Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2015, 08:31   #1
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard Minister Galant vraagt burgers om voorstellen voor veiliger verkeer.

Verkeer De overheid slaagt er maar niet in om het aantal dodelijke verkeersslachtoffers snel genoeg te laten dalen. Federaal mobiliteitsminister Jacqueline Galant (MR) onderkent haar machteloosheid en roept burgers nu op om zelf met voorstellen te komen, schrijft De Standaard vandaag.


'Ik ben een minister, geen tovenaar'

Minister Galant

De minister publiceert een open brief in de krant. Ze geeft toe dat ons land er niet in zal slagen tegen 2020 het aantal dodelijke verkeersslachtoffers tot maximaal 420 te beperken, zoals enkele jaren geleden is afgesproken op een Staten-Generaal van de Verkeersveiligheid.

Galant wijst erop dat "de impact van de overheid zijn limieten bijna heeft bereikt". Ze verwijst naar de strengere bestraffing van recidivisten, de hogere pakkans en andere maatregelen die genomen zijn. "Ik ben een minister, geen tovenaar", aldus Galant. Daarom roept ze de hulp in van de gewone burger.

Die zal op een nieuwe Staten-Generaal eind dit jaar voorstellen kunnen doen. Werkgroepen rond de wegcode, pakkans, recidive, technologie en ongevallenanalyse starten volgende maand. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op de website.

Met dank aan HLN.

De burger moet het weeral oplossen.
De minister is dus onbekwaam in dit dossier juist gelijk ze onbekwaam is in het dossier NMBS.
Als ge uw job niet kunt dan moet ge ontslag nemen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 20 oktober 2015 om 08:34.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 10:29   #2
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Ik zie een kans !

http://tegentrajectcontroles.webs.com/
https://www.facebook.com/TegenTrajectcontrole
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 10:43   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En daar krijgt ze 10000 euro per maand voor.

Eigenlijk zouden ze moet pek en veren moeten verjaagd worden. Parasieten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 10:46   #4
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Ik heb het even uitgewerkt:

Voorstellen van de SGVV:
Citaat:
WEGCODE
-Simpeler verkeersreglement
-Verplichte fietshelm voor kinderen
-medisch attest voor rijbewijs
-zero tolerance voor alcohol
PAKKANS
-controles laten uitbesteden
-meer controle van professionelen
-meer controle op recent druggebruik
-automatische melding verkeersovertreding door auto
VEELPLEGERS
-sneller rijbewijs kwijt
-Verplicht ISA (Intelligente Snelheidsassistentie) voor snelheidsovertreders
-Alcoholslot voor alcoholici
-Verkeersovertreders draaien zelf op voor kosten alternatieve straffen
TECHNOLOGIE
-Rijhulpsystemen standaard
-Black Box en alcoholslot voor onervaren bestuurder
-Verbod gebruik Cruise Control
-Automatiseren en uitbesteden controles/verwerking boetes
-Dashcam en Black Box in elke wagen

Ik merk dat er veel op repressie gestoeld is weeral, zoals we het gewoon zijn in België.
Dingen die ik mis en volgens mij kunnen helpen:
INFRASTRUCTUUR EN WEGBEHEER
-Het veilig inrichten van wegen: oppassen voor putdeksels, obstakels langs de weg, lage muurtjes, ...
-op elke verbindingsweg een gescheiden fietspad, veilige oversteekplaatsen, ...
-Het verplicht groeperen van opritten van bedrijven/winkels/garages/... langs grote wegen zodat niet elk bedrijf zijn eigen op en afrit heeft 5 meter van elkaar
-Wegmarkering in goede staat houden
RIJOPLEIDING
-Misschien het rijexamen uitbreiden. In plaats van enkel te kijken naar het kunnen toepassen van de verkeersregels voor één rit, ook eens kijken naar zaken zoals wagenbeheersing, rijvaardigheid, slip- en remcontrole, inzicht in verkeerssituaties, enzovoort? En dit eventueel gespreid over meerdere examenmomenten? (Ik denk dat dit in Scandinavië en Zwitserland ongeveer het geval is, maar ben niet zeker?)
-Deze ook herhalen in de tijd. Een korte proef na x-aantal jaren om te bewijzen dat je nog steeds met de auto overweg kan
WEGCODE
-Een wegcode die gedragen wordt door de bestuurder.

