Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2022, 07:49   #21
Uitverveling
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 mei 2021
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Word tijd dat boeren terug meer graan en tarwe oogsten.
België moet terug meer producten van eigen bodem produceren.
Landbouwers moet je niet pesten maar koesteren en oplossingen bieden.
Boeren verdienen tien keer meer met mest op te slaan en vervolgens overvloedig op hun velden te gaan spuiten. Ze zaaien steeds hetzelfde gras om later pakken stro van te maken. Want dit kunnen ze grotendeels in het zwart aan mensen verkopen die bijvoorbeeld paarden hebben staan. Mijn overbuur is de 5e generatie boer en officieel op pensioen. En hij zegt zelf dat ze vroeger moesten leven van wat hun oogst opbracht. Nu is het bijzaak geworden. Hij schaamt er zich voor dat de boeren vandaag zo egoïstisch zijn geworden en enkel aan hun vette bankrekeningen denken. Vroeger pompte hij het teveel aan mest in de Nete. Vandaag spuiten ze miljoenen liters op de velden. Het grootste probleem nu is dat het te lang droog blijft en de mest niet snel genoeg in de grond wegtrekt. En wat met de veeteelt? De boer die de weg weet en regelmatig het bal van de Burgmeester sponsort doet gewoon verder. Die hebben destijds zelfs als zonevreemde bedrijven vergunningen gekregen om uit te breiden en naast hun stallen een luxevilla te mogen zetten. Op agrarisch gebied! En ze doen er nog wat grond- en loonwerken bij en het plaatje is compleet. Dat zijn de ECHTE burgemeesters van het dorp. De ECHTE politiekers. Zij BESLISSEN hoe en wat en niet die in het gemeentehuis zitten.
Uitverveling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 07:59   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gaan we dan ook stoppen met voeding importeren ? Geen chocolade, bananen, appelsienen, op soja gebaseerde producten, quinoa, koffie, thee, blauwe bosbessen het hele jaar door, ... meer ?
De producten die je hier opnoemt kunnen we om klimatologische redenen hier niet produceren. Varkens kan je overal kweken.
De "korte keten" en seizoensgroenten en -fruit waar mogelijk, zonder zwart wit te gaan natuurlijk.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 4 mei 2022 om 08:06.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 08:05   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling Bekijk bericht
Boeren verdienen tien keer meer met mest op te slaan en vervolgens overvloedig op hun velden te gaan spuiten. Ze zaaien steeds hetzelfde gras om later pakken stro van te maken. Want dit kunnen ze grotendeels in het zwart aan mensen verkopen die bijvoorbeeld paarden hebben staan. Mijn overbuur is de 5e generatie boer en officieel op pensioen. En hij zegt zelf dat ze vroeger moesten leven van wat hun oogst opbracht. Nu is het bijzaak geworden. Hij schaamt er zich voor dat de boeren vandaag zo egoïstisch zijn geworden en enkel aan hun vette bankrekeningen denken. Vroeger pompte hij het teveel aan mest in de Nete. Vandaag spuiten ze miljoenen liters op de velden. Het grootste probleem nu is dat het te lang droog blijft en de mest niet snel genoeg in de grond wegtrekt. En wat met de veeteelt? De boer die de weg weet en regelmatig het bal van de Burgmeester sponsort doet gewoon verder. Die hebben destijds zelfs als zonevreemde bedrijven vergunningen gekregen om uit te breiden en naast hun stallen een luxevilla te mogen zetten. Op agrarisch gebied! En ze doen er nog wat grond- en loonwerken bij en het plaatje is compleet. Dat zijn de ECHTE burgemeesters van het dorp. De ECHTE politiekers. Zij BESLISSEN hoe en wat en niet die in het gemeentehuis zitten.
Ik krijg zo de indruk dat je van de boer en zijn producten niet echt kaas hebt gegeten....

