Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2019, 11:53   #881
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Straks nog naar Delhaize, chips en ander krachtvoedsel + voldoende grote hoeveelheid bier gaan inslagen om dan de lange uren te vullen richting resultaten
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 11:54   #882
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
morgen de crash
Het VB zit nu in de lift. So What? Vandaag kopje boven, morgen kopje onder. Dat is ongeveer de geschiedenis van het VB, een partij zonder enige macht en de vuilbak van de 'foert-stemmers'.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 11:56   #883
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Straks nog naar Delhaize, chips en ander krachtvoedsel + voldoende grote hoeveelheid bier gaan inslagen om dan de lange uren te vullen richting resultaten
Wat mij betreft valt die match Antwerp - Charleroi op het ideale moment om die dode verkiezingsnamiddag te vullen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 12:08   #884
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
waarom probeer je algemeen geldende besluiten te trekken over 1 specifiek geval, 1 specifieke reactie tgo 1 forumdeelnemer ?

Nogmaals : jie-pie is iemand die hier door de jaren heen toch al wel een keer of tien heeft zitten toelichten dat hij al jaren niet meer stemt. Wel, als ik dan hoor dat hij nu wel de intentie had om te stemmen (hij becommentarieert het feit dat zijn stembrief in hong kong ligt terwijl hij in belgie is) dan ga ik ervan uit dat hij voor het Blok zou stemmen. Waarom denk ik dat ? Omdat dat de vluchthaven van de malcontenten en klagers is.
En dat hij dat nu niet kan doen bij gebrek aan kiesbrief, dat zie ik als een pure bonus.

Ik heb dus helemaal geen "ontevredenheid", wel in tegendeel.
edit : en wat dit geval met "kiesplicht" te maken heeft ? Niets, hij kan niet gaan kiezen omdat zijn brief aan de andere kant van de wereld ligt.
De vluchthaven van de malcontenten is de oppositie
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 12:08   #885
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
morgen de crash
De PS/Ecolo staat
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal

Laatst gewijzigd door koppijn : 25 mei 2019 om 12:10.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 12:16   #886
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vluchthaven van de malcontenten is de oppositie
Stemmen voor het Blok is de 100% zekerheid dat jouw volksvertegenwoordiger in de oppositie zit, in een afzonderlijk hoekje zelfs : de schutkring.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 14:32   #887
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben, en blijf een voorstander van een opkomstplicht. Absoluut zelfs.
Behalve als het een kiezer betreft die de intentie had voor het VB te stemmen, blijkbaar. Absoluut, behalve. Dat is de incoherentie die hier onderlijnd werd.

Citaat:
Niet mee eens. Omdat ik niet uitga van jouw premisse dat een inefficiënt staatsbestuur wenselijk is.
Laat dat nu precies een van de democratisch mogelijke meningen zijn die precies (zogezegd) bij een verkiezing dienen tot uiting te komen.

Waar jij politiek van uitgaat is precies een van de mogelijke kiesresultaten ; mijn mening is een andere. Die zouden dus gelijke "waarde" moeten hebben voor het kiesproces. Quod non.

Citaat:
En aangezien de VB zetelpoppen de maximale nutteloosheid benaderen zijn ze (voor mij) dan ook best te vermijden. Niet-verkozen geraken is daarvoor een uiterst efficiënte werkwijze.
Absoluut. Op identiek dezelfde manier zijn zetelpoppen met maximale nutteloosheid nu precies exact wat wenselijk is. Ideaal gezien zelfs "lege zetels" die normaal gezien de vertolking zouden moeten zijn van "blanco stem", maar gezien men het systeem zodanig heeft gebouwd dat zoiets niet kan, is de enige mogelijkheid om die expressie te benaderen, precies om voor een nutteloze zetelpop te stemmen.

Ik begrijp dus niet goed hoe je enerzijds voorstander kan zijn van een "democratische expressie" (WAARONDER natuurlijk de expressie van "ik wens geen bestuur"), zelfs voorstander kan zijn van iemand te DWINGEN om zijn democratische expressie uit te drukken (waaronder dus veel kans van "ik wens geen bestuur"), en tegelijkertijd toe te juichen dat iemand die die expressie inderdaad wil doen, dat niet kan omwille van een administratieve onmogelijkheid.

Het lijkt mij dus dat uw visie op hoe het verkiezingsproces dient te verlopen, ondergeschikt is aan uw wens om tot een zekere uitslag van dat verkiezingsresultaat te komen.

