Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2015, 06:48   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard Ambtenarij nekt moderne mobiliteit

http://m.hln.be/regio/nieuws-uit-ste...gationItemId=1

Kijk een ligfiets met stevige trapondersteuning is inderdaad mobiliteitvan de toekomst. Als autos gaan verdwijnen is het zo een type fietsen die gaan overblijven....

Ik vraag mij af hoe wij dat doen om altijd een wetgevingte hebbenwaar al het vrrnieuwend initiatief direct genekt kan worden met boetes

Net alsof je die fiets als motorfiets gehomologeerd zou krijgen ?

Het is toch een feit dat hoe kleiner het verschil in snelheid hoe minder ongevallen
En die fiets met electromotor kan toch onmogelijk een boete willengeven van 6000 euro
Ambtenarij en hun vrsmachting gaat gezellig verder
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 07:22   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ge wil niet weten wat de politierechter kan beslissen.

Puntje 1. De Belgische grondwet stelt dat iedere Belg de wetten moet kennen. Geen boe of ba aan te doen. Dus al zou die man vanzijnlevennooitniet de moeite gedaan hebben om de wetgeving kwa electrische fietsen even na te slaan, da's geen excuus, eerder een verzwarende omstandigheid.
Een fiets met hulpmotor moet voldoen aan een paar simpele regels. 25km/u 250W motorvermogen en de gebruiker moet trappen om de ondersteuning te krijgen.
Een gemotoriseerd voertuig met motor dat sneller kan dan 45km/u is een motorfiets, auto, vrachtwagen, bus enzoverder.

Een homologatie voor een fiets is redelijk simpel. Een homologatie voor een fiets met hulpmotor is ook geen ramp voor een particulier. Een zelfbouw snor of bromfiets word al meer een 12 werken van Asterix situatie.
Een unieke wagen of motorfiets in de Blegische ambtenarij. Da's wachten op Godot, met Kafka als bijrijder.
Of verdomd creatief omgaan met een old timer van voor 1965.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 07:33   #3
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://m.hln.be/regio/nieuws-uit-ste...gationItemId=1

Kijk een ligfiets met stevige trapondersteuning is inderdaad mobiliteitvan de toekomst. Als autos gaan verdwijnen is het zo een type fietsen die gaan overblijven....

Ik vraag mij af hoe wij dat doen om altijd een wetgevingte hebbenwaar al het vrrnieuwend initiatief direct genekt kan worden met boetes

Net alsof je die fiets als motorfiets gehomologeerd zou krijgen ?

Het is toch een feit dat hoe kleiner het verschil in snelheid hoe minder ongevallen
En die fiets met electromotor kan toch onmogelijk een boete willengeven van 6000 euro
Ambtenarij en hun vrsmachting gaat gezellig verder
Die velomobiel haalde snelheden tot 85 km/u ? Die remmen van zo'n fiets zijn daar totaal niet op berekend en het is maar normaal dat er een vorm van homologatie is voor dergelijke voertuigen. Te hoge snelheden op zo'n licht voertuig kan dodelijk zijn, het zou niet de eerste velomobielrijder zijn die omkomt ten gevolge van overdreven snelheid, link.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:08   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Die velomobiel haalde snelheden tot 85 km/u ?
Volgens het gerecht. Een organisatie die alle redenen heeft om het uit proportie te trekken.
Citaat:
Die remmen van zo'n fiets zijn daar totaal niet op berekend en het is maar normaal dat er een vorm van homologatie is voor dergelijke voertuigen.
Dat weet U niet. Voor dezelfde moeite was de bouwer iemand met een dosis gezond verstand op een andere plek dan verwacht. Schijfremmen zijn helemaal niet onbekend op ligfietsen. En de beste rem die zowiezo op die ligfiets zit, de motor , da's gewoon een kwestie van een goed algoritme in de motorcontroler.
Citaat:
Te hoge snelheden op zo'n licht voertuig kan dodelijk zijn,
Te is nooit goed.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:24   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Volgens het gerecht. Een organisatie die alle redenen heeft om het uit proportie te trekken.

