Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2021, 11:19   #21
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar ik zei ook niet dat het hier reeds zo is. Maar het wel zover gaat komen dat we vrijheden gaan verliezen als we ons niet tegen covid vaccineren.

In Amerika is vaccinate reeds big business, in Europa komt die trein ook op gang en waar is het einde?
Volgens mij is het beter je af te zonderen. Voor ge het weet steken ze u in heropvoedingskampen zoals in China.
Kun je de ontbrekende tussenstappen even schetsen tss vaccinatie en heropvoedingskampen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 11:24   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Kun je de ontbrekende tussenstappen even schetsen tss vaccinatie en heropvoedingskampen?
Tijd
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 11:44   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Thuis-onderwijs in de VS komt veelal voor bij mormonen, amish en jehova's.

Veel ingenieurs, advocaten of chirurgen zullen die niet voortbrengen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 12:08   #24
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Spijtig dat de Amish hier weg zijn.
Afgezonderd van de wereldse invloeden en maar 1 blijvend systeem. Heerrrrlijk.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 13:51   #25
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Tijd
Zo kan alles verklaard worden he. Nogal zwakjes.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 14:38   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom staat ons land geen “homeschooling” toe om de toenemende druk op scholen te ontlasten?
Volgens mij is het tijd te erkennen dat niet iedereen in het verhaal wilt meelopen en er te weinig rekening wordt gehouden met deze mensen.
School wordt vereenvoudigd terwijl de politieke groepsdruk begint toe te nemen. Dat ze nu al kleuters op straat in hun betogen betrekken vind ik ver gaan. Ze brainwashen een nieuwe generatie die onze normen en waarden van weleer verfoeien terwijl ze andere opdwingen. Een andere mening wordt streng afgestraft door voorbeeld.

Volgens mij zijn zowel school, ouder als kind ermee gebaat als thuisonderwijs wettelijk geregeld wordt. Deze politici verrijken enkel zichzelf en duwen alles op een hoop terwijl ze die hoop brainwashen in hun nieuwe normaal.
Wie zijn die 'WE' waar je naar verwijst ?

Wat is dat : 'onze normen en waarden van weleer' ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 04:20   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zo kan alles verklaard worden he. Nogal zwakjes.
Maar beste man, ik moet toch niet alles verklaren?

Ik ben anti vaxxer en ik ervaar dat scholen gebruikt worden coronafobe liberalen te kweken terwijl ze mishandeld worden. Dit door een hele dag een mondmasker te dragen en de ramen open te laten terwijl het vriest.

Ik wil maar voorbereid zijn voor hier Amerikaanse toestanden van komen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 04:23   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wie zijn die 'WE' waar je naar verwijst ?

Wat is dat : 'onze normen en waarden van weleer' ?
Dat wou ik eens bespreken, maar het stond je niet aan; remember? Ik heb toen zelfs een onderwerp aangemaakt “universele normen en waarden”. Het gros van onze Europese normen en waarden die we van geboorte meekregen zijn Bijbels geïnspireerd. Lees maar eens het hoofdstuk Spreuken.

Die “ze” zijn deze niet verkozenen achter de schermen die een nwo willen duwen en allures krijgen van politici in 1935.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 04:43   #29
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Deze draad heeft een bijzonder verloop.
Het begint met het stellen dat wij (België) net zoals in de V.S. thuisonderwijs mogelijk zouden moeten. Nadat er terecht wordt op gewezen dat in België thuisonderwijs wel degelijk bestaat, ontspoort het volledig.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 04:51   #30
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat wou ik eens bespreken, maar het stond je niet aan; remember? Ik heb toen zelfs een onderwerp aangemaakt “universele normen en waarden”. Het gros van onze Europese normen en waarden die we van geboorte meekregen zijn Bijbels geïnspireerd. Lees maar eens het hoofdstuk Spreuken.

Die “ze” zijn deze niet verkozenen achter de schermen die een nwo willen duwen en allures krijgen van politici in 1935.
Onzin. Als de bijbel of eender welke religie bijvoorbeeld stelt dat stelen not done is; dan is dat alleen maar omdat diegene die die boekjes hebben neergepend, daar zelf al van overtuigd waren. Al dan niet door de opvoeding die ze zelf hebben meegekregen...

In tegenstelling tot wat religieuzen de mensen graag laten geloven; ligt de basis van 'normen en waarden' niet aan de religie; maar liggen de normen en waarden aan de basis van religie.
Het is net daarom dat mensen (waaronder ik zelf en vele anderen) ook wel weten dat stelen not done is; en daar absoluut geen religie voor nodig hebben...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 05:01   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Onzin. Als de bijbel of eender welke religie bijvoorbeeld stelt dat stelen not done is; dan is dat alleen maar omdat diegene die die boekjes hebben neergepend, daar zelf al van overtuigd waren. Al dan niet door de opvoeding die ze zelf hebben meegekregen...

In tegenstelling tot wat religieuzen de mensen graag laten geloven; ligt de basis van 'normen en waarden' niet aan de religie; maar liggen de normen en waarden aan de basis van religie.
Het is net daarom dat mensen (waaronder ik zelf en vele anderen) ook wel weten dat stelen not done is; en daar absoluut geen religie voor nodig hebben...
Ja zegt dat tegen die politici. Ze liegen, stelen, beheren andermans goed en vermoorden zelfs anderen om tot regime changes in het oosten te komen. En hoe de arme mensen nog tot slavernij gedwongen worden voor deze welvaart is ook al zulke blinde vlek.