Citaat:
Een Blok zetelvulling die niet aanwezig is en dus niet automatisch tegen stemt tegen alles maakt het voor de rest v/h halfrond eenvoudiger om efficiënt te beslissen (meerderheid halen). Voor mij is dat winst, maar ik begrijp dat jij dat eerder als ongewenst ziet.
Eh ? Je bent er dus voorstander van dat de democratische expressie van die burgers die "ik wens geen bestuur" wensen, niet plaatsvindt, of hoe moet ik dat begrijpen ?

Citaat:
Trouwens, als ze aanwezig zijn komt er toch niets dan toogpraat uit.
Dat is dan ook wat gewenst is bij het vernietigen van de overblijvende geloofwaardigheid van de wetgever he. Hoe dwazer praat er in het parlement wordt geuit, hoe minder dat parlement (en dus zijn wetten) enig gezag kunnen hebben.

Citaat:
Ik vraag me af of Jie-Pie nog gauw-gauw even naar hong kong en terug is gevlogen om zijn oproepingsbrief te gaan halen, om toch nog ultiem te kunnen 'democratische expressie' geven van zijn opinie.
Daar ging het niet om. Het ging om het feit dat je je erop verheugde dat een burger (in casu Jie Pie) om een administratieve onnozelheid niet kon stemmen, terwijl je tevens je absolute gehechtheid aan de kiesplicht uitdrukte. Dat is iets dat niet te rijmen valt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 14:35   #888
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stemmen voor het Blok is de 100% zekerheid dat jouw volksvertegenwoordiger in de oppositie zit, in een afzonderlijk hoekje zelfs : de schutkring.
En dat is precies exact wat wenselijk is. Tenzij voor die paar mensen die denken dat het VB iets van zijn programma zou uitvoeren mocht het aan de vetpotten zitten en men ergens naief voorstander zou zijn van dat programma. Op dezelfde wijze dat N-VA kiezers ergens dachten dat, indien de N-VA aan de macht zou komen, Vlaanderen ergens onafhankelijk zou worden of zo. En op dezelfde wijze dat kiezers voor de O-VLD ergens zouden denken dat de vrije markt terug zou komen als de O-VLD aan de macht zou geraken.

Er is immers totaal geen verband tussen wat er gebeurt als een partij aan de macht is, en wat in haar verkiezingsprogramma staat, op een paar symbolische fratsen na, die nadien nog met heel veel korrels zout aan het volk verkocht worden als een essentiele bestuurszaak.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 18:48   #889
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Behalve als het een kiezer betreft die de intentie had voor het VB te stemmen, blijkbaar. Absoluut, behalve. Dat is de incoherentie die hier onderlijnd werd.
Neen hoor, de opkomstplicht is er en die moet er wat mij betreft blijven. Dat betrokkene daaraan nu niet kan of wil voldoen bij gebrek aan zijn oproepingsbrief verandert daar niets aan.

En dat het eindresultaat daarvan een (waarschijnlijke) stem minder voor de neo-nazi's is, is een goede zaak voor de maatschappij. En daar heb ik bijzonder veel schadenfreude over.

Citaat:
Laat dat nu precies een van de democratisch mogelijke meningen zijn die precies (zogezegd) bij een verkiezing dienen tot uiting te komen.

Waar jij politiek van uitgaat is precies een van de mogelijke kiesresultaten ; mijn mening is een andere. Die zouden dus gelijke "waarde" moeten hebben voor het kiesproces. Quod non.
Geen enkele partij in België heeft politiek wanbeheer, inefficiëntie en wat daarbij hoort in haar doelstellingen. Zelfs niet de hersenloze zetelvulling die voor het Blok verkozen is. Jouw mening kan dus onmogelijk een politieke vertaling in ons parlement krijgen. Het maximaal bereikbare voor jouw doel is op de grootste dommekloot op lijst VB stemmen, in de hoop dat hij verkozen raakt en dat hij er niets van terecht bakt. Maar de partij waarvoor hij staat beweert wel degelijk dat ze wil mee besturen. Coiffeurke Van Grieken vertelt o zo graag in de krant dat hij met BDW wil samenzitten na de verkiezing. En die laatste zou zelfs zijn eigen moeder verkopen om zijn partij terug federaal in de coalitie te krijgen.

