Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2012, 14:32   #1
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard Iedereen is kwaad op quickie

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...kenborne.dhtml

Citaat:
De Vlaamse regering is niet te spreken over de uitspraak van federaal pensioenminister Vincent Van Quickenborne (Open Vld), als zou ze uitzonderingen hebben gevraagd voor de pensioenleeftijd van een reeks Vlaamse beroepen.

N-VA-minister Geert Bourgeois noemde dat gisteren al "onfatsoenlijk". Hij krijgt nu de steun van de hele regering. "De verwijzing naar de rattenvangers is zelfs pertinent onjuist", aldus minister-president Kris Peeters.

Op vraag van Van Quickenborne maakte Bourgeois recent een lijst over met de bestaande uitzonderingsregimes en de belastende beroepen in Vlaanderen. "Op geen enkel moment en op geen enkele manier is daarbij gevraagd om aan de bestaande federale uitzonderingen nog extra uitzonderingen toe te voegen", beklemtoonde Bourgeois.

De lijst met belastende beroepen heeft bovendien geen enkele impact op de rustpensioenleeftijd, die de federale regering nu naar 62 jaar wil brengen. Belastende beroepen kunnen slechts rekenen op voordeligere tantièmes, waardoor ze sneller aan een volwaardig pensioen komen. "Maar dus niet vroeger met pensioen kunnen", luidde het.

De verwijzing naar de rattenvangers slaat volgens de Vlaamse ministers al helemaal op niets. Zij kunnen net als iedereen met pensioen op 65 en hebben geen recht op voordeligere tantièmes, klonk het nog. "De hele Vlaamse regering (met CD&V, N-VA en sp.a, nvdr.) is het dus niet akkoord met deze voorstelling van zaken." (belga/mvdb)
De sfeer is toch precies niet zo opperbest meer. Arme De Croo, hij moet nu maar op de blaren gaan zitten in plaats van akkoord te gaan met een belastingregering.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 14:36   #2
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Ik had het gisteren niet direct door Matthias dat het om het echte beroep
van rattenvangers ging
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 19:42   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ik had het gisteren niet direct door Matthias dat het om het echte beroep
van rattenvangers ging
Ø-VLDers vangen niets meer, zelfs geen ratten.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 20:02   #4
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ø-VLDers vangen niets meer, zelfs geen ratten.
Alleen het VB volgens de enquête van de RTBF
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 20:03   #5
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Nu kan ik toch nog enige appreciatie opbrengen voor het standpunt dat elkeen evenveel moet bijdragen in het langer werken. De algemene lijn van geen uitzonderingen heeft wel wat teneinde geen misnoegdheid en ongelijkheid te creëren.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 20:40   #6
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Nu kan ik toch nog enige appreciatie opbrengen voor het standpunt dat elkeen evenveel moet bijdragen in het langer werken. De algemene lijn van geen uitzonderingen heeft wel wat teneinde geen misnoegdheid en ongelijkheid te creëren.
Ok, ik kan je begrijpen.
Maar ik ben het er toch niet mee eens
De mensen die het moeten opbrengen en niet de oorzaak van alles zijn draaien
er ook voor op.
Ik durf zelfs zeggen dat ik tegen dat langer werken ben omwille van dezelfde redenen.

Wel ben ik voor het aanpakken van de excessen.
Zoals de bedragen van pensioenen die in een aantal instellingen veel te hoog zijn.
Om het kort te houden: geld halen en besparen op diegenen die het goed kunnen missen.
Korte metten maken met mistoestanden in banken en bedrijven, instellingen enz.
Neen, ik ben geen "vuile sos"
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 23:19   #7
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Nu kan ik toch nog enige appreciatie opbrengen voor het standpunt dat elkeen evenveel moet bijdragen in het langer werken. De algemene lijn van geen uitzonderingen heeft wel wat teneinde geen misnoegdheid en ongelijkheid te creëren.
Het enige rechtvaardige systeem is dat mensen op basis van het aantal gewerkte jaren en het loon rechten opbouwen op pensioen en zelf beslissen wanneer ze stoppen. Het pensioen wordt dan berekend op basis van de opgebouwde rechten en de resterende levensverwachting. Als die voor bepaalde bevolkingsgroepen bewijsbaar lager ligt mag daar bij de berekening zelfs rekening mee gehouden worden.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 23:31   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

