Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 26 februari 2014, 07:42   #1
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard 'Lente' in Turkije definitief van start

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...-Erdogan.dhtml

Erdogan heeft het lang kunnen tegenhouden maar ik denk niet dat het nu nog te stoppen is, ook hier is er een sterke religieuze groep aan het werk dus de huidige 'democratie' van Turkije staat op het spel.

ISIS staat aan de grens te wachten, de Koerden zijn een eigen land aan het opzetten, een grote seculiere groep en moslimbroeders die een strengere islam willen invoeren. Haast een doorslagje van Syrië maar dan met andere machthebbers.

Turkije is wel een NAVO land en dat is voor het eerst, hoe zal het Westen hierop reageren?
BonBon is offline  
Oud 26 februari 2014, 08:44   #2
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Er zijn een aantal draden over de protesten geopend in het subforum Arabische Lente. Discussies over de protesten in Turkije horen daar niet thuis.

1. Turken zijn geen Arabieren.
2. Er is totaal geen verband met de revoluties in de verschillende Arabische landen.
3. In de Arabische landen was het een strijd voor democratie. In Turkije is het test van de democratie.

Gelieve de draden naar het juiste subforum te verplaatsen.

Dankuwel.
Ke Nan is offline  
Oud 26 februari 2014, 09:20   #3
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard Lente in Turkije

Het is algemeen bekend dat met de lente de hooikoorts gepaard gaat. Dat was op zijn zachtst gezegd het geval in de Arabische Wereld. Het is de vraag of dat in Turkije ook het geval zal zijn...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 26 februari 2014, 12:36   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...-Erdogan.dhtml

Erdogan heeft het lang kunnen tegenhouden maar ik denk niet dat het nu nog te stoppen is, ook hier is er een sterke religieuze groep aan het werk dus de huidige 'democratie' van Turkije staat op het spel.

ISIS staat aan de grens te wachten, de Koerden zijn een eigen land aan het opzetten, een grote seculiere groep en moslimbroeders die een strengere islam willen invoeren. Haast een doorslagje van Syrië maar dan met andere machthebbers.

Turkije is wel een NAVO land en dat is voor het eerst, hoe zal het Westen hierop reageren?

De vraag is, hoe gaan de verdedigers van de massamoorden van Assad reageren. Als Erdogan met straalvliegtuigen raketten laat afschieten op massa's betogers en ganse dorpen en steden plat bombardeert. Gaan jullie dan ook Erdogan gelijk geven? Of kan dat niet vanwege zijn bondgenootschap met het Westen?

Moeilijk hé?
__________________
Antoon is offline  
Oud 26 februari 2014, 13:55   #5
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Je bent vergeten de kinderen te vermelden.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 26 februari 2014, 14:16   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De vraag is, hoe gaan de verdedigers van de massamoorden van Assad reageren. Als Erdogan met straalvliegtuigen raketten laat afschieten op massa's betogers en ganse dorpen en steden plat bombardeert. Gaan jullie dan ook Erdogan gelijk geven? Of kan dat niet vanwege zijn bondgenootschap met het Westen?

Moeilijk hé?
Ik veronderstel dat vooral U daar het moeilijk mee hebt, wat mij betreft mag de kop van de terroristenvriendje/dief/bedrieger/moslimbroeder Erdogan rollen, hoe vlugger hoe beter zelfs.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 26 februari 2014 om 14:23.
zonbron is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:21   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik veronderstel dat vooral U daar het moeilijk mee hebt, wat mij betreft mag de kop van de terroristenvriendje/dief/bedrieger/moslimbroeder Erdogan rollen, hoe vlugger hoe beter zelfs.
Ik dacht het wel. Die van Assad moet je vooral zo goed mogelijk verdedigen en beschermen, en die van Erdogan mag rollen.

Dat Turkije daarna zou vallen in de handen van de extremistische jihad keelsnijders is geen punt. Wat dan wel hèt argument is om Assad te laten verder moorden.

Ik neem akte van jouw mening, die eigenlijk evident was van in 't begin.