Hoe valt de ambitie van de coiffeur (die de beslissingen voor zijn partij neemt) dan te rijmen met jouw mening om België zo onbestuurbaar mogelijk te maken ?

Citaat:

Absoluut. Op identiek dezelfde manier zijn zetelpoppen met maximale nutteloosheid nu precies exact wat wenselijk is.
Mooi. Ik denk daar diametraal het tegenovergestelde over, en hoop dat mijn politieke keuze er iets professioneler achternagaat om dat doel te bereiken dan jouw keuze voor een partij die wel degelijk zin en ambitie toont om mee te besturen.
Dat ze er te stom voor zijn, en dat niemand hen aanraakbaar acht, is ook een feit maar staat los van hun doelstelling die niet matcht met jouw politiek ideaal. Daar zit een serieuze spagaat.

Citaat:
Ideaal gezien zelfs "lege zetels" die normaal gezien de vertolking zouden moeten zijn van "blanco stem", maar gezien men het systeem zodanig heeft gebouwd dat zoiets niet kan, is de enige mogelijkheid om die expressie te benaderen, precies om voor een nutteloze zetelpop te stemmen.
Om het kiessysteem te veranderen, moet je eerst een partij vinden die 'blanko' ook wil zetels geven. En die bestaat niet. (logisch, het zou een concurrent zijn voor de eigen lijst bij de volgende verkiezingen...)
Bij gebrek daaraan kun je inderdaad de politieke realisatie die jouw politieke mening het dichtst benadert best via de zetelpoppen van het Blok benaderen.


Citaat:
Ik begrijp dus niet goed hoe je enerzijds voorstander kan zijn van een "democratische expressie" (WAARONDER natuurlijk de expressie van "ik wens geen bestuur"), zelfs voorstander kan zijn van iemand te DWINGEN om zijn democratische expressie uit te drukken (waaronder dus veel kans van "ik wens geen bestuur"), en tegelijkertijd toe te juichen dat iemand die die expressie inderdaad wil doen, dat niet kan omwille van een administratieve onmogelijkheid.

Het lijkt mij dus dat uw visie op hoe het verkiezingsproces dient te verlopen, ondergeschikt is aan uw wens om tot een zekere uitslag van dat verkiezingsresultaat te komen.
Neen, je blijft hangen bij JOUW wens tot wanbestuur/geen bestuur, maar die heeft helemaal geen politieke vertaling in ons land aangezien geen enkele partij noch individuele politicus daarvoor opkomt. Je KUNT daar dus niet voor stemmen. Het gaat niet om 'mogen'. De keuze bestaat gewoon niet.

En je blijft 2 zaken aaneen koppelen die niets met elkaar te zien hebben : opkomstplicht, en finaal resultaat van een kiesronde. Dat is zinloos. Tenzij je afrikaanse toestanden wil waar diegenen die buiten komen uit het stemlokaal hun centen gaan halen in ruil voor een foto van het op de 'juiste' kandidaat ingevulde biljet. Die kunnen dat dan meten.

Anders is dat onmogelijk, bij een anonieme stemming. Niemand weet of jij of ik blanko, ongeldig, of voor partij X stemden. Trouwens : als je net zoals honderdduizenden mensen gewoon niet komt opdagen heeft dat ook geen enkel effect op het finaal resultaat.

Vertaal dat maar eens naar 'politieke expressie' van dit of van dat.

Het enige dat men kan meten, is of persoon x of y is komen opdagen.




Citaat:
Eh ? Je bent er dus voorstander van dat de democratische expressie van die burgers die "ik wens geen bestuur" wensen, niet plaatsvindt, of hoe moet ik dat begrijpen ?
Ik ben daar geen voorstander van, maar kan enkel waarnemen dat in de huidige realiteit die politieke vertaling onbestaande is. Voor zover ik weet komt geen enkele partij op voor onbestuurbaarheid.

Misschien kun je rond dat thema een politiek initiatief nemen ?



Citaat:
Dat is dan ook wat gewenst is bij het vernietigen van de overblijvende geloofwaardigheid van de wetgever he. Hoe dwazer praat er in het parlement wordt geuit, hoe minder dat parlement (en dus zijn wetten) enig gezag kunnen hebben.
Ook dat ideaal ga je niet bereiken met het hersenloze volk a la Jan Penris dat daar zit te lallen in het parlement : niemand luistert naar hen. (cfr jouw theorie over zetelvulling die daar de expressie van vormt). Het wetgevende werk is zaak van de andere partijen, het Blok is daar gewoon aanwezig.

