Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2015, 22:26   #201
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een reparatie aan de auto kan ook keihard aankomen in de portefuille. Extra voordeel is dat hoe dikker de portefeuille, hoe groter de auto, hoe groter de kost van de reparatie. Een eerlijkere en veiligere aanpak.

Nog een extra voordeel is de bijkomende motivatie, die eerder een reflex is, om het eigen lichaam te beschermen. Men zal daardoor eerder remmen voor een drempel dan voor een verkeersbord.

Ik herinner me een man die op de VRT kwam stoefen over het aantal snelheidsovertredingen die hij verzameld had. Hij lachte een beetje met 'de smurfen'. Voor zo iemand werken verkeersborden niet, tenzij men de boete zou aanpassen aan het inkomen. Maar zo iemand gaat wel stoppen met zijn dikke snelle wagen als het niet anders kan wegens fysieke verkeersvertragers.

Ik zie dat ook in Bolivia. Snelheidsborden staan er amper omdat er toch niemand rekening mee houdt. Met obstakels echter houdt iedereen rekening, Rijk en arm, dikke auto of kleine auto. Veel veiliger. Maar wel minder inkomsten door boetes. Daar zou wel eens het schoentje kunnen wringen in sommige landen. Dat ze de veiligheid NIET steeds voorop zetten.

Ik vind dat over de voordelen van fysieke snelheidsbeperking (indien goed gebouwd natuurlijk) weinig discussie mogelijk is. Dat is de evidentie zelve.
Maar door al die drempels ga je dan ook nog eens de beschaafde bestuurders pesten.De goeden moeten het al genoeg bekopen voor de smeerlappen ...
Ik vraag me altijd af waarom ik nu , als correcte bestuurder, overal te lande over bulten en drempels moet rijden ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2015, 22:33   #202
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar door al die drempels ga je dan ook nog eens de beschaafde bestuurders pesten.
Zo zie ik dat niet. Een drempel legt de lat juist gelijk voor alle bestuurders. Iedereen verliest er evenveel tijd door. En indien goed gebouwd kan men er soms zelfs tijd door winnen aangezien het verkeer 'in banen' geleid kan worden.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2015, 22:38   #203
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Ik vind het België soms onveilig omdat er zo'n massa verkeersborden staat. En meer dan eens vrij overbodige borden mijns inziens. Je dient er bijna meer op de borden te letten dan op het verkeer. Met dynamische borden zie ik dat probleem nog toenemen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:20   #204
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zo zie ik dat niet. Een drempel legt de lat juist gelijk voor alle bestuurders. Iedereen verliest er evenveel tijd door. En indien goed gebouwd kan men er soms zelfs tijd door winnen aangezien het verkeer 'in banen' geleid kan worden.
Ik heb geen drempels nodig om te rijden zoals het betaamt.Ik weet wel dat ik tegenwoordig bijna zeeziek word van over die gedrochten te dobberen.Leuk en comfortabel is het niet.Uiteindelijk betalen we belastingen om over degelijke comfortabele straten te rijden en niet om over rotsblokken te rijden....stel je voor dat we binnenkort op de fietspaden alle 100 meter een beek aanleggen....of op de voetpaden alle 50 meter een zandbak opdat er af en toe een gek fietst of een zatlap over het voetpad loopt.
Ik catalogeer het vooral als pesterij en een uiting van zwakte van de autoriteiten.Haal er de gekken tussenuit en laat de 'normale' mensen eens met rust en autorijden aub.Nu moet iedereen het bekopen opdat er een hoop halve garen rondrijden....die sowieso toch blijven rijden (wegens de straffeloosheid)drempels of niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2015 om 08:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:25   #205
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vind het België soms onveilig omdat er zo'n massa verkeersborden staat. En meer dan eens vrij overbodige borden mijns inziens. Je dient er bijna meer op de borden te letten dan op het verkeer. Met dynamische borden zie ik dat probleem nog toenemen.
Dat klopt...en het leuke is dat na werken omliedingen enz....de verkeersborden nog weken blijven staan.....een grote warboel.Het valt me telkens weer op als ik de grens oversteek komende van de buurlanden....wat een chaotische toestanden dit hier zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be