Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2015, 18:47   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb geen weet van mensen die rijden op aardgas ?
http://www.febiac.be/public/pressrel...ID=802&lang=NL
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 18:58   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch een paar....Ik weet dat er in Azië heel wat auto's rijden op CNG.....Hier blijft het toch een zeldzaamheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 oktober 2015 om 18:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 19:30   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toch een paar....Ik weet dat er in Azië heel wat auto's rijden op CNG.....Hier blijft het toch een zeldzaamheid.
Dat ligt vooral aan het zeer pover aantal CNG-pompen, 39 op > 11 milj inwoners.
http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?land=B

Oostenrijk heeft er 175 op 8,6 milj inw.
Nederland heeft er 139 op 16,8 milj
Italië heeft er 981 op 60,7 milj

Je mag omrekenen per miljoen inwoners...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2015 om 19:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 19:36   #24
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Ik heb met een paar auto's op LPG gereden. Op rijgebied weinig verschil, je verliest wel een stuk van je koffer maar met een Amerikaanse 6 meter is dat niet zo erg. Ik geloof dat de LPG toen 4 of 7BF de liter koste, wat bijna niets was. Het voordeel is ok dat je probleemloos als je gastank leeg is kunt overschakelen op benzine door middel van een simpel knopje onder het stuur. Het is ook een zeer milieuvriendelijke brandstof.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 19:51   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb met een paar auto's op LPG gereden. Op rijgebied weinig verschil, je verliest wel een stuk van je koffer maar met een Amerikaanse 6 meter is dat niet zo erg. Ik geloof dat de LPG toen 4 of 7BF de liter koste, wat bijna niets was. Het voordeel is ok dat je probleemloos als je gastank leeg is kunt overschakelen op benzine door middel van een simpel knopje onder het stuur. Het is ook een zeer milieuvriendelijke brandstof.
CNG is milieuvriendelijker en zuiniger en bovendien mag je in elke ondergrondse garage. Omschakelen op benzine is idem.
meer: http://www.amt.nl/techniek/artikel/2...009-10-1018761
nog meer: https://nl.wikipedia.org/wiki/CNG
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2015 om 19:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 23:33   #26
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Simpel: diesel is voor boten en grote trucks, al de rest kan bollen op benzine. Die verdomde Belgische dieselmentaliteit moet er gewoon uit. Dat kan enkel door de mensen in hun portefeuille te treffen, als 'libertair' vind ik dat een bijzonder jammerlijke vaststelling, maar het is niet anders.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 07:17   #27
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Simpel: diesel is voor boten en grote trucks, al de rest kan bollen op benzine. Die verdomde Belgische dieselmentaliteit moet er gewoon uit. Dat kan enkel door de mensen in hun portefeuille te treffen, als 'libertair' vind ik dat een bijzonder jammerlijke vaststelling, maar het is niet anders.
Als mede-libertair moet ik toch wel zeggen dat je in het denkproces een stap hebt overgeslagen.
De overheid heeft al jarenlang de diesel-auto gepromoot boven de benzine-auto. Men moet bijna zot zijn om geen diesel te kopen afgelopen jaren (lager verbruik én veel lagere prijs, daarnaast nog een motor die langer mee zou gaan dus minder onderhoud).

Als men de accijnzen op benzine niet zo opgetrokken had, was deze dieselgekte er ook niet geweest.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 08:11   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Als mede-libertair moet ik toch wel zeggen dat je in het denkproces een stap hebt overgeslagen.
De overheid heeft al jarenlang de diesel-auto gepromoot boven de benzine-auto. Men moet bijna zot zijn om geen diesel te kopen afgelopen jaren (lager verbruik én veel lagere prijs, daarnaast nog een motor die langer mee zou gaan dus minder onderhoud).

Als men de accijnzen op benzine niet zo opgetrokken had, was deze dieselgekte er ook niet geweest.
Dat een dieselmotor minder onderhoud vergt en langer mee zou gaan laat ik in het midden.Voor de rest geef ik je zeker gelijk en wat ook nog meespeelde was dat de herverkoopwaarde van een Diesel meestal ook nog eens gunstiger was.
Zoals ik al zei begrijp ik niet waarom men het altijd heeft vertikt en zeker in B om LPG en of CNG niet meer te promoten ipv dwars te bomen ? En ook waarom de constructeurs niet meer standaard auto's op de markt brengen funtionerend op deze milieuvriendelijke (re) brandstoffen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2015 om 08:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 11:45   #29
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat een dieselmotor minder onderhoud vergt en langer mee zou gaan laat ik in het midden.Voor de rest geef ik je zeker gelijk en wat ook nog meespeelde was dat de herverkoopwaarde van een Diesel meestal ook nog eens gunstiger was.
Zoals ik al zei begrijp ik niet waarom men het altijd heeft vertikt en zeker in B om LPG en of CNG niet meer te promoten ipv dwars te bomen ? En ook waarom de constructeurs niet meer standaard auto's op de markt brengen funtionerend op deze milieuvriendelijke (re) brandstoffen ?
Zoals het er nu voorstaat zal de verkoopwaarde van dieselauto's kelderen. Ik vind het spijtig voor dieselrijders maar de overheden hebben hier terug artificiële tussenkomsten gedaan om dieselrijden goedkoper te maken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 13:14   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toch een paar....Ik weet dat er in Azië heel wat auto's rijden op CNG.....Hier blijft het toch een zeldzaamheid.
Tsja aardgas, ik heb er toch bedenkingen bij. Je rijdt dus wel met een bom op een druk van 200-300 bar in je auto.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 13:16   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zoals het er nu voorstaat zal de verkoopwaarde van dieselauto's kelderen. Ik vind het spijtig voor dieselrijders maar de overheden hebben hier terug artificiële tussenkomsten gedaan om dieselrijden goedkoper te maken.
Ik denk dat benzine en diesel ongeveer gelijk gaan worden kwestie van kosten.

