Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2004, 17:18   #81
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
op dit moment... vinden we christenen die aanslagen plegen het personeel dat in een abortuskliniek werkt (gebeurde zowel in de US als in Frankrijk)....
Yup, en hopelijk pakken ze de daders hard aan. Maar dit zijn nog lang geen bomaanslagen, en ik vraag mij ook af hoe vaak dat gebeurt.

Citaat:
We vinden ook christenen op de Filipijnen die zich aan een kruis laten nagelen
Dat is hun eigen probleem. Iemand die zichzelf opblaast is het probleem van de omstaanders.

Citaat:
We vinden ook een kardinaal die beweert dat condooms het HIV-virus verspreiden, en een paus die het condoom verbiedt, om buitenhuwelijkse seks tegen te gaan...
En? Vrije meningsuiting is nog altijd toegelaten. Als iemand zo zot is van hen te volgen, heb ik daar toch geen last van? Als iemand met een staaf dynamiet mijn trein opkruipt wel.

Citaat:
We vinden ook ierse en baskische christenen die niet onervaren zijn met springladingen.
Heeft niks met religie te maken.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:18   #82
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Het gedrag van de moslims, ook bij ons in Europa, straalt uit dat ze instemmen met deze aanslagen.
Zoals het gedrag in Europa uitstraalt dat we akkoord zijn met de amerikaanse oorlogen en slachtpartijen...
Amerikaanse Oorlogen in het meervoud?

De eerste oorlog tegen Irak was een UNO-oorlog, die resulteerde in een UNO-embargo.

Door de tweede oorlog kregen de Iraki's de kans om hun lot weer in eigen handen te nemen en een democratische natie op te bouwen. Het aantal doden in de laatste oorlog was vele malen kleiner als het aantal doden dat jaarlijks in Irak viel door het UNO-embargo (zegt links ons toch).


Ten tweede zijn er overal in het westen betogingen en committees geweest die zich openlijk tegen de initiatieven van Amerika en van de UNO verzet hebben.

Waar zjn die pro-Europese betogingen in de moslimwereld?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:19   #83
A
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juli 2003
Locatie: Dat is voor mij een weet en voor u een onbekende
Berichten: 1.301
Standaard

[quote="Darwin"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DearMrT
Laat ik duidelijk wezen.
Ik ben geen Moslim, en heb een aversie tegenover het dogmatische denken dat elke religie kenmerkt.
Wat ik probeer aan te tonen, is dat de Islam op zich geen haatdragende religie is, maar dat het, net zoals het Christendom, onderhevig is aan mensen die de voorschriften aanwenden om hun eigen belangen te dienen. Nuanceren, mensen, nuanceren is zo belangrijk...
Als er in de Koran staat dat je christenen en joden moet wantrouwen en geen vriendschap met hen mag aanknopen en dat je ze niet als echtgenoot mag nemen, dan kan je dat ONMOGELIJK nuanceren.

Zeker niet als in dat boek staat dat de Koran het woord van God is.


De Koran vormt geen leidraad tot een beter leven. Het voert gewoon heel eigenaardige dingen uit met je geest als je in een moslimgeving bent opgegroeid. Het beperkt je geestelijke vermogens en zet aan tot haat, racisme en discriminatie tegenover andersdenkenden die expliciet bij naam ("joden en christenen") genoemd worden.
[quote]

U hebt zonder twijfel de Koran al gelezen Net zoals de liefhebbende bijbel waar onder andere Kain zijn eigen broer de kop in slaat (O.T.) of was het omgekeerd ?

En is er niet nog zo'n verhaaltje in het O.T. waarin een zekere Onan of diens broer vermoord wordt , onder invloed van uitspraken van God . En het O.T. is toch grotendeels de basis voor het Jodendom en later Christendom .

En is het niet zo dat bij de Joden , althans bij de fanatieke richtingen toch ook discriminerend gedaan wordt tegenover andersgelovigen ?

Kortom , in alle religies heb je fundamentalisten . En moslimfundamentalisten zijn de dag van vandaag eens wat actiever dan fundamentalisten uit het Joden of Christendom en dergelijke .

