Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2003, 21:01   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: [size=7]BELGIË BLIJFT![/size]
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2003, 21:10   #2
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: [size=7]BELGIË BLIJFT![/size]

__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2003, 22:49   #3
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: [size=7]BELGIË BLIJFT![/size]
Als jullie nu eens één procentje zouden halen op 18 mei, dan zou al dat BUB-geblèr over "de meerderheid der Belgen" die achter hen staat iets minder potsierlijk overkomen.
Voorlopig is de boom wel doorgezaagd hoor, het lijkt of jullie alleen je eigen twijfels willen wegnemen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 06:29   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Als jullie nu eens één procentje zouden halen op 18 mei, dan zou al dat BUB-geblèr over "de meerderheid der Belgen" die achter hen staat iets minder potsierlijk overkomen.
Ik zou niet echt durven stellen dat de eventuele mindere verkiezingsscore van BUB relevant is wat betreft het BelgiË-gevoel van de meerderheid der bevolking.
  • 1/het is een beginnende, nog onbekende, kleine partij.
    2/ze hebben slechts één (prachtig) programmapunt, maar ietwat onhandig qua presentatie (website-de historische argumentatie rammelt een weinig)
    3/ze hebben nog niet de kans gehad zoals andere partijen om 'cliënteel' te binden.
    4/ze hebben waarschijnlijk nog niet de middelen om barnumcampagnes te voeren, vol wattige slogans en wollige beloften zoals de traditionele partijen.
    5/de traditionele partijen zijn ook pro-België ondanks de confederalistische oprispingen van hun jongerenvleugels, dus de nood is voor velen nog niet hoog genoeg om BUB te stemmen......
    6/bekende Belgen werden nog niet gestrikt, wat helaas bijna een noodzaak is geworden sinds de nieuwe kieswet

Conclusies uit hun uitslag trekken i.v.m. splitsings(on)wil bij de Belgen zou dus getuigen van verregaande stupiditeit en idiotie. Al even belachelijk om te gaan beweren dat de score vl-bl+n-va aantoont dat er 20% vlamingen vóór een splitsing zouden opteren, terwijl een groot deel eigenlijk uit heel andere motieven voor een bepaalde partij stemt. Gemakkelijkheidshalve hanteer ik echter die anderhalve vlaming op tien in discussies, als zijnde wél separatist. Ik ben immers royaal en gul voor mijn tegenstrevers. Immers 10�*20% is bijlange nog geen meerderheid, wat reeds 170 jaar bewezen wordt.
8)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 09:02   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.204
Standaard

De meeste Belgen kan het inderdaad geen barst schelen of het land uiteenvalt. Net zoals het hen geen bal kan verdommen dat het een geheel blijft. Het is echter zelden een meerderheid die belangrijke beslissingen neemt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 09:25   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De meeste Belgen kan het inderdaad geen barst schelen of het land uiteenvalt. Net zoals het hen geen bal kan verdommen dat het een geheel blijft.
Misschien beseffen ze de noodzaak van België na een objectieve voorlichting.
Misschien zullen ze wel een beetje actiever ons vrolijk België verdedigen eens ze inzien uit welke hand ze werkelijk eten.
Misschien worden die wilde Vlaamse dromen opgeborgen wanneer ze beseffen dat ze van de regen in de drup geraken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 09:30   #7
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De meeste Belgen kan het inderdaad geen barst schelen of het land uiteenvalt. Net zoals het hen geen bal kan verdommen dat het een geheel blijft.
Misschien beseffen ze de noodzaak van België na een objectieve voorlichting.
Misschien zullen ze wel een beetje actiever ons vrolijk België verdedigen eens ze inzien uit welke hand ze werkelijk eten.
Misschien worden die wilde Vlaamse dromen opgeborgen wanneer ze beseffen dat ze van de regen in de drup geraken.
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 10:22   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
Mocht dat voor een meerderheid zo uitvallen, dan kan ik me daar probleemloos bij neerleggen, mits objectieve voorlichting eraan voorafgaat. Dus ook duidelijk stellen wat de sociaal-economische gevolgen zijn voor al wie op één of andere manier (misschien zonder het te beseffen) aan België zijn boterham verdient.................
Ik ben er overigens tamelijk gerust in. Mocht een meerderheid er echt objectief beter van worden, de natie België werd stante pede opgedoekt, daar voor iedereen het hemd steeds nader dan de rok is.
Mijn Vrolijk België is nog lang niet naar de verdoemenis.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 10:35   #9
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Inderdaad, de ambtenaren ( en ik noem de meeste van die mensen LUI , schiet me nu maar af ) zullen inderdaad protesteren.

