Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2015, 22:09   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven Bekijk bericht
Ja, en met behulp van het vele kindergeld dat ze in handen krijgen, zij kunnen dit makkelijker betalen dan de domme hardwerkende Vlaming.
zeer juist.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 22:15   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Men zou ze zelfs geen leefloon mogen geven. Enkel een dak boven hun hoofd (tijdelijke tentenkampen of barakken, meer kregen de Belgen in 14-18 ook niet) en eten en voorzieningen om zich te wassen en naar toilet te gaan en een dokter bij ziekte, meer krijgen ze in de buurlanden Turkije, Libanon enz ook niet, ze staan daar klaar om terug te keren zodra de oorlog is afgelopen. (Men komt naar hier voor het leefloon en om er te blijven) Tot zo ver de tijdelijke opvang om ze terug te sturen naar hun land van herkomst zodra de oorlog daar binnen een paar jaar afgelopen is zodra er ginder een nieuwe dictatuur is gevestigd. Als cd&v en co begint te krijsen. Jamaar, je mag geen 2de rangsburgers creeren. Dat zijn geen burgers van dit land, dus kan je er ook geen 2de rangsburgers van maken.
Dan krijgen ze al meer dan onze mensen kregen.

Toen die op de vlucht waren werden ze gezegd waarnaartoe ze moesten gaan en daar gingen ze werken, meestal bij de boeren, aan een loon dat praktisch de helft was van wat een Fransman verdiende en sliepen ergens op een hooizolder. Van douches geen sprake, zelf een emmer water putten en in de winter wanneer die bevroren was, eerst het ijs stuk slaan alvorens ze zich konden wassen.

Dat is wat anders dan het gepamper wat er nu gebeurd.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 22:29   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wegens afwezigheid van fatsoenlijk (overgesubsidieerd)openbaar vervoer, gecombineerd met de grotere afstanden maakt het noodzakelijk om een wagen te kopen en veelvuldig te gebruiken.
Al eens een kijkje gaan nemen bij BASF en consorten bedrijven?

Die halen hun mensen kosteloos op met de bus. Het enige dat ze moeten doen is aan een bepaalde bushalte staan.

Het kaderpersoneel dat zelf met de wagen komt, rijd binnenin het bedrijf tot vlak bij de betreffende plant waar ze werkzaam zijn. Die maken dus geen gebruik van de Twee grote parkings die er aangelegd zijn.

Toch staat iedere dag die beide parkings overproppe vol en niet alleen dat, ook langs de rijbaan staat het personeel, dat geen plaats meer vind op de parkings, meer dan een km ver geparkeerd.

Openbaar vervoer???? Gaat dat het verkeersprobleem oplossen? Dat is toch om te lachen dat ge daar naar verwees of wat????

Laatst gewijzigd door Garry : 17 september 2015 om 22:31.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 22:33   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ponti Pickles Bekijk bericht
De zever in pakjes is tegenwoordig heel goedkoop.
Geniet er dan maar van met volle teugen want dat is ongetwijfeld nog het enige dat goedkoop is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 08:52   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar enfin mensen wonen meestal op de rand van ee nstand, iets verder va nelkaar, ze mogen al eens een scheet laten zonder pardon te moeten zeggen.
Niet iedereen wil permanent gezien worden of aangestaard worden, soms wil een mens wel eens een minuutje rust voor zichzelf
Als je gerust wil worden gelaten anoniem door het leven wil wandelen en niet te worden aangestaard kan ik je alleen maar aanraden om in het centrum van een grote stad te wonen.Als er één plek is waar ze graag alles over je weten en zich met alles bemoeien is het wel op den boerebuiten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 11:01   #46
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dan kan u mij natuurlijk verwijzen naar de betreffende wetgeving? Ik zou graag weten hoe en waar dat in de wet staat.

Daarnaast kan men toch perfect feitelijk samenwonen. En de woonkosten delen. De politie komt dan bij inschrijving in het bevolkingsregister controleren of de omstandigheden voldoende ruimte) goed zijn. Maar dat van die lavabo en zo is allemaal niet van toepassing.
http://www.ruimtevlaanderen.be/NL/Be...ing/Opsplitsen

Kamerwoningen maken is wel degelijk vergunningsplichtig. Moest het niet waar zijn, dan heb ik in mijn carrière al 100-den onterechte processen-verbaal en 10-tallen onterechte veroordelingen mogen aanschouwen.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 13:53   #47
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
http://www.ruimtevlaanderen.be/NL/Be...ing/Opsplitsen

Kamerwoningen maken is wel degelijk vergunningsplichtig. Moest het niet waar zijn, dan heb ik in mijn carrière al 100-den onterechte processen-verbaal en 10-tallen onterechte veroordelingen mogen aanschouwen.
FF verduidlijken: het gaat hier over de mogelijkheid met meerdere mensen samen te wonen in een woning waarvan één van de medebewoners eigenaar is. Ik spreek dus niet over huisjesmelkerij.

