Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2019, 23:07   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bij het brede publiek liggen de cijfers wel wat anders.
Waar vroeger 1 op de 2 het ontkende, zitten we nu op 1 op de 6, en dit op heel korte tijd.
Zou wel eens kunnen ( en moeten) veranderen.

Want nu ook het ippc erkent hun enorme flaters.
Maar passen hun slogan gaandeweg steeds aan om ons toch blijvend de schuld te geven.

Dus nu de huidige ; 3e versie inmiddels....



Radicale ommezwaai: IPCC erkent dat mens toch niet verantwoordelijk is voor opwarming
Posted on 25/05/2019

Hoeveel van die arme scholiertjes -die ook deze week weer ‘voor het klimaat’ door de straten trokken- zullen beseffen met welke cynische drogredenen ze op misselijkmakende wijze worden misbruikt om een duistere toekomst over ons af te roepen? (Afbeelding: Embed from Getty Images (2)).

————————————————� �————————————————� ��———————————

… maar de propaganda om u in het duister te houden en te laten betalen verandert alweer: van ‘global warming’ naar ‘klimaatverandering’ naar ‘uitsterven van soorten’ – zolang de Westerse mens maar de schuld kan worden gegeven

————————————————� �————————————————� ��———————————-

De in de media spottend ‘klimaatontkenners’ genoemde klimaatrealisten krijgen in een grotendeels genegeerd nieuw IPCC rapport gelijk. De VN organisatie voor het Klimaat erkent nu dat ‘het onwaarschijnlijk is dat enkel de menselijke CO2 uitstoot global warming veroorzaakt’. De allerbelangrijkste, bijna enige oorzaak van klimaatverandering is de zon, en daar hebben we als mensheid geen invloed op.

Etc etc blablabla.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2019 om 23:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2019, 23:13   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En nu de zon een beetje de boosdoener is in onze plaats de volgende vraag.

Waarom waren er enkele maanden geleden plots sterrenwachten met onmiddellijke ingang en met blackhawk helikopters vol FBI special forces tijdelijk gesloten en van het net gehaald?
Ook 5 of 6 anderen op andere landen ondergingen hetzelfde op hetzelfde moment.
Voor ongeveer 2 weken.

Waarom en wat is er aan de hand?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2019 om 23:14.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2019, 23:23   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Wilde complottheorieën nadat grote sterrenwacht VS door FBI werd ontruimd
Posted on 16/09/2018

Volgens sommigen foto’s van UFO’s, volgens anderen gewoon bewogen foto’s en vuil op de lens. (Afbeelding: (2)).

————————————————� �————————————————� ��——————————-

Het National Solar Observatory in Sunspot, New Mexico werd op 6 september plotseling door de FBI ontruimd en voor onbepaald tijd gesloten. Complotsites berichten dat over de hele wereld nog 6 andere observatoriums hetzelfde lot ondergingen, voer dus voor speculaties over een mogelijke gebeurtenis in het heelal die niet bekend zou mogen worden gemaakt aan de mensheid.

Sheriff Benny House verklaarde dat FBI agenten met een Blackhawk helikopter bij de sterrenwacht arriveerden, en hij er geen idee van heeft waarom hem niets werd verteld en hij geen toegang kreeg tot het complex. Ook de regionale TV-zender ABC-7 kreeg nul op het rekest van de FBI. ‘Ze weigeren ons iets te vertellen. Niemand wil enige uitleg geven waarom ze hier zo snel waren, en waarom ze er zo geheimzinnig over doen.’

Het observatorium bevindt zich vlakbij twee beruchte locaties, te weten White Sands Missile Range en vooral Roswell, waar volgens complotfanaten in 1947 een UFO zou zijn neergestort waar een of meerdere dode en/of gewonde buitenaardse wezens uit zouden zijn gehaald. De Amerikaanse overheid heeft deze theorie altijd naar het rijk der fabelen verwezen en gezegd dat het om een weerballon ging.

UFO’s of nieuwe ‘Carrington Event’

De speculaties zijn ook nu niet mals, en variëren van het opnieuw willen toedekken van een grote UFO, of zelfs een complete vloot buitenaardse ruimteschepen, tot een veel realistischere in de maak zijnde ‘Carrington Event’, een verwoestende zonnestorm die in het ergste geval de huidige technologische samenleving in één klap voor jaren naar het stenen tijdperk zou kunnen bombarderen.

