Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2003, 21:30   #21
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Het is zoals ik zeg: België blijft... een land dat zich tegen 60% van zijn bevolking keert! Het is dus zeker en vast geen democratie, maar dat wisten jullie al zeker?
Nog niet iedereen, dus je mag het gerust nog eens herhalen
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 22:29   #22
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Het is zoals ik zeg: België blijft... een land dat zich tegen 60% van zijn bevolking keert! Het is dus zeker en vast geen democratie, maar dat wisten jullie al zeker?
Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen!


PS: De kans dat "Belgie blijft" is ongeveer even groot als de kans dat Amerika Irak niet zal aanvallen. 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 23:07   #23
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Napoleon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: [size=7]BELGIË BLIJFT![/size]


De meest realistische mens ziet zelfs in dat België zal barsten en dat het enkel een kwestie van tijd is .
Uw tijd zal het niet meer wezen hoor Nappie.
't Is ni omdat de Vlaamse leeuw de strofe heeft, dat het waar moet zijn he. De laatste keer dat de leeuw geklauwd heeft voor Vlaanderen was in... 1302.

Ik denk dat je nu die Vlaamse leeuw kan zoeken in de antwerpse zoologie.

Neen, de toekomst is groter, de toekomst is België, een sterk voorbeeld in een even sterk Europa, d�*t is de toekomst.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2003, 23:27   #24
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
Mocht dat voor een meerderheid zo uitvallen, dan kan ik me daar probleemloos bij neerleggen, mits objectieve voorlichting eraan voorafgaat.
Je denkt toch niet dat er met die Vlamingen enige objectiviteit kan zijn in die voorlichting? Als je ziet hoe zelfs een zogezegd gematigde partij probeert haat te zaaien tegenover anderstaligen door kleine kinderen te indoctrineren met speelgoedwagentjes, dan geloof je dat toch niet?

Neen, zelfs al zouden de Vlaamse extremisten meer dan de helft van de bevolking achter zich hebben, mag Vlaanderen zich nog niet afscheiden van België. We moeten ze tegen zichzelf beschermen. Vlaanderen zal dan toch hervallen tot een fascistische staat.

Het Belgische volk moet enigszins een beetje tegen zichzelf beschermd worden. Tegen het fascisme, maar ook tegen de platte emotionaliteit die dikwijls heerst in Vlaamse kringen.
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 00:19   #25
Napoleon
Burger
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Maar ze waren zo verdraagzaam dat ze mij een ultimatum gaven ....waarna ik uit de partij gestapt zijn dezelfde dag nog .....kem nog altijd gene mail gekregen om te bevestigen da'k uitgeschreven zijn !
Baarlijke onzin. Bovendien: wie gaat er nu in een partij die Belgischgezind is als Vlaams-nationalist?
Een verdraagzaam iemand die dacht dat de BUB volwassen zou zijn en de mening van zijn leden zou respecteren .
__________________
Ik kwam , Ik zag en Ik ging op vakantie naar ELBA !
Lang Leve de Graaf van Vlaanderen

The general idea is to make the other sucker die for his country .
Napoleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 00:21   #26
Napoleon
Burger
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Napoleon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: [size=7]BELGIË BLIJFT![/size]


De meest realistische mens ziet zelfs in dat België zal barsten en dat het enkel een kwestie van tijd is .
Uw tijd zal het niet meer wezen hoor Nappie.
't Is ni omdat de Vlaamse leeuw de strofe heeft, dat het waar moet zijn he. De laatste keer dat de leeuw geklauwd heeft voor Vlaanderen was in... 1302.

Ik denk dat je nu die Vlaamse leeuw kan zoeken in de antwerpse zoologie.

Neen, de toekomst is groter, de toekomst is België, een sterk voorbeeld in een even sterk Europa, d�*t is de toekomst.
Meneer veroorloofd zich kortzichtig te zijn .
De leeuw klauwt nog steeds .
__________________
Ik kwam , Ik zag en Ik ging op vakantie naar ELBA !
Lang Leve de Graaf van Vlaanderen

The general idea is to make the other sucker die for his country .
Napoleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 00:23   #27
Napoleon
Burger
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
Mocht dat voor een meerderheid zo uitvallen, dan kan ik me daar probleemloos bij neerleggen, mits objectieve voorlichting eraan voorafgaat.
Je denkt toch niet dat er met die Vlamingen enige objectiviteit kan zijn in die voorlichting? Als je ziet hoe zelfs een zogezegd gematigde partij probeert haat te zaaien tegenover anderstaligen door kleine kinderen te indoctrineren met speelgoedwagentjes, dan geloof je dat toch niet?