Van iemand die de naam van Darwin gebruikt zou een mens toch meer verdraagzame uitlatingen verwachten . Maar ja ...
__________________
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:21   #84
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Jij dus ook, vermits je met al die anderen, de gevaarlijken, volgens jullie, sprak om te weten hoe zij hun geloof belijden.
Of oordeel jij enkel op de kl..tz.kk.n
Dat je d�*n een "enigszins" (lees maar grondig) verwrongen beeld van de groep krijgt begrijp ik.
Er zijn er nog die zo tot een wereldbeeld komen
Zeg ik dan ergens dat het merendeel van de moslims klootzakken zijn? Zeg ik dat het merendeel fundamentalisten zijn? Citaten graag.
Ik wacht nog altijd op citaten. Of het moet zijn dat Filo een "enigszins" (lees maar grondig) verwrongen beeld van mezelf heeft.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:25   #85
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Filosoof : Blix en zijn team inspecteerden Irak gedurende lange tijd (en de MDW zullen pas gevonden worden in de week voor de amerikaanse verkiezingen, natuurlijk, nù is men er nog de koranverzen aan 't opschilderen, maar dat is moeilijk, als je geen woord Arabisch kent...)

Ik denk eerder dat WMD gevonden zullen worden als Sharon of zijn neo-conservatieven Halliburton-maten een seintje geven, en u weet ook wie daar de dienst uitmaakt, niet? ... De verkiezing van Halliburton-maat lijkt hem waarschijnlijk dringender dan Israel, maar je weet maar nooit, natuurlijk...

Wie bracht Saddam aan de macht??
Wie gaf hem oogluikend toestemmin om Koeweit binnen te vallen, zodat de Saudi's zich bedreigd zouden voelen en US-basissen op hun grondgebied aanvaarden.
Nog een beetje en u gaat zeggen dat de US opdracht gaven omdat hun marionet Saddam Hoessein een zwak, teergevoelig en besluiteloos persoonlijkheidje was, die geen vlieg kwaad zou doen

d�*t zeg ik niet, maar van een oogluikende toestemming werd destijds wel gewag gemaakt in de pers

Wie bewapende hem?, Wie voorzag hem van strijdgassen en stuurde observatieteams ter plaatse om de eficaciteit te evalueren?

Net zoals elke andere moslimdictator had Saddam ook graag zijn militaire speeltjes. In elk geval waren die speeltjes prioritair ... en zijn volk en kindertjes eten geven duidelijk minder prioritair.

Ik heb de juiste cijfers niet, maar miljoenen doden lijkt me stalinistisch spek schieten toch. Ik las dat het 5 miljoen waren, maar ik begrijp waarom u dat cijfer liever geminimaliseerd ziet ...

Andere landen konden moeilijk op grote schaal helpen, het was een militaire blokkade, die zelfs kindergeneesmiddelen omvatte.

Kom kom, niet overdrijven, u bevestigt enkel de onmacht van het Arabisch continent en hun desinteresse

Maar toen zweeg de EU...
Nee, die schaarde zich onder de oil-for-food programma's, iets wat de islamitische buurlanden nooit gedaan hebben.
maar de dode kinderen, d�*�*r lag de EU niet wakker van!
voor de oorsprong van Saddam's macht, bekijk dit:
http://www.casi.org.uk/discuss/2000/msg01267.html
Over de redenen van de oorlog, lees dit eens:
http://www.zmag.org/content/print_ar...3369§ionID=15
Over het gebruik van verarmd uranium:
http://cndyorks.gn.apc.org/news/articles/du/mod.htm
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:31   #86
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Filosoof : Blix en zijn team inspecteerden Irak gedurende lange tijd (en de MDW zullen pas gevonden worden in de week voor de amerikaanse verkiezingen, natuurlijk, nù is men er nog de koranverzen aan 't opschilderen, maar dat is moeilijk, als je geen woord Arabisch kent...)

Ik denk eerder dat WMD gevonden zullen worden als Sharon of zijn neo-conservatieven Halliburton-maten een seintje geven, en u weet ook wie daar de dienst uitmaakt, niet? ... De verkiezing van Halliburton-maat lijkt hem waarschijnlijk dringender dan Israel, maar je weet maar nooit, natuurlijk...

Wie bracht Saddam aan de macht??
Wie gaf hem oogluikend toestemmin om Koeweit binnen te vallen, zodat de Saudi's zich bedreigd zouden voelen en US-basissen op hun grondgebied aanvaarden.
Nog een beetje en u gaat zeggen dat de US opdracht gaven omdat hun marionet Saddam Hoessein een zwak, teergevoelig en besluiteloos persoonlijkheidje was, die geen vlieg kwaad zou doen

d�*t zeg ik niet, maar van een oogluikende toestemming werd destijds wel gewag gemaakt in de pers

Wie bewapende hem?, Wie voorzag hem van strijdgassen en stuurde observatieteams ter plaatse om de eficaciteit te evalueren?