De levensduur hangt voor een groot gedeelte af van het toerental en dat zit bij diesels toch altijd lager.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 14:54   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat benzine en diesel ongeveer gelijk gaan worden kwestie van kosten.

De levensduur hangt voor een groot gedeelte af van het toerental en dat zit bij diesels toch altijd lager.
Dat weet ik nog zo niet.Momenteel rijd ik met een Skoda 1.2 TSI met DSG 7 bak en ik sta versteld hoe rustig die motor draait....ik kom omzeggens nooit boven de 2000 toeren en dat is maar een 1.2.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 15:23   #33
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Als mede-libertair moet ik toch wel zeggen dat je in het denkproces een stap hebt overgeslagen.
De overheid heeft al jarenlang de diesel-auto gepromoot boven de benzine-auto. Men moet bijna zot zijn om geen diesel te kopen afgelopen jaren (lager verbruik én veel lagere prijs, daarnaast nog een motor die langer mee zou gaan dus minder onderhoud).

Als men de accijnzen op benzine niet zo opgetrokken had, was deze dieselgekte er ook niet geweest.
Voor alle duidelijkheid: ik verwijt de dieselgebruikers niets. Het is immers de overheid die destijds massaal de mensen naar diesel heeft gedreven. Maar nu moeten mensen wel gaan beseffen, zeker na dieselgate, dat diesel bijzonder schadelijk is en dat men van die gewoonte moet afgeraken. En dat enkel door mensen te treffen in hun geldbeugel of door mensen te belonen een andere keuze te maken (maar voor dat laatste heeft men allicht geen geld meer).

Laatst gewijzigd door freespirit : 13 oktober 2015 om 15:23.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 19:25   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat weet ik nog zo niet.Momenteel rijd ik met een Skoda 1.2 TSI met DSG 7 bak en ik sta versteld hoe rustig die motor draait....ik kom omzeggens nooit boven de 2000 toeren en dat is maar een 1.2.
Met een automaat rijdt je bijna altijd aan een lage toerental.
Het is een beetje psychologisch denk ik. Met een automaat weet ik dat ik maar een kick-down hoef te doen om snel terug in de toeren te gaan.
Af en toe rijdt ik nog manueel en dan heb ik altijd de neiging om het toerental wat hoger te houden om zonder terugschakelen snel te kunnen optrekken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 08:35   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb met een paar auto's op LPG gereden. Op rijgebied weinig verschil, je verliest wel een stuk van je koffer maar met een Amerikaanse 6 meter is dat niet zo erg. Ik geloof dat de LPG toen 4 of 7BF de liter koste, wat bijna niets was. Het voordeel is ok dat je probleemloos als je gastank leeg is kunt overschakelen op benzine door middel van een simpel knopje onder het stuur. Het is ook een zeer milieuvriendelijke brandstof.
hier rijd iemand met een mercedes SL coupé rond, hij tankt zijn auto met LPG voor 15euro vol
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 23:47   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat benzine en diesel ongeveer gelijk gaan worden kwestie van kosten.

De levensduur hangt voor een groot gedeelte af van het toerental en dat zit bij diesels toch altijd lager.
Er staat een berlingo op kapaza te koop (diesel) met omzeggens een miljoen km.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 23:52   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat een dieselmotor minder onderhoud vergt en langer mee zou gaan laat ik in het midden.Voor de rest geef ik je zeker gelijk en wat ook nog meespeelde was dat de herverkoopwaarde van een Diesel meestal ook nog eens gunstiger was.
Zoals ik al zei begrijp ik niet waarom men het altijd heeft vertikt en zeker in B om LPG en of CNG niet meer te promoten ipv dwars te bomen ? En ook waarom de constructeurs niet meer standaard auto's op de markt brengen funtionerend op deze milieuvriendelijke (re) brandstoffen ?
Omdat het te weinig opbrengt voor de staat.

Alles gezond en peis en vrede scheelt 6,5 miljard inkomsten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 10:23   #38
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Simpel: diesel is voor boten en grote trucks, al de rest kan bollen op benzine. Die verdomde Belgische dieselmentaliteit moet er gewoon uit. Dat kan enkel door de mensen in hun portefeuille te treffen, als 'libertair' vind ik dat een bijzonder jammerlijke vaststelling, maar het is niet anders.
simpel: iedereen mag rijden met wat hij wil.
Elk procede die fossiele grondstoffen verbruikt betaalt je 0.6 euro per liter taks

Is het groene energie dan betaal je 0euro...

Daarmee zorg je dat er geen verschil is tussen een trein - bus - vrachtwagen - boot - vliegtuig of een productie van electriciteit of goederen. Elk procede die fossiele grondstoffen verbrandt betaalt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 18:26   #39
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151015_01920924

De maximumprijs van diesel kent vrijdag een forse daling. Wie diesel tankt, betaalt nog maximaal 1,151 euro per liter, of 3,4 cent per liter minder dan vandaag. Dat kondigt de federale overheidsdienst Economie donderdag aan.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be