(van gras maak je hooi, aan 3€ per baaltje te verkopen. productiekost (maaien, keren, persen, transport...) +/-1.5€)

Misschien dit ook even lezen?
https://www.groenekring.be/belangen/mestactieplan-map
https://navigator.emis.vito.be/mijn-navigator?woId=312
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 08:33   #24
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling Bekijk bericht
Boeren verdienen tien keer meer met mest op te slaan en vervolgens overvloedig op hun velden te gaan spuiten. Ze zaaien steeds hetzelfde gras om later pakken stro van te maken. Want dit kunnen ze grotendeels in het zwart aan mensen verkopen die bijvoorbeeld paarden hebben staan. Mijn overbuur is de 5e generatie boer en officieel op pensioen. En hij zegt zelf dat ze vroeger moesten leven van wat hun oogst opbracht. Nu is het bijzaak geworden. Hij schaamt er zich voor dat de boeren vandaag zo egoïstisch zijn geworden en enkel aan hun vette bankrekeningen denken. Vroeger pompte hij het teveel aan mest in de Nete. Vandaag spuiten ze miljoenen liters op de velden. Het grootste probleem nu is dat het te lang droog blijft en de mest niet snel genoeg in de grond wegtrekt. En wat met de veeteelt? De boer die de weg weet en regelmatig het bal van de Burgmeester sponsort doet gewoon verder. Die hebben destijds zelfs als zonevreemde bedrijven vergunningen gekregen om uit te breiden en naast hun stallen een luxevilla te mogen zetten. Op agrarisch gebied! En ze doen er nog wat grond- en loonwerken bij en het plaatje is compleet. Dat zijn de ECHTE burgemeesters van het dorp. De ECHTE politiekers. Zij BESLISSEN hoe en wat en niet die in het gemeentehuis zitten.
Dat schijf je toch uit verveling
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 09:03   #25
Uitverveling
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 mei 2021
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik krijg zo de indruk dat je van de boer en zijn producten niet echt kaas hebt gegeten....

(van gras maak je hooi, aan 3€ per baaltje te verkopen. productiekost (maaien, keren, persen, transport...) +/-1.5€)

Misschien dit ook even lezen?
https://www.groenekring.be/belangen/mestactieplan-map
https://navigator.emis.vito.be/mijn-navigator?woId=312
Ja dat willen ze de mensen doen geloven. Maar ik zie wat er hier in de streek aan het gebeuren is. En ik ben zelf van een boerenfamilie afkomstig. Ik had 3 nonkels die allemaal grote boeren waren. Het waren de rijken van het dorp. En ja ik ben op die boerderijen opgegroeid en ik zag toen al het verschil tussen dag en nacht en hoe er op grote schaal werd gefoefeld. En 3 euro voor een baal stro? Eerder tussen de 7 en 10 euro (grote baal). Reken maar uit hoeveel ze er op een jaar zo verkopen. Mooie (bij)verdienste denk ik dan. Plus wat ze met de mest al verdienen = kassa!

Edit: maar een boer moet klagen en zagen. Dat zijn die mannen hun lang leven. En zich als een boer gedragen = asshole dus.

Laatst gewijzigd door Uitverveling : 4 mei 2022 om 09:03.
Uitverveling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 09:05   #26
Uitverveling
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 mei 2021
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Dat schijf je toch uit verveling
Nog te vroeg om in de tuin te gaan werken
Uitverveling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 09:10   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uitverveling Bekijk bericht
Ja dat willen ze de mensen doen geloven. Maar ik zie wat er hier in de streek aan het gebeuren is. En ik ben zelf van een boerenfamilie afkomstig. Ik had 3 nonkels die allemaal grote boeren waren. Het waren de rijken van het dorp. En ja ik ben op die boerderijen opgegroeid en ik zag toen al het verschil tussen dag en nacht en hoe er op grote schaal werd gefoefeld. En 3 euro voor een baal stro? Eerder tussen de 7 en 10 euro (grote baal). Reken maar uit hoeveel ze er op een jaar zo verkopen. Mooie (bij)verdienste denk ik dan. Plus wat ze met de mest al verdienen = kassa!