BTW: ik heb het hier totaal niet moeilijk mee. Assad moet naar Den Haag voor zijn extreme misdaden tegen de menselijkheid, en mocht Erdogan op dezelfde bloeddorstige manier als Assad reageren, dan is dat voor mij idem dito en moet ook Erdogan naar Den Haag.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 26 februari 2014 om 15:23.
Antoon is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:29   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik dacht het wel. Die van Assad moet je vooral zo goed mogelijk verdedigen en beschermen, en die van Erdogan mag rollen.

Dat Turkije daarna zou vallen in de handen van de extremistische jihad keelsnijders is geen punt. Wat dan wel hèt argument is om Assad te laten verder moorden.

Ik neem akte van jouw mening, die eigenlijk evident was van in 't begin.

BTW: ik heb het hier totaal niet moeilijk mee. Assad moet naar Den Haag voor zijn extreme misdaden tegen de menselijkheid, en mocht Erdogan op dezelfde bloeddorstige manier als Assad reageren, dan is dat voor mij idem dito en moet ook Erdogan naar Den Haag.
U vergist zich, het is juist Erdogan welke de koppensnellers steunt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:32   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U vergist zich, het is juist Erdogan welke de koppensnellers steunt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
...


ISIS staat aan de grens te wachten, de Koerden zijn een eigen land aan het opzetten, een grote seculiere groep en moslimbroeders die een strengere islam willen invoeren. Haast een doorslagje van Syrië maar dan met andere machthebbers.

...
Ja,ja.
__________________
Antoon is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:47   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ja,ja.
Jaja, Erdo is een moslimbroeder.

Het grensgebied met Syrie in Turkije is trouwens reeds lang verzadigd van koppensnellers. Ze hebben er zelfs opleidingscentra ea., dankzij Erdogan/NAVO.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:51   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Jaja, Erdo is een moslimbroeder.

Het grensgebied met Syrie in Turkije is trouwens reeds lang verzadigd van koppensnellers. Ze hebben er zelfs opleidingscentra ea., dankzij Erdogan/NAVO.
Kan allemaal goed zijn, maar dat was de vraag niet. Jij bent voorstander van Assad en zijn massamoorden omwille van ISIS en islamitische gruwelbendes. Maar je wilt Erdogan eraf, doch bij de Turkse lente:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
...
ISIS staat aan de grens te wachten ... en moslimbroeders die een strengere islam willen invoeren.
...
Ik snap wel dat je hier moeilijk een rechtstreeks antwoord op heb hoor, daar niet van.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 26 februari 2014 om 15:52.
Antoon is offline  
Oud 26 februari 2014, 16:07   #12
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De vraag is, hoe gaan de verdedigers van de massamoorden van Assad reageren. Als Erdogan met straalvliegtuigen raketten laat afschieten op massa's betogers en ganse dorpen en steden plat bombardeert. Gaan jullie dan ook Erdogan gelijk geven? Of kan dat niet vanwege zijn bondgenootschap met het Westen?

Moeilijk hé?
Als hij effectief ISIS en andere islamitische rebellen afslacht wel ja, dan mag hij doorboeren, als het Koerden en de Westerse tegenstanders zijn dan niet.

Het is afwachten wat er zal gebeuren, het zijn islamitische groepen die de onthullingen en telefoon-taps openbaar hebben gemaakt dus dat ziet er al niet goed uit. Het lijkt er op dat ze het land willen ontwrichten voor de volgende verkiezingen.
BonBon is offline  
Oud 26 februari 2014, 16:15   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Kan allemaal goed zijn, maar dat was de vraag niet. Jij bent voorstander van Assad en zijn massamoorden omwille van ISIS en islamitische gruwelbendes. Maar je wilt Erdogan eraf, doch bij de Turkse lente:
Beetje moeilijk, maar U hebt helemaal niets gevraagd beste @Antoon.

Zoals U maar al te goed weet, mag de kop van Erdo rollen. Met of zonder Lente, maakt me totaal niets uit. Good riddance!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 26 februari 2014, 16:18   #14
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Er zijn een aantal draden over de protesten geopend in het subforum Arabische Lente. Discussies over de protesten in Turkije horen daar niet thuis.

1. Turken zijn geen Arabieren.
2. Er is totaal geen verband met de revoluties in de verschillende Arabische landen.
3. In de Arabische landen was het een strijd voor democratie. In Turkije is het test van de democratie.

Gelieve de draden naar het juiste subforum te verplaatsen.