Bij mijn weten is iedereen vrij een feitelijk gezin te vormen.
Welke is het juridische onderscheid tussen een slaapkamer in een woning en een kamerwoning?
M.a.w. wanneer spreken we van een feitelijk gezin dat in één woning woont. En wanneer van een slaapkamer met als term 'kamerwoning' waarbij vergunningen moeten afgeleverd worden.

PS ik heb verschillende slaapkamers zonder lavabo die niet gebruikt worden. Volgens u verbiedt de wet mij om deze zinvol te benutten door andere mensen daar te laten slapen. Het begint mij te dagen waarom er woningnood dreigt in Vlaanderen. Reglementitis is de grote ziekte van onze Vlaamse overheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 14:09   #48
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
FF verduidlijken: het gaat hier over de mogelijkheid met meerdere mensen samen te wonen in een woning waarvan één van de medebewoners eigenaar is. Ik spreek dus niet over huisjesmelkerij.

Bij mijn weten is iedereen vrij een feitelijk gezin te vormen.
Welke is het juridische onderscheid tussen een slaapkamer in een woning en een kamerwoning?
M.a.w. wanneer spreken we van een feitelijk gezin dat in één woning woont. En wanneer van een slaapkamer met als term 'kamerwoning' waarbij vergunningen moeten afgeleverd worden.

PS ik heb verschillende slaapkamers zonder lavabo die niet gebruikt worden. Volgens u verbiedt de wet mij om deze zinvol te benutten door andere mensen daar te laten slapen. Het begint mij te dagen waarom er woningnood dreigt in Vlaanderen. Reglementitis is de grote ziekte van onze Vlaamse overheid.
Er moet een duurzaam samenlevingsverband zijn tussen de bewoners; zoals een gezin of een koppel.
Indien ik een huis heb dat naar mijn mening te groot is en ik besluit een kamer ervan te verhuren dan heb ik een vergunning nodig. En indien ik die vergunning heb moet deze kamer voldoen aan de kwaliteitsnormen zoals opgelegd in de Vlaamse Wooncode (van toepassing op alle woningen en kamers die te huur of ter beschikking worden gesteld).

Tegenwoordig zijn er idd. wel discussies over moderne vormen van samenwonen zoals co-housing.

De post van u waar ik aanvankelijk op reageerde was de volgende:
Waarom niet? Is het onmogelijk om een appartement of huisje te kopen voor een vrijgezel? Ik denk het niet. Als je 1 of 2 slaapkamers te veel hebt kan je dat toch verhuren.

Indien er sprake is van aparte verhuur van een kamer, is het volgens de wetgeving altijd een kamerwoning en is de Vlaamse Wooncode sowieso van toepassing en heb je die vergunning nodig.

Problemen komen sowieso naar boven wanneer uw huurder zich wilt laten domiciliëren ("tiens, die huurder wilt zich laten inschrijven in een woning die al bewoond is") en ge uw huurcontract wilt laten registreren.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 15:10   #49
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Er moet een duurzaam samenlevingsverband zijn tussen de bewoners; zoals een gezin of een koppel.
Indien ik een huis heb dat naar mijn mening te groot is en ik besluit een kamer ervan te verhuren dan heb ik een vergunning nodig. En indien ik die vergunning heb moet deze kamer voldoen aan de kwaliteitsnormen zoals opgelegd in de Vlaamse Wooncode (van toepassing op alle woningen en kamers die te huur of ter beschikking worden gesteld).

Tegenwoordig zijn er idd. wel discussies over moderne vormen van samenwonen zoals co-housing.

De post van u waar ik aanvankelijk op reageerde was de volgende:
Waarom niet? Is het onmogelijk om een appartement of huisje te kopen voor een vrijgezel? Ik denk het niet. Als je 1 of 2 slaapkamers te veel hebt kan je dat toch verhuren.

