Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2017, 02:12   #221
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Awel komen we toch te zeggen: zonder condoom....
Begrijpend lezen pls...
Ja, maar dat is het punt niet. Zoveel mensen doen het zonder condoom.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:17   #222
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, maar dat is het punt niet. Zoveel mensen doen het zonder condoom.
ah ok
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:20   #223
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dat kaartje toont een wel heel erg pessimistisch beeld.
Hoe zou het komen?
Hoe hebben de Afrikanen seks? Op welke manier?
Het is wel niet het percentage van hele bevolking.
Dat ligt een stuk lager, misschien op 8%.
Om het zo zedig mogelijk uit te leggen, ze steken een grote ploeg in harde, droge grond. Zonder die grond eerst zacht te maken door te irrigeren...
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:23   #224
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Interessante verklaring waarom HIV het zo goed doet aan de randen van Victoria Lake
Marktvrouwen moeten eerst sex met vissers hebben alvorens zij vis mogen kopen. Hieruit concludeer ik, korting krijgen.
Kan ook misschien meespelen dat vrouwen medicinale bladeren gebruiken om vagina droog te houden. HIV boost.

https://www.newsdeeply.com/womenandg...sex-fish-trade
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:23   #225
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Nee maar, wie had dat gedacht.

Heel dat 'arme Afrikaanjes gaan helpen' draait eigenlijk om seks.
Voor sommigen, ja. Ik ben die fase al lang gepasseerd, als ik een zorgeloze seksvakantie zou willen zou ik wel naar Zuid-Oost-Azië gaan zoals de meeste.
Ik heb daar een zaak en een familie.
Ik ga ook niet om "arme negertjes" te helpen, ik geloof niet erg in ontwikkelingshulp. Je moet zaken met ze doen, en hen ideeën geven. Maar zolang de basisproblemen niet verholpen worden, de meeste daarvan gecreëerd door het kolonialisme en de mondiale wereldorde, zal er weinig veranderen.

Een mentaliteit en socio economisch systeem is zeer moeilijk te veranderen.
En een systeem van uitbuiting, zowel intern als op internationaal niveau, evenzeer. Het Chinese systeem, zoals toegepast in Ethiopië, zal zeker verbetering brengen. Maar misschien zal m'n kleinkind het nog meemaken dat Afrika welvarend wordt, ik alleszins niet.
Het feit dat ze zoveel kinderen hebben bemoeilijkt vooruitgang, net als de proliferatie van godsdiensten.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 juli 2017 om 02:47.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:31   #226
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Daarom dus dat de negerinnen een dikke kont hebben.
Lang niet allemaal.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:39   #227
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is wel niet het percentage van hele bevolking.
Dat ligt een stuk lager, misschien op 8%.
Om het zo zedig mogelijk uit te leggen, ze steken een grote ploeg in harde, droge grond. Zonder die grond eerst zacht te maken door te irrigeren...
Omg tomm wat zeg je nu, ik kan eerlijk gezegd niet goed meer volgen...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:41   #228
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Interessante verklaring waarom HIV het zo goed doet aan de randen van Victoria Lake
Marktvrouwen moeten eerst sex met vissers hebben alvorens zij vis mogen kopen. Hieruit concludeer ik, korting krijgen.
Kan ook misschien meespelen dat vrouwen medicinale bladeren gebruiken om vagina droog te houden. HIV boost.

https://www.newsdeeply.com/womenandg...sex-fish-trade
En het feit dat luo mannen niet besneden zijn, de meeste andere stammen wel.

Een andere reden is dat het naburige Uganda nog erger is. Daar heb je een eilandengroep in het Victoriameer, waar bijna iedereen HIV besmet is. Typisch voor Uganda zijn hotelbedden met plastiek folie over, omdat bijna alle vrouwen "squirten".

En natuurlijk in heel de regio zijn mensen enorm promiscue naar onze normen. Maar dat is ook in Latijns-Amerika zo (bvb. Cuba, Suriname weet ik niet) en daar is er veel minder HIV.

Belgen denken dat ze heel vrijgevochten zijn, maar in feite is het vooral veel blabla. Alleen de homo's zijn heel vrijgevochten.
In Kenya heb je nu overal mobiele HIV test sites. Dus je gaat op café, komt iemand tegen, en dan kun je voor enkele shillings de status van je one night stand kennen.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 juli 2017 om 02:42.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:44   #229
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Interessante verklaring waarom HIV het zo goed doet aan de randen van Victoria Lake
Marktvrouwen moeten eerst sex met vissers hebben alvorens zij vis mogen kopen. Hieruit concludeer ik, korting krijgen.
Kan ook misschien meespelen dat vrouwen medicinale bladeren gebruiken om vagina droog te houden. HIV boost.

https://www.newsdeeply.com/womenandg...sex-fish-trade
Eerste x ik ervan hoor...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:44   #230
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Omg tomm wat zeg je nu, ik kan eerlijk gezegd niet goed meer volgen...
Ik denk het wel...
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:45   #231
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En het feit dat luo mannen niet besneden zijn, de meeste andere stammen wel.

