Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2008, 22:18   #1
Agir Agit
Vreemdeling
 
Agir Agit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 41
Standaard Turks Krant "Taraf":

15/10/2008 ANKARA - De Turkse krant Taraf publiceerde dinsdag schokkend bewijs dat het leger enorme fouten heeft gemaakt bij de PKK-aanval op 3 oktober. Er is concreet bewijs dat het Turkse leger al vooraf wist van elke beweging van de PKK.

Taraf publiceerde de beelden van een onbemand verkenningsvliegtuig. Hier is duidelijk te zien dat een PKK-groep groter wordt. De aanval van de PKK was letterlijk te zien op de tv-schermen van de leiding van het Turkse leger.

Ook beweert Taraf dat het Turkse leger al een maand van tevoren afwist van de komende aanval. Het Turkse leger had al inlichtingen vergaard over een aankomende aanval. Zelfs wist het leger de namen, geboortedatum en geboorteplaats van de PKK-strijders. Een rapport gedateerd op 2 oktober, een dag voor de PKK-aanval, waarschuwt dat de PKK bezig is met het voorbereiden van een aanval op grensposten. Zelfs de naam van de commandant van de PKK-aanval is bekend.

Uit het Taraf rapport blijkt dat dezelfde fouten zijn gemaakt bij de aanval in de Dağlıca regio waarbij 12 soldaten omkwamen en 8 soldaten werden gevangen genomen. Bij beiden PKK-aanvallen blijkt dat het militaire commando afwist van de PKK-aanvallen. Uit onderzoek naar de Dağlıca aanval in oktober 2007, blijkt dat het leger al negen dagen van tevoren getipt was over de aanval. Bij de aanval in Aktutun werden militaire eenheden op z'n minst tien dagen voor het incident gewaarschuwd voor een PKK-aanval.

Het onderzoek naar Dağlıca laat zien dat de PKK een week de tijd had genomen om met kleine groepen en ezels de grens over te steken. Dit blijkt uit de communicatie tussen officieren en soldaten. Dit lijkt op de Aktütün aanval, waar ook al rapporten waren en beelden van PKK-activiteiten. Ook hier wisten hogere officieren af van een komende aanval. De Taraf-reportages zorgen voor twijfels in Turkije over de wil en effectiviteit van het Turkse leger om de PKK te bestrijden.

Volgens Villamedia heeft Taraf zich sinds de oprichting vorig jaar november een revolutie ontketend in de Turkse media, dit omdat de krant kritiek levert op het Turkse leger en opkomt voor democratie en de Koerdische kwestie.
Agir Agit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 22:27   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Het conflict lijkt in volle gang. Zonder bevredigende oplossing voor beide partijen hoeft voor mijn Turkije niet bij de EU, ongeacht of ze dat nu willen of niet. Democratie, onderhandelingen, en respect voor het zelfbeschikkingsrecht van volkeren is nodig in plaats van te hopen op een militaire overwinning. Een EU zonder onderdrukking graag.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 13:36   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Even terzijde: Ik zou wel eens het precieze relaas willen horen over dat Yezidische meisje dat publiekelijk ontkleedt en doodgeslagen is door Yezidische Koerden.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 18:45   #4
Agir Agit
Vreemdeling
 
Agir Agit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Even terzijde: Ik zou wel eens het precieze relaas willen horen over dat Yezidische meisje dat publiekelijk ontkleedt en doodgeslagen is door Yezidische Koerden.
euhm je zegt even terzijde je had het beter ook terzijde kunnen houden want jij haalt er nu een helemaal onderwerp bij wat er niets mee te maken heeft. zo kan ik ook beginnen over de pastoor die jarenlang kindjes misbruikt pandy die zn familie in zuur oplost of de fraude die ze doen op gemeentehuizen ... je hebt overal iets te vinden zelfs in jouw familie is er een psychopaat mischien drm moet ik jou toch niet veroordelen? wij hebben het over de top van landen die verkeerde keuzes maken en niet prive mensen
Agir Agit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 19:29   #5
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

In het ene geval heb je gelijk: vandaar mijn terzijde. In het andere geval zou ik toch gaarne de juiste toedracht kennen. Dat het puur een privé geval is geloof ik niet. Het is een tegenstelling tussen twee geloofsgroepen binnen de Koerdische gemeenschap.
Of is dat niet zo?
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 17 oktober 2008 om 19:29.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 02:25   #6
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Even terzijde: Ik zou wel eens het precieze relaas willen horen over dat Yezidische meisje dat publiekelijk ontkleedt en doodgeslagen is door Yezidische Koerden.
"Eerwraak" in die streken (en al geruime tijd geïmporteerd ook in Nederland) is een on-Turkse, niet-islamitische, overwegend typisch-Koerdische en vooral yezidi-aangelegenheid, hoewel officiëel niet behorend tot yezidische inzettingen.