t' is een beetje normaal dat ambtenaren wat vroeger moe zijn dan anderen in het leven.
Van niks doen wordt je nu eenmaal snel moe.
Door langer te werken zullen ze fitter blijven.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 00:39   #9
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
t' is een beetje normaal dat ambtenaren wat vroeger moe zijn dan anderen in het leven.
Van niks doen wordt je nu eenmaal snel moe.
Door langer te werken zullen ze fitter blijven.
Begin jij nu ook al,triestig man,heel triestig.
Als je dan toch zo graag vergelijkingen maakt,waarom ben je er dan zelf niet gaan werken?
Toen ze moesten werken aan een hongerloon heb ik u toch niet horen klagen,ik dacht dat je slimmer was.
Links is ni goed,waals is ni goed,de ambtenarij is ni goed,geen enkele vreemdeling is goed,alleen hetgene dat we zelf doen is goed.
Dat gij u aan al die negatieve commentaar laat vangen,dat gaat er bij mij niet in!
als uw vrouw of uw kinderen nu per abuis(natuurlijk)eens in de ambtenarij terechtkomen gaat ge die er dan ook op die manier doorsleuren.
Ge komt van school en ge zoekt werk,en als je al niet zelfstandig word dan ga je voor een baas werken,je schrijft je in via advertentie of via een jobkantoor en als je dan terechtkomt waar jij je zo vrolijk om maakt ben je dan een slechte mens(ha nee een luie mens zeker)?
Vind je nu zelf niet een beetje hypocriet?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 00:57   #10
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de schaam Bekijk bericht
Wat dan wel?

Mensen die niet inzien dat er langer zal moeten gewerkt worden staan die met hun twee voeten echt in de wereld? Of zijn dat simpele dagdromers?

Wie weet het? Ik in elk geval niet maar ik voel wel de schaam.
Maar wij moeten niet langer werken,zorg voor jobs voor iedereen en probleem opgelost!
Maar je lost dat niet op door ongelijkheid te creeren,iemand die nu studies doet en op zijn 25 gaat werken heeft op zijn 65 -40jaar gewerkt,iemand die op zijn 18 na zijn middelbaar gaat werken en op pensioen kan op 62 heeft wel 44 jaar gewerkt en zelfs 47 op zijn 65.
Ineens zouden we dan ook van al dat gezaag op de werklozen,en het gezever over luierikken en profiteurs af zijn.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 02:05   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Begin jij nu ook al,triestig man,heel triestig.
Als je dan toch zo graag vergelijkingen maakt,waarom ben je er dan zelf niet gaan werken?
Toen ze moesten werken aan een hongerloon heb ik u toch niet horen klagen,ik dacht dat je slimmer was.
Links is ni goed,waals is ni goed,de ambtenarij is ni goed,geen enkele vreemdeling is goed,alleen hetgene dat we zelf doen is goed.
Dat gij u aan al die negatieve commentaar laat vangen,dat gaat er bij mij niet in!
als uw vrouw of uw kinderen nu per abuis(natuurlijk)eens in de ambtenarij terechtkomen gaat ge die er dan ook op die manier doorsleuren.
Ge komt van school en ge zoekt werk,en als je al niet zelfstandig word dan ga je voor een baas werken,je schrijft je in via advertentie of via een jobkantoor en als je dan terechtkomt waar jij je zo vrolijk om maakt ben je dan een slechte mens(ha nee een luie mens zeker)?
Vind je nu zelf niet een beetje hypocriet?
Ik ben beroepsmilitair geweest en kon er niet rap genoeg van weg geraken.
Nee het is nooit wat voor mij geweest, een job bij de overheid.
Nooit heb ik het kunnen begrijpen ook. Dat tamme gedoe, dat eeuwig zitten en niksdoen. Dat die versleten zijn tegen hun 55 jaar begrijp ik. Stram gezeten en lam gezopen.
Het verschil met de privé is zo immens dikwijls en toch vragen ze een exclusiviteit om alsnog vervroegd op pensioen te mogen gaan terwijl de anderen kreveren van de reuma in de kou en toch staan te werken
.
Ge moogt er van denken wat je wil. Ambtenaars zijn luie mensen. En profiteurs en egoïsten.