Indien er sprake is van aparte verhuur van een kamer, is het volgens de wetgeving altijd een kamerwoning en is de Vlaamse Wooncode sowieso van toepassing en heb je die vergunning nodig.

Problemen komen sowieso naar boven wanneer uw huurder zich wilt laten domiciliëren ("tiens, die huurder wilt zich laten inschrijven in een woning die al bewoond is") en ge uw huurcontract wilt laten registreren.
Ik stel via o.a. uw info vast dat de wetgeving geldt van het ogenblik dat er een huurovereenkomst is.

Citaat:
De wet gaat er nu in het algemeen van uit dat twee (of meer) personen een feitelijk gezin vormen als ze
- samenwonen op hetzelfde adres (wat moet blijken uit het rijksregister of een andere officiële bron),
- geen bloed- of aanverwanten zijn van elkaar tot en met de derde graad (bijvoorbeeld geen echtgenoten, ouders, schoonouders, kinderen, broers, halfzusters, grootouders, ooms en tantes),
- en gezamenlijk hun huishouden regelen en daartoe elk financieel of op een andere manier bijdragen.
Daarbij is het van geen enkel belang of ze van hetzelfde of van verschillend geslacht zijn.
bron: http://vlaanderen.famifed.be/sites/d...s/J-info-N.pdf

Maar men kan blijkbaar met een verklaring tegenspreken dat men een feitelijk gezin vormt en gewoon samenwoont. Om zo de eventuele nadelige gevolgen te vermijden.
bron: https://my.easypay-group.com/uploads...lijk_gezin.pdf

Zoals ik het tot nu toe begrijp is er enkel sprake van een aparte kamerwoning als er een huurcontract opgemaakt werd. M.a.w. het wordt een juridisch kluwen. Er is voor zover ik nu weet is er geen enkele wet die personen verbiedt om samen te wonen zonder een feitelijk gezin te vormen?
Er is geen enkel wet die verbiedt dat samenwoners een overeenkomst maken waarbij zij de hoogte van de kosten die ze delen bepaald wordt.

Er is bij mijn weten geen enkele wet die verbiedt om ergens uw domicilie te plaatsen zonder een huurcontract af te sluiten. De politie zal wel komen controleren of de eigenaar/bewoner toestemming geeft. En ze zullen eventueel komen kijken of er voldoende ruimte is.

Het wordt hoog tijd dat men eens gaat praten over co-housing. Want het probleem van het tekort aan woningen is geen probleem van de instroom van vreemdelingen, maar een probleem van de enorme groei van kleine gezinnen.
Co-housing heeft trouwens nog andere sociale voordelen.

PS in de formulering die ik eerst gaf 'verhuren van een kamer' hebt u gelijk, en moet er aan bepaalde voorwaarden voldaan worden. Het belet niet dat jongeren de nodige aanpassingen doen om kamers in hun woning volledig legaal te verhuren.

PS 2 eindelijk een topic waarin serieuze gereageerd wordt. En ik wat wijzer werd.

edit: er mogen geen gezamenlijk kosten gemaakt worden. Dus dit argument dat ik eerder aanhaalde vervalt.

Laatst gewijzigd door pajoske : 18 september 2015 om 15:16.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 20:15   #50
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom niet? Is het onmogelijk om een appartement of huisje te kopen voor een vrijgezel? Ik denk het niet. Als je 1 of 2 slaapkamers te veel hebt kan je dat toch verhuren.
Onmogelijk? Neen, alleen maar extreem stupide, tenzij je graag 20 a 30 jaar in schulden leeft en bid maar dat je je job niet verliest.Gezien de absurd hoge prijzen is het als vrijgezel beter om te huren, je hebt meer flexibiliteit, zit niet in de schulden en je kunt veel beter leven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2015, 10:48   #51
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik stel via o.a. uw info vast dat de wetgeving geldt van het ogenblik dat er een huurovereenkomst is.


bron: http://vlaanderen.famifed.be/sites/d...s/J-info-N.pdf

Maar men kan blijkbaar met een verklaring tegenspreken dat men een feitelijk gezin vormt en gewoon samenwoont. Om zo de eventuele nadelige gevolgen te vermijden.
bron: https://my.easypay-group.com/uploads...lijk_gezin.pdf

Zoals ik het tot nu toe begrijp is er enkel sprake van een aparte kamerwoning als er een huurcontract opgemaakt werd. M.a.w. het wordt een juridisch kluwen. Er is voor zover ik nu weet is er geen enkele wet die personen verbiedt om samen te wonen zonder een feitelijk gezin te vormen?
Er is geen enkel wet die verbiedt dat samenwoners een overeenkomst maken waarbij zij de hoogte van de kosten die ze delen bepaald wordt.