Vele weten dat het vanzelfsprekend is, maar het is nu eenmaal onderdeel van de menselijke natuur en aldus verwoord.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 februari 2021 om 05:02.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 05:19   #32
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja zegt dat tegen die politici. Ze liegen, stelen, beheren andermans goed en vermoorden zelfs anderen om tot regime changes in het oosten te komen. En hoe de arme mensen nog tot slavernij gedwongen worden voor deze welvaart is ook al zulke blinde vlek.

Vele weten dat het vanzelfsprekend is, maar het is nu eenmaal onderdeel van de menselijke natuur en aldus verwoord.
Dus omdat gelovigen beweren dat moraal en andere zaken zoals 'onze waarden' zijn ontgonnen aan religie, moet ik aan politici vertellen waarom dat niet zo is ...

Bijzonder vreemde kronkels.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 08:16   #33
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dus omdat gelovigen beweren dat moraal en andere zaken zoals 'onze waarden' zijn ontgonnen aan religie, moet ik aan politici vertellen waarom dat niet zo is ...

Bijzonder vreemde kronkels.
Ik zei: het gros van onze normen en waarden komen uit de Bijbel.
Dan begon jij te kronkelen alsof we geen religie nodig hebben tot dat inzicht te komen: waarop ik zei dat je dat tegen politici moet zeggen. Die leven democratie uit en vermoorden medemens als van in de baarmoeder.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 08:21   #34
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dus omdat gelovigen beweren dat moraal en andere zaken zoals 'onze waarden' zijn ontgonnen aan religie, moet ik aan politici vertellen waarom dat niet zo is ...

Bijzonder vreemde kronkels.
Toen ze de heksen op de brandstapel smeten, was dat ook in overeenstemming met de bijbel.
Toen de slaven katoen plukten, was dat ook overeen te stemmen met de bijbel.
Objectieve bron van moraal mijn gat ja.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 08:29   #35
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik zei: het gros van onze normen en waarden komen uit de Bijbel.
Dan begon jij te kronkelen alsof we geen religie nodig hebben tot dat inzicht te komen: waarop ik zei dat je dat tegen politici moet zeggen. Die leven democratie uit en vermoorden medemens als van in de baarmoeder.
Waaruit kan worden geconcludeerd dat u beter moet lezen wat er staat. Namelijk: 'Waarden en normen' komen niet uit de Bijbel. Waarden en normen werden neergeschreven in de Bijbel. Dat betekent uiteraard, dat die 'waarden en normen' er al waren.

Dat betekent dan inderdaad, dat mensen uw bijbel niet nodig hebben om te weten wat goed is en wat fout is. Dat betekent verder, dat uw opmerking met betrekking tot politici in deze wel degelijk gekronkel is.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 08:31   #36
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Toen ze de heksen op de brandstapel smeten, was dat ook in overeenstemming met de bijbel.
Toen de slaven katoen plukten, was dat ook overeen te stemmen met de bijbel.
Objectieve bron van moraal mijn gat ja.
Je kan elk religieus boek nemen als motivatie om te verantwoorden wat je hebt gedaan. Het hangt er maar van af hoe je het graag wil interpreteren. Dat verklaar het succes van religie doorheen de eeuwen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 08:58   #37
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Waaruit kan worden geconcludeerd dat u beter moet lezen wat er staat. Namelijk: 'Waarden en normen' komen niet uit de Bijbel. Waarden en normen werden neergeschreven in de Bijbel. Dat betekent uiteraard, dat die 'waarden en normen' er al waren.

Dat betekent dan inderdaad, dat mensen uw bijbel niet nodig hebben om te weten wat goed is en wat fout is. Dat betekent verder, dat uw opmerking met betrekking tot politici in deze wel degelijk gekronkel is.
Ware het zo zwart wit was alles even simpel he?
De normen en waarden die Europa de laatste eeuwen kende werden onderwezen via de Bijbel. Daarvoor was het Wodan en was stelen zekerlijk geen zonde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 09:40   #38
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ware het zo zwart wit was alles even simpel he?
De normen en waarden die Europa de laatste eeuwen kende werden onderwezen via de Bijbel. Daarvoor was het Wodan en was stelen zekerlijk geen zonde.
Dus... komen ze niet uit de bijbel...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 09:44   #39
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dus... komen ze niet uit de bijbel...
Uiteindelijk wel. Voor Christus’ evangelie zijn intrede maakte heerste de barbarie in Europa.
Ik snap de weerstand vanuit het perspectief van de inquisitie, maar dat was de RKK. Mensen zijn toen leren lezen en kwamen zo tot een reformatie. Het was voor protestanten zeer belangrijk dat men eerst leerde lezen om het testament met eigen ogen te aanschouwen. Ze leerde dat uit ervaring nadat katholieke leiders het Woord verdraaiden als de machtsgeile duivelaanbidders die ze zijn.
Het kapitalisme en Calvinisme is ook niet te onderschatten. Een heel systeem draaide op christelijke normen en waarden.
Uiteindelijk kwam de verlichting en ging alles berg af.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 februari 2021 om 09:46.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 16:54   #40
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar beste man, ik moet toch niet alles verklaren?
Je hebt gelijk. Niemand wil je het recht ontzeggen om flauwekul te spuien.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be