Een andere reden is dat het naburige Uganda nog erger is. Daar heb je een eilandengroep in het Victoriameer, waar bijna iedereen HIV besmet is. Typisch voor Uganda zijn hotelbedden met plastiek folie over, omdat bijna alle vrouwen "squirten".

En natuurlijk in heel de regio zijn mensen enorm promiscue naar onze normen. Maar dat is ook in Latijns-Amerika zo (bvb. Cuba, Suriname weet ik niet) en daar is er veel minder HIV.

Belgen denken dat ze heel vrijgevochten zijn, maar in feite is het vooral veel blabla. Alleen de homo's zijn heel vrijgevochten.
In Kenya heb je nu overal mobiele HIV test sites. Dus je gaat op café, komt iemand tegen, en dan kun je voor enkele shillings de status van je one night stand kennen.
Hum ik begrijp het al meer, oulala zeg
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:48   #232
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Nee echt tomm ik leer hier bij LOL
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 02:53   #233
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.149
Standaard

Wat in Afrika moet gebeuren is ten eerste een verandering van mentaliteit, niet enkel naar vandaag kijken, niet enkel naar de eigen bankrekening. Ten tweede natuurlijk technologische vooruitgang. Dat kan enkel als ze eens serieuze prijzen gaan beginnen vragen voor hun grondstoffen, de infrastructuur ontwikkelt, het onderwijs verbetert, er fabrieken gebouwd worden. Ze kunnen al beginnen met hun landbouw te moderniseren.

Maar dit alles vraagt enorme inspanningen en planning, die enkel op staatsniveau kunnen worden doorgevoerd. Dus heb je een sterke regering nodig die zich niet laat doen door het Westen, en ook niet in de val van corruptie, tribalisme, godsdienst trapt. Ethiopië is veelbelovend, maar ze staan nog in de beginfase. Het zijn ook geen echte negers.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 03:02   #234
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat in Afrika moet gebeuren is ten eerste een verandering van mentaliteit, niet enkel naar vandaag kijken, niet enkel naar de eigen bankrekening. Ten tweede natuurlijk technologische vooruitgang. Dat kan enkel als ze eens serieuze prijzen gaan beginnen vragen voor hun grondstoffen, de infrastructuur ontwikkelt, het onderwijs verbetert, er fabrieken gebouwd worden. Ze kunnen al beginnen met hun landbouw te moderniseren.

Maar dit alles vraagt enorme inspanningen en planning, die enkel op staatsniveau kunnen worden doorgevoerd. Dus heb je een sterke regering nodig die zich niet laat doen door het Westen, en ook niet in de val van corruptie, tribalisme, godsdienst trapt. Ethiopië is veelbelovend, maar ze staan nog in de beginfase. Het zijn ook geen echte negers.
Mugabe is uwe man !
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 03:07   #235
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En het feit dat luo mannen niet besneden zijn, de meeste andere stammen wel.

Een andere reden is dat het naburige Uganda nog erger is. 1.Daar heb je een eilandengroep in het Victoriameer, waar bijna iedereen HIV besmet is. Typisch voor Uganda zijn hotelbedden met plastiek folie over, omdat bijna alle vrouwen "squirten".

En natuurlijk in heel de regio zijn mensen enorm promiscue naar onze normen. Maar dat is ook in Latijns-Amerika zo (bvb. Cuba, Suriname weet ik niet) en daar is er veel minder HIV.

Belgen denken dat ze heel vrijgevochten zijn, maar in feite is het vooral veel blabla. Alleen de homo's zijn heel vrijgevochten.
2.In Kenya heb je nu overal mobiele HIV test sites. Dus je gaat op café, komt iemand tegen, en dan kun je voor enkele shillings de status van je one night stand kennen.
1.Zijn dit eilanden die bewoont worden door mensen van buitenaf. Vissers, hoeren en dergelijke met een buitenproportioneel aantal gestrande hoeren-wezen ?

2.Dit betekent een bloedprik en een vagina controle voor eventuele druipers neem ik aan. Worden deze mobiele labs ook geijkt ?
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 03:15   #236
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 juli 2017 om 03:15.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 12:54   #237
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mugabe is uwe man !
Wel ze hebben problemen als hyperinflatie maar gore krottenwijken zoals in Kenya kennen ze niet.
De Kenianen die ik ken en er geweest zijn lachen met wat ze daar "slums" noemen. De westerse media hebben dat weer volledig verkeerd in beeld gebracht. Maar ja wat wil je een leider die iets doet aan de ontzettende ongelijkheid, 1 % blanken die 90% van de landbouwgrond in handen hebben, dat kan natuurlijk niet. Hij heeft overigens niet alle blanken verjaagd, velen wonen er nog maar zagen hun terreinen inkrimpen of moeten die nu delen met lokale boeren.
Dat wil niet zeggen dat ik naar Mugabe opkijk. Hij heeft de blanken door grotendeels incompetente vriendjes vervangen.
Toch hebben er veel meer mensen toegang tot elektriciteit en gezondheidszorg, en er is geen honger zoals in Kenya.