Neen, zelfs al zouden de Vlaamse extremisten meer dan de helft van de bevolking achter zich hebben, mag Vlaanderen zich nog niet afscheiden van België. We moeten ze tegen zichzelf beschermen. Vlaanderen zal dan toch hervallen tot een fascistische staat.

Het Belgische volk moet enigszins een beetje tegen zichzelf beschermd worden. Tegen het fascisme, maar ook tegen de platte emotionaliteit die dikwijls heerst in Vlaamse kringen.

IN Duitsland dachten ze zoals U : WE MOETEN DUITSLAND VRIJWAREN .
In Rusland dachten ze ook zo : We MOETEN MOEDERTJE STAAT VRIJWAREN ....

en ze sturen ze allen naar kampen .
Belgisch-gezind zekerst ?
BUBer ?
__________________
Ik kwam , Ik zag en Ik ging op vakantie naar ELBA !
Lang Leve de Graaf van Vlaanderen

The general idea is to make the other sucker die for his country .
Napoleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 03:33   #28
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

We zullen wel eens zien of België blijft. Zelfs gematigde realisten zoals Luc Vandenbrande geven een termijn op van 20 jaar.

Time will tell...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 09:33   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
't Is ni omdat de Vlaamse leeuw de strofe heeft, dat het waar moet zijn he. De laatste keer dat de leeuw geklauwd heeft voor Vlaanderen was in... 1302.
In de strijd tegen de Spanjaarden deed ook het graafschap Vlaanderen mee en ook Brabant was van de partij. Ook een klauw.

En toen de Fransen binnenvielen en de Oostenrijkse keizerlijke troepen het hazepad kozen, ontstonden er in de grensstreek (o.a. te Poperinge) stadsmilities die de Fransen bekampten. En later stonden de eenvoudige Vlaamse boertjes op tegen de Franse bezetter. De Boerenkrijg. Ook een klauw.

En dat België niet langer een unitaire Franstalige staat is te danken aan de hardnekkige vastberadendheid van de Vlaamse Beweging. Ook een klauw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 09:36   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Het Belgische volk moet enigszins een beetje tegen zichzelf beschermd worden.
Kijk eens aan! De aap komt uit de mouw! Niet het volk is voor deze belgicisten de basis van de democratische rechtsstaat, maar slechts de staat heeft legitimiteit. Als de volkswil een andere richting uitgaat, dan moet dat volgens de belgicisten in de kiem gesmoord worden. Democratie? Weg ermee!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 12:24   #31
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
gematigde realisten zoals Luc Vandenbrande
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 12:34   #32
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
gematigde realisten zoals Luc Vandenbrande
Tja, extremisten als jullie staan niet open voor enige nuance, dat is duidelijk.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 14:24   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
Mocht dat voor een meerderheid zo uitvallen, dan kan ik me daar probleemloos bij neerleggen, mits objectieve voorlichting eraan voorafgaat.
Neen, zelfs al zouden de Vlaamse extremisten meer dan de helft van de bevolking achter zich hebben, mag Vlaanderen zich nog niet afscheiden van België. We moeten ze tegen zichzelf beschermen. Vlaanderen zal dan toch hervallen tot een fascistische staat.
Als jij je weigert neer te leggen bij de wil van een meerderheid van de bevolking omdat ze tegen jouw ideeën indruist, dan heb je niet het recht om anderen fascistoïde trekjes te verwijten..........

Citaat:
Het Belgische volk moet enigszins een beetje tegen zichzelf beschermd worden. Tegen het fascisme, maar ook tegen de platte emotionaliteit die dikwijls heerst in Vlaamse kringen.
Dergelijk bevoogdend, paternalistisch, elitaristisch discours doet mij over de nek gaan.
De wil van het volk moet op de eerste plaats komen. Niet de wil van een bende verplicht gekozen, elitair boven onze hoofden regerend, particratisch kliekje. De bestuurders moeten hun macht van het volk krijgen, en inbinden als ze door het volk teruggefloten worden.
Bestuurlijke macht wordt niet door een goddelijke instantie aan een zelfverklaarde elite verleend.
Wanneer je met dergelijke nonsens aan komt draven, dan kan je gans je BUB stoppen waar de zon nooit schijnt!
Trouwens, in hun (vernieuwde!) programma, kom ik nog niks tegen wat erop wijst dat ze het bindend referendum op volksinitiatief gunstig gezind zijn.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 15:04   #34
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Wat een lulkoek!!!!!!!