In de Nederlandse pers worden zij wel, overeenkomstig hun paspoort, als Turken aangeduid (sommigen: Syriërs, Irakezen, Iranezen).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezidi%27s
http://www.volkskrant.nl/buitenland/...jk_van_alledag
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/yezidi+eerwraak
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 oktober 2008 om 02:28.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 08:07   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agir Agit Bekijk bericht
Taraf publiceerde de beelden van een onbemand verkenningsvliegtuig.
*snif snif*

Ik ruik de VS.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 10:37   #8
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
"Eerwraak" in die streken (en al geruime tijd geïmporteerd ook in Nederland) is een on-Turkse, niet-islamitische, overwegend typisch-Koerdische en vooral yezidi-aangelegenheid, hoewel officiëel niet behorend tot yezidische inzettingen.

In de Nederlandse pers worden zij wel, overeenkomstig hun paspoort, als Turken aangeduid (sommigen: Syriërs, Irakezen, Iranezen).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezidi%27s
http://www.volkskrant.nl/buitenland/...jk_van_alledag
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/yezidi+eerwraak
Willem, ik ken dat verhaal. Ik heb zelfs die walgingwekkende film gezien die op de vuilnisbelt der vuilnisbelten Youtube geplaatst was (is).

De Islamieten noemen de Yezidis "Duivelaanbidders" - ik heb in Libanon destijds (eind '70) gehoord dat ze een sekte zijn met christelijke kenmerken
(zou je niet zeggen). Meer weet ik niet behalve dat dit een groep is die niet bij de islamitische koerden gerekend moet worden. Waarbij dan wel?
Ik weet dat er in Armenië veel Yezidi's verblijven en met name ook in Rusland.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 11:18   #9
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Willem, ik ken dat verhaal. Ik heb zelfs die walgingwekkende film gezien die op de vuilnisbelt der vuilnisbelten Youtube geplaatst was (is).

De Islamieten noemen de Yezidis "Duivelaanbidders" - ik heb in Libanon destijds (eind '70) gehoord dat ze een sekte zijn met christelijke kenmerken
(zou je niet zeggen). Meer weet ik niet behalve dat dit een groep is die niet bij de islamitische koerden gerekend moet worden. Waarbij dan wel?
Ik weet dat er in Armenië veel Yezidi's verblijven en met name ook in Rusland.
Ik gaf er ook een (wiki) link bij over de Yezidi/Yazidi/Jezidi; dat verhaal vond ik tamelijk duidelijk. Er is echter op Net plenty méér over te vinden dan lleen wiki:

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/yezidi+jezidi+yazidi
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 13:12   #10
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik had wiki even over het hoofd gezien. Nochthans geeft dat ook maar summiere en zeer algemene info.
Keek op de Duitse Yezidi site. En daar schrok ik toch wel een beetje van. Waren het soms Yezidische koerden die destijds, jaren '80 zo huis hielden in Parijs? Ze bliezen toen een resto op terwijl mijn auto voor de deur stond.
Trouwens dat smerige filmpje bestaat nog steeds.
Het politieke Yezidi centrum zit in Oldenburg.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 oktober 2008 om 13:15.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 13:51   #11
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Voor men part mogen ze zoveel doen als zewillen.Want er komen alle dagen hopen van dat te onderhouden crapuul binnen,als ze elkaar niet vermoorden.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 16:30   #12
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Voor men part mogen ze zoveel doen als zewillen.Want er komen alle dagen hopen van dat te onderhouden crapuul binnen,als ze elkaar niet vermoorden.
Bron?