Behalve het Zonne Observatorium is ook NASA’s Solar and Heliospheric Observatory (SOHO) ‘enkele weken offline’ gehaald voor een software update, zo berichten de autoriteiten. Afgelopen maand lanceerde de NASA nog de allereerste satelliet die als het ware de zon gaat ‘aanraken’.

Moet er iets geheim worden gehouden?

Sommigen wijzen erop dat er wel degelijk iets gaande kan zijn, omdat de vele duizenden telescopen op de Aarde vooral gericht zijn op de ‘diepe ruimte’, en niet naar de zon of nog dichterbij kijken. Net als met een op de verte scherp gestelde fotocamera kunnen deze telescopen geen objecten waarnemen die zich –naar verhouding- vlak voor de lens bevinden.

Dat de FBI met vertoon van macht het NSO sloot lijkt een teken dat er plotseling iets op of bij de zon werd gezien dat beslist geheim moet blijven, en waarvan de opgeslagen data mogelijk zo snel mogelijk moeten worden gewist. Enkelen speculeren dat de antennes van het observatorium mogelijk zijn gehackt door een buitenlandse macht, bedoeld om de nabij geleden White Sands Missile Range te bespioneren.

Nieuw zonneminimun en/of verwoestende zonnestorm?

Iemand vraagt zich af of deze nieuwste waarnemingen mogelijk uitwijzen dat we, zoals astronomen al hebben voorspeld, een nieuw ‘Maunder Minimum’ ingaan, een mini ijstijd die tientallen jaren of nog langer kan gaan duren. Daarmee zou het gevoerde biljoenen kostende klimaatbeleid om de zogenaamde opwarming van de Aarde tegen te gaan in één klap totaal zinloos en zelfs averechts zijn. (1)

Enkele jaren geleden kwam een voormalig CIA ‘remote viewing’ team in het nieuws nadat de leden van deze experts in buitenzintuiglijke waarneming diverse toekomstige gebeurtenissen, waaronder de kernramp in het Japanse Fukushima, correct bleken te hebben voorspeld. Volgens dit team zou er een x-aantal jaar na Fukushima een plotselinge gebeurtenis op de zon een einde maken aan bijna al het leven op het Noordelijke Halfrond van onze planeet.

‘Nog 6 andere sterrenwachten gesloten’

Complotsite Pravda-TV meldt dat er wereldwijd in totaal 7 sterrenwachten zijn gesloten, waaronder een observatorium op het Spaanse eiland Tenerife. Er wordt verwezen naar onder meer de blog ‘UFO-Sightings-Spot’, waar iemand uit Indiana een foto plaatste waarop UFO voor de zon zou zijn te zien. Veel mensen zijn sceptisch, want het betreft zoals gebruikelijk een zeer vage opname die ook het gevolg kan zijn geweest van vuil op de lens.

Omdat ook webcams van observatoriums in Australië, Chili, Hawaii en in Pennsylvania offline werden gehaald, werd geconcludeerd dat deze telescopen eveneens werden gesloten. Daar is echter geen enkele bevestiging van. (2)
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2019, 23:31   #24
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Maar Mambo toch.

'...Radicale ommezwaai: IPCC erkent dat mens toch niet verantwoordelijk is voor opwarming...'

Ik zal maar niet vragen naar de bron zekers ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 28 september 2019 om 23:36.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2019, 23:44   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maar Mambo toch.

'...Radicale ommezwaai: IPCC erkent dat mens toch niet verantwoordelijk is voor opwarming...'

Ik zal maar niet vragen naar de bron zekers ?
En vraag je naar hun ommezwaai en de reden dan ook nooit?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 00:04   #26
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Mambo, sorry dat ik daarnet in een lach schoot.

Wat jij nu net komt te beweren komt helemaal niet van de site van het IPCC zelf.
Dat is wat een andere site er van gemaakt heeft.
Maw, er is helemaal geen sprake van een ommezwaai.
Ze hebben gewoon heel dat rapport uiteen gehaald en het terug aan elkaar geplakt om het zo in een heel andere context te gieten.

2 voorbeeldjes:

'De mens is niet verantwoordelijk voor de CO2 uitstoot.'
Natuurlijk is de mens daar niet voor verantwoordelijk, de mens is alleen maar verantwoordelijk voor een deel daarvan.

'Het is de zon die de aarde opwarmt'

Natuurlijk is dat de zon. Wat anders ?