Zoals je ziet, kosten de maatregelen die ik voorstel voornamelijk geld aan de overheid. Vandaar dat ze niet in de bovenste lijst verschijnen.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 11:34   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Het repressiebeleid en het trager-trager-beleid heeft dus gefaald.
Ook het watjesbeleid bij andere weggebruikers. (maar het bracht wel redelijk kassa-kassa op).

Of ze de kassa-kassa in echt veiligere doordachte weginfra gestoken hebben ?
Ik ben heel zeker van niet, toch niet vergeleken met vergelijkbare landen of deelstaten die 6 tot 10 maal meer uitgeven voor veilige weginfra en hun onderhoud.

Ze weten nu geen raad meer. LOL.

Natuurlijk kosten echte maatregelen die duurzaam helpen het nodige geld, maar is ook evenzo terugverdiend.

We hebben wel het wereldrecordaantal flitskastjes per 1000 km² langs onze slecht onderhouden wegen. Proficiat.

Als ze nu eens begonnen met het veiliger-vergevingsgezinder maken van de wegrandinfra ?
bvb jonge bomen inplanten langs de wegrand (buiten bebouwde kom) kost toch geld ?

Wat ben je met dure fietsoversteeksluizen (op nieuwe brede middeneilanden) als de meeste fietsers ze niet willen (niet moeten) benutten ?
enz...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2015 om 11:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 13:48   #6
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Verkeer De overheid slaagt er maar niet in om het aantal dodelijke verkeersslachtoffers snel genoeg te laten dalen. Federaal mobiliteitsminister Jacqueline Galant (MR) onderkent haar machteloosheid en roept burgers nu op om zelf met voorstellen te komen, schrijft De Standaard vandaag.


'Ik ben een minister, geen tovenaar'

Minister Galant

De minister publiceert een open brief in de krant. Ze geeft toe dat ons land er niet in zal slagen tegen 2020 het aantal dodelijke verkeersslachtoffers tot maximaal 420 te beperken, zoals enkele jaren geleden is afgesproken op een Staten-Generaal van de Verkeersveiligheid.

Galant wijst erop dat "de impact van de overheid zijn limieten bijna heeft bereikt". Ze verwijst naar de strengere bestraffing van recidivisten, de hogere pakkans en andere maatregelen die genomen zijn. "Ik ben een minister, geen tovenaar", aldus Galant. Daarom roept ze de hulp in van de gewone burger.

Die zal op een nieuwe Staten-Generaal eind dit jaar voorstellen kunnen doen. Werkgroepen rond de wegcode, pakkans, recidive, technologie en ongevallenanalyse starten volgende maand. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op de website.

Met dank aan HLN.

De burger moet het weeral oplossen.
De minister is dus onbekwaam in dit dossier juist gelijk ze onbekwaam is in het dossier NMBS.
Als ge uw job niet kunt dan moet ge ontslag nemen.
ik zou het anders omschrijven. De minister is onbevoegd om de grootste oorzaak van het hoge ongevallencijfer te aan te pakken.
Ik ben van mening dat de grootste oorzaak dient ge zocht te worden bij de lamentabele toestand en infrastructuur van onze wegen.
Verzorg de wegen.
Zorg er voor dat de wegbeheerders bij het uittekenen van de infrastructuur de moeite doen om eens ter plaatse te gaan kijken.
Splits het langzame en snelle verkeer. Pest minder de automobilist, dan zit die minder opgefokt in zijn wagen.

Maar dat is allemaal gewestbevoegdheid. Onze federale minister is dus onbevoegd. Zo simpel is dat.

Laatst gewijzigd door pajoske : 20 oktober 2015 om 13:48.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 14:42   #7
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

reduceer de maximumsnelheid tot 10 km/u! Altijd, en overal!

[/sarcasm]
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 14:58   #8
Oljoner
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 mei 2013
Berichten: 31
Standaard

-Hou het verkeer zoveel mogelijk uit het centrum. Maar dan staan de zelfstandigen weer op hun achterste poten.

-Scheiding van fietspaden asap uitbreiden. Ik voel me vaak onveilig op de fiets, zeker op gewestwegen. Even een stuurfoutje, 20cm teveel naar links uitgeweken en je kan al dood zijn.

