Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 februari 2022, 16:06   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.607
Standaard inflatiecijfers (7,5%!) in de VS PANIEK (analyse Maarten Verheyen)

onderwerp:
inflatiecijfers (7,5%!) in de VS PANIEK (analyse Maarten Verheyen)


Analyse:

1) Ook in hele EU komt er nu inflatie aan, prijsinflatie, je merkt het al bij het winkelen, dus nu zal het leven voelbaar duurder worden. Lijkt op Corona Fallout, er is teveel geld opgepot tgv de Lockdowns en dat moet nu dus verdampen door overconsumptie en inflatie.

2) Europese Schengen zone zal tot medio 2023 inflatie meemaken volgens de ECB die weigerde te intervinieren omdat de OOst Europese lidstaten hoge schulden hebben.

3) USA heeft 30 Biljoen USD schuld, duizelingwekkende bedragen zeg.
Per USA burger is dit gemiddeld, met 250 miljoen Amerikaanse burgers :
30 E12 / 250 E06 = 3/25 E06 = 0,12 miljoen USD per USA burger
geen makkelijk bedrag dus als je een amerikaanse baby bent en al bij je geboorte met een flinke schuld zit.

4) Hele EU is nu Schulden Unie, ooit moet dit ploffen dan krijgen wij hier zeker burgeroorlog, hongersnood, kannibalisme, massa verkrachtingen, zwaar bewapende extreem rechtse moord eskaders vd politie en leger gemaskerd.

------------------ onderin:
Auteur:
Maarten Verheyen

Markt 9 bus 1, 3990 PEER

België


-----------------------------------------
https://preview.mailerlite.com/p5v8p...29279195/d6s8/


Paniek in de Tent USA, heden 11.02.2022 ontvangen via maillist:


De inflatiecijfers (7,5%!) die gisteren in de VS naar buiten werden gebracht, zorgen voor heel wat zenuwachtigheid.

Het is duidelijk dat de inflatie accelereert en absoluut geen tijdelijk karakter heeft.

Het gonst van de geruchten dat de Federal Reserve zelfs niet meer tot maart wil wachten om de rente te verhoging en de markt misschien zal verrassen met een tussentijdse renteverhoging.

Als shockeffect kan het wel tellen.

Vroeger waren dit soort tussentijdse interventies helemaal niet zo uitzonderlijk en werden ze vaak gebruikt om het monetaire beleid kracht bij te zetten.

Maar dan spreek ik nog over een tijd waarin de Federal Reserve vooral op de economie focuste en minder op de beurs.

Het was ook een tijd met lagere schulden waardoor de invloed van een hogere rente een kleiner effect had.

Goldman Sachs verwacht in 2022 maar liefst 7 renteverhogingen van 0,25% waardoor de korte termijn rente dit jaar 1,75% hoger komt te liggen.

Even ter herinnering, het budget van de VS ziet er momenteel als volgt uit:

Inkomsten: $3,8 biljoen

Uitgaven: $6,8 biljoen

Tekort: $3 biljoen

De VS heeft meer dan $30 biljoen aan schulden en als de rente die de overheid betaald eveneens met 1,75% zou stijgen, betekent dit $525 miljard extra rente.

Dat zou iets meer dan een verdubbeling zijn van de huidige rentelast.

Dit zou betekenen dat de VS meer dan $1 biljoen aan rente moet betalen en dat komt overeen met 26% van de belastingontvangsten.

Per $100 die men zal innen aan belastingen, zal men $26 mogen doorschuiven naar de schuldeisers.

En alhoewel we het slechts hebben over een schamele renteverhoging van 1,75%, voel je meteen aan dat dit zelfs al een brug te ver zal zijn.

Ik schreef eerder deze week: “Een soepeler monetair beleid jaagt de inflatie verder aan en een strakker beleid duwt velen het faillissement in. Ze hebben zich netjes in een hoek geschilderd.”

Centrale banken zullen dus vroeg of laat een gigantische bocht moeten nemen en afstappen van het strakkere beleid, maar tot die tijd hou ik wel rekening met een toenemende nervositeit en koersdruk.