Edit: maar een boer moet klagen en zagen. Dat zijn die mannen hun lang leven. En zich als een boer gedragen = asshole dus.
Ik betaal 1.5€ voor stro (op het veld gehaald, kleine balen) en 3€ voor hooi eerste kwaliteit(stofvrij, geschikt vr paarden), kleine balen bij de boer zelf.

Als het gras voor hooi hoog en dik staat komen er zo'n 300 kleine balen per hectare van hun akker. 300*1.5€....voor hoeveel uren werk?
Als je rekent dat men voor het persen al 0.8€ vraagt verdient die boer daar eigenlijk niets aan.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 4 mei 2022 om 09:12.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 09:19   #28
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De producten die je hier opnoemt kunnen we om klimatologische redenen hier niet produceren. Varkens kan je overal kweken.
De "korte keten" en seizoensgroenten en -fruit waar mogelijk, zonder zwart wit te gaan natuurlijk.
Met dat enorm succesvol economisch uitgangspunt zijn we onze textielindustrie kwijtgespeeld.
En onze auto-industrie
En ....

Tja...
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 09:26   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Met dat enorm succesvol economisch uitgangspunt zijn we onze textielindustrie kwijtgespeeld.
En onze auto-industrie
En ....

Tja...
Goed voor het milieu.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 09:36   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Gaan we dan ook stoppen met voeding importeren ? Geen chocolade, bananen, appelsienen, op soja gebaseerde producten, quinoa, koffie, thee, blauwe bosbessen het hele jaar door, ... meer ?
We importeren de voeding voor de varkens uit de VS, Oekraïne, ... om vervolgens het varkensvlees te exporteren
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 09:37   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U laat dat ook gelden voor onze industrie en andere bedrijven ?
Waarom zouden wij exporteren ?
Nog meer natuur
U kent het verschil niet? Dit ondanks het feit dat ik dit reeds gepost heb.

Niet erg hoor, u kent wel meer verschillen niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 10:35   #32
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U kent het verschil niet? Dit ondanks het feit dat ik dit reeds gepost heb.

Niet erg hoor, u kent wel meer verschillen niet.
Sorry, wat zou u gepost hebben ?
"Is dat zo" misschien.
Dat heeft voor een normaal mens net dat ietsje meer uitleg nodig hoe we daar het grote verschil tussen agro-industrie en andere industrie in moeten zien.
Maar swoit....met tippen van rode schoentjes en verder kijken zal het waarschijnlijk echt wel niet uitgelegd worden ?

U lijkt dus grote voorstander van de uitbreiding om de voor Vlaanderen enorm succesvolle delocalisatie-strategie ook op de Agro industrie toe te passen.

Die jackpot waar de bedrijfseigenaars (van vele textiel, machinebouw en andere maakbedrijven) zeer rijk van geworden zijn.

De achterblijvers mochten niet klagen. Door de economisch-rechts geörienteerde migratieverantwoordelijken werden hier massaal goedkope werkkrachten ingevoerd. Als wij niet naar de lage-loonlanden kunnen, halen de rechtsen de lage loonlanden wel naar hier.

Of dit gaat werken voor de landbouw, vrees ik een beetje. Maar swoit de naam demir op muren en glazen is een vreugde voor dommen en dwazen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 mei 2022 om 10:47.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 19:44   #33
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.421
Standaard

VILT, door grote Demir fans, hier aangehaald als referentie om de Demir waanzin omtrent stikstof te verdedigen, meldt dat een grondige data analyse door De Tijd heeft aangetoond dat buitenlandse stkstofbronnen verantwoordelijk zouden zijn voor de sluiting van Vlaamse bedrijven

Maw, de Demir stikstof sluitingen zijn gebaseerd op klinkklare onzin
Moet er meer bewijs zijn dat de criteria, waarvan nu uitkomt dat die na het akkoord zonder medeweten van cd&v en ovld zijn veranderd, gewoon purenfantasie zijn en alleen dienen om de Vlaamse landbouwsector ongefundeerd af te breken ?

https://vilt.be/nl/nieuws/moeten-boe...wordt-vervuild
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 12:35   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik krijg zo de indruk dat je van de boer en zijn producten niet echt kaas hebt gegeten....