Geen klap op een lege zak. Kom met feiten en aantallen. Daar hebben we wat aan.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 oktober 2008 om 16:31.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 14:33   #13
Agir Agit
Vreemdeling
 
Agir Agit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 41
Standaard

Het zal niet meer zolang duren voordat de vs turkije en israel het tegen elkaar mogen uitvechten en dan zal de hele wereld zien wie waar staat, vanaf de moment dat turkije niet meer nuttig is voor amerika en israel zal het nergens meer kunnen aanklopppen voor steun dan is de enige uitweg op de deur van de pkk te kloppen om te onderhandellen.

Laatst gewijzigd door Agir Agit : 19 oktober 2008 om 14:43.
Agir Agit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 14:38   #14
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Bron?

Geen klap op een lege zak. Kom met feiten en aantallen. Daar hebben we wat aan.

Het zit hier al vol met Turken en PPK-leden.
Geef hen toegang tot Europa,ze staan met 80 miljoen gereed
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 15:18   #15
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Dat is volstrekt juist.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 16:05   #16
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Het zit hier al vol met Turken en PPK-leden.
Geef hen toegang tot Europa,ze staan met 80 miljoen gereed
Ja, Turan heet dat.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 16:14   #17
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
"Eerwraak" in die streken (en al geruime tijd geïmporteerd ook in Nederland) is een on-Turkse, niet-islamitische, overwegend typisch-Koerdische en vooral yezidi-aangelegenheid, hoewel officiëel niet behorend tot yezidische inzettingen.

In de Nederlandse pers worden zij wel, overeenkomstig hun paspoort, als Turken aangeduid (sommigen: Syriërs, Irakezen, Iranezen).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezidi%27s
http://www.volkskrant.nl/buitenland/...jk_van_alledag
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/yezidi+eerwraak
Het klopt wel dat eerwraak vooral in de Koerdische gebieden van Turkije voorkomt. In Nederland had ook een Koerdische jongen in opdracht van zijn vader zijn zusje en haar Turkse vriendje doodgeschoten omdat ze een verhouding had met een Turk. De Koerden zijn ook gemiddeld crimineler dan Turken. Bendevorming komt vooral bij Koerden voor. In Turkije houden veel Koerdische criminelen zich bezig met berovingen, oplichterij van toeristen etc. Ook in Nederland zijn de Koerden crimineler dan Turken. Nagenoeg alle "Turkse" criminelen in mijn omgeving zijn van Koerdische afkomst. Wat mij stoort is dat deze criminele Koerden claimen dat ze Turken zijn wanneer ze negatief in het nieuws komen. Als Koerden echter positief in het nieuws komen benadrukken ze vooral hun Koerdische afkomst. In de criminele statistieken in Nederland zouden de statistieken over Turken en Koerden voortaan gescheiden bijgehouden moeten worden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 16:37   #18
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
In de criminele statistieken in Nederland zouden de statistieken over Turken en Koerden voortaan gescheiden bijgehouden moeten worden.
Als Koerden en Turken dan toch zo verschillend zijn en gescheiden moeten gehouden worden waarom dan insisteren Koerdistan bij Turkije te houden? Als je niet wil samenleven dan moet je toch ook niet pretenderen te overheersen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 16:40   #19
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als Koerden en Turken dan toch zo verschillend zijn en gescheiden moeten gehouden worden waarom dan insisteren Koerdistan bij Turkije te houden? Als je niet wil samenleven dan moet je toch ook niet pretenderen te overheersen.
Jij hebt mijn nieuwste topic waarschijnlijk nog niet gelezen
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 16:47   #20
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Jij hebt mijn nieuwste topic waarschijnlijk nog niet gelezen
Nu wel. Logische conclusie uwentwege, al lijkt het mij niet direct ingegeven vanuit pricipes die met mensenrechten te maken hebben, eerder met een soort van afkeer van Koerden. Hoe dan ook, de oplossing die u voorsteld lijkt me heel wat levens te zullen sparen mits intelligent geïmplementeerd. Maar hoeveel Turken koesteren eigenlijk niet toch nog een 'imperialisme'-achtige wens tav Koerdistan? En hoeveel jonge mensen verwacht men dat daarvoor nog het leven zullen laten in Turkije?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 oktober 2008 om 16:58.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be