Ik zeg al een tijdje dat we nog minstens één nieuwe low nodig hebben voor zilver en GDX en ik verwacht dat we hier in de komende weken naar toe zullen werken.

Persoonlijk heb ik extra cash vrijgemaakt en zelfs wat shortposities ingenomen als hedge.

Shorten is enkel te overwegen voor ervaren beleggers. Ik gebruik hiervoor S&P500-futures maar het is evident dat deze instrumenten niet geschikt zijn voor Jan Modaal.

Shorten is ook niet strikt noodzakelijk, het biedt gewoon wat extra bescherming bovenop een aanzienlijke post kasmiddelen.

groeten,


Maarten Verheyen

Markt 9 bus 1, 3990 PEER

België

Je ontvangt deze e-mail omdat je je hebt aangemeld op onze website.
Afmelden






https://preview.mailerlite.com/p5v8p...29279195/d6s8/
----------------------------------------
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 10:38   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Ik denk dat de reden dat overheden wereldwijde economische sabotage pleegden niet tegen virusverspreiding was, maar om na 10 jaar stagnatie, rentes dichtbij 0, cash afhaaldreiging, eindelijk weer prijzen omhoog te krijgen, en dat de "corona crisis" daarom pas over zal zijn als ze zeker zijn dat de stijgende prijstrend niet meer wordt in gevaar gebracht.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 10:48   #3
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Ik zeg al een tijdje dat we nog minstens één nieuwe low nodig hebben voor zilver en GDX en ik verwacht dat we hier in de komende weken naar toe zullen werken.

Persoonlijk heb ik extra cash vrijgemaakt en zelfs wat shortposities ingenomen als hedge.
Miskijk je niet op prijstrends op korte termijn.
Bvb zilver is $5 geweest decennialang, terwijl huizenprijs verdubbelde en verviervoudigde. Zilver aan $20 is maal 4 tov jaren na invoering euro.
Aandelenkoersen, record na record. De slimmere speculant koopt laag en verkoopt hoog. Bvb in 2011 was ik een domme speculant - ik kocht toen de meeste kochten. In 2020 werd ik een wat slimmere speculant - ik verkocht toen de meeste kochten. Ik deed in 2020 het omgekeerde van wat de meesten deden, en bracht een zwaar verlies naar een licht verlies.
Bekijk de zaken niet van een te kort tijdsbestek perspectief. Kijk over decennia heen, en vergelijk prijstrends van het speculatieve opslag van waarde, met prijstrends van datgene dat je ermee wil kopen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 18:38   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik denk dat de reden dat overheden wereldwijde economische sabotage pleegden niet tegen virusverspreiding was, maar om na 10 jaar stagnatie, rentes dichtbij 0, cash afhaaldreiging, eindelijk weer prijzen omhoog te krijgen, en dat de "corona crisis" daarom pas over zal zijn als ze zeker zijn dat de stijgende prijstrend niet meer wordt in gevaar gebracht.
Die trend in bijna gans de EU zorgt voor een algemene ontevredenheid.
Eén reaktie hierop is het zgn Konvooi voor de Vrijheid. Dat konvooi is ook gericht tegen de huidige regeringen omwille v.d. abnormaal hoge inflatie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 20:56   #5
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die trend in bijna gans de EU zorgt voor een algemene ontevredenheid.
Eén reaktie hierop is het zgn Konvooi voor de Vrijheid. Dat konvooi is ook gericht tegen de huidige regeringen omwille v.d. abnormaal hoge inflatie.
Ik duim ervoor.
Niet allerhande prijzen als lonen moeten "mee" stijgen - de door de corona moeienissen veroorzaakte moeten ongedaan gemaakt worden. Normaal gebeurt dat vanzelf, maar de nazi's gaan er alles aan doen, dus hun corona terreur handhaven louter daarvoor, om dat te voorkomen.
Dat "abnormale", is onderdeel van het "nieuwe normaal" dat de nazi's in 2020 propageerden. Dat is iets om goed te beseffen. Hun "nooit meer zoals het was", moet weggeschoten worden, en elke verenigde actie van burgers daarvoor, zoals dit "konvooi voor..." is daarom toe te juichen en te steunen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 07:54   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Een deel van de speculatie en prijsinfatie wordt veroorzaakt door de detailhandel zelf natuurlijk.