En ik vind het al helemaal niet kunnen dat de Vlaamse regering een uitzondering vragen aan de federale om een uitzondering voor hun eigen mensen te maken en gans de privé alweer in de kou hebben laten staan.

Dat getuigd van een diepe denigrerende houding tegenover de privé/ als zijnde zij er enkel voor hun belang. Namelijk het belang hun luxe leventje te kunnen behouden op kosten van de weinige echt werkenden/privé...degenen die niet vestzak broekzak sociale bijdragen betalen en zo.

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 februari 2012 om 02:32.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 04:34   #12
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de schaam Bekijk bericht
Wat dan wel?

Mensen die niet inzien dat er langer zal moeten gewerkt worden staan die met hun twee voeten echt in de wereld? Of zijn dat simpele dagdromers?

Wie weet het? Ik in elk geval niet maar ik voel wel de schaam.
O, ik ben iemand die met twee grote voeten op de grond staat
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 04:34   #13
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het enige rechtvaardige systeem is dat mensen op basis van het aantal gewerkte jaren en het loon rechten opbouwen op pensioen en zelf beslissen wanneer ze stoppen. Het pensioen wordt dan berekend op basis van de opgebouwde rechten en de resterende levensverwachting. Als die voor bepaalde bevolkingsgroepen bewijsbaar lager ligt mag daar bij de berekening zelfs rekening mee gehouden worden.
Waar heb je nog ergens rechtvaardigheid gezien....
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 04:38   #14
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Maar wij moeten niet langer werken,zorg voor jobs voor iedereen en probleem opgelost!
Maar je lost dat niet op door ongelijkheid te creeren,iemand die nu studies doet en op zijn 25 gaat werken heeft op zijn 65 -40jaar gewerkt,iemand die op zijn 18 na zijn middelbaar gaat werken en op pensioen kan op 62 heeft wel 44 jaar gewerkt en zelfs 47 op zijn 65.
Ineens zouden we dan ook van al dat gezaag op de werklozen,en het gezever over luierikken en profiteurs af zijn.
Goed zo!
Ze kunnen het niet, ze kunnen niet voor nieuwe jobs zorgen.
Of het zou moeten gebeuren via die 100 "Sinese" bedrijven van Kwikie
Ik lach me kapot
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 04:42   #15
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Begin jij nu ook al,triestig man,heel triestig.
De weduAls je dan toch zo graag vergelijkingen maakt,waarom ben je er dan zelf niet gaan werken?
Toen ze moesten werken aan een hongerloon heb ik u toch niet horen klagen,ik dacht dat je slimmer was.
Links is ni goed,waals is ni goed,de ambtenarij is ni goed,geen enkele vreemdeling is goed,alleen hetgene dat we zelf doen is goed.
Dat gij u aan al die negatieve commentaar laat vangen,dat gaat er bij mij niet in!
als uw vrouw of uw kinderen nu per abuis(natuurlijk)eens in de ambtenarij terechtkomen gaat ge die er dan ook op die manier doorsleuren.
Ge komt van school en ge zoekt werk,en als je al niet zelfstandig word dan ga je voor een baas werken,je schrijft je in via advertentie of via een jobkantoor en als je dan terechtkomt waar jij je zo vrolijk om maakt ben je dan een slechte mens(ha nee een luie mens zeker)?
Vind je nu zelf niet een beetje hypocriet?
De weduwe van een adjudant-chef "vangt" 68.000 oude Belgische franken per maand
Toch niet slecht voor een militair �* la Mambo die geen klopt gedaan heeft
zoals die zelf zegt.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 07:46   #16
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Wat me wel nog is opgevallen in de hele discussie (rond de gevraagde uitzondering voor brandweermannen en cipiers) is dat de politie blijkbaar nog een speciaal statuut heeft. Kunnen politieagenten nog vroeger dan anderen op pensioen?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 07:53   #17
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ge moogt er van denken wat je wil. Ambtenaars zijn luie mensen. En profiteurs en egoïsten.
Uw simplismen en veralgemeningen leiden niet tot een goede gedachtenwisseling, vriend. Ambtenaren zijn nodig en vervullen noodzakelijke taken in onze maatschappij (of ga je zelf uw brandend huis blussen of gevangenen bewaken, of ...). Ik heb de indruk dat u hierover nog niet echt goed hebt nagedacht. De ambtenarij niet echt goed kent en dus uit uw nek kletst.
Een ambtenaar is een "civil servant", staat ten dienste van de maatschappij en u noemt dat profiteurs en egoïsten...?