Nu zullen ze immers een job moeten gaan zoeken. ( en ik heb hier het woord andere NIET vergeten)
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 11:08   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Inderdaad, de ambtenaren ( en ik noem de meeste van die mensen LUI , schiet me nu maar af ) zullen inderdaad protesteren.

Nu zullen ze immers een job moeten gaan zoeken. ( en ik heb hier het woord andere NIET vergeten)
Denk je echt te scoren met dergelijke clichés over het ambtenaren-apparaat?
Dat het verre van perfect draait, weet zowat iedereen, maar het is echt zielig om de vele goedmenende en hardwerkende ambtenaren te gaan stigmatiseren omwille van een minderheid onderpresterende collegae.
Wens je het ambtenaarschap te betrekken in ernstige discussie, dan tap je best uit een ander vaatje.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 11:23   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.204
Standaard

Superstaaf schreef:


Citaat:
Mocht een meerderheid er echt objectief beter van worden, de natie België werd stante pede opgedoekt

Het was een minderheid die België liet ontstaan, het is een minderheid die er het meeste voordeel uithaalt en het zal naar alle waarschijnlijkheid een (geïnteresseerde) minderheid zijn die deze staat eens zal doen ophouden. Van koning, kerk, kapitaal en hun marionetten moeten we dit vanzelfsprekend niet verwachten. Het is dus wel degelijk een even geïnteresseerde minderheid die dit land (nog even) samenhoudt. Niet terwille van het belang des volks maar terwille van het eigenbelang der 'groten' des lands. Dezelfde groten hebben de macht en de middelen het volk te laten geloven dat ook zij beter af zijn met een land met twee totaal verschillende snelheden maar met één centraal beleid dat daar geen rekening mee houdt. Behalve om, via zogenaamde' solidariteitsmechanismen', het ene landsdeel te bevoordelen ten koste van het andere.
Ze doen maar. Zelfs de hersens van klootjesjan en prullemieke zijn voldoende ontwikkeld om uit 172 jaar franstalige dominantie en manipulatie de hedendaagse waarheid te filteren. En die is dat deze toestand onmogelijk tot in der eeuwigheid kan blijven duren. Amen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 12:51   #12
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
Mocht dat voor een meerderheid zo uitvallen, dan kan ik me daar probleemloos bij neerleggen, mits objectieve voorlichting eraan voorafgaat. Dus ook duidelijk stellen wat de sociaal-economische gevolgen zijn voor al wie op één of andere manier (misschien zonder het te beseffen) aan België zijn boterham verdient.................
Ik ben er overigens tamelijk gerust in. Mocht een meerderheid er echt objectief beter van worden, de natie België werd stante pede opgedoekt, daar voor iedereen het hemd steeds nader dan de rok is.
Mijn Vrolijk België is nog lang niet naar de verdoemenis.
Jij haalt altijd maar dezelfde reden aan om Belgie te laten bestaan, nl dat er mensen hun brood verdienen aan het systeem Belgie. Maar sta je er dan nooit even bij stil dat een aantal functies die nu nog worden geregeld door de Belgische staat gewoon overgenomen zullen worden in een nieuwe Vlaamse staat? Er zullen misschien een aantal jobs verdwijnen, en dat is dan ook het bewijs dat deze jobs overbodig waren, al weet ik wel dat jij dat niet kunt aanvaarden...
Als men bv. 40 mensen te werk kan stellen in een slecht draaiend Belgisch systeem en als men daarna nog bv 16 mensen in Wallonie en 18 mensen in Vlaanderen te werk kan stellen om de zelfde taken te verrichten in een beter draaiend systeem, dan is het toch wel duidelijk dat de 6mensen die vroeger nog wel werk hadden in een slecht draaiend systeem overbodig zijn geworden. Men kan deze mensen gebruiken om andere functies te vervullen maar het heeft geen zin om deze mensen terug in te zetten in een systeem dat onrendabel blijkt! Jij wil gewoon zoveel mogelijk mensen aan de slag hebben, als het even kan allemaal voor de overheid, wel nu zo een systeem kan niet wereken!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 15:31   #13
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
ij haalt altijd maar dezelfde reden aan om Belgie te laten bestaan, nl dat er mensen hun brood verdienen aan het systeem Belgie.
correctie: brood verdienen aan federalisme.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 17:36   #14
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Inderdaad, de ambtenaren ( en ik noem de meeste van die mensen LUI , schiet me nu maar af ) zullen inderdaad protesteren.

