Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2010, 09:39   #4501
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik wil me niet uitvoerig bemoeien met deze discussie omdat iedereen inderdaad wel eens een typefout maakt of zich vergallopeert in de felheid van een discussie.

Maar in jouw geval gaat het om systematisch dezelfde fout en die zou je na verloop van tijd toch moeten kunnen vermijden. Een dt-fout geldt in het Nederlands als ernstig omdat het gaat om een relatief eenvoudige regel die je gewoon kan leren. Hetzelfde geldt met betrekking tot 'jou' en 'jouw'.
En vergalopperen is met één L en twee P's. Anders klinkt het als vergal - looperen
Zouden we niet beter weer on topic gaan?
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 29 oktober 2010 om 09:40.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 09:42   #4502
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat klopt...maar wat heeft het als gevolg op dit forum? Begrijp jij niet wat mensen schrijven indien er "jouw" of "jou" staat? Begrijp je mensen niet indien ze een dt-fout maken? Idd, je begrijpt alles wat iemand schrijft en dit is op dit forum gewoon wat muggezifterij, niet meer en niet minder.

En wat als ik dyslexie heb? Mag ik dan mijn mening niet geven op dit forum omdat ik deze regels niet kan onthouden omwille van mijn ziekte?
Als ik het goed begrepen heb, is het Nederlands niet je moedertaal en heeft het dus niets met dyslexie te maken. Ik kan daar alleen maar begrip voor hebben; het Nederlands is niet de meest eenvoudige taal.

Anderzijds komt een slordig taalgebruik vaak over als een gebrek aan respect voor de lezer. Ik herlees doorgaans wat ik geschreven heb en vaak haal ik er dan nog een foutje uit. Soms zelfs achteraf.
Ik doe dat uit respect voor de lezer. Ik vind het belangrijk dat ik me zo helder mogelijk uitdruk en dat we het over de inhoud kunnen hebben.

Citaat:
Om dan terug te komen op het leren van regeltjes...door de fouten aan te geven, ga ik de regel niet leren. Je zal dan toch de regel moeten plaatsen ipv in het rood de fout markeren.
Citaat:
Tegenwoordige tijd :

ik = stam / Jij = stam+t / hij = stam+t
vb. werken : ik werk / jij werkt / hij werkt
vb. worden : ik word / jij wordt / hij wordt
vb. zitten : ik zit / jij zit / hij zit

2. Inversie (bij vragen bijvoorbeeld)

ik = stam / Jij = stam / hij = stam+t

vb. werken : werk ik ? / werk jij ? / werkt hij ?
vb. worden : word ik ? / word jij ? / wordt hij ?
vb. zitten : zit ik ? / zit jij ? / zit hij ?

3. NOOIT een 'd' toevoegen in de tegenwoordige tijd ! Nooit !

4. Voltooid tegenwoordige tijd en verleden tijd

Hier zijn de enige twee regels die je moet onthouden :

- nooit een "dt" zetten in de voltooid tegenwoordige tijd of verleden tijd;
- vervoeg het werkwoord gewoon in het verleden. Wat je hoort, is wat je moet schrijven in de voltooid tegenwoordige tijd.

Enkele voorbeelden :
- het werkwoord "gebeuren". In het verleden zeg je : "het gebeurde". Je hoort een "d". Dus schrijf je ook een "d" in de VTT : "het is gebeurd".
- het werkwoord "branden". In het verleden zeg je : "het brandde". Je hoort een "d". dus schrijf je ook een "d" in de VTT : "het heeft gebrand"
- het werkwoord "werken". Verleden = het werkte. Je hoort een "t", dus "ik heb gewerkt".
Citaat:
Twijfelt je tussen jou en jouw, dan kun je de vormen het best vervangen door u en uw. Bij die vormen kun je bij een zorgvuldige uitspraak horen of er een w is of niet. Ben je ook bij u en uw nog niet helemaal zeker, gebruik dan hem en zijn.

Jou, u en hem zijn persoonlijke voornaamwoorden:

(1) Ik heb jou gebeld. Ik heb het jou gegeven. Jou vergeet ik nooit.

(2) Ik heb u gebeld. Ik heb het u gegeven. U vergeet ik nooit.

(3) Ik heb hem gebeld. Ik heb het hem gegeven. Hem vergeet ik nooit.

Jouw, uw en zijn zijn bezittelijke voornaamwoorden:

(4) Ik heb jouw zus gezien. Jouw fiets is gestolen.

(5) Ik heb uw zus gezien. Uw fiets is gestolen.

(6) Ik heb zijn zus gezien. Zijn fiets is gestolen.

Om na te gaan of u jou of jouw moet schrijven, kunt u het voornaamwoord ook vervangen door een aanwijzend voornaamwoord en de bepaling van jou. Is dat mogelijk, dan duidt dat op een bezitsrelatie, en moet u jouw gebruiken. Bijvoorbeeld: Ik heb die zus van jou gezien.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 oktober 2010 om 09:44.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 09:53   #4503
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Het valt op dat draden met linkiewinkies altijd eindigen met stropoppen zoals dt-fouten..