Dat weet U niet. Voor dezelfde moeite was de bouwer iemand met een dosis gezond verstand op een andere plek dan verwacht. Schijfremmen zijn helemaal niet onbekend op ligfietsen. En de beste rem die zowiezo op die ligfiets zit, de motor , da's gewoon een kwestie van een goed algoritme in de motorcontroler.

Te is nooit goed.
Ze hebben de snelheid gemeten (in het echt).

Verder: met 85 km/h met zo'n koekendoos tegen een paal?

En je zegt dat er goede remmen zouden kunnen opzitten. Wel geen probleem: laat hem homologeren, anders weet je het niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:38   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze hebben de snelheid gemeten (in het echt).
U mag dat geloven.
Citaat:
Verder: met 85 km/h met zo'n koekendoos tegen een paal?
Met 85 km/u met een motorfiets tegen dezelfde paal.
Citaat:
En je zegt dat er goede remmen zouden kunnen opzitten.
Net zoals Noorderlicht beweert dat het geen goeie remmen zouden zijn.
Citaat:
Wel geen probleem: laat hem homologeren, anders weet je het niet.
En dat is nu net het grote probleem in Blegië. Het is kwasie onmogelijk op een betaalbare wijze een eigen gebouwd voertuig te laten homologeren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:42   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Die velomobiel haalde snelheden tot 85 km/u ? Die remmen van zo'n fiets zijn daar totaal niet op berekend en het is maar normaal dat er een vorm van homologatie is voor dergelijke voertuigen. Te hoge snelheden op zo'n licht voertuig kan dodelijk zijn, het zou niet de eerste velomobielrijder zijn die omkomt ten gevolge van overdreven snelheid, link.
ik ga nu wel eens veronderstellen als die man zo slim was om een computerke te maken, dat hij slim genoeg was om zijn remmen aan te passen, en meestal hebben die velomobiels heel goeie remmen, maar bon, dat was dan weer een ambtelijke redenering waarom je zo'n dingen uberhaupt al moet weren uit het verkeer en beboeten al voor ze ook maar bewijzen dat ze onveilig zijn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:42   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik zie eigenlijk geen probleem.
In het hedendaags verkeer, is er geen plaats voor dergelijke fantasietjes.

Dus dat is strafbaar gesteld in de verkeerswetgeving.
In algemene termen: een niet gehomologeerd voertuig.
Met een algemene waaier van strafmaat: een maximum zoals in het krantenartikel staat dat hij riskeert.

Ik kan me inbeelden dat het niet nuttig is om het verkeersreglement te "verfijnen" tot in de details, en verschillen te voorzien voor een minifiets die opgepept is, of een ligfiets, of een ligmoto, of een gewone auto flink aangepast, of een sportkar flink aangepast.

Ik kan me inbeelden dat de politierechter een gepaste strafmaat kan uitkiezen.

Rekening houdend oa met het feit dat het voertuig niet verzekerd was; wat meer betekent dat de overtreder tegen zichzelf beschermd moet worden. Laat hem maar eens per ongeluk een fietsende moeder met kindje achterop een tikje geven, en die kleine voor de rest van zijn leven gehandicapt omdat hij op zijn hoofdje gevallen is.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:47   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze hebben de snelheid gemeten (in het echt).

Verder: met 85 km/h met zo'n koekendoos tegen een paal?

En je zegt dat er goede remmen zouden kunnen opzitten. Wel geen probleem: laat hem homologeren, anders weet je het niet.
ja kijk mijn auto kan 235km/u, en er staat dan op de teller 250km/u hoe hebben ze dat gemeten, aan ambtenaren moet je zeker nooit twijfelen dat ze hun werk correct doen
ze hebben het zeker gemeten met een geijkt flitsapparaat of met het computerke die op de fiets staat?
En ja hij kan hem laten homologeren, en misschien wist hij gewoon niet hoe hij daaraan moest beginnen ?? Denk je nu echt als iemand in zijn garage een autootje kan maken die 0.1l/100km verbruikt en 85km/u kan rijden dat het bij dit ene geval zal blijven ?

