Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2008, 15:45   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Een korte opsomming van een paar voordelen:
- vrede (de rol die de EU hierin gehad heeft is niet te onderschatten)
hoezo? Die fabel wordt keer op keer weer opgerakeld maar ik zie geen enkele reden om de EU aan te wijzen als oorzaak van vrede.

Citaat:
- uitwisselingsprogramma's, gemakkelijker studeren in het buitenland
daar hebben we geen eu voor nodig.

Citaat:
- gemakkelijk reizen doorheen zowat heel Europa dankzij de euro en Schengen
net daarom is de euro weer achterhaald, ik kon zelfs in Wales met veel gemak ponden uit de muur halen.

Citaat:
- vrij gemakkelijk in eender welke EU-lidstaat gaan wonen of werken
hebben we geen EU voor nodig.

Citaat:
- de regionale fondsen
- betere bescherming van de consument
- ...
ook daar hebben we geen EU voor nodig.

Citaat:
En zo kan ik nog een hele tijd doorgaan.
doen! kipkap maken van het eurofascisme is een hobby voor mij.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 15:46   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atlantis Bekijk bericht
Wat verstaan we onder Europees?


de vraag van één miljoen.

Europa is niet meer dan een continent of een griekse godin. We hebben het over de EU. De naam 'Europa' heeft daar eigenlijk weinig mee te maken.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 16:17   #43
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
hoezo? Die fabel wordt keer op keer weer opgerakeld maar ik zie geen enkele reden om de EU aan te wijzen als oorzaak van vrede.
Pelgrim, keer op keer faalden militaire allianties om vrede te garanderen, alleen door het onlosmakelijk verbinden van economische belangen kon de Europese vrede gegarandeerd worden. Doordat kolen en staal in 1957 gemeenschappelijk werden gesteld werd oorlog onmogelijk gemaakt.

Citaat:
net daarom is de euro weer achterhaald, ik kon zelfs in Wales met veel gemak ponden uit de muur halen.
Irrelevant.

Citaat:
daar hebben we geen eu voor nodig.

hebben we geen EU voor nodig.

ook daar hebben we geen EU voor nodig.
Neen, natuurlijk niet, het is zoooveel efficiënter als we een paar honderd organisaties hebben in plaats van gewoon één.

Citaat:
doen! kipkap maken van het eurofascisme is een hobby voor mij.
De term "fascisme" is precies zwaar aan het devalueren...
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 16:32   #44
Abdelkader
Lokaal Raadslid
 
Abdelkader's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 324
Standaard

Ik voel mij een beetje Europees, maar ja ... ik voel mij een beetje vanalles.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 16:44   #45
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
kan je even concreet zijn en zeggen welke problemen worden gecreëerd door tegen Euroreich te zijn?
Graag iets meer specifiek dan de vage esotherische doemprekerij die we al gezien hebben met de referenda.
We schaffen de EU af en dan :

Hebben we opnieuw een voortsnellende variatie van waarde van de diverse munten zodat :
onze export bemoeilijkt wordt en onze handelsbalans ineenstuikt
we terug een reispas en visum nodig zullen hebben om naar Spanje of Griekenland of duitsland of Nederland te reizen
Onze kapitalisten zich opnieuw met wat ze inhuneigen land kunnen verdienen tevreden moeten zijn en dus op zoek gaan naar imperialistische expansievormen wat ons binnen de kortste keren terug in europese oorlogen zal verwikkelen
Intussen zorgt de drang van eenieder om de eigen industrie te bevoordelen er weer lekker voor dat het klimaat en het milieu helemaal naar de k. gaat...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 16:44   #46
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Doordat kolen en staal in 1957 gemeenschappelijk werden gesteld werd oorlog onmogelijk gemaakt.
Het EGKS-verdrag werd ondertekend in Parijs in 1951. Het voorstel daartoe stamt uit de beroemde 'Schuman-verklaring' van 9 mei 1950. Vandaar dat we op 9 mei Europa-dag hebben.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 16:45   #47
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Ik voel mij een beetje Europees, maar ja ... ik voel mij een beetje vanalles.