Als het volk nu morgen "democratisch" zou beslissen dat alle vreemdelingen uitgemoord moeten worden, zou jij dat verhinderen als paternalisme verketteren?

Het is duidelijk dat de zogezegde belgicisten niets meer geven om hun o zo geliefde vaderland.
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 15:12   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Als het volk nu morgen "democratisch" zou beslissen dat alle vreemdelingen uitgemoord moeten worden, zou jij dat verhinderen als paternalisme verketteren?
We hebben het over de wil van het volk in bestuurlijke aangelegenheden.
Gelieve dus geen van de pot gerukte voorbeelden aan te halen.
Wanneer een meerderheid van de Belgen werkelijk separatistisch het hun brijzel gronds wil besturen, dan moet dat maar.
Hoe jammer ik het ook zou vinden.
Die meerderheid zou dan ook naderhand ondervinden dat ze fameus in hun vel snijdt, maar als het volk het wil, en de democratische middelen zijn voorhanden, dan is er steeds een weg terug.


Citaat:
Het is duidelijk dat de zogezegde belgicisten niets meer geven om hun o zo geliefde vaderland.
Haal mij een zakdoek, of neen, direct een badlaken om vol te snotteren.

Ik behoef allerminst een zelfstandig Vlaanderen dat bestuurlijk een doorslagje is van het nog steeds ondemocratische-particratisch bestuurde België.
Maar ik ben evenmin gediend van een België tegen de wil van een meerderheid. Dat is pas fascisme.
De huidige particratie is reeds erg genoeg.
Door met neo-fascistische prietpraat aan te draven, schaad je de Belgische zaak meer dan je ze goeddoet.
Ik voel niet echt eerlijke bedoelingen van jouwentwege t.a.v. ons vrolijk België. Is er een BUB-mol in de zaal????
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 15:18   #36
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Wanneer je met dergelijke nonsens aan komt draven, dan kan je gans je BUB stoppen waar de zon nooit schijnt!
Trouwens, in hun (vernieuwde!) programma, kom ik nog niks tegen wat erop wijst dat ze het bindend referendum op volksinitiatief gunstig gezind zijn.
Superstaaf, Royalist maakt geen deel uit van de BUB.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 15:19   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Superstaaf, Royalist maakt geen deel uit van de BUB.
Een mol aan het werk dus.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 15:22   #38
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
We hebben het over de wil van het volk in bestuurlijke aangelegenheden.
Gelieve dus geen van de pot gerukte voorbeelden aan te halen.
Het spijt me zeer, maar dit is to the point.

Maar om even in uw ondoordachte logica te blijven... Stel: de stad Antwerpen haalt 51% Vlaams Blok. Ze verklaart haar onafhankelijkheid, en we hebben dus een staat van fascisten. Daar kan ze rustig beginnen met het uitmoorden van vreemdelingen. Lijkt je dat beter, of zijn je paardenkleppen nog te groot?
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 15:26   #39
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Wanneer je met dergelijke nonsens aan komt draven, dan kan je gans je BUB stoppen waar de zon nooit schijnt!
Trouwens, in hun (vernieuwde!) programma, kom ik nog niks tegen wat erop wijst dat ze het bindend referendum op volksinitiatief gunstig gezind zijn.
Superstaaf, Royalist maakt geen deel uit van de BUB.
En daar ben ik blij om. De BUB zal uiteindelijk mijn stem wel krijgen, maar bij gebrek aan beter. Ze is echter een partij die zich draait en keert naar wat de anderen zeggen, en niet naar wat de meerderheid van de Belgen zegt.

Alles wat ik zeg, is volledig BUB (buiten dat de gemeenschappen ook afgeschaft moeten worden), maar ik kom er tenminste voor uit. Ik verwacht van de BUB evenveel intellectuele en politieke eerlijkheid.
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2003, 15:26   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Maar om even in uw ondoordachte logica te blijven... Stel: de stad Antwerpen haalt 51% Vlaams Blok. Ze verklaart haar onafhankelijkheid, en we hebben dus een staat van fascisten. Daar kan ze rustig beginnen met het uitmoorden van vreemdelingen. Lijkt je dat beter, of zijn je paardenkleppen nog te groot?
Wat is dat voor flauwekul. Het Vlaams Blok is geen Antwerpse onafhankelijkheidspartij, maar een Vlaamsnationalistische partij. En dat "uitmooorden van vreemdelingen" en "fascistenstaat" is er zo met de haren bijgesleurd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be