Ik stel gewoon vast dat in DHZ-winkels (die volgestouwd liggen met niet-absoluut-nodige-dingen)die ik enkele malen per jaar frequenteer goederen die daar al een paar JAAR liggen(pre-covids) vrij snel in prijs aan het stijgen zijn...

Door een of andere omstandigheid is een basisprincipe van de handel,dat goederen moeten SCHUIVEN,en dat snel verkopen tegen desnoods mindere prijs de correcte manier is (anders staat er in uw boekhouding te veel zever en dan nog met betrekking op ouder wordende stock)...vergeten...

Die dingen gaan daar nog LANG liggen,en in de boekhouding zal steeds meer ZEVER staan.Want om dat allemaal in balans te krijgen zal "fantasie" een belangrijke factor worden..

Laatst gewijzigd door kelt : 20 februari 2022 om 07:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 13:22   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een deel van de speculatie en prijsinfatie wordt veroorzaakt door de detailhandel zelf natuurlijk.

Ik stel gewoon vast dat in DHZ-winkels (die volgestouwd liggen met niet-absoluut-nodige-dingen)die ik enkele malen per jaar frequenteer goederen die daar al een paar JAAR liggen(pre-covids) vrij snel in prijs aan het stijgen zijn...

Door een of andere omstandigheid is een basisprincipe van de handel,dat goederen moeten SCHUIVEN,en dat snel verkopen tegen desnoods mindere prijs de correcte manier is (anders staat er in uw boekhouding te veel zever en dan nog met betrekking op ouder wordende stock)...vergeten...

Die dingen gaan daar nog LANG liggen,en in de boekhouding zal steeds meer ZEVER staan.Want om dat allemaal in balans te krijgen zal "fantasie" een belangrijke factor worden..
DIE "omstandigheid" is de productie en handel sabotage van overheden geweest.

Je stelt dat de prijsstijgingen door detailhandel wordt veroorzaakt, dat zij dus hun prijzen verhogen. Natuurlijk is dat zo. Overheid dwingt hen niet prijzen te verhogen. Die incentive hebben ze van zichzelf al, alleen kunnen ze dat niet zomaar, door concurrentie die goedkoper produceert / levert en door klanten die afhaken bij hen. Overheden hebben dat gesaboteerd, waardoor ze zich dat nu wèl kunnen permitteren.

Dus je ontkent hier de overheden als oorzaak van prijsstijgingen en vervingt die door "1 of andere omstandigheid".
Wat is dat, zelfbedrog?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 17:26   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
DIE "omstandigheid" is de productie en handel sabotage van overheden geweest.

Je stelt dat de prijsstijgingen door detailhandel wordt veroorzaakt, dat zij dus hun prijzen verhogen. Natuurlijk is dat zo. Overheid dwingt hen niet prijzen te verhogen. Die incentive hebben ze van zichzelf al, alleen kunnen ze dat niet zomaar, door concurrentie die goedkoper produceert / levert en door klanten die afhaken bij hen. Overheden hebben dat gesaboteerd, waardoor ze zich dat nu wèl kunnen permitteren.

Dus je ontkent hier de overheden als oorzaak van prijsstijgingen en vervingt die door "1 of andere omstandigheid".
Wat is dat, zelfbedrog?
Ik herhaal: "Een deel van de speculatie en prijsinflatie......."


Laatst gewijzigd door kelt : 20 februari 2022 om 17:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 19:22   #9
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
onderwerp:
inflatiecijfers (7,5%!) in de VS PANIEK (analyse Maarten Verheyen)


De VS heeft meer dan $30 biljoen aan schulden en als de rente die de overheid betaald eveneens met 1,75% zou stijgen, betekent dit $525 miljard extra rente.

Dat zou iets meer dan een verdubbeling zijn van de huidige rentelast.

Dit zou betekenen dat de VS meer dan $1 biljoen aan rente moet betalen en dat komt overeen met 26% van de belastingontvangsten.