Nu zullen ze immers een job moeten gaan zoeken. ( en ik heb hier het woord andere NIET vergeten)
Denk je echt te scoren met dergelijke clichés over het ambtenaren-apparaat?
Dat het verre van perfect draait, weet zowat iedereen, maar het is echt zielig om de vele goedmenende en hardwerkende ambtenaren te gaan stigmatiseren omwille van een minderheid onderpresterende collegae.
Wens je het ambtenaarschap te betrekken in ernstige discussie, dan tap je best uit een ander vaatje.
Tja, als volgens een werknemersbevraging nog niet de helft van het NMBS-personeel gelooft dat zij en hun collega's geschikt zijn voor een kwalitatieve dienstverlening en een goed spoorvervoer en nog geen 16% van hen zegt "sterk gemotiveerd te zijn", stel je jezelf weleens vragen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 18:02   #15
Napoleon
Burger
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: [size=7]BELGIË BLIJFT![/size]


De meest realistische mens ziet zelfs in dat België zal barsten en dat het enkel een kwestie van tijd is .
__________________
Ik kwam , Ik zag en Ik ging op vakantie naar ELBA !
Lang Leve de Graaf van Vlaanderen

The general idea is to make the other sucker die for his country .
Napoleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 18:07   #16
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Napoleon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: [size=7]BELGIË BLIJFT![/size]


De meest realistische mens ziet zelfs in dat België zal barsten en dat het enkel een kwestie van tijd is .
Dat is gesproken se, alleen zullen ze het niet willen begrijpen

België Barst - Vlaanderen onafhankelijk
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 18:16   #17
Napoleon
Burger
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Napoleon



De meest realistische mens ziet zelfs in dat België zal barsten en dat het enkel een kwestie van tijd is .
Dat is gesproken se, alleen zullen ze het niet willen begrijpen

België Barst - Vlaanderen onafhankelijk

Kweeget , zemme getracht mij ne kloot af te trekken .

Kwas godver bij de BUB gegaan omdat hun programma punt over Criminaliteit en vreemdelingen nog bewerkt moest worden en dat het de enige nog niet uitgesloten partij was die een rechtse houding over die standpunten hadden .
Khad hen ook gezegt dat ik niet akkoord ging met hun separatisme en2taligheids standpunt ...en da'k mij "neutraal" zou opstellen .
Maar ze waren zo verdraagzaam dat ze mij een ultimatum gaven ....waarna ik uit de partij gestapt zijn dezelfde dag nog .....kem nog altijd gene mail gekregen om te bevestigen da'k uitgeschreven zijn !
__________________
Ik kwam , Ik zag en Ik ging op vakantie naar ELBA !
Lang Leve de Graaf van Vlaanderen

The general idea is to make the other sucker die for his country .
Napoleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 18:27   #18
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Maar ze waren zo verdraagzaam dat ze mij een ultimatum gaven ....waarna ik uit de partij gestapt zijn dezelfde dag nog .....kem nog altijd gene mail gekregen om te bevestigen da'k uitgeschreven zijn !
Baarlijke onzin. Bovendien: wie gaat er nu in een partij die Belgischgezind is als Vlaams-nationalist?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 18:56   #19
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Het juiste verhaal ken ik niet, maar wat telt is dat hij beseft dat zowel de BUB als België niets te bieden heeft, en als hij in 't verleden bij de BUB heeft gezeten en nu niet meer, dan kan ik dat alleen maar toejuichen
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 21:27   #20
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Het is zoals ik zeg: België blijft... een land dat zich tegen 60% van zijn bevolking keert! Het is dus zeker en vast geen democratie, maar dat wisten jullie al zeker?
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be