Citaat:
Daar ging het niet om. Het ging om het feit dat je je erop verheugde dat een burger (in casu Jie Pie) om een administratieve onnozelheid niet kon stemmen, terwijl je tevens je absolute gehechtheid aan de kiesplicht uitdrukte. Dat is iets dat niet te rijmen valt.
En die bewering van jou is gewoon fout : ik verheug mij over het veronderstelde RESULTAAT dat Jie-Pie niet kan/wil gaan stemmen (een stem minder voor de Bruine Horde). Uiteraard KAN hij stemmen, aangezien hij zich inschreef en een oproepingsbrief kreeg toegezonden. Ik zie niet in wat er onnozel is aan het feit dat de overheid een stemoproepingsbiljet toestuurt naar de burger zijn adres. Dat die laatste daar niet aanwezig is, is zijn prive zaak, zijn probleem. Had ik mijn oproepingsbrief niet tijdig gekregen, dan had ik zelf de nodige stappen gezet om dat recht te zetten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 18:51   #890
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Straks nog naar Delhaize, chips en ander krachtvoedsel + voldoende grote hoeveelheid bier gaan inslagen om dan de lange uren te vullen richting resultaten
Laat het je smaken!
Ik beperk me zondag tot een lunch bij Chef Degeimbre in Liernu. Da's in de 'Walen'...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 25 mei 2019 om 18:52.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 18:56   #891
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Laat het je smaken!
Ik beperk me zondag tot een lunch bij Chef Degeimbre in Liernu. Da's in de 'Walen'...
Heel goed adresje, l'Air duTemps, echt geraffineerd.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 18:57   #892
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En dat is precies exact wat wenselijk is. Tenzij voor die paar mensen die denken dat het VB iets van zijn programma zou uitvoeren mocht het aan de vetpotten zitten en men ergens naief voorstander zou zijn van dat programma. Op dezelfde wijze dat N-VA kiezers ergens dachten dat, indien de N-VA aan de macht zou komen, Vlaanderen ergens onafhankelijk zou worden of zo. En op dezelfde wijze dat kiezers voor de O-VLD ergens zouden denken dat de vrije markt terug zou komen als de O-VLD aan de macht zou geraken.

Er is immers totaal geen verband tussen wat er gebeurt als een partij aan de macht is, en wat in haar verkiezingsprogramma staat, op een paar symbolische fratsen na, die nadien nog met heel veel korrels zout aan het volk verkocht worden als een essentiele bestuurszaak.
Met die laatste posting ben ik het grotendeels eens. En ik heb hier een paar jaar geleden nog emmers vol stront over mijn kop gekregen toen ik zei dat partijprogramma's en zeer zeker kiesprogramma's iets is voor de onnozelaarkes en de dwepers. Het draait rond 2 dingen : ten eerste zorgen dat je partij in de meerderheid raakt, en ten tweede zorgen dat er wat van jouw ideeën in het coalitieakkoord komen te staan. Dat laatste document is het enige dat blijft nadat de kiespropaganda 's avonds op 26/05 voor 5 jaar in de kast mag gestopt worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 19:18   #893
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
De logica van BDW klopt als een bus.
Uw logica speelt pas vanaf t moment dat ze samen meer dan 50% halen.
Dit klopt helemaal niet.

De onderlinge verhoudingen tussen NVA en Vlaams Belang spelen geen rol of dat men een anti NVA coaltie kan vormen of niet. Het is de som die telt.

NVA 28%-VB 15%
NVA 30%-VB 13%
NVA 25%-VB 18%

In elk van deze gevallen halen ze samen 43%.
Dit is geen meerderheid, maar toch is het ook niet zeker dat er een anti-NVA coalitie (Groen-SPA-CD&V-VLD) kan gevormd worden op Vlaams niveau. Dit hangt af of dat PVDA zetels haalt, hoeveel er blanco wordt gestemd en dergelijke. Het wordt alvast zeer nipt. Maar het is wel duidelijk dat een stem voor Vlaams Belang zeker geen verloren stem is en al helemaal geen stem voor links. Een sterk Vlaams Belang zorgt er zelfs voor dat NVA incountournable wordt voor een volgende Vlaamse regering.