Verder spreken ze zich ook tegen.
We zouden nu normaal naar een mini-ijstijd moeten gaan (dat klopt idd)
Maar we zien wel net het tegenovergestelde gebeuren, en dat klopt ook !

Het is één groot geheel van verschillende factoren die je in zijn geheel moet bekijken, niet elke stukje apart.

Zij hebben heel het raport gewoon verkracht, en iedereen met een basis kennis kan dat zo zien.
Geen verwijt dat jij dat mss niet gezien hebt, maar laat je niet vangen door zo'n nep-sites als https://www.xandernieuws.net/algemee...oor-opwarming/
of
https://ejbron.wordpress.com/2019/05...oor-opwarming/

Wil je weten wat het IPCC gezegd heeft, dan ga je best naar de échte bron:
https://www.ipcc.ch/?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 29 september 2019 om 00:10.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 00:16   #27
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Finse en Japanse wetenschappelijke teams vinden geen bewijs voor menselijke klimaatverandering
Posted on 12/07/2019

Onze hele land moet worden volgeplempt met deze lelijke, landschapsverziekende, herrie makende en vogels vermalende stalen totempalen. En wat levert het behalve dure* en onbetrouwbare elektriciteit op? Niets
Wow. Er zijn toch nog climate change ontkenners. Een uitstervend ras. Ze geloven in een wereldwijd complot waarbij zowat alle wetenschappers rond dit thema betrokken zijn. Verbazend.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 september 2019 om 00:19.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 00:42   #28
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Ben wat verder gaan kijken, en zoals ik al had verwacht, komen deze nonsens weer uit de rechtse hoek. Klopt ook met wat we hier op dit forum en elders zien. Het waarom ontgaat me wel wat want op een paar gevallen na weet iedereen toch al van waar de wind nu juist komt ?
Zeker na het geval Exon.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 07:29   #29
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
https://m.hln.be/wetenschap-planeet/...utje~a072f586/

Ze kennen er geen zak van en dat zijn dan zogenaamde wetenschappers?
Het artikel heeft alvast op één punt gelijk blijkt hier:

Vooral onder critici van klimaatbeleid wordt de intrekking met gejoel ontvangen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 10:03   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wow. Er zijn toch nog climate change ontkenners. Een uitstervend ras. Ze geloven in een wereldwijd complot waarbij zowat alle wetenschappers rond dit thema betrokken zijn. Verbazend.
Als wereldwijd de acties van bv scholieren en persberichten op elkander afgestemd worden, gevolgd en ook onderwezen word door 1 groep met een agenda en die gesubsidieerde is uit dezelfde oorsprong geen complot is.
Wanneer mag men dan wel het woord " complot " inroepen?

Als we eens opzoeken wat complot wil zeggen komen we uit ;

Moraalwetenschapper Brecht Decoene onderscheidt vijf elementen van een complottheorie:[1]

Een complottheorie gaat uit van grootschalig bedrog met kwaadaardige opzet, dat op geheime en illegale wijze wordt uitgevoerd.
Een complottheorie concurreert altijd met wat wel het 'officiële verhaal' wordt genoemd: de consensus onder historici en andere geleerden over wat er gebeurd is, gebaseerd op verschillende vormen van (meestal veel betrouwbaarder) bewijsmateriaal. Complottheorieën worden gekenmerkt door 'zwak, tegenstrijdig of gewoonweg onbestaand bewijsmateriaal' en drijven vaak op (schijnbaar) onbeantwoorde vragen. Vrijwel altijd bestaan er ook meerdere, elkaar op cruciale punten tegensprekende complottheorieën als alternatieve verklaring naast het officiële relaas over dezelfde historische gebeurtenis. Bijvoorbeeld: volgens de officiële lezing is Al Qaida-leider Osama bin Laden op 2 mei 2011 gedood tijdens een Amerikaanse militaire operatie; volgens sommige complottheorieën was hij echter al voordien overleden of gedood en volgens andere complottheorieën leeft hij nog steeds.
Een complottheorie veronderstelt dat de vermeende samenzweerders hypercompetent zijn: gezien de reusachtige schaal waarop het bedrog dient plaats te hebben gehad, zou er sprake moeten zijn van 'ongelofelijke toewijding, meesterlijke planning, allesomvattende anticipatie én een feilloze uitvoering'.
Een complottheorie wordt vaak zodanig geconstrueerd dat deze onfalsifieerbaar is. Tegenbewijs wordt weggewuifd of zelfs verdraaid, alsof het juist bewijs is ten gunste van de complottheorie.
In vrije, democratische samenlevingen zijn complottheorieën vaak gericht tegen de elite, ondanks het bestaan van vrije pers en vrij onderzoek. In onvrije, dictatoriale samenlevingen worden complottheorieën veelvuldig door de regimes gebruikt om minderheden de schuld te geven van problemen in de maatschappij.