Lernu Esperanton
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 16:54   #48
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het EGKS-verdrag werd ondertekend in Parijs in 1951. Het voorstel daartoe stamt uit de beroemde 'Schuman-verklaring' van 9 mei 1950. Vandaar dat we op 9 mei Europa-dag hebben.
Ik bedoelde inderdaad 1951.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 17:39   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Pelgrim, keer op keer faalden militaire allianties om vrede te garanderen, alleen door het onlosmakelijk verbinden van economische belangen kon de Europese vrede gegarandeerd worden. Doordat kolen en staal in 1957 gemeenschappelijk werden gesteld werd oorlog onmogelijk gemaakt.
ach kom, dat is dikke zever. De enige reden waarom er vrede is gekomen is omdat er een democratische welvaartstaat met sociale zekerheid en algemeen stemrecht is gekomen. Democratische regeringen kunnen het zich niet permiteren hun kiesvee naar het slagveld te sturen. Dat en dat alleen is de enige reden. De EU heeft daar in het geheel niks mee te maken.


Citaat:
Irrelevant.
nogal gemakkelijk gezegd. Vertel eens welke functie de euro nog heeft behalve een gemeenschappelijk betaalmiddel te zijn, wat dankzij de bankkaart achterhaald is?

Citaat:
Neen, natuurlijk niet, het is zoooveel efficiënter als we een paar honderd organisaties hebben in plaats van gewoon één.
Eén centrale bureaucratie is inderdaad efficiënter. Maar hey, al mijn politieke tegenstanders opblazen zou nog een pak efficiënter zijn.

Citaat:
De term "fascisme" is precies zwaar aan het devalueren...
nee hoor, ik kies die term doelbewust omdat de euro-religie meer en meer weg heeft van het fascisme.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 10 maart 2008 om 17:40.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 17:42   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
We schaffen de EU af en dan :

Hebben we opnieuw een voortsnellende variatie van waarde van de diverse munten zodat :
onze export bemoeilijkt wordt en onze handelsbalans ineenstuikt
hoezo?

Citaat:
we terug een reispas en visum nodig zullen hebben om naar Spanje of Griekenland of duitsland of Nederland te reizen
is dat dan een EU zaak? Nee dat is een zaak van internationale akkoorden.

Citaat:
Onze kapitalisten zich opnieuw met wat ze inhuneigen land kunnen verdienen tevreden moeten zijn en dus op zoek gaan naar imperialistische expansievormen wat ons binnen de kortste keren terug in europese oorlogen zal verwikkelen
en de EU kapitalisten zullen uiteraard nooit oorlogen voeren zeker.

Citaat:
Intussen zorgt de drang van eenieder om de eigen industrie te bevoordelen er weer lekker voor dat het klimaat en het milieu helemaal naar de k. gaat...
goh en de EU daarentegen zorgt zo goed voor het milieu.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:03   #51
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
welke voordelen heeft de EU gebracht?

Ik kan er eigenlijk geen enkele opnoemen.
63 jaar vrede tussen Frankrijk, Duitsland en VK.

Was te vlug met reageren. Ik volg dus Geert C
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.

Laatst gewijzigd door BCD : 10 maart 2008 om 18:06.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:08   #52
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
is dat dan een EU zaak? Nee dat is een zaak van internationale akkoorden.
Dat klopt Pelgrim, maar de Europese staten werken op zoveel domeinen samen dat je letterlijk honderden internationale akkoorden zou moeten hebben. Voor de uitvoering en implementatie van die akkoorden zijn er dan weer instellingen nodig, een instelling voor de organisatie zelf, één voor de lidstaten en dan nog een parlement als democratische controle, en eventueel nog een rechtscollege ook. Nu vervullen de instellingen van de EU die taken voor vrijwel elk gebied waarop er samengewerkt wordt. Taken die anders over honderden instellingen zouden zijn verspreid, wat tot een gigantisch en ondoorzichtig moeras van regels en organisaties zou leiden.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 10 maart 2008 om 18:12.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:12   #53
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Ik voel me evenveel Europees als Belg, Vlaming, West-Vlaming of Oostrozebekenaar. Het zijn referenties toe naar mensen die niet behoren tot dezelfde 'groep'.
Europa is een instrument om de samenlevingen in de verschillende entiteiten op elkaar af te stemmen en zo een betere of grotere sociaal-economische stabiliteit te creëren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:46   #54
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat klopt Pelgrim, maar de Europese staten werken op zoveel domeinen samen dat je letterlijk honderden internationale akkoorden zou moeten hebben.
als men alleen zou samenwerken waar men moet samenwerken dan zou dat aantal al sterk dalen. En dan nog, dan is dat zo. En dan?

