Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2024, 22:32   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Frans is belangrijk, Spaans, Arabisch, Chinees ook. Hier vraagt toch ook niemand om die talen te verbieden?
De vraag is of je 100% vd Vlamingen moet blijven verplichten Frans te leren. 8 jaar lang. (terwijl maar een paar procent dat ooit nodig zal hebben).
Ik vind van wel. Ik vind dat voldoende nuttig in verhouding tot de gevraagde inspanning.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 23:26   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het triestig hoe jouw geest vertroebeld is.
Denk jij nu echt dat mocht een bepaalde Vlaming zeer goed Duits kunnen, hij aan een Duitse leiband zou lopen?

Een goede kennis van het Frans is een pluspunt, ook en vooral in een toekomstig zelfstandig Vlaanderen, om onze internationale reputatie, handel, welvaart ... enz enz. uit te breiden.

Een goede raad: ontwikkel je geest. Groei in je gedachten. Wees niet bang van je eigen schaduw.
Vrije mensen kiezen zelf welke talen ze al dan niet leren.

We onthouden dus dat voor de N-VA de Vlaming zijn mond moet houden en luisteren, onderdanig zijn.
Jullie zijn nog groter uitschot dan de OVLD.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 23:47   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus zelfs in een onafhankelijk Vlaanderen blijven jullie aan de Belgische leiband lopen.
De Vlaming mag niet zelf kiezen, nu niet en nooit niet volgens de N-VA, welke talen ze willen leren.

Ik besef nu maar eerst ten volle hoe idioot ik was toen ik N-VA stemde, jullie hebben helemaal niet het beste voor met Vlaanderen en de Vlaming.
Daarom ook stemden ze tegen een motie van het VB om eindelijk de taalwetten toe te passen in Brussel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 00:36   #44
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind van wel. Ik vind dat voldoende nuttig in verhouding tot de gevraagde inspanning.
Een paar procent van d eVlamingen heeft het Frans ooit nodig en jij wil jaarlijks miljarden euro's blijven uitgeven om 100% vd Vlamingen te dwingen Frans te leren? En dan vaak nog Frans van een niveau wat om te huilen is? In klassen waar meer dan de helft van de leerlingen totaal ongemotiveerd en saboterend de lessen volgt?

Wat is de logica???
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 03:56   #45
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Ik vind van niet of tenminste, dat ze dit moeten doen om de totaal verkeerde redenen. Namelijk om de druk op de kamernood te verminderen, ze zouden gewoon meer moeten bouwen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 10:37   #46
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
.... ze zouden gewoon meer moeten bouwen.
Ja maar bij elk gepland project is er jarenlange weerstand van "de" omwonenden.
In Holland valt niet meer te bouwen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 15:06   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vrije mensen kiezen zelf welke talen ze al dan niet leren.

We onthouden dus dat voor de N-VA de Vlaming zijn mond moet houden en luisteren, onderdanig zijn.
Jullie zijn nog groter uitschot dan de OVLD.
Kalmeer een beetje en zie wat de realiteit is:
het wordt democratisch bepaald in Vlaanderen wat er zo ongeveer onderwezen wordt in de basis en middelbare scholen die draaien op ons belastingsgeld.
(liever democratisch dan bepaald door vrijwillige vrijgezellen in rare kleren, of bepaald door weet ik wie nog van rare vogels)

Dus ja, doorgaans houdt de Vlaming zich aan de wet, houdt hij daarover zijn mond helemaal niet want vrije meningsuiting, en is sociaal maar net iets te onderdanig helaas.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 15:20   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kalmeer een beetje en zie wat de realiteit is:
het wordt democratisch bepaald in Vlaanderen wat er zo ongeveer onderwezen wordt in de basis en middelbare scholen die draaien op ons belastingsgeld.
(liever democratisch dan bepaald door vrijwillige vrijgezellen in rare kleren, of bepaald door weet ik wie nog van rare vogels)

Dus ja, doorgaans houdt de Vlaming zich aan de wet, houdt hij daarover zijn mond helemaal niet want vrije meningsuiting, en is sociaal maar net iets te onderdanig helaas.

Mooi eufemisme voor 'broekschijter' én 'labbekak', dat wel.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 15:27   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mooi eufemisme voor 'broekschijter' én 'labbekak', dat wel.
Juist.

Ik was al aan het denken, ben ik nu de enige normale nog hier?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 15:29   #50
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Juist.

Ik was al aan het denken, ben ik nu de enige normale nog hier?
Het enige echte probleem van Vlaanderen, eigenlijk.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 15:30   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kalmeer een beetje en zie wat de realiteit is:
het wordt democratisch bepaald in Vlaanderen wat er zo ongeveer onderwezen wordt in de basis en middelbare scholen die draaien op ons belastingsgeld.
(liever democratisch dan bepaald door vrijwillige vrijgezellen in rare kleren, of bepaald door weet ik wie nog van rare vogels)

Dus ja, doorgaans houdt de Vlaming zich aan de wet, houdt hij daarover zijn mond helemaal niet want vrije meningsuiting, en is sociaal maar net iets te onderdanig helaas.
Ja, dat hebben we gezien met de jongens van Voorpost. Belgie liet ze veroordelen tot gevangenisstraffen door een rechtbank die niet eens bevoegd was.