- Fietshelm: wat een onzin! We moeten vooral vermijden dat mensen worden omgereden, niet focussen op de gevolgen van het omrijden minder zwaar te maken!
En ga ik die klotehelm overal meesleuren waar ik, na het afstappen, ga? Of een apart slot kopen om die helm te bevestigen zeker?
Dit geeft sommige bestuurders het idee dat het toch niet zo erg is iemand omver te rijden.

-Waarom geen apart 'verkeerslichtmoment' voor fietsers? Nu moet je oversteken terwijl het autoverkeer je liefst van de baan wil omdat ze ook door willen. Kruising van richtingen: onnodig gevaar.

Op dit forum zitten veel autofanaten, maar als ik zo rondfiets kom ik toch zeer veel 'de boom in met jouw vuile fietser'-situaties tegen:
-Fietspaden die plots stoppen en je dient je maar op de gewone rijweg te begeven.
-Te smalle ongescheiden fietspaden op een gewestweg (vb de weg van mol naar leopoldsburg: je waagt je leven)
-Bebouwde kom: rijweg: ok, voetpad:ok, fietspad: nergens te bespeuren, de auto's scheren wel langst je door, geen probleem.
-Werken: fietspad afgezet: fiets er maar langst op de drukke rijweg jij klotefietser.

Laatst gewijzigd door Oljoner : 20 oktober 2015 om 15:00.
Oljoner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 15:02   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ik heb het even uitgewerkt:

Voorstellen van de SGVV:

Citaat:
Voorstellen van de SGVV:
Citaat:
WEGCODE
-Simpeler verkeersreglement
-Verplichte fietshelm voor kinderen
-medisch attest voor rijbewijs
-zero tolerance voor alcohol
PAKKANS
-controles laten uitbesteden
-meer controle van professionelen
-meer controle op recent druggebruik
-automatische melding verkeersovertreding door auto
VEELPLEGERS
-sneller rijbewijs kwijt
-Verplicht ISA (Intelligente Snelheidsassistentie) voor snelheidsovertreders
-Alcoholslot voor alcoholici
-Verkeersovertreders draaien zelf op voor kosten alternatieve straffen
TECHNOLOGIE
-Rijhulpsystemen standaard
-Black Box en alcoholslot voor onervaren bestuurder
-Verbod gebruik Cruise Control
-Automatiseren en uitbesteden controles/verwerking boetes
-Dashcam en Black Box in elke wagen
Bij dat alcoholslot stel ik mij toch vragen. Ik weet direct twee methodes om dat te omzeilen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 08:58   #10
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
-Een wegcode die gedragen wordt door de bestuurder.
Da zal ik tegen mijn grootpa zeggen, met 3 duvels kunt ge nog perfect rijden volgens die mens

de oplossingen zijn bekend maar moed ontbreekt en ge krijgt het ni verkocht.
de Belgische chauffeur?
die denkt dat 'm de beste vd wereld is, die wil z'n gedrag pas aanpassen als de E40 met goud geasfalteerd is en bij ongevallen is altijd andere schuld. af en toe komt een bosmaaier ook van pas.

Rijbewijs met punten en nultolerantie mbt alcohol.
dan duikt ge met gemak onder die 240 per jaar.

repressie is relatief héhttp://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...p-de-weg.dhtml
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 09:12   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Dat ze eens mee komt rijden 's morgensvroeg op de E40, in de camion en camionettenkoers.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 09:33   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.069
Standaard

Dit is een interessante studie:

http://bivv.be/frontend/files/userfi...elweg-2008.pdf

Conclusies zijn wel niet evident, maar wat toch opvalt:
- de dodelijke slachtoffers gaan blijkbaar meestal zelf in de fout
- een procentueel heel hoog deel ervan droeg geen gordel

In die zin heeft Galan geen ongelijk dat ze vraagt aan de chauffeurs om een beetje meer hun verstand te gebruiken. Tegen menselijke dwaasheid is geen kruid gewassen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 10:13   #13
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Verkeer De overheid slaagt er maar niet in om het aantal dodelijke verkeersslachtoffers snel genoeg te laten dalen. Federaal mobiliteitsminister Jacqueline Galant (MR) onderkent haar machteloosheid en roept burgers nu op om zelf met voorstellen te komen, schrijft De Standaard vandaag.