Net zoals elke andere moslimdictator had Saddam ook graag zijn militaire speeltjes. In elk geval waren die speeltjes prioritair ... en zijn volk en kindertjes eten geven duidelijk minder prioritair.

Ik heb de juiste cijfers niet, maar miljoenen doden lijkt me stalinistisch spek schieten toch. Ik las dat het 5 miljoen waren, maar ik begrijp waarom u dat cijfer liever geminimaliseerd ziet ...

Andere landen konden moeilijk op grote schaal helpen, het was een militaire blokkade, die zelfs kindergeneesmiddelen omvatte.

Kom kom, niet overdrijven, u bevestigt enkel de onmacht van het Arabisch continent en hun desinteresse

Maar toen zweeg de EU...
Nee, die schaarde zich onder de oil-for-food programma's, iets wat de islamitische buurlanden nooit gedaan hebben.
maar de dode kinderen, d�*�*r lag de EU niet wakker van!
voor de oorsprong van Saddam's macht, bekijk dit:
http://www.casi.org.uk/discuss/2000/msg01267.html
Over de redenen van de oorlog, lees dit eens:
http://www.zmag.org/content/print_ar...3369§ionID=15
Over het gebruik van verarmd uranium:
http://cndyorks.gn.apc.org/news/articles/du/mod.htm
En de moslims wel zeker?
Wie organiseerde oil-for-food weer?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:35   #87
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Heeft u er een probleem mee dat de haatpraat, segregatie op geloofsgrond, onderdrukking op basis van sexe, en andere inbreuken op de UVRM waar de koran bol van staan, aangekaart worden ?
Neen, maar ik heb er wel een probleem mee alsof het voorgesteld wordt dat deze "haatpraat" het ENIGE zou zijn waaruit het moslimgeloof is opgebouwd.

Citaat:
Of heeft u er enkel een probleem mee omdat het de islam betreft?
Ik zou van u hetzelfde kunnen vragen met betrekking tot het Blokproces. Me dunkt wordt in dat proces ook alle "haatpraat, onderdrukking op basis van sexualiteit, en andere inbreuken op de UVRM waar de Blokgeschriften vol van staan" op een hoop gegooid, met de bedoeling de ganse partij te determineren als zijnde "racistisch".

Wie zei er hier iets over balken in ogen?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:36   #88
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
hebt zonder twijfel de Koran al gelezen Net zoals de liefhebbende bijbel waar onder andere Kain zijn eigen broer de kop in slaat (O.T.) of was het omgekeerd ?

En is er niet nog zo'n verhaaltje in het O.T. waarin een zekere Onan of diens broer vermoord wordt , onder invloed van uitspraken van God . En het O.T. is toch grotendeels de basis voor het Jodendom en later Christendom .

En is het niet zo dat bij de Joden , althans bij de fanatieke richtingen toch ook discriminerend gedaan wordt tegenover andersgelovigen ?

Kortom , in alle religies heb je fundamentalisten . En moslimfundamentalisten zijn de dag van vandaag eens wat actiever dan fundamentalisten uit het Joden of Christendom en dergelijke .

Van iemand die de naam van Darwin gebruikt zou een mens toch meer verdraagzame uitlatingen verwachten . Maar ja ...
Er is een hemelsbreed verschil tussen een boek dat is samengesteld uit teksten die verzonnen of overdreven zijn, zoals overduidelijk het geval is bij de verzameling teksten van het Oude Testament en een boek waarbij in staat dat het het woord van God is.

Het Oude Testament bevat zoveel zaken die duidelijk een andere betekenis moeten hebben, zoals leeftijden van mensen van honderden jaren, dat meteen ook de hele inhoud van deze verzameling teksten ter discussie staat. Het zijn teksten ter studie en ter interpretatie, meer niet. Dat is duidelijk voor ieder die eerlijk wil zijn.

Als er daarentegen in een ander boek staat dat je die en die personen niet mag vertrouwen ("de joden en de christenen") dan is dat iets helemaal anders, hier kan je niet over mediteren.