(van gras maak je hooi, aan 3€ per baaltje te verkopen. productiekost (maaien, keren, persen, transport...) +/-1.5€)

Misschien dit ook even lezen?
https://www.groenekring.be/belangen/mestactieplan-map
https://navigator.emis.vito.be/mijn-navigator?woId=312
Je neemt me de woorden uit de mond.
Ach, ... stadsmensen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 12:39   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
VILT, door grote Demir fans, hier aangehaald als referentie om de Demir waanzin omtrent stikstof te verdedigen, meldt dat een grondige data analyse door De Tijd heeft aangetoond dat buitenlandse stkstofbronnen verantwoordelijk zouden zijn voor de sluiting van Vlaamse bedrijven

Maw, de Demir stikstof sluitingen zijn gebaseerd op klinkklare onzin
Moet er meer bewijs zijn dat de criteria, waarvan nu uitkomt dat die na het akkoord zonder medeweten van cd&v en ovld zijn veranderd, gewoon purenfantasie zijn en alleen dienen om de Vlaamse landbouwsector ongefundeerd af te breken ?

https://vilt.be/nl/nieuws/moeten-boe...wordt-vervuild
En het stikstofbeleid in Nederland? Met hun grote zware boerenbetogingen van enkele maanden geleden? Ook de 'schuld' van Demir?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 13:03   #36
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En het stikstofbeleid in Nederland? Met hun grote zware boerenbetogingen van enkele maanden geleden? Ook de 'schuld' van Demir?
Dat is Nederland.
En ja het stikstofbeleid is daar ook een ramp. En zeker nog niet het laatste woord over gezegd.

MAAR
Is het fiasco van de ene dan alweer het schaamlapje om het fiasco van de anderen achter weg te steken ?
Is de Nederlandse stikstof waanzin dan echt een alibi om ook de Vlaamse agrarische volksaard te verloochenen en het Vlaams erfgoed af te breken ?

Ik dacht het niet !
Demir heeft de kans gemist om zich Vlaams voelend op te stellen en te tonen dat de Nieuw Vlaams Geallieerden echt een partij zijn die met Vlaanderen en de Vlaming inzit.
Kans verkeken. Neen gewoon verknoeid.

En O-vld en CD&V zijn blijkbaar enorm traag van begrip dat ze meegingen in die onnozele zotte stikstofwaanzin. Nu ze beseffen welke electorale schade die totale stikstof onzin kan hebben, nu keren ze hun kar.
Doet een beetje aan Francken denken. Die eerst ook meehielp aan het Marrakesh pact en dan met de schrik om het hart geslagen tot de -8 vlucht inspireerde.

Als CD&V deze kompleet van de pot gerukte stikstof onzin niet blokeert, is het echt gedaan met die partij. Dan blijft er een 7-8% partij-parasieten over die niet anders kunnen dan CD&V stemmen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 13:29   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Het enige fiasco is dat we ons milieu en onze natuur zouden om zeep helpen, voor een paar euro's vandaag. Wat ons in de toekomst erg zuur zou kunnen opbreken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 13:31   #38
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Gaat u dergelijke redenering ook voor de industrie toepassen
Bedrijven die grotendeels voor de export produceren, snel de rekening en de oplossing maken

Een beetje extra natuurgebied, wat recreatiegebied, wat woningbouw....die nutteloze exporteurs ook...weg ermee. Onze runderen en varkens achterna.
Appelen en peren aangezien voor de landbouw veel grondoppervlakte nodig is, zowat de helft van het grondgebied in België. In een gebied als Vlaanderen waar de ruimte reeds enorm onder druk staat, is het dan ook van de pot gerukt dat men zich gaat bezighouden met op export gericht veeteelt.