'Ik ben een minister, geen tovenaar'

Minister Galant

De minister publiceert een open brief in de krant. Ze geeft toe dat ons land er niet in zal slagen tegen 2020 het aantal dodelijke verkeersslachtoffers tot maximaal 420 te beperken, zoals enkele jaren geleden is afgesproken op een Staten-Generaal van de Verkeersveiligheid.

Galant wijst erop dat "de impact van de overheid zijn limieten bijna heeft bereikt". Ze verwijst naar de strengere bestraffing van recidivisten, de hogere pakkans en andere maatregelen die genomen zijn. "Ik ben een minister, geen tovenaar", aldus Galant. Daarom roept ze de hulp in van de gewone burger.

Die zal op een nieuwe Staten-Generaal eind dit jaar voorstellen kunnen doen. Werkgroepen rond de wegcode, pakkans, recidive, technologie en ongevallenanalyse starten volgende maand. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op de website.

Met dank aan HLN.

De burger moet het weeral oplossen.
De minister is dus onbekwaam in dit dossier juist gelijk ze onbekwaam is in het dossier NMBS.
Als ge uw job niet kunt dan moet ge ontslag nemen.
Dit is op zich een uitstekend initiatief. De ervaringsdeskundigen, de gebruikers, om inspraak en advies vragen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 10:15   #14
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oljoner Bekijk bericht
-Hou het verkeer zoveel mogelijk uit het centrum. Maar dan staan de zelfstandigen weer op hun achterste poten.

-Scheiding van fietspaden asap uitbreiden. Ik voel me vaak onveilig op de fiets, zeker op gewestwegen. Even een stuurfoutje, 20cm teveel naar links uitgeweken en je kan al dood zijn.

- Fietshelm: wat een onzin! We moeten vooral vermijden dat mensen worden omgereden, niet focussen op de gevolgen van het omrijden minder zwaar te maken!
En ga ik die klotehelm overal meesleuren waar ik, na het afstappen, ga? Of een apart slot kopen om die helm te bevestigen zeker?
Dit geeft sommige bestuurders het idee dat het toch niet zo erg is iemand omver te rijden.

-Waarom geen apart 'verkeerslichtmoment' voor fietsers? Nu moet je oversteken terwijl het autoverkeer je liefst van de baan wil omdat ze ook door willen. Kruising van richtingen: onnodig gevaar.

Op dit forum zitten veel autofanaten, maar als ik zo rondfiets kom ik toch zeer veel 'de boom in met jouw vuile fietser'-situaties tegen:
-Fietspaden die plots stoppen en je dient je maar op de gewone rijweg te begeven.
-Te smalle ongescheiden fietspaden op een gewestweg (vb de weg van mol naar leopoldsburg: je waagt je leven)
-Bebouwde kom: rijweg: ok, voetpad:ok, fietspad: nergens te bespeuren, de auto's scheren wel langst je door, geen probleem.
-Werken: fietspad afgezet: fiets er maar langst op de drukke rijweg jij klotefietser.
In Engeland hebben ze eens de proef op de som genomen en vastgesteld dat automobilisten dichter bij fietsers gaan rijden wanneer ze een helm op hebben.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 12:56   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Verkeer De overheid slaagt er maar niet in om het aantal dodelijke verkeersslachtoffers snel genoeg te laten dalen. Federaal mobiliteitsminister Jacqueline Galant (MR) onderkent haar machteloosheid en roept burgers nu op om zelf met voorstellen te komen, schrijft De Standaard vandaag.


'Ik ben een minister, geen tovenaar'

Minister Galant

De minister publiceert een open brief in de krant. Ze geeft toe dat ons land er niet in zal slagen tegen 2020 het aantal dodelijke verkeersslachtoffers tot maximaal 420 te beperken, zoals enkele jaren geleden is afgesproken op een Staten-Generaal van de Verkeersveiligheid.

Galant wijst erop dat "de impact van de overheid zijn limieten bijna heeft bereikt". Ze verwijst naar de strengere bestraffing van recidivisten, de hogere pakkans en andere maatregelen die genomen zijn. "Ik ben een minister, geen tovenaar", aldus Galant. Daarom roept ze de hulp in van de gewone burger.

Die zal op een nieuwe Staten-Generaal eind dit jaar voorstellen kunnen doen. Werkgroepen rond de wegcode, pakkans, recidive, technologie en ongevallenanalyse starten volgende maand. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op de website.

