Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2014, 11:46   #1
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard Casaer: "Coalitie in Aalst moest pasmunt voor coalitie in Gent vormen"

Bron: De Redactie

Citaat:
In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 wilde het nationale partijbestuur van de SP.A dat de partijafdeling in Aalst een voorakkoord zou sluiten met Open VLD. Dat zegt ex-SP.A-schepen Dylan Casaer. Een coalitie met Open VLD in Aalst moest de pasmunt vormen voor een deelname van Open VLD aan de coalitie in Gent. Volgens overblijvend Aalsters SP.A-lid Sam Van de Putte slaat Casaer de bal mis.
In de nasleep van het uiteenvallen en opdoeken van de SP.A-afdeling in Aalst, pakt De Morgen vandaag uit met het nieuws dat die afdeling lang voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2012 al een voorakkoord met de N-VA had gesloten. Dat schrijft de krant op basis van een nota geschreven door ex-SP.A-schepen Dylan Casaer. "Dit akkoord werd in juli 2012 geformaliseerd", stelt hij.

"Ik ben uiterst formeel: bij de verschillende gesprekken die hierover binnen de SP.A werden gevoerd, was Patrick De Smedt aanwezig." Desmedt is intussen voorzitter van de nieuw opgerichte SP.A-afdeling in Aalst en verzet zich nu tegen het bestuursakkoord met de N-VA.

"De Gucht gedroeg zich erg arrogant"

"Een week tot anderhalve week voor de gemeenteraadsverkiezingen belde Freya Van den Bossche mij op", vertelt Casaer aan onze redactie. "Ze was woedend. Ze eiste dat we een voorakkoord met Open VLD zouden sluiten. Ik antwoordde haar dat dit niet mogelijk was omdat we al één hadden met de N-VA. Op dat moment is het nationale partijbestuur zich met de coalitievorming in Aalst gaan bemoeien."

"In Gent wilde de SP.A Open VLD absoluut mee in de coalitie trekken om een voldoende tegengewicht te bieden voor kartelpartner Groen. Open VLD stemde daarmee in op voorwaarde dat de partij ook in Aalst zou mogen meeregeren en wel met Jean-Jacques De Gucht als burgemeester."

Dat laatste was volgens Casaer uitgesloten. "De Gucht gedroeg zich op z'n zachtst gezegd erg arrogant. Het enige punt op zijn agenda was burgemeester te worden. Al de rest was bijzaak. Daar tegenover stond de figuur van huidig burgemeester Christoph D'Haese (N-VA, red.). We hadden al met hem samengewerkt en dat was prima verlopen. In hem hadden we vertrouwen."
De reactie van Jean-Jacques ...

"Casaer speelt gewoon een spelletje"

Citaat:
“Ik vermoed dat meneer Casaer gewoon een spelletje speelt. Dat hij dat graag doet, heeft hij in het verleden al bewezen. Zowel zijn als mijn partij maakten deel uit van de vorige coalitie. Die verliep niet altijd even makkelijk omdat af en toe ego’s opspeelden. Maar ook deze coalitie kent enkele grote ego’s. De demarche van meneer Casaer is daarvan een voorbeeld. Het is me echter niet duidelijk waarom ik bij deze hetze word betrokken."

"Ik noch mijn vader hebben ooit geëist dat ik burgemeester zou worden", benadrukt hij tot slot. "We wisten op voorhand dat we niet de grootste partij in Aalst zouden worden."
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 20 januari 2014 om 11:46.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 12:18   #2
Pjotr 2691
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 december 2013
Berichten: 1.196
Standaard

De lijken vallen uit de kast. De traditionele combines komehn boven water.
Pjotr 2691 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 12:50   #3
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Ik was er uiteraard niet bij, en kan dus enkel mijn vermoeden laten spreken, als ik zeg dat ik meer geneigd ben om Casaer te geloven, dan fils de papa.

Zó een verhaal, zuig je immers niet zomaar uit je duim. Waar er rook is; daar is ook vuur.
Dit lijkt mij dan ook geen alleenstaand geval.
SP.A op weg naar 10%?
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 13:05   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

lol
volgens DM : 'Karel De Gucht = dealmaker' voor Oost-Vlaanderen

en die zou het burgemeesterschap voor Aalst opgeeist hebben voor zoontje JJ ...


klinkt allemaal bijzonder ongeloofwaardig gewoon.

mocht men nu nog Mireille geschreven hebben ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 15:59   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
"Ik noch mijn vader hebben ooit geëist dat ik burgemeester zou worden", benadrukt hij tot slot. "We wisten op voorhand dat we niet de grootste partij in Aalst zouden worden."
Sinds wanneer moet een partij de grootste zijn om aanspraak te mogen maken op het burgemeesterschap? De partij van torenpoepster van Aalst die burgemeester werd was ook niet de grootste. Het Vlaams Belang kwam toen als grootste partij uit de strijd, maar mocht niet eens aan de bak komen.

Het is in Aalst algemeen geweten dat J.J. De Gucht op het burgemeesterschap in Aalst uit was. Zijn papa probeerde zoonlief trouwens (ook vruchteloos) als lijsttrekker te promoten voor de volgende verkiezingen in Oost-Vlaanderen. Of gaat J.J. dat ook ontkennen?

De Aalstenaars lusten papa en zoon De Gucht niet. De tijd van de blauwen is voorbij in Aalst.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be