Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2015, 18:41   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Armoede blijvend importeren?

Citaat:
Eén kind op zeven of 14,3 procent van alle kinderen werd in 2014 in de provincie Antwerpen geboren in een kansarm gezin. Dat blijkt uit het jaarverslag van Kind en Gezin. In Vlaanderen gaat het om 11,4 procent, of een verdubbeling ten opzichte van 2001 (6 procent). ‘Deze cijfers bewijzen dat we de gezinnen zo veel mogelijk moeten blijven ondersteunen’, zegt woordvoerster Leen Du Bois.

Of een kind in kansarmoede leeft, wordt bepaald aan de hand van het maandinkomen van het gezin, de opleiding van de ouders, het stimulatieniveau van de kinderen, de arbeidssituatie van de ouders, de huisvesting en de gezondheid.

In Antwerpen ligt het percentage kinderen die geboren worden in een kansarm gezin het hoogst, gevolgd door Limburg (11,8 procent), Oost-Vlaanderen (11,6 procent), West-Vlaanderen (10,3 procent) en Vlaams-Brabant (6,5 procent).

Kansarmoede doet zich vooral voor in de steden: 53 procent van de kinderen in kansarmoede woont in de 13 centrumsteden. Daarnaast speelt de nationaliteit van de moeder een rol: 64 procent van de kinderen die in kansarmoede leven heeft een moeder van niet-Belgische origine. In Antwerpen is dat zelfs 74,5 procent.

Het percentage van kinderen die in kansarmoede geboren worden, stijgt bovendien jaarlijks, behalve in West-Vlaanderen, waar het in 2013 nog 10,8 procent bedroeg. ‘We zien daarbij vooral een impact van de stijging in Vlaanderen van het aantal geboortes bij moeders van niet-Belgische origine’, zegt Leen Du Bois.

‘We werken al aan betere ondersteuning van de gezinnen’, reageert Vlaams minister van Gezin Jo Vandeurzen. ‘Hiervoor realiseren we Huizen van het Kind waar elk gezin laagdrempelig terecht kan voor gezinsondersteuning. De Huizen van het Kind zijn tevens een belangrijke actor in het stimuleren van de taalontwikkeling bij jonge (anderstalige) kinderen en een hefboom naar kleuterparticipatie en betrokkenheid van ouders in de opvoeding’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150625_01748317

Wat heeft het voor zin steeds maar opnieuwe extra middelen vrij te maken om die kinderen te helpen als er langs de andere kant rijen staan aan te schuiven om binnen te geraken?

Nicht Fatima ligt er echt niet wakker van als ze twaalf kinderen in armoede zal werpen. Neen, het is de racistische vlaming die eerst meet en rekent en dan beslist of er nog een extra kind een degelijk leven en opvoeding kan krijgen (uiteraard in functie van de levensstandaard van de ouders: ik had zin in nog 2 kinderen, maar wou wel blijven werken. Zonder werk geen deftige woning voor 4 kinderen, mèt werk geen tijd voor 4 kinderen, dan moet men kiezen).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 19:37   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is wel niet de stand van uw rekening die mag bepalen of je wel of niet aan kinderen mag beginnen.
Armoede is van alle tijden.
En dat zal zo blijven.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 19:42   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is wel niet de stand van uw rekening die mag bepalen of je wel of niet aan kinderen mag beginnen.
Armoede is van alle tijden.
En dat zal zo blijven.
iedereen heeft het recht om kinderen te hebben natuurlijk.

Maar als je beperkt in je middelen zijt, is het dan nodig er een dozijn te werpen en dan maar te rekenen op de "solidariteit" van de werkende belastingbetaler om ze te eten te geven?
Mijn medeleven is ondertussen op.

Dat de mensen vroeger een rits kinderen hadden terwijl ze een aardappel in twee moesten bijten om het kind te kunnen voeden, d�*t is pas erg. Van het ogenblik dat wij leerden dat er geboorteplanning kon gevolgd worden, van het moment dat we de pil konden verkrijgen, was het hier gedaan met de armoede.
Dus gaan we er nu wat importeren. Hebben de sossen ook nog een stem.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 20:55   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
iedereen heeft het recht om kinderen te hebben natuurlijk.

Maar als je beperkt in je middelen zijt, is het dan nodig er een dozijn te werpen en dan maar te rekenen op de "solidariteit" van de werkende belastingbetaler om ze te eten te geven?
Mijn medeleven is ondertussen op.

Dat de mensen vroeger een rits kinderen hadden terwijl ze een aardappel in twee moesten bijten om het kind te kunnen voeden, d�*t is pas erg. Van het ogenblik dat wij leerden dat er geboorteplanning kon gevolgd worden, van het moment dat we de pil konden verkrijgen, was het hier gedaan met de armoede.
Dus gaan we er nu wat importeren. Hebben de sossen ook nog een stem.
Vroeger had men veel kinderen omdat kinderen vanaf een zeker moment geld binnen brachten, er tussendoor stierven en omdat veel kinderen de oude dag beter samen konden financieren.

Indien men nagaat wat tegenwoordig de kostprijs is van leven en oud worden is het misschien een goed idee om als arme mens veel kinderen te hebben.

Rijke mensen zouden beter aan geboorte beperking in hun plaats doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 21:00   #5
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is wel niet de stand van uw rekening die mag bepalen of je wel of niet aan kinderen mag beginnen.
Armoede is van alle tijden.
En dat zal zo blijven.
Maar welke armoede onderhouden ze en welke niet?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 21:04   #6
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150625_01748317

Wat heeft het voor zin steeds maar opnieuwe extra middelen vrij te maken om die kinderen te helpen als er langs de andere kant rijen staan aan te schuiven om binnen te geraken?

Nicht Fatima ligt er echt niet wakker van als ze twaalf kinderen in armoede zal werpen. Neen, het is de racistische vlaming die eerst meet en rekent en dan beslist of er nog een extra kind een degelijk leven en opvoeding kan krijgen (uiteraard in functie van de levensstandaard van de ouders: ik had zin in nog 2 kinderen, maar wou wel blijven werken. Zonder werk geen deftige woning voor 4 kinderen, mèt werk geen tijd voor 4 kinderen, dan moet men kiezen).
kweken gelijk de ratten bij ieder wip bingo ... tof ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 21:05   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De ellende die de sossen hebben ingevoerd krijg je er nooit meer uit.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 25 juni 2015 om 21:06.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 21:10   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar welke armoede onderhouden ze en welke niet?
Is dat een vraag van scheakespere?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 21:11   #9
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Is dat een omzeiling voor ik weet het niet?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 21:12   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Is dat een omzeiling voor ik weet het niet?
Dan weten we beiden niet wat te zeggen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 06:27   #11
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Mambo toch... We onderhouden armoede op kap van onze kinderen.
ZE werken langer en harder .
Sociale wijken bouwen ze maar bij, maar ik zie daar 1 groep overheersen.
Daar maken ze dan blokken voor bij, verhogen uitkering en de Vlaming op controle en zien dat hij kan bewijzen te willen afdragen aan dien nest...
no more

Laatst gewijzigd door Peche : 26 juni 2015 om 06:29.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be