Mij lijkt het dat er aan voldaan is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 september 2019 om 10:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 10:30   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Wat er allemaal van waar is heb ik ook maar het gissen naar. Maar je moet toch een hele blinde doofstomme zijn om niet in te zien dat we deze planeet grondig aan het verkloten zijn. Die massa aan emissies verdampen maar niet gewoontjes. Plastiek en al de rotzooi die we maar blijven produceren om nog maar over de ontbossing en niks ontziende ontginningen te zwijgen. Ook steeds meer en meer mensen op de (kleine) planeet.
Het moet ook steeds maar allemaal meer groter en meer worden. Binnenkort wil men luchthavens en zeehavens van hier tot in Alaska.
Persoonlijk doe ik ook maar gewoon mijn ding maar ik ben me toch bewust dat we er een zooitje zijn van aan het maken.
Zelf ben ik bewust kinderloos gebleven dus je zou nochtans kunnen zeggen dat het niet echt mijn probleem is. Ik begrijp dan ook niet goed dat zo veel mensen met kleine kinderen nog steeds zo lichtzinnig doen over dit onderwerp.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 10:57   #32
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat er allemaal van waar is heb ik ook maar het gissen naar. Maar je moet toch een hele blinde doofstomme zijn om niet in te zien dat we deze planeet grondig aan het verkloten zijn. Die massa aan emissies verdampen maar niet gewoontjes. Plastiek en al de rotzooi die we maar blijven produceren om nog maar over de ontbossing en niks ontziende ontginningen te zwijgen. Ook steeds meer en meer mensen op de (kleine) planeet.
Het moet ook steeds maar allemaal meer groter en meer worden. Binnenkort wil men luchthavens en zeehavens van hier tot in Alaska.
Persoonlijk doe ik ook maar gewoon mijn ding maar ik ben me toch bewust dat we er een zooitje zijn van aan het maken.
Zelf ben ik bewust kinderloos gebleven dus je zou nochtans kunnen zeggen dat het niet echt mijn probleem is. Ik begrijp dan ook niet goed dat zo veel mensen met kleine kinderen nog steeds zo lichtzinnig doen over dit onderwerp.
Het is niet zozeer lichtzinnig doen, het is mss ook een gevoel van onmacht.

Uiteindelijk ligt dit meer in de handen van andere naties dan de onze. Als je kijkt naar landen zoals de VS, China, Brazilië,... dan hebben hun beslissingen een veel grotere impact.

Wij proberen plastic te recycleren maar in India (bepaalde staten) dumpen ze nog altijd de afval gewoon in de zee.


Moeten we daarmee niets doen?

Niet echt, want de implementatie van nieuwe, propere technologieën bij ons zal uiteindelijk nuttig zijn voor de ganse wereld maar langs de andere kant moeten we ook met de huidige economische wetmatigheden rekening houden en kunnen we niet zomaar zelf zwaar gaan inbinden terwijl andere naties gewoon hun goesting doen. Dit laatste zou ook geen geschenk zijn voor onze kinderen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 18:41   #33
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het is niet zozeer lichtzinnig doen, het is mss ook een gevoel van onmacht....
De man in de straat kan ook iets doen, maar 't zit hem vooral bij de machthebbers die het gaan moeten doen.
Geld en macht... Op dat gebied hebben wij niet veel in de pap te brokken en krijgen we idd dat gevoel van 'onmacht'.
Als je het verhaal van Exon dan eens leest, dan weet je al genoeg.
Geld steken in wetenschappers die de zaak helpen ontkennen om ondertussen miljarden binnen te rijven.
En wij moeten dan maar ons afval sorteren want dat is beter voor het milieu, wel dat pikt bij veel mensen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 22:55   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het is niet zozeer lichtzinnig doen, het is mss ook een gevoel van onmacht.