Met het omvormen van hun landbouwgrond naar bouwgrond hebben boeren blijkbaar nog nooit problemen gehad.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 09:34   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Terug naar de intensieve veeteelt,waarover het ten gronde gaat.En niet zozeer op andere DIRECT grondgebonden sectoren.

De bijna onmetelijke smerige rol die de boerenbond en vermoedelijk onze banken gespeeld hebben wordt steeds dudielijker.

Zij WISTEN wel dat met de Europees afgesproken milieumaatregelen (die nu eenmaal een democratisch draagvlak hebben) de produktie van proteinen op deze manier ,deze schaal,onhoudbaar wordt.Ongeacht de,inderdaad,technologische vooruitgang....

MAar toch ,nog steeds,drijven ze veetelers regelrecht naar financiele ruine (en uiteindelijk de enige oplossing,zelfmoord of uitverkoop aan een van de grote integratoren!) door hen in "uitbreiden of sterven" scenario's te duwen...

Met duidelijke zichtbare gevolgen op ons platteland....daar staan constructies (de eerste reeds op geen 200 meter van mijn deur,waar voorheen akkerland was) die we amper anders als FABRIEKEN kunnen noemen....

En ja,enkele grote geintegreerde bedrijven ,die de ketting van veevoederproduktie tot uitbating dan al helemaal doen,horizontaal en vertikaal geintegreerd, gaan de GANSE sector overnemen..NIET de "lokale" boeren....die zijn dan als Russische soldaten,kanonnenvlees dat de volle consequentie mag dragen ....

SMEERLAPPEN .....zo krijgen we Vlaanderen helemaal kapot!
In een regio met over de 300 inwoners /km² horen bepaalde activiteiten gewoon niet thuis,en al zeker niet in die overblijvende LANDBOUWgebiedjes.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 mei 2022 om 09:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2022, 14:02   #40
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Terug naar de intensieve veeteelt,waarover het ten gronde gaat.En niet zozeer op andere DIRECT grondgebonden sectoren.

De bijna onmetelijke smerige rol die de boerenbond en vermoedelijk onze banken gespeeld hebben wordt steeds dudielijker.

Zij WISTEN wel dat met de Europees afgesproken milieumaatregelen (die nu eenmaal een democratisch draagvlak hebben) de produktie van proteinen op deze manier ,deze schaal,onhoudbaar wordt.Ongeacht de,inderdaad,technologische vooruitgang....

MAar toch ,nog steeds,drijven ze veetelers regelrecht naar financiele ruine (en uiteindelijk de enige oplossing,zelfmoord of uitverkoop aan een van de grote integratoren!) door hen in "uitbreiden of sterven" scenario's te duwen...

Met duidelijke zichtbare gevolgen op ons platteland....daar staan constructies (de eerste reeds op geen 200 meter van mijn deur,waar voorheen akkerland was) die we amper anders als FABRIEKEN kunnen noemen....

En ja,enkele grote geintegreerde bedrijven ,die de ketting van veevoederproduktie tot uitbating dan al helemaal doen,horizontaal en vertikaal geintegreerd, gaan de GANSE sector overnemen..NIET de "lokale" boeren....die zijn dan als Russische soldaten,kanonnenvlees dat de volle consequentie mag dragen ....

SMEERLAPPEN .....zo krijgen we Vlaanderen helemaal kapot!
In een regio met over de 300 inwoners /km² horen bepaalde activiteiten gewoon niet thuis,en al zeker niet in die overblijvende LANDBOUWgebiedjes.
Veel bla bla
Het stikstof-gekloot van Demir blijft klinkklare nonsens.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 7 mei 2022 om 14:03.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be