Per $100 die men zal innen aan belastingen, zal men $26 mogen doorschuiven naar de schuldeisers.
Ja, crazy shit, eh, moet zowat de grootste oplichting in de geschiedenis van de schuldslaven mensheid zijn.
Het gekste van de zaak is dat al die rente in de zakken verdwijnt van degenen – de schuldeisers - die de FED bezitten.
Die gasten hebben al meer dan een eeuw het monopoly op geld-uit-het-niets-drukken, dat dan uit te lenen aan de overheid, waar met elke aflossing het schuldbedrag 'vernietigd wordt en de interest in de eigen pockets verdwijnt.

Dit is de structuur van de FED:

CREATURE FROM JEKYLL ISLAND

https://ia801001.us.archive.org/21/i...20-%202010.pdf

Hier de video:

https://www.youtube.com/watch?v=04MPZgyhG5s

Kortom, daar zit de échte macht.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 20:28   #10
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik herhaal: "Een deel van de speculatie en prijsinflatie......."

Speculatie is over de tijd netto 0.
Prijzen vertonen normaal een dalende trend tot een evenwicht, en daarna tot de producten voorbijgestreefd raken.
Permanente prijsinflatie heeft geen andere oorzaak dan valsmunterij, door overheid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2022, 23:39   #11
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht

3) USA heeft 30 Biljoen USD schuld, duizelingwekkende bedragen zeg.
Per USA burger is dit gemiddeld, met 250 miljoen Amerikaanse burgers :
30 E12 / 250 E06 = 3/25 E06 = 0,12 miljoen USD per USA burger
geen makkelijk bedrag dus als je een amerikaanse baby bent en al bij je geboorte met een flinke schuld zit.

4) Hele EU is nu Schulden Unie, ooit moet dit ploffen dan krijgen wij hier zeker burgeroorlog, hongersnood, kannibalisme, massa verkrachtingen, zwaar bewapende extreem rechtse moord eskaders vd politie en leger gemaskerd.
Wat vooral loco is..

Barack Obama begon met 10 biljoen schuld. Die 20 biljoen is erbij gekomen in 8 jaar Obama, 4 jaar Trump en 2 jaar Biden. Obama gaf het vooral uit aan oorlog tegen Libië en Irak. Hij verdubbelde de schuld van 43 voorgaande presidenten in slechts 8 jaar. Trump gaf geld aan financiële steun tijdens de lockdowns, en Biden ook.

Dit gaat razendsnel en moet ook snel en pijnlijk eindigen.
Trouwens los van die 30 biljoen zijn er nog "unfunded liabilities" van 150 biljoen. De pensioenbeloftes, hypothecaire leningen, studieleningen, medicare. Als je dat uitrekent is de schuld meer dan een half miljoen USD per Amerikaan. Dat geld bestaat helemaal niet en zal nooit worden terugbetaald. Het systeem is met andere woorden frauduleus en moet abrupt eindigen met een hele harde knal, en veel chaos. Heel veel pijn onder de mensen die alleen fiat currency bezitten. Het zal verdampen in hyperinflatie
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 17:55   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Wat vooral loco is..

Barack Obama begon met 10 biljoen schuld. Die 20 biljoen is erbij gekomen in 8 jaar Obama, 4 jaar Trump en 2 jaar Biden. Obama gaf het vooral uit aan oorlog tegen Libië en Irak. Hij verdubbelde de schuld van 43 voorgaande presidenten in slechts 8 jaar. Trump gaf geld aan financiële steun tijdens de lockdowns, en Biden ook.

Dit gaat razendsnel en moet ook snel en pijnlijk eindigen.
Trouwens los van die 30 biljoen zijn er nog "unfunded liabilities" van 150 biljoen. De pensioenbeloftes, hypothecaire leningen, studieleningen, medicare. Als je dat uitrekent is de schuld meer dan een half miljoen USD per Amerikaan. Dat geld bestaat helemaal niet en zal nooit worden terugbetaald. Het systeem is met andere woorden frauduleus en moet abrupt eindigen met een hele harde knal, en veel chaos. Heel veel pijn onder de mensen die alleen fiat currency bezitten. Het zal verdampen in hyperinflatie
Dat wordt al 40 jaar verkondigd.
De Amerikanen leven mét schulden: het geld zit in de banken...
Europeanen leven liever met zo weinig mogelijk schulden. dat is het grote verschil.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be