Laatst gewijzigd door bartelx : 11 februari 2012 om 08:19.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 12:24   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Uw simplismen en veralgemeningen leiden niet tot een goede gedachtenwisseling, vriend. Ambtenaren zijn nodig en vervullen noodzakelijke taken in onze maatschappij (of ga je zelf uw brandend huis blussen of gevangenen bewaken, of ...). Ik heb de indruk dat u hierover nog niet echt goed hebt nagedacht. De ambtenarij niet echt goed kent en dus uit uw nek kletst.
Een ambtenaar is een "civil servant", staat ten dienste van de maatschappij en u noemt dat profiteurs en egoïsten...?
Jaja de noodzakelijk der dingen...schrijf er gerust eens een boekje over als je daar een ei over wil leggen.

Laat ons wel wezen...dat zal ongeveer 1% van hun tijd in beslag nemen.
Die noodzakelijke maatschappelijke levensnoodzakelijke dingen waarover jij zo aan het kwijlen bent.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:05   #19
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ben beroepsmilitair geweest en kon er niet rap genoeg van weg geraken.
Nee het is nooit wat voor mij geweest, een job bij de overheid.
Nooit heb ik het kunnen begrijpen ook. Dat tamme gedoe, dat eeuwig zitten en niksdoen. Dat die versleten zijn tegen hun 55 jaar begrijp ik. Stram gezeten en lam gezopen.
Het verschil met de privé is zo immens dikwijls en toch vragen ze een exclusiviteit om alsnog vervroegd op pensioen te mogen gaan terwijl de anderen kreveren van de reuma in de kou en toch staan te werken
.
Ge moogt er van denken wat je wil. Ambtenaars zijn luie mensen. En profiteurs en egoïsten.

En ik vind het al helemaal niet kunnen dat de Vlaamse regering een uitzondering vragen aan de federale om een uitzondering voor hun eigen mensen te maken en gans de privé alweer in de kou hebben laten staan.

Dat getuigd van een diepe denigrerende houding tegenover de privé/ als zijnde zij er enkel voor hun belang. Namelijk het belang hun luxe leventje te kunnen behouden op kosten van de weinige echt werkenden/privé...degenen die niet vestzak broekzak sociale bijdragen betalen en zo.
Ge moet geen appelen met citroenen vergelijken he mambo,de tijd heeft die vooroordelen al voor een groot gedeelte ingehaald,trouwens ik zou niet graag eten geven aan de mensen die bij de verschillende privebedrijven werken en daar ook een groot verschil voelen in werkritme.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:11   #20
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Vincent heeft zich een beetje menselijk gedragen als ik de berichten in de
media lees.

"Zo zullen personen die 28 jaar lang een zwaar beroep hebben uitgeoefend, de
mogelijkheid hebben om gebruik te maken van een zogenaamde landingsbaan,
waarbij ze viervijfde werken en eenvijfde tijdskrediet nemen."

En wat er gebeurt met de lonen weet ik niet...

"Wie 35 jaar gewerkt heeft in een zwaar beroep, zal op 58 jaar op brugpensioen
mogen, in plaats van op 60."
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be