Ik vind echter veel meer in het regime in Ethiopië, van marxistische origine, en ze hebben het Chinese systeem bijna letterlijk gekopieerd, er is ook geen enkel land in Afrika met zoveel Chinese investeringen.
Ze waren een van de armste landen ter wereld, kenden decennialang oorlogen, maar groeien economisch al 15 jaar met 8% of meer per jaar. En dat zonder grondstoffen. Addis heeft nu een metro systeem, het eerste land in zwart Afrika met uitzondering van Zuid-Afrika. En er loopt een hogesnelheidstrein tussen Dire Dawa en de hoofdstad, ook een primeur in Zwart-Afrika.
Kagame van Ruanda is een wrede dictator, maar krijgt al decennia miljarden van het Westen. Dat hij een wrede dictator is, die een systeem van verklikkers en beulen heeft geïnstalleerd in elk dorp, en gesofistikeerde marteltechnieken heeft ontworpen voor opposanten, heeft het Westen nooit tegengehouden hem te steunen.
MAAR Ruanda gaat wel vooruit, omdat z'n regime voor stabiliteit zorgt. En zeer strikt is, met draconische straffen. Daarom doet Ruanda ongewoon beschaafd en clean aan naar Afrikaanse normen.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 juli 2017 om 13:02.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 13:12   #238
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
1.Zijn dit eilanden die bewoont worden door mensen van buitenaf. Vissers, hoeren en dergelijke met een buitenproportioneel aantal gestrande hoeren-wezen ?

2.Dit betekent een bloedprik en een vagina controle voor eventuele druipers neem ik aan. Worden deze mobiele labs ook geijkt ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Ssese_Islands

Nee, vooral een lokale gemeenschap van vissers. Dat maakt het nog meer bijzonder.



Findings of a new report compiled by Church of Uganda in partnership with parliamentary committee for children and the Uganda association of women lawyers (FIDA) reveal that fishermen of Ssese Islands in Kalangala district hate condoms. The report compiled between May 20 and 23, indicates that fishermen prefer having unprotected sex with multiple partners even when they are aware of their HIV status. “Interactions revealed that having multiple sex partners, failing to use condoms even with partners known to be HIV-positive, transactional sex and sex under the influence of alcohol or drugs were factors contributing to the high prevalence of HIV,” the report notes.

“Cash and disposable incomes, poverty, irregular working hours and long stay away from home, alcohol consumption and prostitution are the contributing factors. Low income women are drawn to the landing sites precisely because of opportunities to sell food, alcohol or sex,” says the report.

http://www.newvision.co.ug/new_visio...condoms-report

Nee hoor, gewoon een prik, en de bloedstaal wordt direct getest "on the spot", duurt 2 minuten. Maar er zijn al berichten geweest dat die naalden zelf besmet zijn, dus zelf heb ik het nooit gedaan, liever een erkend hospitaal.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 13:28   #239
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/Ssese_Islands

Nee, vooral een lokale gemeenschap van vissers. Dat maakt het nog meer bijzonder.



Findings of a new report compiled by Church of Uganda in partnership with parliamentary committee for children and the Uganda association of women lawyers (FIDA) reveal that fishermen of Ssese Islands in Kalangala district hate condoms. The report compiled between May 20 and 23, indicates that fishermen prefer having unprotected sex with multiple partners even when they are aware of their HIV status. “Interactions revealed that having multiple sex partners, failing to use condoms even with partners known to be HIV-positive, transactional sex and sex under the influence of alcohol or drugs were factors contributing to the high prevalence of HIV,” the report notes.

“Cash and disposable incomes, poverty, irregular working hours and long stay away from home, alcohol consumption and prostitution are the contributing factors. Low income women are drawn to the landing sites precisely because of opportunities to sell food, alcohol or sex,” says the report.

http://www.newvision.co.ug/new_visio...condoms-report

Nee hoor, gewoon een prik, en de bloedstaal wordt direct getest "on the spot", duurt 2 minuten. Maar er zijn al berichten geweest dat die naalden zelf besmet zijn, dus zelf heb ik het nooit gedaan, liever een erkend hospitaal.
Idd beter voorzichtig zijn, i second that tomm.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 19:42   #240
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Nee hoor, gewoon een prik, en de bloedstaal wordt direct getest "on the spot", duurt 2 minuten. Maar er zijn al berichten geweest dat die naalden zelf besmet zijn, dus zelf heb ik het nooit gedaan, liever een erkend hospitaal.
In Suriname gebeurd zoiets bij een erkend lab, nooit een mobiel straatlab, waarschijnlijk harstikke verboden. Wachttijd bij lab bedraagt een middag (minimaal ca. 4 uur voor uitslag prik) en je moet je legitimeren, mocht je een schriftelijk bewijs nodig hebben.
2% heeft van totale bevolking heeft HIV.
Bosnegers moeten itt andere bevolkingsgroepen hun telefoonnummer afgeven bij een HIV test.
Waarschijnlijk slechte ervaring gehad met het afreageren op de brenger van het slechte nieuws..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 juli 2017 om 19:57.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be