Met dank aan HLN.

De burger moet het weeral oplossen.
De minister is dus onbekwaam in dit dossier juist gelijk ze onbekwaam is in het dossier NMBS.
Als ge uw job niet kunt dan moet ge ontslag nemen.
Ik heb voor de repressieve ambtenarij heel contraintuitieve voorstellen

1° Voorzie een 120% aftrekbaarheid voor alle veiligheidsopties die een significante bijdrage leveren aan verkeersveiligheid. Dus als je een auto koopt en de meerprijs voor een rits veiligheidsopties is 4000euro, mag je die 4000euro 120% aftrekkenvan uw inkomsten. Dus ook voor de gewone burger

2° Gooi alle borden langs de weg opzij en zorg dat burgers een 'uptodate' GPS routing heeft met correcte snelheden, zodat burgers permanent en correct weten hoe snel ze mogen rijden.

3° Leid alle verkeersplanners op met een hollandse cursus road design

4° bouw 300km wegstrook kilometer per jaar
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 12:56   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard Wat als men nu eens de echte ongealoorzaken meer gaat aanpakken ?

Minister Galant deed dus een oproep dat de overheid het zelf niet meer weet hoe men de verkeersdoden in BE kon laten dalen, awel pak dan eens de echte hoofdoorzaken aan en niet die uit onze "nationale nattevingerpropaganda"

Als ik zie dat in BE maar 0,2 % van de verkeersboetes voorrangsdelicten zijn, en in D voorrangsdelicten op de derde plaats met 9,5 % in de stafpuntendatabank genoteerd zijn# dan moet die factor x 50 verschil toch bij iedereen de klokken toch doen luiden ?
Bron:
Citaat:
http://www.kba.de/DE/Fahreignungs_Be...55DA3.live1041
Deliktart je Personengruppe
Männer Frauen Insgesamt 1)
Alkohol 1.230 17,6 162 8,0 1.393 15,4
Geschwindigkeit 3.997 57,1 1.128 55,3 5.126 56,7
Vorfahrt 605 8,6 253 12,4 858 9,5
veiligheidafstand zal wslk de 4e plaats hebben, maar staat er niet bij.

vergelijk BE heeft 0,2 % verkeersboetes op voorrangsnegatie...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140822_01228123

Als men nu een diepgaander degelijk onderzoek doet naar ongevaloorzaken doet ziet het er eerder zo uit: (enkel autobestuurder, Oostenrijkse studie 2006 in opdracht overheid)

En ziet men ook waarom - ontbrekende oplettendheid en concentratie (36 %) op het rijden - er dikwijls fouten in het verkeer gemaakt worden, en de meeste leiden tot voorrangsnegatie. Echte "snelheidsduivels" wegens...= 3,3 %, wegens stress/haast = 6,5 %.
http://versa.bmvit.gv.at/fileadmin/v...KW-Lenkern.pdf
Unfallursachenanalyse bei PKW-Lenkern, Mai 2006
Gregor BARTL & Barbara HAGER



via: http://www.alles-fuehrerschein.at/le...Unfallursachen

Uiteraard zijn er nog de kwetsbare weggebruikers die ~ 50 % van de verkeersdoden gaan uitmaken...
Dan neem ik daarvan de fietsers en de klassieke ongevalregistratie door bvb Polizei Paderborn:
(ongevaloorzaken kleuren clockwise, of 34 % verkeerde richting-spookrijden, verkeerde rijplaats = niet op het fietspad ?


Quelle: Kreispolizeibehörde Paderborn
http://www.radfahrsicherheit-paderbo...nfallursachen/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 oktober 2015 om 13:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 12:56   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Verkeer De overheid slaagt er maar niet in om het aantal dodelijke verkeersslachtoffers snel genoeg te laten dalen. Federaal mobiliteitsminister Jacqueline Galant (MR) onderkent haar machteloosheid en roept burgers nu op om zelf met voorstellen te komen, schrijft De Standaard vandaag.


'Ik ben een minister, geen tovenaar'

Minister Galant

De minister publiceert een open brief in de krant. Ze geeft toe dat ons land er niet in zal slagen tegen 2020 het aantal dodelijke verkeersslachtoffers tot maximaal 420 te beperken, zoals enkele jaren geleden is afgesproken op een Staten-Generaal van de Verkeersveiligheid.

