeg om te weten dat het idd zo is.

doe zijn omgeving een plezier en blijf thuis.
ingenious is offline  
Oud 22 april 2006, 04:47   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
het kan ook zijn dat zulke feiten zo vaak gebeuren in dit land (al dan niet met doden of gewonden tot gevolg) dat men toch beseft dat een mars er niks aan zal veranderen.
Het is nog eenvoudiger.
Wie zich de witte mars herinnert wéét dat zelfs een mars met 300.000 mensen gerecupereerd wordt (is het niet op de mars zelf, dan wel erna) en dat ze weinig of niets verandert.

De week nadat Joe vermoord werd, liep Nihoul weer vrij rond. Dit nadat hij slechts de helft van een toch al veel te lichte straf uitzat en tégen de wil van de ouders die op gruwelijke wijze hun kinderen verloren. Dit was nochtans een van de weinige beloften waar men wet van maakte.
Ach ja, de politie kreeg een nieuw uniform...

Het kan allemaal omdat Nihoul volgens de rechtbank niets met de verdwijning van de slachtoffertjes had te maken.
Wie de zaak volgde weet beter.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 april 2006 om 04:52.
Knuppel is offline  
Oud 22 april 2006, 11:05   #26
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik heb er nog steeds moeite mee te geloven dat de dood van Joe niet tot verandering zal leiden.

Joe heeft een menselijk gezicht gegeven aan ellende die we eigenlijk al jaren elke dag meemaken. Daarom is iedereen zo geraakt.

Voor mij was dit zo erg dat de boel voor mij mocht barsten, maar nee: we worden 'verbroederd' en bij elkaar gehouden.

De moord op Joe brengt ons dichter bij de dadertjes, die we nu in de bloemen gaan zetten met een mars en met broden. De multiculti promotors vinden het fijn, want nu kunnen we eindelijk eens zien wat een GOEIE cultuurverrijkers we in ons land hebben.

Alleen denk ik niet dat veel mensen de dupe hiervan zijn. Gisteren zag ik nog Peter V, van de Standaard op Canvas. Prima gast. Die heeft er iets van begrepen.

En zo zullen er wel méér zijn die niet meteen de andere wang toekeren.
PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 11:10   #27
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Ik heb er nog steeds moeite mee te geloven dat de dood van Joe niet tot verandering zal leiden.

Joe heeft een menselijk gezicht gegeven aan ellende die we eigenlijk al jaren elke dag meemaken. Daarom is iedereen zo geraakt.
Eigenlijk zegt gij gewoon "EINDELIJK werd er iemand vermoord". Lijkepikkerij van de bovenste plank. Walgelijk gewoon.
Bhairav is offline  
Oud 22 april 2006, 11:11   #28
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Nee hoor, Bhai dat zeg ik niet.

Vreemd dat zoiets in je geest opkomt, maar dat zegt misschien iets over jou.
PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 11:18   #29
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Dat zegt gij juist wel en dat denken er hier véél. Ze proberen een rhetorische omweg te zoeken om het gezegd te krijgen.
Bhairav is offline  
Oud 22 april 2006, 11:35   #30
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat zegt gij juist wel en dat denken er hier véél. Ze proberen een rhetorische omweg te zoeken om het gezegd te krijgen.
Als je bedoelt dat men dat zegt wanneer men zegt : "Ik hoop dat Joe niet voor niets gestorven is en dat er iets zal veranderen", wat ook de familie van Joe gezegd heeft, en dat een rhetorische omweg noemt, dan denk je dat maar.

Ik ben met de realiteit bezig, niet met rhetoriek.
PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 11:59   #31
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Moderne vorm van martelarij dus.
Bhairav is offline  
Oud 22 april 2006, 11:59   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
er wordt een mars georganiseerd naar de vraag van de familie en vrienden van joe, volgens de ideeën waar joe voor stond, tegen zinloos geweld, voor veiligheid, maar tegen racisme, voor dialoog. als je je daar niet in kan vinden, dan is het erg met je gesteld. al is een snelle blik op dit forum genoeg om te weten dat het idd zo is.

doe zijn omgeving een plezier en blijf thuis.
Door omstandigheden kon ik sowieso niet gaan. In eerste instantie had ik het wel gedaan, in de hoop zo een duidelijk teken aan de beleidsmensen van dit land te kunnen geven.
De reden waarom men nu zo op dit "fait-divers" springt, is omdat hopen jonge mensen van autochtone afkomst (ja zo bedoel ik het) dagelijks geconfronteerd worden met afpersingen en bedreiging op weg naar school.