De Koran is in tegenstelling tot het Oude en het Nieuwe Testament op een uiterst geslepen manier in elkaar gestoken, zodat degene die zich er door laat leiden niet anders kan dan volgen wat er in staat. Zoniet is hij een overtreder. "En voorwaar Allah heeft de overtreders niet lief en hen wacht een verschrikkelijke straf" etc. en zo eindigt bijna elk Koranvers.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:41   #89
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Heeft u er een probleem mee dat de haatpraat, segregatie op geloofsgrond, onderdrukking op basis van sexe, en andere inbreuken op de UVRM waar de koran bol van staan, aangekaart worden ?
Neen, maar ik heb er wel een probleem mee alsof het voorgesteld wordt dat deze "haatpraat" het ENIGE zou zijn waaruit het moslimgeloof is opgebouwd.
Het zijn wel de hatelijkheden van de moslims tegenover ons niet-moslims waar wij het meest last van hebben. Van hun minachting en hun cultiveren van apartheid. Hun dagelijks laten blijken dat ze ons Europeanen te vies vinden als levenspartner bijvoorbeeld. Van hun racistische houding tegenover ons die hen door hun "geloof" wordt opgelegd.

Zie bijvoorbeeld het ostentatief dragen van de hoofddoek waarmee de moslima's alle niet-hoofddoekdragers meteen maar als zedeloos bestempelen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:42   #90
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Heeft u er een probleem mee dat de haatpraat, segregatie op geloofsgrond, onderdrukking op basis van sexe, en andere inbreuken op de UVRM waar de koran bol van staan, aangekaart worden ?
Neen, maar ik heb er wel een probleem mee alsof het voorgesteld wordt dat deze "haatpraat" het ENIGE zou zijn waaruit het moslimgeloof is opgebouwd.

Dat doe ik niet, dat doen ze zelf ... door hun daden en door hun onvoorwaardelijke hechting aan achterlijke praktijken.

Citaat:
Of heeft u er enkel een probleem mee omdat het de islam betreft?
Ik zou van u hetzelfde kunnen vragen met betrekking tot het Blokproces. Me dunkt wordt in dat proces ook alle "haatpraat, onderdrukking op basis van sexualiteit, en andere inbreuken op de UVRM waar de Blokgeschriften vol van staan" op een hoop gegooid, met de bedoeling de ganse partij te determineren als zijnde "racistisch".

Is't al 1 april? Vooraleer ik hierop inpik, moet je eerst eens staven wat je bedoelt met "haatpraat, onderdrukking op basis van sexualiteit, en andere inbreuken op de UVRM waar de Blokgeschriften vol van staan"
Graag copy/pastes, zoals sommigen hier al de moeite deden om (met het grootste gemak) de haatpraat, onderdrukking op basis van sexualiteit, en andere inbreuken op de UVRM waar de Koran vol van staat te copy/pasten.


Wie zei er hier iets over balken in ogen?
Ik denk eerder dat het een cataractprobleem is, want die haatpraat e.d. kan ik niet onmiddellijk retraceren in de Blokgeschriften. U wel. Goed, ik wacht erop en ga ondertussen mijn bril zoeken.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:49   #91
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Zie bijvoorbeeld het ostentatief dragen van de hoofddoek waarmee de moslima's alle niet-hoofddoekdragers meteen maar als zedeloos bestempelen.
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 17:55   #92
DearMrT
Partijlid
 
DearMrT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
ik zie er zo op het eerste zich geen staan in de aard van : dood allen die niet geloven.... zij zijn uw vijanden .. bla bla....
Selectief gezichtsvermogen?
Kom, kom, ernstig blijven...
DearMrT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 18:00   #93
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
de eerste genocide omdat ze niet gelovig genoeg waren: de zondvloed, wel héél radicaal, niet?
Nog een genocide, omdat ze een afwijkende seksuele moraal hadden: Sodom en Gommorah
En het ergste is bovendien dat Jaweh/God/Allah daar niet mee gestopt is! Die aardbevingen in Iran en in Marokko of voor een paar jaar in Turkije waren eveneens van Zijn hand natuurlijk! Allemaal straf voor de stouteriken! Wel erg dat het gewoonlijk moslims zijn die stout zijn, maar tja, daar kunnen WIJ spijtig genoeg niets aan doen.