Er is bij mijn weten geen enkele wet die verbiedt om ergens uw domicilie te plaatsen zonder een huurcontract af te sluiten. De politie zal wel komen controleren of de eigenaar/bewoner toestemming geeft. En ze zullen eventueel komen kijken of er voldoende ruimte is.

Het wordt hoog tijd dat men eens gaat praten over co-housing. Want het probleem van het tekort aan woningen is geen probleem van de instroom van vreemdelingen, maar een probleem van de enorme groei van kleine gezinnen.
Co-housing heeft trouwens nog andere sociale voordelen.

PS in de formulering die ik eerst gaf 'verhuren van een kamer' hebt u gelijk, en moet er aan bepaalde voorwaarden voldaan worden. Het belet niet dat jongeren de nodige aanpassingen doen om kamers in hun woning volledig legaal te verhuren.

PS 2 eindelijk een topic waarin serieuze gereageerd wordt. En ik wat wijzer werd.

edit: er mogen geen gezamenlijk kosten gemaakt worden. Dus dit argument dat ik eerder aanhaalde vervalt.
Een huurcontract is geen vereiste. Het gaat om de feitelijke toestand.
Zelfs een kamer die ter beschikking gesteld wordt (gratis dus), valt onder de toepassing van de Vlaamse Wooncode (juist om de slimmeriken die "onder tafel" worden vergoed, te slim af te zijn).

Vergunningen voor kamerwoningen krijgt ge trouwens niet zo vlug. Dus kamers legaal verhuren, is vaak moeilijk. Meeste gemeentes weigeren vergunningen af te geven om woningen op te delen.
Indien je kamers van een woning apart verhuurd (al dan niet met huurcontract), bega je inbreuken op de wetgeving ruimtelijke ordening en wrs. ook nog de Vlaamse Wooncode.

Het concept co-housing, waarbij vrienden, gezamenlijk een huurcontract afsluiten, voor één woning, is momenteel nog een discussiepunt. Maar een woning kopen of huren en afzonderlijke kamers daarvan verhuren/onderverhuren is sowieso onwettelijk.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2015, 13:22   #52
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Een huurcontract is geen vereiste. Het gaat om de feitelijke toestand.
Zelfs een kamer die ter beschikking gesteld wordt (gratis dus), valt onder de toepassing van de Vlaamse Wooncode (juist om de slimmeriken die "onder tafel" worden vergoed, te slim af te zijn).

Vergunningen voor kamerwoningen krijgt ge trouwens niet zo vlug. Dus kamers legaal verhuren, is vaak moeilijk. Meeste gemeentes weigeren vergunningen af te geven om woningen op te delen.
Indien je kamers van een woning apart verhuurd (al dan niet met huurcontract), bega je inbreuken op de wetgeving ruimtelijke ordening en wrs. ook nog de Vlaamse Wooncode.

Het concept co-housing, waarbij vrienden, gezamenlijk een huurcontract afsluiten, voor één woning, is momenteel nog een discussiepunt. Maar een woning kopen of huren en afzonderlijke kamers daarvan verhuren/onderverhuren is sowieso onwettelijk.
Geen duidelijke wetteksten. Een rechter kan de wet (over samùenwonen) dus interpreteren naar eigen goeddunken.
Overregularisatie, kommaneukerij van de Vlaamse overheid. Mijn overtuiging wordt weer eens bevestigd. Vlaamse overheidsbeleid trekt op gen kl*ten.

Dat doet me denken aan de Vlaamse vergunning voor verhuur vakantiewoningen. Als het aantal lepeltjes niet overeenstemde met 1,5 x het aantal slaapplaatsen moogt ge dat niet openbaar verhuren.

Laatst gewijzigd door pajoske : 21 september 2015 om 13:25.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2015, 14:13   #53
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Onmogelijk? Neen, alleen maar extreem stupide, tenzij je graag 20 a 30 jaar in schulden leeft en bid maar dat je je job niet verliest.Gezien de absurd hoge prijzen is het als vrijgezel beter om te huren, je hebt meer flexibiliteit, zit niet in de schulden en je kunt veel beter leven.
In de schulden leven is iets relatief, je moet je daaraan aanpassen het eerste jaar, daarna is dat 'normaal', je telt dat gewoon bij je vaste kosten. Dat aandeel weegt ook minder en minder per jaar.