Dankuwel.
Ach, Arabische Lente zijn alle opstanden waar islamieten bij betrokken zijn, Marokko ligt niet in Arabië en Koerden en Turkmenen zijn ook geen Arabieren.
BonBon is offline  
Oud 26 februari 2014, 18:08   #15
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ach, Arabische Lente zijn alle opstanden waar islamieten bij betrokken zijn, Marokko ligt niet in Arabië en Koerden en Turkmenen zijn ook geen Arabieren.
Zeg ook nooit tegen een Iraniër dat hij een Arabier is.
Gipsy is offline  
Oud 26 februari 2014, 18:23   #16
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Turkije ligt tussen het Midden Oosten en de Westerse beschaving en de Islam is een religie uit Arabië. Nogal wiedes dat evoluties van de Arabische lente ook - al zij het ten dele - betrekking kunnen hebben op Turkije, dat verre van Arabisch is (feit).
Weyland is offline  
Oud 26 februari 2014, 19:29   #17
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Arabisch of niet, het zijn gewoon rotislamieten.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 26 februari 2014, 19:34   #18
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Kan allemaal goed zijn, maar dat was de vraag niet. Jij bent voorstander van Assad en zijn massamoorden omwille van ISIS en islamitische gruwelbendes. Maar je wilt Erdogan eraf, doch bij de Turkse lente:
.
Massamoorden is een groot woord, dan praat je over nog andere aantallen. Dit zijn normale aantallen voor een oorlog, nog veel lager dan de Golfoorlogen, Afganistan, WO2, enz. Je mag me wel eens een oorlog tonen met zo weinig burgerdoden in vergelijking met dode strijders.
BonBon is offline  
Oud 26 februari 2014, 23:06   #19
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Massamoorden is een groot woord, dan praat je over nog andere aantallen. Dit zijn normale aantallen voor een oorlog, nog veel lager dan de Golfoorlogen, Afganistan, WO2, enz. Je mag me wel eens een oorlog tonen met zo weinig burgerdoden in vergelijking met dode strijders.
Dit is echt wel de beste die je al opgedist hebt hoor.

Ik ben dictator en een massamoordenaar, alleen gebruik ik hiervoor de zwakste delen van mijn leger, namelijk weinig getrainde troepen met niet-aangepast materiaal, daardoor heb ik een hoog dodental van militairen die snel vervangbaar zijn en waar ik geen moer om geef.
Mijn machtsbasis ligt bij elite-eenheden die het vuile werk niet hoeven op te knappen. Groot voordeel: de ratio burgerdoden/militaire doden daalt en daardoor ben ik geen massamoordenaar meer.
westdiep is offline  
Oud 26 februari 2014, 23:28   #20
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Dit is echt wel de beste die je al opgedist hebt hoor.

Ik ben dictator en een massamoordenaar, alleen gebruik ik hiervoor de zwakste delen van mijn leger, namelijk weinig getrainde troepen met niet-aangepast materiaal, daardoor heb ik een hoog dodental van militairen die snel vervangbaar zijn en waar ik geen moer om geef.
Mijn machtsbasis ligt bij elite-eenheden die het vuile werk niet hoeven op te knappen. Groot voordeel: de ratio burgerdoden/militaire doden daalt en daardoor ben ik geen massamoordenaar meer.
Die elite-eenheden worden gemixed met gewone troepen omdat ze anders in nog grotere getalen zouden deserteren, de meeste militairen en haast alle piloten zijn Suni moslims. Het Syrische leger is ongeveer gehalveerd door slachtoffers en desertie, het lijkt me sterk dat z'n doel is zoveel mogelijk militaire doden te hebben om beter over te komen in een discussie op dit forum.

Dit nieuws moet je dan verheugen, het is al een tijdje dat ze meer met hinderlagen werken en vandaag was blijkbaar een jackpot. 175 rebellen dood zonder burgerslachtoffers, hier mag je dan toch geen problemen mee hebben.

Let op de toon van de Belgische regimepers, die begint meer pro-Assad te worden. Het zijn islamitische rebellen van AQ en de gifgasaanval ratio is al verlaagd naar enkele honderden slachtoffers.

Syrië: "175 rebellen gedood bij een hinderlaag"
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...doden_rebellen
BonBon is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be