Citaat:
Voor de uitvoering en implementatie van die akkoorden zijn er dan weer instellingen nodig, een instelling voor de organisatie zelf, één voor de lidstaten en dan nog een parlement als democratische controle, en eventueel nog een rechtscollege ook.
neen. Gewoon bilaterale akkoorden, goedgekeurd door de nationale parlementen en uitgevoerd door de regeringen. Waarom jij per se een hele bureaucratie wil uitbouwen snap ik niet.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 19:06   #55
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Gewoon bilaterale akkoorden, goedgekeurd door de nationale parlementen en uitgevoerd door de regeringen. Waarom jij per se een hele bureaucratie wil uitbouwen snap ik niet.
Omdat die bureaucratie er dan sowieso toch is. Mocht Europa niet bestaan dan had men nu een ministerie van internationale verdragen, met een administratie van zo'n 10.000 ambtenaren om al die samenwerkingsverbanden, verdagen, etc. onder controle te houden
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 19:16   #56
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
als men alleen zou samenwerken waar men moet samenwerken dan zou dat aantal al sterk dalen. En dan nog, dan is dat zo. En dan?
In welke domeinen moet men dat volgens jou niet samenwerken? En waarom?
Citaat:
neen. Gewoon bilaterale akkoorden, goedgekeurd door de nationale parlementen en uitgevoerd door de regeringen. Waarom jij per se een hele bureaucratie wil uitbouwen snap ik niet.
Bilaterale akkoorden dan nog. Om dan op Europees niveau in pakweg 10 domeinen samen te werken heb je al duizenden akkoorden nodig.

En dan durf jij beweren dat de EU niet transparant en democratisch is? Het alternatief dat jij voorstelt is dat nog minder.
Wat jij voorstelt is een web van verdragen, akkoorden en regelgeving waar zelfs experts niet meer aan uit kunnen, laat staan de gewone burger.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 10 maart 2008 om 19:19.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 19:17   #57
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Omdat die bureaucratie er dan sowieso toch is. Mocht Europa niet bestaan dan had men nu een ministerie van internationale verdragen, met een administratie van zo'n 10.000 ambtenaren om al die samenwerkingsverbanden, verdagen, etc. onder controle te houden
Elk land 10,000 ambtenaren, 27 landen = 270.000 ambtenaren. De EU heeft er als ik het goed heb nog geen 25.000.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 20:02   #58
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Elk land 10,000 ambtenaren, 27 landen = 270.000 ambtenaren. De EU heeft er als ik het goed heb nog geen 25.000.
De EU is geen land ,geen staat ,maar een samenwerkingsverband van staten
op basis van verdragen.

Toch ervaren de meeste mensen in Europa vaak de nadelen zoals:
- te veel regelgeving en bureaucratie.
- te veel landbouwsubsidies en te weinig geld voor innovatie
- te veel geldverspilling zoals reizend circus ,fraude enz.
- te snelle en te vergaande uitbereidingen
- te weinig eenheid in optreden t.ov. radicale islam en verdediging
van de vrijheid van meniningsuiting in Europa
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 20:21   #59
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Elk land 10,000 ambtenaren, 27 landen = 270.000 ambtenaren. De EU heeft er als ik het goed heb nog geen 25.000.
Dat was net wat ik wilde illustreren. Velen vinden Europa een bureaucratie, maar zonder die bureaucratie op supranationaal niveau krijg je alleen een nationale bureaucratie die veel meer zou wegen op het BBP.

Europa is een bureaucratie voor de mensen omdat ze zich te weinig betrokken voelen bij de werking van Europa. Alleen, hoeveel Europese richtlijnen werden door de verschillende nationale partijen verkocht als 'eigen' denkwerk?
Hoeveel inspanningen doen de nationale politici om het prachtige werk van hun Europese collega's aan bod te laten komen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.

Laatst gewijzigd door BCD : 10 maart 2008 om 20:22.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 20:28   #60
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De EU is geen land ,geen staat ,maar een samenwerkingsverband van staten
op basis van verdragen.

Toch ervaren de meeste mensen in Europa vaak de nadelen zoals:
- te veel regelgeving en bureaucratie.
- te veel landbouwsubsidies en te weinig geld voor innovatie
- te veel geldverspilling zoals reizend circus ,fraude enz.
- te snelle en te vergaande uitbereidingen
- te weinig eenheid in optreden t.ov. radicale islam en verdediging
van de vrijheid van meniningsuiting in Europa
Dat enkel de negatieve kenmerken naar boven komen is niet zo verbazingswekkend. De goede zaken worden vaak gezien als normaal of noodzakelijk.
De overeenkomst tussen de verschillende landen ivm fraudebestrijding wordt ook ontvangen als "'tis toch maar normaal zeker"
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be