Bij de vorige verkiezingen van 2014 stond Vlaams Belang zo laag dat NVA ondanks een zeer goede score van 32% niet incontournable was voor een Vlaamse regering (som van beiden was lager dan in 2010). Om in de regering te mogen geraken heeft NVA zeer zware inhoudelijke toegevingen moeten doen, zeker wat betreft staatshervorming.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 25 mei 2019 om 19:19.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 19:28   #894
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dit klopt helemaal niet.

De onderlinge verhoudingen tussen NVA en Vlaams Belang spelen geen rol of dat men een anti NVA coaltie kan vormen of niet. Het is de som die telt.

NVA 28%-VB 15%
NVA 30%-VB 13%
NVA 25%-VB 18%

In elk van deze gevallen halen ze samen 43%.
Dit is geen meerderheid, maar toch is het ook niet zeker dat er een anti-NVA coalitie (Groen-SPA-CD&V-VLD) kan gevormd worden op Vlaams niveau. Dit hangt af of dat PVDA zetels haalt, hoeveel er blanco wordt gestemd en dergelijke. Het wordt alvast zeer nipt. Maar het is wel duidelijk dat een stem voor Vlaams Belang zeker geen verloren stem is en al helemaal geen stem voor links. Een sterk Vlaams Belang zorgt er zelfs voor dat NVA incountournable wordt voor een volgende Vlaamse regering.

Bij de vorige verkiezingen van 2014 stond Vlaams Belang zo laag dat NVA ondanks een zeer goede score van 32% niet incontournable was voor een Vlaamse regering (som van beiden was lager dan in 2010). Om in de regering te mogen geraken heeft NVA zeer zware inhoudelijke toegevingen moeten doen, zeker wat betreft staatshervorming.
Maar enfin Max, de NVA wil helemaal geen confederalisme.

De weinige ex-VU’ers willen dat.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 19:36   #895
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Heel goed adresje, l'Air duTemps, echt geraffineerd.
Hebben ze daar ook van die barbaarse praktijken?

Citaat:
De ortolaan is een zangvogeltje dat ze levend in een kooitje voor je neerzetten. Ze verzuipen dat diertje op tafel in een glas cognac en gaan er dan mee naar de keuken. Naar het schijnt is het alsof een engeltje op je tong plast. De vroegere Franse president Mitterrand was er gek op. In Wallonië en Frankrijk zetten ze die vogel nog altijd illegaal op het menu, bij ons is dat gebruik gelukkig uitgestorven.”
https://www.demorgen.be/nieuws/op-pa...gers~bfb52322/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 19:41   #896
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Het ziet er steeds meer naar uit dat dit apeland na morgen onbestuurbaar wordt.
540 dagen regeringsvorming ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 19:44   #897
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Laat het je smaken!
Ik beperk me zondag tot een lunch bij Chef Degeimbre in Liernu. Da's in de 'Walen'...
Ik ben er nog niet geweest, maar noteer het op mijn lijstje om mijn zoeteke eens te verrassen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 19:44   #898
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hebben ze daar ook van die barbaarse praktijken? https://www.demorgen.be/nieuws/op-pa...gers~bfb52322/
Ik hoop dat hij Panda-sjoezels met kimchi op 't menu heeft staan. Degeimbre is nivoor niks een halve Koreaan, h?!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 19:46   #899
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hebben ze daar ook van die barbaarse praktijken?



https://www.demorgen.be/nieuws/op-pa...gers~bfb52322/
Als jager, hoop ik dat ze dit nog steeds op hun menu hebben, maar eerlijk gezegd, ik heb het nooit op hun menu gezien.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2019, 19:47   #900
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Volhouden met eigen put blijven graven, Panda. Zelfs je er op attenderen, maar toch doorzetten! ????
Strak plan van jou: Stemplicht hypocriet ophemelen, maar alleen wanneer je het kan 'controleren'...
Door dat soort mentaliteit openlijk te tonen vertel je meer over jezelf dan je wilde. Toch bedankt! ????
Jay -P, mocht je er iets aan hebben.
Je kan 'n nieuwe kiesbrief halen bij de gemeente in Blg waar je laatst ingeschreven was.
Uitzonderlijk open morgenvoormiddag.
Speciaal voor mensen die er geen ontvangen hebben, of kwijtgespeeld zijn. Jij bent de jouwe toch kwijtgeraakt, nietwaar?

Veel stemplezier!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be