Ik hoopte dat deze mars een duidelijk teken kon geven aan het beleid dat de mensen dit "écht niet leuk vinden". Dat ouders niet met schrik hoeven rond te lopen omdat hun kinderen bedreigd en geïntimideerd worden op weg naar school. Ik hoopte dat deze mars een verandering zou kunnen teweegbrengen, waar er IETS GEDAAN werd tegenover de schoelies niet niét naar school gaan maar wèl een zuivere jaloersheid tegenover de andere kinderen kunnen uiten. Ik hoopte dat er iets zou gedaan worden om streng op te treden tegen jongetjes die denken met messen te mogen rondlopen, die denken hun leraars en klasgenoten te mogen bedreigen, die denken dat zij DAS HERRENVOLK zijn !

Niks van dit alles.....

De allereerste brief van de ouders (en ik blijf hopen dat het niet die mensen zelf waren die het zo gesteld hebben) was al één politieke recuperatie! Niet de schoften waren de slechten, maar die éne niet-democratische partij! Dié mochten zeker niet mee vragen wat ze al jaren vragen! Want d�*t is lijkenpikkerij!

Het tweede waar ik bijna van moest kotsen was de begrafenisDIENST. Nochtans had ik vader horen zeggen dat ze christenen waren. Dan wel christenen die zich op slag (en onder deze omstandigheden????) tot dhimmie verlaagden en géén kerkdienst wilden organizeren, want ocharme... "ze" zouden zich wel eens kunnen buitengesloten voelen! Nee dan liever brood uitdelen van de turkse bakker net zoals de palestijnen doen als er weer een gelukte zelfontploffing heeft plaatsgevonden!

Het derde waar mijn maag van omdraait is de vraag tot DIALOOG met de schoften. Ik raad ze aan om eerst even een dialoog met de Dutroux te organizeren nadat hun kinderen door een pedofiel werden misbruikt.
(ons Anneke werd verkracht door die oude pedofiel, maar we gaan toch eerst even met hem praten om te weten w�*�*rom hij toch zoiets doet!)

De ENIGEN die hier aan recuperatie en aan lijkenpikkerij doen is de POLITIEK CORRECTE MEUTE!

Ik wens hen het beste toe als ze de volgende keer zelf aan de beurt zijn! Vooral pr�*ten hé mannen (nadat ge uw mp3 hebt afgegeven natuurlijk)! Pr�*ten jongens doen! Vraag of ze je zusje niet eerst willen verkrachten misschien.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 22 april 2006, 12:34   #33
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Moderne vorm van martelarij dus.
Martelaarschap is het juiste woord.
PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 12:37   #34
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Door omstandigheden kon ik sowieso niet gaan. In eerste instantie had ik het wel gedaan, in de hoop zo een duidelijk teken aan de beleidsmensen van dit land te kunnen geven.
De reden waarom men nu zo op dit "fait-divers" springt, is omdat hopen jonge mensen van autochtone afkomst (ja zo bedoel ik het) dagelijks geconfronteerd worden met afpersingen en bedreiging op weg naar school.

Ik hoopte dat deze mars een duidelijk teken kon geven aan het beleid dat de mensen dit "écht niet leuk vinden". Dat ouders niet met schrik hoeven rond te lopen omdat hun kinderen bedreigd en geïntimideerd worden op weg naar school. Ik hoopte dat deze mars een verandering zou kunnen teweegbrengen, waar er IETS GEDAAN werd tegenover de schoelies niet niét naar school gaan maar wèl een zuivere jaloersheid tegenover de andere kinderen kunnen uiten. Ik hoopte dat er iets zou gedaan worden om streng op te treden tegen jongetjes die denken met messen te mogen rondlopen, die denken hun leraars en klasgenoten te mogen bedreigen, die denken dat zij DAS HERRENVOLK zijn !

Niks van dit alles.....

De allereerste brief van de ouders (en ik blijf hopen dat het niet die mensen zelf waren die het zo gesteld hebben) was al één politieke recuperatie! Niet de schoften waren de slechten, maar die éne niet-democratische partij! Dié mochten zeker niet mee vragen wat ze al jaren vragen! Want d�*t is lijkenpikkerij!