Uiteindelijk ligt dit meer in de handen van andere naties dan de onze. Als je kijkt naar landen zoals de VS, China, Brazilië,... dan hebben hun beslissingen een veel grotere impact.

Wij proberen plastic te recycleren maar in India (bepaalde staten) dumpen ze nog altijd de afval gewoon in de zee.


Moeten we daarmee niets doen?

Niet echt, want de implementatie van nieuwe, propere technologieën bij ons zal uiteindelijk nuttig zijn voor de ganse wereld maar langs de andere kant moeten we ook met de huidige economische wetmatigheden rekening houden en kunnen we niet zomaar zelf zwaar gaan inbinden terwijl andere naties gewoon hun goesting doen. Dit laatste zou ook geen geschenk zijn voor onze kinderen.
Wij recyclen plastic om ze te verkopen...aan India .

Mocht er geen verkoop zijn dan was er ook geen recyclage.

Wij geven het voor niks , betalen er taks op en ze verkopen het en het verschil zit in hun zak.

Braaf van ons he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 23:23   #35
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wij recyclen plastic om ze te verkopen...aan India .

Mocht er geen verkoop zijn dan was er ook geen recyclage.

Wij geven het voor niks , betalen er taks op en ze verkopen het en het verschil zit in hun zak.

Braaf van ons he?
Dat is wel al een tijdje verleden tijd, zeker wat ons land betreft.
In het tegendeel zelfs, België is een koploper op het gebied van het recycleren & verwerken van die troep.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 29 september 2019 om 23:24.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2019, 05:44   #36
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
De man in de straat kan ook iets doen, maar 't zit hem vooral bij de machthebbers die het gaan moeten doen.
Geld en macht... Op dat gebied hebben wij niet veel in de pap te brokken en krijgen we idd dat gevoel van 'onmacht'.
Als je het verhaal van Exon dan eens leest, dan weet je al genoeg.
Geld steken in wetenschappers die de zaak helpen ontkennen om ondertussen miljarden binnen te rijven.
En wij moeten dan maar ons afval sorteren want dat is beter voor het milieu, wel dat pikt bij veel mensen.
Daar heeft het allemaal niets mee te maken. De beleidsmakers worden gekozen door het volk.

Afval sorteren is wel degelijk nuttig op lokale basis, niet alleen voor de plastic in de oceanen maar wel om zelf in een propere omgeving te wonen met zuiver lucht.

Met de CO2 problematiek ligt dit anders. CO2 is niet echt vervuilend. We hebben er als mens geen last van, alleen, het heeft een invloed op het klimaat en deze invloed is wereldwijd. Hetzelfde geldt voor de micro plastics in de oceanen. Dit zijn problemen waar onze handelingen slechts een druppel op een hete plaat zijn.

We kunnen het goede voorbeeld geven maar dit is ook alles en dan komt de vraag hoeveel energie we moeten stoppen in dit goede voorbeeld, daar zit een limiet op.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2019, 07:10   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Met hoeveel zijn die nog in %-ten ?

psst... het is nu wel juist China dat de laatste jaren de grootste inspanning heeft geleverd. Is overvloedig in de media te lezen geweest.
Pssstttt, als je de grootste vervuiler bent, is het heel gemakkelijk om maatregelen te nemen die onmiddellijk effect hebben.

Het zijn net de laatste loodjes die het meeste inspanningen kosten.

Daarbij heeft de Chinese economie ook ne ferme toek gekregen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2019, 08:38   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat is wel al een tijdje verleden tijd, zeker wat ons land betreft.
In het tegendeel zelfs, België is een koploper op het gebied van het recycleren & verwerken van die troep.
Bijna alle plastic verkopen ze nog steeds aan Azië.
Het word een deel gerecycled en opnieuw verwerkt, maar een even groot deel koopt Duitsland bv om hun ovens op te laten branden.
80000€ voor 1 milj. Kilo.

En Polen laat het ook komen tegen geld natuurlijk, en verbranden het in open lucht.

Maar bij ons is het weg.
Ons geweten is zuiver en als de wind goed zit is ook de lucht niet slecht.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 september 2019 om 08:39.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2019, 09:23   #39
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als wereldwijd de acties van bv scholieren en persberichten op elkander afgestemd worden, gevolgd en ook onderwezen word door 1 groep met een agenda en die gesubsidieerde is uit dezelfde oorsprong geen complot is.
Wanneer mag men dan wel het woord " complot " inroepen?