We dromen van het fileprobleem op te lossen en in een verre toekomst een CO2 vrije wereld : denk je nu echt dat de moderne mobiliteit in een post-petroleum tijdperk met dezelfde bakken zal gebeuren of met die ligworstjes ? Wat denk je nu zelf ? En denk je nu zelf dat we ambtelijk een nieuwe industrie op die manier ostentatief demagogisch en intellectueel moeten verketteren ???

Denk je nu echt dat dit het werk is die de ambtenaren moeten doen ? Wetten te pas en te onpas gebruiken om lobbyisten van auto's gelukkig te houden zodat ze elke nieuwe ontwikkeling kunnen versmachten dankzij het leger naiieve ambtenaren ??

We weten al stillekesaan hoe heerlijk gelobbyd onze ambtenarij is, vinden jullie nu echt dat ambtenaren moeten plooien voor de lobby van autofabrikanten of in het zog daarvan elk initiatief in de kiem moeten smoren ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:49   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie eigenlijk geen probleem.
In het hedendaags verkeer, is er geen plaats voor dergelijke fantasietjes.

Dus dat is strafbaar gesteld in de verkeerswetgeving.
In algemene termen: een niet gehomologeerd voertuig.
Met een algemene waaier van strafmaat: een maximum zoals in het krantenartikel staat dat hij riskeert.

Ik kan me inbeelden dat het niet nuttig is om het verkeersreglement te "verfijnen" tot in de details, en verschillen te voorzien voor een minifiets die opgepept is, of een ligfiets, of een ligmoto, of een gewone auto flink aangepast, of een sportkar flink aangepast.

Ik kan me inbeelden dat de politierechter een gepaste strafmaat kan uitkiezen.

Rekening houdend oa met het feit dat het voertuig niet verzekerd was; wat meer betekent dat de overtreder tegen zichzelf beschermd moet worden. Laat hem maar eens per ongeluk een fietsende moeder met kindje achterop een tikje geven, en die kleine voor de rest van zijn leven gehandicapt omdat hij op zijn hoofdje gevallen is.

.
Het gaat mij eerder om het principe dat je creatief knutselwerk met overgedimmensioneerd wetegevend werk van de baan haalt, terwijl in feite er hier bewezen wordt hoe snel en eenvoudig een mens een mooi idee kan uitwerken in deze heerlijke nieuwe wereld.

Wat als de politie zich nu eens bezig zou houden om die mensen op het goeie pad te zetten, ipv te zoeken achter alle wetten waarmee ze dit voertuig van de weg willen halen ? Stel dat ze hem gewoon de weg naar de homologatie hadden gewezen...

De politie uw veiligheidsadviseur... en niet de politie uw repressie maniak

De fiets is niet verzekerbaar;.. en hopsla een boete omdat het niet verzekerd is
De fiets is niet homologeerbaar... omdat daar een bekrompen ambtenaar zit te lullen over zijn verantwoordelijkheid die hij niet aankan omdat hij daar benoemd zit voor het leven, en liever een omkoping van een autofabrikant kadootje ontvangt dan zich bezighouden met een garageprutser

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 oktober 2015 om 08:53.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:56   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U mag dat geloven.

Met 85 km/u met een motorfiets tegen dezelfde paal.
Net zoals Noorderlicht beweert dat het geen goeie remmen zouden zijn.
En dat is nu net het grote probleem in Blegië. Het is kwasie onmogelijk op een betaalbare wijze een eigen gebouwd voertuig te laten homologeren.
Er staat een foto bij van de metingen. Ze hebben er iemand ingezet en laten rijden. De steenweg werd speciaal afgezet voor de metingen.

Ik beweer niet dat het geen goede remmen zijn, ik zeg dat ik het niet weet. Jij wel blijkbaar
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 08:57   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja kijk mijn auto kan 235km/u, en er staat dan op de teller 250km/u hoe hebben ze dat gemeten, aan ambtenaren moet je zeker nooit twijfelen dat ze hun werk correct doen
ze hebben het zeker gemeten met een geijkt flitsapparaat of met het computerke die op de fiets staat?
En ja hij kan hem laten homologeren, en misschien wist hij gewoon niet hoe hij daaraan moest beginnen ?? Denk je nu echt als iemand in zijn garage een autootje kan maken die 0.1l/100km verbruikt en 85km/u kan rijden dat het bij dit ene geval zal blijven ?