Galant wijst erop dat "de impact van de overheid zijn limieten bijna heeft bereikt". Ze verwijst naar de strengere bestraffing van recidivisten, de hogere pakkans en andere maatregelen die genomen zijn. "Ik ben een minister, geen tovenaar", aldus Galant. Daarom roept ze de hulp in van de gewone burger.

Die zal op een nieuwe Staten-Generaal eind dit jaar voorstellen kunnen doen. Werkgroepen rond de wegcode, pakkans, recidive, technologie en ongevallenanalyse starten volgende maand. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op de website.

Met dank aan HLN.

De burger moet het weeral oplossen.
De minister is dus onbekwaam in dit dossier juist gelijk ze onbekwaam is in het dossier NMBS.
Als ge uw job niet kunt dan moet ge ontslag nemen.
Ik heb voor de repressieve ambtenarij heel contraintuitieve voorstellen

1° Voorzie een 120% aftrekbaarheid voor alle veiligheidsopties die een significante bijdrage leveren aan verkeersveiligheid. Dus als je een auto koopt en de meerprijs voor een rits veiligheidsopties is 4000euro, mag je die 4000euro 120% aftrekkenvan uw inkomsten. Dus ook voor de gewone burger

2° Gooi alle borden langs de weg opzij en zorg dat burgers een 'uptodate' GPS routing heeft met correcte snelheden, zodat burgers permanent en correct weten hoe snel ze mogen rijden.

3° Leid alle verkeersplanners op met een hollandse cursus road design

4° bouw 300km wegstrook kilometer per jaar
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 13:00   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Nu wie de website bekijkt begrijpt al snel dat het gewoon een marketing truuk is waar je meningen vraagt van burgers maar ondertussen ook toetst wat er meest smaakbaar is voor de burger

http://www.sgvv2015.be/

Wegcode: Begrijp je het verkeersreglement?

Het verkeersreglement: te ingewikkeld en oubollig?
Een fietshelm verplichten voor jongeren?
Een medisch attest voor je rijbewijs?
Zero tolerance voor alcohol in het verkeer?
Deelname debat Deelname online Deelname poll
Pakkans: Een camera of politie op elke straat?

Controles die nu door de politie gedaan worden, laten uitbesteden?
Meer controles van professionele bestuurders?
Meer controles op recent druggebruik in het verkeer?
Auto’s melden automatisch een verkeersovertreding?
Deelname debat Deelname online Deelname poll
Veelplegers: Eén keer en dan nooit meer?

Sneller je rijbewijs kwijt bij verkeersovertredingen?
Verplicht ISA-systeem (Intelligente Snelheidsassistentie) voor snelheidsduivels?
Alcoholslot voor wie te diep in het glas heeft gekeken?
Verkeersovertreders draaien zelf op voor kosten alternatieve straffen?
Deelname debat Deelname online Deelname poll
Technologie: Hoeveel betaal je voor een veilige wagen?

Rijhulpsystemen behoren tot de standaarduitrusting?
Black box en alcoholslot voor onervaren bestuurders?
Verbod op het gebruik van cruise control?
Automatiseren en uitbesteden controles en verwerking boetes?
Deelname debat Deelname online Deelname poll
Diepte-onderzoek rond ongevallen: een black box in elke wagen?

Rechts afslaan: eerst stoppen voor fietsers?
Een dashcam en black box in elke wagen?
Moeten ziekenhuizen en verzekeraars informatie doorgeven aan de politie?
Hoe kan onderzoek verkeersdoden voorkomen?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 13:08   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nu wie de website bekijkt begrijpt al snel dat het gewoon een marketing truuk is waar je meningen vraagt van burgers maar ondertussen ook toetst wat er meest smaakbaar is voor de burger
Als je de echte ongevaloorzaken wilt weten Paul kijk eens naar post 16...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2015, 13:25   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als je de echte ongevaloorzaken wilt weten Paul kijk eens naar post 16...
Ja dat bleek eigenlijk ook uit de studie die ik aanhaalde. Een groot gedeelte van de (dodelijke) ongevallen zijn chauffeurs die domweg door onoplettendheid, vermoeidheid (of zonder aanwijsbare reden) tegen een boom, vangrail of van de weg af rijden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be