Mischien moeten we pleiten voor het onherroepelijk verwerpen van naturalisatieaanvragen indien de persoon in kwestie niet foutloos nederlands kan spellen.. ..als dat toch zo belangrijk is voor Linkiewinkies..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 10:02   #4504
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het valt op dat draden met linkiewinkies altijd eindigen met stropoppen zoals dt-fouten..

Mischien moeten we pleiten voor het onherroepelijk verwerpen van naturalisatieaanvragen indien de persoon in kwestie niet foutloos nederlands kan spellen.. ..als dat toch zo belangrijk is voor Linkiewinkies..
Dat vind ik een goed idee.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:29   #4505
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als ik het goed begrepen heb, is het Nederlands niet je moedertaal en heeft het dus niets met dyslexie te maken. Ik kan daar alleen maar begrip voor hebben; het Nederlands is niet de meest eenvoudige taal.

Anderzijds komt een slordig taalgebruik vaak over als een gebrek aan respect voor de lezer. Ik herlees doorgaans wat ik geschreven heb en vaak haal ik er dan nog een foutje uit. Soms zelfs achteraf.
Ik doe dat uit respect voor de lezer. Ik vind het belangrijk dat ik me zo helder mogelijk uitdruk en dat we het over de inhoud kunnen hebben.
Ik zal de regeltjes uitproberen.
Maar wat velen niet snappen...de regels op zich zijn nog niet te moeilijk maar termen als "voltooid verleden tijd" of "onvoltooid tegenwoordige tijd".
Dat moet je maar eens proberen uit te leggen wat die termen precies betekenen en hoe je kan zoeken wat de zin die je maakt bevat.
Dit zijn dingen die enorm moeilijk zijn indien Nederlands niet je moedertaal is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 29 oktober 2010 om 11:30.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:55   #4506
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat klopt...maar wat heeft het als gevolg op dit forum? Begrijp jij niet wat mensen schrijven indien er "jouw" of "jou" staat? Begrijp je mensen niet indien ze een dt-fout maken? Idd, je begrijpt alles wat iemand schrijft en dit is op dit forum gewoon wat muggezifterij, niet meer en niet minder.

En wat als ik dyslexie heb? Mag ik dan mijn mening niet geven op dit forum omdat ik deze regels niet kan onthouden omwille van mijn ziekte?

Om dan terug te komen op het leren van regeltjes...door de fouten aan te geven, ga ik de regel niet leren. Je zal dan toch de regel moeten plaatsen ipv in het rood de fout markeren.
Wat ik wel toegeef, dt-regel en "w" regel boeien mij niet op dit forum om de redenen die ik net gegeven heb.
Ik zie in het europees parlement al iemand van Engeland al zeggen dat president Van Rompye niets meer mag zeggen omdat zijn Engels niet 100% is. En ja Van Rompye zal ook wel verkeerd geschreven zijn.

Hoe oud was je toen je Nederlands leerde?

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 29 oktober 2010 om 11:56.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 12:14   #4507
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Dus als ik het goed begrijp krijgen steeds meer mensen iets tegen allochtonen omdat wij teveel dt fouten maken.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 12:17   #4508
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp krijgen steeds meer mensen iets tegen allochtonen omdat wij teveel dt fouten maken.
Nee, het gaat om een selectief racistisch misprijzen uitsluitend tgo 'oude' Belgen.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 12:22   #4509
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Hoe oud was je toen je Nederlands leerde?
Pfff, een jaar of 30. Waarom?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 21:30   #4510
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp krijgen steeds meer mensen iets tegen allochtonen omdat wij teveel dt fouten maken.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 14:13   #4511
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

1) Overval minderjarigen

2) Dealers

3) 5 jonge rotte appels: http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=G0319459[/quote]

4) Dopgeld zal niet hoog genoeg geweest zijn waarschijnlijk: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...o-op-zak.dhtml
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 15:41   #4512
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp krijgen steeds meer mensen iets tegen allochtonen omdat wij teveel dt fouten maken.
Die is grappig.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:53   #4513
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

1) Overval minderjarigen
2) Dealers
3) 5 jonge rotte appels
4) Dealer met zakgeld van 15000

5) Quelle surprise: eerste openbare halal slachting.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Truiden.dhtml

6) Groep jongeren slaat chiro in mekaar.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101101_023
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 1 november 2010 om 17:04.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 17:34   #4514
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

di 02 nov 2010, 14:11
Duitsland ontwaakt
Duitse minister hekelt vijandige moslimjeugd BERLIJN -
De Duitse minister Kristina Schröder van Familiezaken heeft kritiek op de vijandigheid van jonge moslims. De moslimjeugd scheldt volgens haar vaak Duitsers en christenen uit, zowel op schoolpleinen als in de metro.