We dromen van het fileprobleem op te lossen en in een verre toekomst een CO2 vrije wereld : denk je nu echt dat de moderne mobiliteit in een post-petroleum tijdperk met dezelfde bakken zal gebeuren of met die ligworstjes ? Wat denk je nu zelf ? En denk je nu zelf dat we ambtelijk een nieuwe industrie op die manier ostentatief demagogisch en intellectueel moeten verketteren ???

Denk je nu echt dat dit het werk is die de ambtenaren moeten doen ? Wetten te pas en te onpas gebruiken om lobbyisten van auto's gelukkig te houden zodat ze elke nieuwe ontwikkeling kunnen versmachten dankzij het leger naiieve ambtenaren ??

We weten al stillekesaan hoe heerlijk gelobbyd onze ambtenarij is, vinden jullie nu echt dat ambtenaren moeten plooien voor de lobby van autofabrikanten of in het zog daarvan elk initiatief in de kiem moeten smoren ?
De topsnelheid van jouw auto is van geen belang. Het is enkel belangrijk dat hij sneller kan dan 45 km/h. Net zoals voor die 'ligfiets'.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 09:03   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er staat een foto bij van de metingen. Ze hebben er iemand ingezet en laten rijden. De steenweg werd speciaal afgezet voor de metingen.
De desbetreffende steenweg, de afdaling van de koppenberg? Ook een leuke plek voor zulke testen nietwaar?

Citaat:
Ik beweer niet dat het geen goede remmen zijn, ik zeg dat ik het niet weet. Jij wel blijkbaar
Excuseer, dit is uw uitspraak.
Citaat:
Die remmen van zo'n fiets zijn daar totaal niet op berekend
Ik weet niet hoe anderen dat interpreteren, maar ik zie daar duidelijk in dat de normale remmen voor een normale fiets niet toereikend zijn voor een superversie zoals die kerel in elkaar geknutseld heeft.
Steek dan remmen van een 2PK op een Lancer Evo. Er zullen wel Darwin Award winnaars zijn die dat durfden....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 09:14   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De desbetreffende steenweg, de afdaling van de koppenberg? Ook een leuke plek voor zulke testen nietwaar?



Excuseer, dit is uw uitspraak.

Ik weet niet hoe anderen dat interpreteren, maar ik zie daar duidelijk in dat de normale remmen voor een normale fiets niet toereikend zijn voor een superversie zoals die kerel in elkaar geknutseld heeft.
Steek dan remmen van een 2PK op een Lancer Evo. Er zullen wel Darwin Award winnaars zijn die dat durfden....
Die steenweg ligt in mijn achtertuin. Zo vlak als een biljarttafel.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 oktober 2015 om 09:14.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 09:28   #15
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://m.hln.be/regio/nieuws-uit-ste...gationItemId=1

Kijk een ligfiets met stevige trapondersteuning is inderdaad mobiliteitvan de toekomst. Als autos gaan verdwijnen is het zo een type fietsen die gaan overblijven....

Ik vraag mij af hoe wij dat doen om altijd een wetgevingte hebbenwaar al het vrrnieuwend initiatief direct genekt kan worden met boetes
Dit is geen geval van ambtenarij die "de mobiliteit van de toekomst" nekt. Hier heeft gewoon iemand de wet overtreden, en zichzelf en mede weggebruikers in gevaar gebracht. De politie is hier correct opgetreden.