Het tweede waar ik bijna van moest kotsen was de begrafenisDIENST. Nochtans had ik vader horen zeggen dat ze christenen waren. Dan wel christenen die zich op slag (en onder deze omstandigheden????) tot dhimmie verlaagden en géén kerkdienst wilden organizeren, want ocharme... "ze" zouden zich wel eens kunnen buitengesloten voelen! Nee dan liever brood uitdelen van de turkse bakker net zoals de palestijnen doen als er weer een gelukte zelfontploffing heeft plaatsgevonden!

Het derde waar mijn maag van omdraait is de vraag tot DIALOOG met de schoften. Ik raad ze aan om eerst even een dialoog met de Dutroux te organizeren nadat hun kinderen door een pedofiel werden misbruikt.
(ons Anneke werd verkracht door die oude pedofiel, maar we gaan toch eerst even met hem praten om te weten w�*�*rom hij toch zoiets doet!)

De ENIGEN die hier aan recuperatie en aan lijkenpikkerij doen is de POLITIEK CORRECTE MEUTE!

Ik wens hen het beste toe als ze de volgende keer zelf aan de beurt zijn! Vooral pr�*ten hé mannen (nadat ge uw mp3 hebt afgegeven natuurlijk)! Pr�*ten jongens doen! Vraag of ze je zusje niet eerst willen verkrachten misschien.
Amen.

PS: welke brief van de ouders bedoel je? De vader van Joe zei anders wel op tv: "Ik ben niet kwaad. Nog niet. Dat zal nog wel komen."
PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 12:38   #35
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Martelaarschap is het juiste woord.
Dus ja of neen?
Bhairav is offline  
Oud 22 april 2006, 18:43   #36
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik ben niet zo bekend met het martelaarschap. Ik geloof dat islam zelfopblazers zich martelaren noemen.

Ik weet wel dat onze kinderen op straat gem�*rteld worden, ofwel fysiek, of wel door angsten. En dat velen niks durven zeggen.

Misschien zullen ze, na dit gebeuren, weten dat het niet aan hun ligt. Misschien zullen ze nu hun verhalen ook durven vertellen, thuis, op school, aan hun vrienden. Misschien zullen ze nu niet zeggen: "Ik zeg toch niks want dat helpt niets. De politie maakt dit elke dag honderd keer mee dus dat heeft geen zin, die zijn allang gaan lopen."

Maar ga jij maar verder met je rhetoriekspelletjes, Bhai. Ik heb met de realiteit te doen, elke dag. De luxe van rhetoriek kan ik me niet permitteren.
PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 23:16   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Misschien, maar het kan ook zijn dat zulke feiten zo vaak gebeuren in dit land (al dan niet met doden of gewonden tot gevolg) dat men toch beseft dat een mars er niks aan zal veranderen.

Natuurlijk zal er niets veranderen.
Wie denkt dat het misdadig gedrag van dat krapuul met die mars zal veranderen heeft het wel mis.
Onkruid kan men alleen uitroeien door het met de wortel en al te verwijderen, niet door het wat in te korten.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 april 2006 om 23:19.
daiwa is offline  
Oud 23 april 2006, 00:21   #38
numarx
Minister
 
numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Berichten: 3.388
Standaard

ah.
__________________
when you're asked to fight a war that's over nothing
it's best to join the side that's gonna win
http://chezpaulus.devnulled.be

Laatst gewijzigd door numarx : 23 april 2006 om 00:22.
numarx is offline  
Oud 23 april 2006, 00:29   #39
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Ik zou lui thuis blijven, of met zo'n goedkoper ticket een dagje Brussel doen.
Maar dat is waarschijnlijk al gezegd.
StevenNr1 is offline  
Oud 23 april 2006, 00:32   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik hoop dat die mars een mislukking wordt.

Zo zou Joe het gewild hebben.

Dat zeggen, is blijkbaar in de mode.

Niemand kent die kerel, en iedereen weet wat-ie wilt.

Misschien kakte-ie wel op Chinezen, met z'n gitaar - kakliedjes verzinnen.

Of sloeg-ie Maori met z'n trompet.

Laatst gewijzigd door lombas : 23 april 2006 om 00:32.
lombas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be