Ze eist strenge straffen, tot uitzetting toe. „We moeten net zo hard optreden als tegen vijandigheid ten opzichte van buitenlanders”, zei de minister dinsdag in de grootste Duitse krant Bild. Ze zegt zelf uitscholden te zijn voor Deutsche Schlampe (Duitse teef) door lezers van een Turkse krant.

Volgens Schröder gaat het om een „helaas niet gering deel” van de moslimjeugd. De agressieve houding komt volgens haar door een gebrekkige opleiding, verkeerde vrienden en machonormen in de familie.

„Het stoort me dat er gedaan wordt alsof het ermee te maken heeft dat de samenleving niet vriendelijk genoeg is voor deze jongeren”, aldus de minister. „Als bepaalde stromingen van de islam een superioriteitsgevoel geven ten opzichte van niet-moslims, als vrouwen pas waardevol zijn met kledingvoorschriften en als homoseksuelen als minderwaardig behandeld worden, is dat een deel van het probleem.”

De minister beloofde tegelijk extra personeel op ongeveer vierduizend crèches met veel migrantenkinderen. De extra begeleiders moeten de kinderen helpen met taalvaardigheid en integratie.

Duitsland voert al wekenlang een heftig debat over immigratie, sinds Bundesbank-bestuurslid Thilo Sarrazin zei dat immigranten Duitsland dommer maken. Bondskanselier Angela Merkel zei nadien dat de multiculturele samenleving is mislukt. Maandag pleitte de Duitse minister van Economische Zaken Rainer Brüderle voor een puntensysteem voor immigranten. Alleen mensen die voldoende punten scoren voor talenkennis, beroepservaring en dergelijke, mogen nog in Duitsland komen wonen.

De voorzitter van het Duitse Bondsbureau voor Migratie en Vluchtelingen waarschuwde dinsdag voor stemmingmakerij in het integratiedebat. Volgens hem komen er zo weinig immigranten naar Duitsland dat er überhaupt geen reden is om angst te hebben voor een immigrantengolf. Groot-Brittannië en Frankrijk nemen meer nieuwkomers op, stelde hij dinsdag in dagblad de Frankfurter Rundschau.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8...__.html?p=26,2

Tja waarom hé? Wat een vraag zeg, pfffffffff.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 07:49   #4515
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik hoor je nergens iets zeggen over de witte ubermensen welke zopas toch veroordeeld zijn...ik dacht dat dat niet gebeurde in dit land?
Of is die vrouw van de parachute moord en dienen andere die zijn moeder en zus vermoorde met 100 steken, eigenlijk bruin mannen met dezelfde ziekte van Michael Jackson ofzo?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 09:00   #4516
Gremlin
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: ieper
Berichten: 111
Standaard

Alle jeugd gaat vijandig worden , net zoals onze ouders/grootouders zullen zij moeten gaan vechten om wat wij aan het kapotmaken zijn ...
Gremlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 09:37   #4517
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik hoor je nergens iets zeggen over de witte ubermensen welke zopas toch veroordeeld zijn...ik dacht dat dat niet gebeurde in dit land?
Of is die vrouw van de parachute moord en dienen andere die zijn moeder en zus vermoorde met 100 steken, eigenlijk bruin mannen met dezelfde ziekte van Michael Jackson ofzo?

Dat was dan om religieuse redens zekers?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:46   #4518
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik hoor je nergens iets zeggen over de witte ubermensen welke zopas toch veroordeeld zijn...ik dacht dat dat niet gebeurde in dit land?
Bij moord kan zelfs het superras er niet meer onderuit.
Mar voor andere delicten lukt dat toch heel aardig.

Vijf miljoen witte Vlamingen. 600 van hen (mijn schating) vast in de gevangenis met en veroordeling.

Dat moet dan het braafste volkje van de wereld zijn. Of er gaat iets verschrikkelijk mis bij de magistratuur.
Kiest u maar.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:52   #4519
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Bij moord kan zelfs het superras er niet meer onderuit.
Mar voor andere delicten lukt dat toch heel aardig.

Vijf miljoen witte Vlamingen. 600 van hen (mijn schating) vast in de gevangenis met en veroordeling.

Dat moet dan het braafste volkje van de wereld zijn. Of er gaat iets verschrikkelijk mis bij de magistratuur.
Kiest u maar.
er zitten ongeveer 9000 criminelen in het gevang.
5000 daarvan zijn witte vlamingen, 4000 zijn anders.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 22:58   #4520
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
er zitten ongeveer 9000 criminelen in het gevang.
5000 daarvan zijn witte vlamingen, 4000 zijn anders.

- Er zitten 9000 lieden in het gevang
- 5000 hebben (ook) de Belgische nationaliteit
- 40 % (!) zit in voorarrest. Nog niet veroordeeld dus.
- Iets meer dan de helft staat voor de NL taal genoteerd.
- Minstens 80 % schijnt "van vreemde afkomst" te zijn.

Mijn educated guess komt dus op 600 witte Vlamingen. Op 5 miljoen witte Vlamingen.

Extreem braaf volkje.
Of...
Een extreem disfunctionerende magistratuur .
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be