Citaat:
Net alsof je die fiets als motorfiets gehomologeerd zou krijgen ?
Het zou inderdaad mogelijk moeten zijn (en gezien de probleme die Twike rijders hadden is het niet triviaal).
Maar een voertuig dat opgevoerd is zonder dat de rest er van aangepast is van de weg weren is terecht.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 10:02   #16
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat weet U niet. Voor dezelfde moeite was de bouwer iemand met een dosis gezond verstand op een andere plek dan verwacht. Schijfremmen zijn helemaal niet onbekend op ligfietsen. En de beste rem die zowiezo op die ligfiets zit, de motor , da's gewoon een kwestie van een goed algoritme in de motorcontroler.
Bij een dergelijke velomobiel, de eWAW, zitten er standaard Sturmey 70 of 90 mm trommelremmen op, dat zijn eigenlijk maar gewone fietsen-remmen, die niet geventileerd zijn en dus mogelijks oververhitten bij dergelijk hoge snelheden.

Zelfs al rust hij die fiets uit met hydraulische schijfremmen, dan nog. Mijn conventionele fiets is ook uitgerust met hydraulische schijfremmen (160 mm rotor), maar ik ga in afdalingen nooit 85 km/h doen - te gevaarlijk. Fietsschijfremmen hebben slechts twee remzuigers (een aantal gespecialiseerde remmen voor MTB-downhill niet nagelaten, die hebben er 4) en leveren onvoldoende remkracht. En dan nog, je mag nog de beste remmen hebben, op de foto is duidelijk te zien dat de standaard banden (genre Kojak 35 mm slicks) op zijn velomobiel steken: die kunnen de remkracht bij dergelijke snelheden niet overbrengen op het wegdek.

En remmen op de elektrische motor ? Als die velomobiel is uitgerust met een middenmotor heb je 0,0 remkracht
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 10:17   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dit is geen geval van ambtenarij die "de mobiliteit van de toekomst" nekt. Hier heeft gewoon iemand de wet overtreden, en zichzelf en mede weggebruikers in gevaar gebracht. De politie is hier correct opgetreden.



Het zou inderdaad mogelijk moeten zijn (en gezien de probleme die Twike rijders hadden is het niet triviaal).
Maar een voertuig dat opgevoerd is zonder dat de rest er van aangepast is van de weg weren is terecht.
de politie de preventieadviseur ? staat niet de kranten bol te schrijven met repressieberichten, maar zet mensen op het juiste pad, en zorgt dat er wetten geschreven worden op mensenmaat, en dat mensen de vrijheid kunnen hebben om dergelijke ligfietsen in elkaar te knutselen en met een eenvoudige homologatie (remtest, max snelheidtest, en eventueel een analyse van de botsstevigheid) . En waarom niet een homologatie die zegt, als je nu nog gewoon een stevig bumpertje op zet kun je zo op de baan conclusie, dan bvb nee die is niet conform zonder enig ander advies
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 10:21   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
...

Wat als de politie zich nu eens bezig zou houden om die mensen op het goeie pad te zetten, ipv te zoeken achter alle wetten waarmee ze dit voertuig van de weg willen halen ? Stel dat ze hem gewoon de weg naar de homologatie hadden gewezen...

De politie uw veiligheidsadviseur... en niet de politie uw repressie maniak
...
OK wat betreft de idee dat mochten er destijds geen gekken geweest zijn die de allereerste pogingen deden om met een machine te vliegen (en te vallen), er nu geen interessant vliegverkeer mogelijk zou zijn.
Ok dat de flikken, in hun werkterrein, ook een educatieve en informerende functie hebben.

Maar niet OK: geen fantasietjes in het huidig wegverkeer.

En ook niet OK: flikken betalen om zotten overal wegwijs te maken. Ze moeten toch wel een beetje hun plan kunnen trekken.
Daarbij, wat is nu het probleem ? Hij zal een boete krijgen. Wellicht met een mooi deel met uitstel. 't Zal hem leren van zo onvoorzichtig te zijn.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 10:41   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

niet alle ligfietsen zijn gelijk hoor...

http://www.fietser.be/nl/producten/Bries.htm

deze heeft dikke banden, luchtvering, hydraulische schijfremmen etc
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 10:43   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Cool

De waw is ook zo'n goed doorontwikkelde ligfiets
http://nl.fietser.be/Home/waw/waw-faq
De quest is ook zo'n klepper
http://www.velomobiel.nl/quest/
http://www.velomobiel.nl/quest/technische_gegevens.php

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 oktober 2015 om 10:47.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be