En die Sicilianen.... we weten ook wel waarom Jaweh/God/allah net d�*�*r de Etna heeft geplaceerd zeker!
circe,
wat jij daar aanhaalt staat niet vermeld in het door god "aan de mensheid geschonken boek met eeuwige waarheden..."
Je bent duidelijk al je godsdienstlessen al grotendeels vergeten of je keek toen door de ramen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 18:05   #94
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

ikke? maar nee hoor Filo!
Die imams in Algerije (daar heeft Allah ook huisgehouden, was ik weeral vergeten) hebben gezegd dat het door het verwesterde verfoeilijke gedrag van de vrouwen was dat Allah die rampspoed over hen heeft gebracht.
Stond trouwens in alle gazetten toen!

Weer niet gelezen zeker? ik zoek het even op anders. Verdomme dat ging rap:

Imams Algerije: vrouwen veroorzaakten aardbeving

UTRECHT - 03/06/03 Vrouwen die zich niet aan de kledingvoorschriften van de sharia houden, zoals het dragen van een sluier, hebben de toorn gewekt van God, die Algerije daarom heeft gestraft met de zware aardbeving van 21 mei. Dat zou een aantal Algerijnse imams in preken hebben gezegd. Daarnaast zouden zij hebben opgeroepen tot het lynchen van vrouwen die zich niet aan de islamitische wet houden



En jij was toch degene die Sodom en Gomorrah er altijd bijhaalt? Dat was toch Jahweh die dat gedaan heeft, of geloof je nu werkelijk dat het om een aardverschuiving ging! Zotteke!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 19:30   #95
DearMrT
Partijlid
 
DearMrT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Geef mij eens aan waar de Bijbel en het Nieuwe Testament net als de Koran van die denkspelletjes met de menselijke geest uithalen?
Enkele onchristelijke bijbelquotes (poets uw Engels al maar op):

Citaat:
In Exodus 13:2 the Lord said "Consecrate to me every first-born that opens the womb among Israelites, both man and beast, for it belongs to me."

"Suppose you hear in one of the towns the LORD your God is giving you that some worthless rabble among you have led their fellow citizens astray by encouraging them to worship foreign gods. In such cases, you must examine the facts carefully. If you find it is true and can prove that such a detestable act has occurred among you, you must attack that town and completely destroy all its inhabitants, as well as all the livestock. Then you must pile all the plunder in the middle of the street and burn it. Put the entire town to the torch as a burnt offering to the LORD your God. That town must remain a ruin forever; it may never be rebuilt. Keep none of the plunder that has been set apart for destruction. Then the LORD will turn from his fierce anger and be merciful to you. He will have compassion on you and make you a great nation, just as he solemnly promised your ancestors. "The LORD your God will be merciful only if you obey him and keep all the commands I am giving you today, doing what is pleasing to him." (Deuteronomy 13:13-19 NLT)

Then the LORD said to Moses, "Tell Aaron that in all future generations, his descendants who have physical defects will not qualify to offer food to their God. No one who has a defect may come near to me, whether he is blind or lame, stunted or deformed, or has a broken foot or hand, or has a humped back or is a dwarf, or has a defective eye, or has oozing sores or scabs on his skin, or has damaged testicles. Even though he is a descendant of Aaron, his physical defects disqualify him from presenting offerings to the LORD by fire. Since he has a blemish, he may not offer food to his God. However, he may eat from the food offered to God, including the holy offerings and the most holy offerings. Yet because of his physical defect, he must never go behind the inner curtain or come near the altar, for this would desecrate my holy places. I am the LORD who makes them holy." (Leviticus 21:16-23 NLT)

If a man commits adultery with another man's wife, both the man and the woman must be put to death. (Leviticus 20:10 NLT)

A man or a woman who acts as a medium or fortuneteller shall be put to death by stoning; they have no one but themselves to blame for their death. (Leviticus 20:27 NAB)

Slaves, obey your earthly masters with deep respect and fear. Serve them sincerely as you would serve Christ. (Ephesians 6:5 NLT)

Women should listen and learn quietly and submissively. I do not let women teach men or have authority over them. Let them listen quietly. For God made Adam first, and afterward he made Eve. And it was the woman, not Adam, who was deceived by Satan, and sin was the result. But women will be saved through childbearing and by continuing to live in faith, love, holiness, and modesty. (1 Timothy 2:11-15 NLT)

There's plenty more where that came from (DearMrT 1:39)
DearMrT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 19:35   #96
DearMrT
Partijlid
 
DearMrT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 284
Standaard

Het is verbazingwekkend hoe fel sommigen onder ons bereid zijn om aartsconservatieve elementen die tot uiting komen in de Islam te veroordelen en gelijkaardige elementen in het Christendom als onaanzienlijk af te doen.
De angst voor het vreemde wint het duidelijk weer van de ratio...

