Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2018, 16:49   #21
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De vraag is of hij het zelf beter doet. Ik heb die aflevering van Buitenhof nog eens bekeken. Niet meteen een aanmoediging om zijn boek te lezen, eerlijk gezegd. Ik begrijp dat hij een punt wil maken, maar de manier waarop - veralgemeningen, anekdotische bewijsvoering, stapelen van elementen die slechts oppervlakkig met elkaar te maken hebben, overdrijvingen, povere beheersing van cijfermateriaal - laat te wensen over. Overigens vond ik Maurits Berger als opponent ook maar pover. Leo Lucassen intrigeert me wel. Je kunt het volstrekt niet met hem eens zijn en je doodergeren aan zijn laconieke toontje, maar als debater weet hij zijn opvattingen en nuances wel gedegen te stofferen.
In zijn boek geeft hij nochtans genoeg cijfermateriaal. Dat cijfermateriaal is hier ook al te lezen geweest. Het wordt terzijde geschoven. Hoe 75-80% van de moslims over de joden denkt of over de relatie wetten-sharia. De criminaliteitscijfers worden onder tafel geveegd als resultaat van socio-economische toestanden ook al zijn de cijfers totaal anders bij niet-moslims die onder dezelfde socio-economische toestanden leven. Van Rooy geeft in het boek ook cijfers uit internationale onderzoeken. Daar geeft hij bijvoorbeeld wel cijfers over het aantal extremistische salafisten wereldwijd (een vraag die hem gesteld werd). Maar zijn belangrijkste punt is toch vooral dat er altijd een moment komt waarop er in een veranderende samenleving religieuzen terug naar de bron gaan kijken en dan zit je met de islam gewoon in de shit. Altijd weer opnieuw. En uit de islam treden is niet vanzelfsprekend. (En dat is een eufemisme.)

Ik vond niet dat die Lucassen veel beter deed. Het was in het begin, door de fout van de moderator, gewoon niet duidelijk waarover de discussie ging. En hij had het alleen over de cijfers van eerste generatie vluchtelingen.

Niemand heeft de moeite gedaan om het onderscheid te maken tussen eerste generatie en latere generatie migranten of vluchtelingen. Men heeft alles door elkaar geslagen. Migranten vluchtelingen eerste tweede generatie ... Dan valt er niet zinnig meer te discussiëren natuurlijk. De eerste generatie islamitische gastarbeiders die afkomstig waren uit een toentertijd door dictators min of meer geseculariseerde Midden-Oosten gaven amper problemen (maar integreren deed de meerderheid toch ook niet). Met de tweede generatie waren er al meer problemen want die gingen op zoek naar een identiteit en kwamen bij de islam uit. De eerste generatie islamitische vluchtelingen uit Afghanistan, Irak, Syrië die zullen ook nog wel dankbaar zijn maar die tweede generatie dat gaat weer beginnen wringen.

En over hoe de autochtone bevolking er zich bij voelt mag ook nooit gesproken worden. Mag ik er u aan herinneren dat overal waar de witten de bevolking niet volledig hebben van de kaart geveegd ze gewoon zijn buiten gekegeld. Het is niet alsof wij elders zo welkom waren. De joden moeten weg uit het midden oosten maar wij moeten Europa afgeven.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 november 2018 om 16:54.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2018, 18:52   #22
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De vraag is of hij het zelf beter doet. Ik heb die aflevering van Buitenhof nog eens bekeken. Niet meteen een aanmoediging om zijn boek te lezen, eerlijk gezegd. Ik begrijp dat hij een punt wil maken, maar de manier waarop - veralgemeningen, anekdotische bewijsvoering, stapelen van elementen die slechts oppervlakkig met elkaar te maken hebben, overdrijvingen, povere beheersing van cijfermateriaal - laat te wensen over. Overigens vond ik Maurits Berger als opponent ook maar pover. Leo Lucassen intrigeert me wel. Je kunt het volstrekt niet met hem eens zijn en je doodergeren aan zijn laconieke toontje, maar als debater weet hij zijn opvattingen en nuances wel gedegen te stofferen.
Ok je hebt aflevering van buitenhof gezien. Maar het boek heb je niet gelezen.het gaat in dit topic over de inhoud van het boek.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 19:54   #23
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
http://Www.waarovermennietspreekt.be...er-welkom.html

Een meesterwerk.
Wie heeft het boek gelezen of is daar mee bezig?
Leest de linkse policor-optimist het of overweegt het te lezen?

Graag uw bevindingen.
Ik heb dat boek niet nodig om in te zien waar we mee te kampen hebben.
Met een beetje gezond verstand en je ogen en oren te openen weet je al meer dan genoeg. Helaas vergt dit een beetje inspanning, en daar hebben heel wat mensen het behoorlijk moeite mee. Liever elke dag in de luie zetel linkse VRT propaganda slikken...
Dus om uw tweede vraag te beantwoorden; het type mens dat dringend zo'n boek zou moeten lezen, vertikt het gewoon om dit te lezen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be