En binnen 7 jaar is dat huis afbetaald en komt er per maand ruim 1000 euro besteedbaar inkomen vrij. niet dat dat veel verschil zal maken qua leefkwaliteit overigens.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2015, 14:27   #54
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In de schulden leven is iets relatief, je moet je daaraan aanpassen het eerste jaar, daarna is dat 'normaal', je telt dat gewoon bij je vaste kosten. Dat aandeel weegt ook minder en minder per jaar.

En binnen 7 jaar is dat huis afbetaald en komt er per maand ruim 1000 euro besteedbaar inkomen vrij. niet dat dat veel verschil zal maken qua leefkwaliteit overigens.
Niemand is ooit gegroeid zonder schulden te maken .
Het is zelfs een goede graadmeter , de schuldenlast .
Als je xxx schulden hebt , dan heeft een persoon daartoe toelating gegeven .
En in mijn ervaring gaan geldverstrekkers niet over 1 nacht ijs .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2015, 18:37   #55
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En die migranten gaan dat allemaal betalen met hun leefloon ?
Goch,de neo-liberalen gaan gewoon 4 of 5 gezinnen in een huis stoppen.ieder gezin zal een schappelijke 300 euro betalen.Vreemdeling droog,kapitalist nog rijker.Welkom in Open VLDNVA-land.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2015, 18:42   #56
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Er is bij mijn weten geen enkele wet die dat verbiedt.
Als je delen van je eigen huis verhuurt moet je natuurlijk een beetje voorzichtig zijn met de keuze van personen die je in je woning toelaat, en met wie je samenwoont.
Wanneer je (met facturen) kan bewijzen welke je eigen goederen zijn is er geen probleem bij bezoek van een deurwaarder.

De rekening is echter snel gemaakt. Zelfs als je geen huurprijs ontvangt van de kamer, maar slechts een onkostenvergoeding vraagt. Wanneer je de kosten door 2/3/4...personen deelt kan je zelf maandelijks meer overhouden.
Tel eens verwarming, elektriciteit, huur internet en tv-aansluiting enz. samen. Als je dat deelt door 2,3,4....

Fiscaal is het geen probleem* bij privéverhuur. bron: http://www.logic-immo.be/nl/immo-nie...oning-631.html

*een aantal gemeenten heft wel een soort verblijfstaks op verhuur van kamers.
Je kan ook een plaatsbeschrijving laten doen waarin staat wat er aanwezig is. En voor het bijkomende de facturen bijhouden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2015, 20:05   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is me opgevallen dat bijna alle huurhuizen eigendom zijn van mensen met heel veel geld.
Mede is het me opgevallen dat al die hele rijke mensen bijzonder weinig geld wensen uit te geven aan onderhoud en herstelling. Hoogstens als het niet anders kan een goedkoop lapmiddel die mossel nog vis is.
Alsook is het me opgevallen dat al die rijke mensen die huizen melken en daar nog veel rijker van worden daar geen belastingen noch sociale heffingen dienen op te betalen.
En opvallend veel politiekers die mensen belastingen en sociale heffingen doen betalen, betalen er zelf geen op hun eigendommen die ze verhuren....verkopen.

Wat valt er u hier in op?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2015, 20:13   #58
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Goch,de neo-liberalen gaan gewoon 4 of 5 gezinnen in een huis stoppen.ieder gezin zal een schappelijke 300 euro betalen.Vreemdeling droog,kapitalist nog rijker.Welkom in Open VLDNVA-land.
Vastgoed verhuren
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 07:07   #59
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paco1992 Bekijk bericht
Sinds ze kunnen parasiteren zonder dat het prooidier zich durft te verdedigen en gelaten het aftappen van z'n bloed laat gebeuren.
Jouw redenering gaat niet ver genoeg: sommige parasieten zijn zo dom dat ze hun gastheer doden waarbij ze hun eigen voortbestaan natuurlijk zwaar hypothekeren lees onmogelijk maken.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 07:08   #60
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Het is makkelijk (en soms ook terecht) om te kappen op verhuurders maar stel u eens voor dat er geen mensen meer zijn die huizen willen verhuren.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be