Zowel de Koran als de Bijbel bevatten passages die onomwonden aanzetten tot het doden van ongelovigen, verkrachting, seksisme, mensenoffers en nog meer van dat moois. Tevens bevatten ze stukken die juist de vorige praktijken veroordelen en oproepen tot verdraagzaamheid, vredelievendheid en broederschap. Het zijn juist deze verzen die de beide religies hoog in hun vaandel dragen.
DearMrT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 19:42   #97
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DearMrT
Het is verbazingwekkend hoe fel sommigen onder ons bereid zijn om aartsconservatieve elementen die tot uiting komen in de Islam te veroordelen en gelijkaardige elementen in het Christendom als onaanzienlijk af te doen.
De angst voor het vreemde wint het duidelijk weer van de ratio...
aaaaahh, de angst voor the Other ..
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 20:07   #98
Joriske
Gouverneur
 
Joriske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DearMrT
Het is verbazingwekkend hoe fel sommigen onder ons bereid zijn om aartsconservatieve elementen die tot uiting komen in de Islam te veroordelen en gelijkaardige elementen in het Christendom als onaanzienlijk af te doen.
De angst voor het vreemde wint het duidelijk weer van de ratio...

Zowel de Koran als de Bijbel bevatten passages die onomwonden aanzetten tot het doden van ongelovigen, verkrachting, seksisme, mensenoffers en nog meer van dat moois. Tevens bevatten ze stukken die juist de vorige praktijken veroordelen en oproepen tot verdraagzaamheid, vredelievendheid en broederschap. Het zijn juist deze verzen die de beide religies hoog in hun vaandel dragen.
Je vergeet wel dat het Nieuwe Testament voor de Christenen het Oude Testament heeft "geamendeerd".
__________________
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 20:08   #99
sancho
Provinciaal Statenlid
 
sancho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 augustus 2002
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ach ja, ik ben een president vergeten ... die middels een blokkade verantwoordelijk is voor de dood van 500.000 kinderen (schatting WHO)
Even googelen brengt aan het licht dat de economische blokkade of ook wel embargo genoemd, loopt van 6 augustus 1990 tot ongeveer mei 2003. Tussen deze periode waren er 3 presidenten : George Bush (1989-1993), Bill Clinton (1993-2001) en George W. Bush (2001- ).
Bovendien, deze blokkade is ingesteld door de veiligheidsraad van de Verenigde Naties.

Op uw andere argumenten ga ik niet meer in, aangezien u ook niet de moeite doet om op iemand anders zijn tegenargumenten in te gaan.
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 20:26   #100
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DearMrT
Het is verbazingwekkend hoe fel sommigen onder ons bereid zijn om aartsconservatieve elementen die tot uiting komen in de Islam te veroordelen en gelijkaardige elementen in het Christendom als onaanzienlijk af te doen.
De angst voor het vreemde wint het duidelijk weer van de ratio...

Nuance vriend. In het Christendom heeft de ratio het al lang gewonnen op de religieuse prietpraat, die overigens door niemand meer gelezen wordt.
Van de islam kan men dat niet zeggen : die houdt zichzelf in stand door 'angst' : angst om verstoten te worden uit het gezin, de vriendenkring, de gemeenschap als de islamitische voorschriften uit de koran niet naar behoren nageleefd worden en men té Westers wordt/denkt
Kent u nog westerlingen die een bijbel in huis hebben? Kent u 1 (één)moslim die ooit aan de koran is kunnen ontsnappen?



Zowel de Koran als de Bijbel bevatten passages die onomwonden aanzetten tot het doden van ongelovigen, verkrachting, seksisme, mensenoffers en nog meer van dat moois. Tevens bevatten ze stukken die juist de vorige praktijken veroordelen en oproepen tot verdraagzaamheid, vredelievendheid en broederschap. Het zijn juist deze verzen die de beide religies hoog in hun vaandel dragen.
Waarbij nogmaals gezegd dient te worden dat de ene religie enkel nog op papier en door een oude-peekes-club uit Rome beleden wordt, en de andere ook nog eens een politieke idologie is, en door haar hardleerse methode van indoctrinatie zelfs een way of life.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be