Ik vind het wel interessant dat je jezelf wijsmaakt dat gevangenisstraf krijgen wegens het uiten van een mening vrije meningsuiting is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 16:32   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind van wel. Ik vind dat voldoende nuttig in verhouding tot de gevraagde inspanning.
Wat is daar nuttig aan? Er zijn andere landen dan Frankrijk om op reis te gaan hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 16:35   #53
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het triestig hoe jouw geest vertroebeld is.
Denk jij nu echt dat mocht een bepaalde Vlaming zeer goed Duits kunnen, hij aan een Duitse leiband zou lopen?

Een goede kennis van het Frans is een pluspunt, ook en vooral in een toekomstig zelfstandig Vlaanderen, om onze internationale reputatie, handel, welvaart ... enz enz. uit te breiden.

Een goede raad: ontwikkel je geest. Groei in je gedachten. Wees niet bang van je eigen schaduw.
Een goede kennis van Engels en wetenschappen is een veel groter pluspunt dan Frans kunnen. Een pint kunnen bestellen op een Frans terras weegt echt niet op tegen de effort die er in gestoken wordt. In Wallonie hebben ze dat al veel langer begrepen. De kosten van het Nederlands wegen niet op tegen de baten en gelijk hebben ze.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2024, 12:54   #54
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Opleidingen uitsluitend in het Engels is een brug te ver! De student moet kunnen kiezen.
In lang vervlogen tijden was de taal van de wetenschap het Latijn, het 'gewone volk' verstond dat niet, kon niet lezen of schrijven. Nu is het Engels, het 'gewone volk' verstaat die wetenschappelijke Engelse uitdrukkingen meestal ook niet. Nu kan zowat iedere burger lezen en schrijven en kan je het opzoeken, en daar wordt van geprofiteerd.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 11 februari 2024 om 12:54.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2024, 12:58   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Wat zou de reden zijn waarom die trend plots wordt afgebroken? Misschien studenten die plots blijken het Nederlands niet zo vlot te beheersen?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2024, 19:44   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het triestig hoe jouw geest vertroebeld is.
Denk jij nu echt dat mocht een bepaalde Vlaming zeer goed Duits kunnen, hij aan een Duitse leiband zou lopen?

Een goede kennis van het Frans is een pluspunt, ook en vooral in een toekomstig zelfstandig Vlaanderen, om onze internationale reputatie, handel, welvaart ... enz enz. uit te breiden.

Een goede raad: ontwikkel je geest. Groei in je gedachten. Wees niet bang van je eigen schaduw.
Het is bij Xeno een psychische kwestie. Persoonlijk vind ik het fout om gevoelsmatig een taal af te wijzen. Uiteraard klinkt de ene taal prettiger dan de andere. Ik herinner mij nog uit onze allereerste Italiëreis. Ik had een paar jaren Italiaans gevolgd in avondles en in Firenze vroegen we aan iemand in een kledingzaak of het mogelijk was een ietsje trager te spreken. Het resultaat was dat die man zijn Italiaans nog bekoorlijker klonk.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2024, 19:56   #57
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik het fout om gevoelsmatig een taal af te wijzen. ...
Wie heeft het over afwijzen? We hebben het over niet verplichten.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2024, 20:38   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is bij Xeno een psychische kwestie. Persoonlijk vind ik het fout om gevoelsmatig een taal af te wijzen. Uiteraard klinkt de ene taal prettiger dan de andere. Ik herinner mij nog uit onze allereerste Italiëreis. Ik had een paar jaren Italiaans gevolgd in avondles en in Firenze vroegen we aan iemand in een kledingzaak of het mogelijk was een ietsje trager te spreken. Het resultaat was dat die man zijn Italiaans nog bekoorlijker klonk.
Xeno die wil, als vrije mens, zelf kiezen welke talen hij leert.

Is dat echt te moeilijk om te begrijpen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2024, 21:35   #59
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is bij Xeno een psychische kwestie. Persoonlijk vind ik het fout om gevoelsmatig een taal af te wijzen. Uiteraard klinkt de ene taal prettiger dan de andere. Ik herinner mij nog uit onze allereerste Italiëreis. Ik had een paar jaren Italiaans gevolgd in avondles en in Firenze vroegen we aan iemand in een kledingzaak of het mogelijk was een ietsje trager te spreken. Het resultaat was dat die man zijn Italiaans nog bekoorlijker klonk.
Gevoelsmatig? Frans is een irrelevante taal. Alleen Fransen hebben dat zelf nog niet door en blijkbaar ook nog heel wat Vlamingen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2024, 23:41   #60
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gevoelsmatig? Frans is een irrelevante taal. Alleen Fransen hebben dat zelf nog niet door en blijkbaar ook nog heel wat Vlamingen.
Frans is een zeer relevante taal voor 75 miljoen mensen in Europa. Het Nederlands is dat voor 25 miljoen mensen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be