Als we eens opzoeken wat complot wil zeggen komen we uit ;

Moraalwetenschapper Brecht Decoene onderscheidt vijf elementen van een complottheorie:[1]

Een complottheorie gaat uit van grootschalig bedrog met kwaadaardige opzet, dat op geheime en illegale wijze wordt uitgevoerd.
Een complottheorie concurreert altijd met wat wel het 'officiële verhaal' wordt genoemd: de consensus onder historici en andere geleerden over wat er gebeurd is, gebaseerd op verschillende vormen van (meestal veel betrouwbaarder) bewijsmateriaal. Complottheorieën worden gekenmerkt door 'zwak, tegenstrijdig of gewoonweg onbestaand bewijsmateriaal' en drijven vaak op (schijnbaar) onbeantwoorde vragen. Vrijwel altijd bestaan er ook meerdere, elkaar op cruciale punten tegensprekende complottheorieën als alternatieve verklaring naast het officiële relaas over dezelfde historische gebeurtenis. Bijvoorbeeld: volgens de officiële lezing is Al Qaida-leider Osama bin Laden op 2 mei 2011 gedood tijdens een Amerikaanse militaire operatie; volgens sommige complottheorieën was hij echter al voordien overleden of gedood en volgens andere complottheorieën leeft hij nog steeds.
Een complottheorie veronderstelt dat de vermeende samenzweerders hypercompetent zijn: gezien de reusachtige schaal waarop het bedrog dient plaats te hebben gehad, zou er sprake moeten zijn van 'ongelofelijke toewijding, meesterlijke planning, allesomvattende anticipatie én een feilloze uitvoering'.
Een complottheorie wordt vaak zodanig geconstrueerd dat deze onfalsifieerbaar is. Tegenbewijs wordt weggewuifd of zelfs verdraaid, alsof het juist bewijs is ten gunste van de complottheorie.
In vrije, democratische samenlevingen zijn complottheorieën vaak gericht tegen de elite, ondanks het bestaan van vrije pers en vrij onderzoek. In onvrije, dictatoriale samenlevingen worden complottheorieën veelvuldig door de regimes gebruikt om minderheden de schuld te geven van problemen in de maatschappij.


Mij lijkt het dat er aan voldaan is.
Wereldwijd klimaatprotest op straat is feit. Daar zijn foto's van. Dat is ook logisch omdat het probleem wereldwijd is en dus ook collectieve acties vraagt. Waar we nog niet echt aan toe zijn (die machtige blanke bange deniel mannen weet je wel). Een wereldwijde poging om tienduizenden wetenschappelijke studies te vervalsen en 99 procent van alle klimaatwetenschappers te doen liegen over hun resultaten....dat is heel andere koek. Dan is een onwaarschijnlijke complottheorie zoals je er niet veel tegen komt tenzij bv van het Alien basissen op de maan soort. Dat er iets aan het veranderen is in het klimaat aan recordtempo dat kan je gewoon zelf merken als je wil. Zo ver is dat niet gezocht zelfs al zou je geen wetenschappers hebben die aan de alarmbel aan het trekken zijn.

Sommigen willen in een klimaatsverandering complottheorie geloven omdat ze inderdaad BANG zijn hun levensstijl te moeten zullen veranderen. Het is een eigenaardig fenomeen hoe gemakkelijk de mens neigt naar zelfbedrog. Maar of ze er het nu geloven of niet, de veranderingen zijn bezig. Prettige Sahara temperaturen nog. Daar zit niemand met een warmteblazer achter.

Om correct te zijn. Het gaat natuurlijk niet enkel om die bange oude blanke mannen. Ook elders in de wereld zijn er nog velen die niet inzien hoe het anders en beter kan. Landen waar we nog veel kinderen geproduceerd worden omwille van de armoede zijn nog verder verwijderd van een oplossingsgericht gedrag dan die koppige westerling. Maar het dient ook gezegd dat die westerling meer macht heeft en ook wel het goede voorbeeld mag geven aangezien hij ook het slechte voorbeeld gaf.

Laatst gewijzigd door Bach : 30 september 2019 om 09:39.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2019, 11:15   #40
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Daar heeft het allemaal niets mee te maken. De beleidsmakers worden gekozen door het volk..
Kweet niet. Geld & macht....
De invloed die Exon heeft gehad op de mensen was anders ook niet klein dacht ik, en 't zijn juist die mensen die mee het beleid kiezen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be