Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2003, 09:24   #1
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Mijn vriendin volgt een opleiding tot inspecteur ( gerechterlijke politie ) in Brussel.

Gisteren kregen ze dril-oefeningen ( ja , zoals in het leger )

Nu staan daar een paar allochtonen van 6 jaar, die zonder verpinken de groep aspirant-inspecteurs beginnen te bekogelen.

Mijn vriendin wordt geraakt, wil iets zeggen tegen die kereltjes , maar wordt het zwijgen opgelegd.

"Anders komen we weeral over als racisten en dan staan ze hier met 40 binnen de 5 minuten".

Iets werden lagen volwassen allochtonen , zij lachten zelfs met het voorval.

Hoe moet het verdergaan, als zelfs politiemensen er niets meer "mogen" tegen doen ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 10:27   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.417
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Politieke correctheid is belangrijk in deze tijd nietwaar.

Het respect dat een schoolmeester, gendarm, veldwachter of politieagent kregen is totaal weggespoeld onder een golf van politieke correctheid.

Jongeren zijn ook mensen met een mening , en recht tot spreken.Klopt, maar als ze daardoor compleet de bal misslaan, dat mag ook niet meer gezegt worden zekers.
Of mogen ze niet meer op hun plaats gezet worden.

In het beschreven geval, laten samentroepen, en dan het waterkanon en de wapenstok erover. Eens zien wie dan het laatste woord heeft. Er is zoiets als een samenscholingsverbod ,en gehoorzaamheid aan de wet; Tegenspartelen heeft nadelen zou ik zeggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 10:28   #3
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Had ik er geweest, ik had mijn eigen versie van de wet wel eens laten voelen aan die kleine crimineeltjes.

PC of niet , het interesseert me niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 10:57   #4
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Volledig akkoord; gezagsdragers of vertegenwoordigers daarvan (in spé in dit geval) moeten gezag uitstralen, geen politieke correctheid.

Tegenwoordig mag je dus al tegen een agent z'n been pissen en vragen of het warm genoeg is?

Dan is de lol van zo'n grapje er ook af hoor..
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 11:03   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.417
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als Noord Afrikaanse allochtoon wel ja.

Maar helaas is het wel zo.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 11:08   #6
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Het was zelfs al meerdere malen voorgevallen.

Weet je wat de oplossing was ? Ze gingen 50 meter verder oefenen.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 11:09   #7
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Mijn vriendin volgt een opleiding tot inspecteur ( gerechterlijke politie ) in Brussel.

Gisteren kregen ze dril-oefeningen ( ja , zoals in het leger )

Nu staan daar een paar allochtonen van 6 jaar, die zonder verpinken de groep aspirant-inspecteurs beginnen te bekogelen.

Mijn vriendin wordt geraakt, wil iets zeggen tegen die kereltjes , maar wordt het zwijgen opgelegd.

"Anders komen we weeral over als racisten en dan staan ze hier met 40 binnen de 5 minuten".

Iets werden lagen volwassen allochtonen , zij lachten zelfs met het voorval.

Hoe moet het verdergaan, als zelfs politiemensen er niets meer "mogen" tegen doen ?
Enige remedie: Gooi die stenen terug naar afzender!

Ooit had ik last van "belleke trek". 't Bleef duren en ik kende de dader.
Om een uur of drie 's nachts kwam ik terug van een trouwfeest en stopte aan zijn huis en belde aan. Na een tijd kwamen de ouders opendoen en vroegen wat er was. Ik zei: "Oh, helemaal niets! 't Was maar om te zeggen dat die van ulle ook altijd bij mij zomaar zonder reden komt bellen!".
Geloof het of niet maar 'k heb er nooit meer last van gehad!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 12:29   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.417
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Met stenen gooien is een beetje cru nietwaar, onze politiediensten hebben beter spul, waarmee je veel minder kans hebt op permanente beschadigingen waar die apen geld voor krijgen.

Waterkanonnetje, of desnoods wat traangas.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 12:41   #9
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Als ze iets terugdoen, kunnen ze hun opleiding vergeten en worden ze direct buitengezet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 18:23   #10
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Dit ruikt naar samenzwering. Volgens mij werden die intifada-allochtonen stiekum ingehuurd om de discipline van die kandidaat-officieren te testen.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 19:24   #11
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Wat is dat nu voor een gezever. Als ge een manneke van zes jaar ongestraft laat stenen smijten naar u, hebt ge als Agent zeer zwaar bijgedragen aan dat bazeke zijn perceptie van de wereld.

Onmiddellijk oppakken en vasthouden tot zijn ouders hem komen ophalen (of ge kunt ze opbellen indien ze u het nummer willen geven). Zaak uitleggen aan de ouders en PV en boete doorgeven aan de ouders, onmiddellijk te betalen. Ge hebt dat manneke dan zelf niet geslagen, maar ge kunt er zeker van zijn dat hij met gloeiende billetjes zal gaan slapen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 20:27   #12
lowie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 3
Standaard

Sta Uw vriendin in de toekomst maar bij, zij zal nog veel meer meemaken.
Fysiek valt het allemaal wel mee, maar psychologisch is haar toekomstige job bijzonder zwaar.
Ik zou zeggen het nieuwe motto van de Politiemensen (opgelegd door de politiek en de algemene opinie):
WIJ KENNEN DE WAARHEID, WIJ KUNNEN OPTREDEN, WIJ WILLEN OPTREDEN, NU ALLEEN NOG MOGEN...

(voor de gevoelige zielen; het imoticontje is slechts humor)
__________________
Erger mij in de onwetendheid of de onbereidheid om te weten.
lowie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 07:21   #13
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat is dat nu voor een gezever. Als ge een manneke van zes jaar ongestraft laat stenen smijten naar u, hebt ge als Agent zeer zwaar bijgedragen aan dat bazeke zijn perceptie van de wereld.

Onmiddellijk oppakken en vasthouden tot zijn ouders hem komen ophalen (of ge kunt ze opbellen indien ze u het nummer willen geven). Zaak uitleggen aan de ouders en PV en boete doorgeven aan de ouders, onmiddellijk te betalen. Ge hebt dat manneke dan zelf niet geslagen, maar ge kunt er zeker van zijn dat hij met gloeiende billetjes zal gaan slapen.
Ik denk dat je over het feit dat de ouders hem wel zullen straffen verkeerd bent.

Ze stonden er naar het schijnt op te kijken, maar grepen niet in.
Ze lachen er liever eens mee.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 10:40   #14
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat is dat nu voor een gezever. Als ge een manneke van zes jaar ongestraft laat stenen smijten naar u, hebt ge als Agent zeer zwaar bijgedragen aan dat bazeke zijn perceptie van de wereld.

Onmiddellijk oppakken en vasthouden tot zijn ouders hem komen ophalen (of ge kunt ze opbellen indien ze u het nummer willen geven). Zaak uitleggen aan de ouders en PV en boete doorgeven aan de ouders, onmiddellijk te betalen. Ge hebt dat manneke dan zelf niet geslagen, maar ge kunt er zeker van zijn dat hij met gloeiende billetjes zal gaan slapen.
agenten in opleiding hebben niet de bevoegheid om die mannen op te pakken. Die enkele instructeurs staan machteloos. Tegen dat er versterking bijgekomen is, zijn die mannen al weg.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 12:18   #15
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat is dat nu voor een gezever. Als ge een manneke van zes jaar ongestraft laat stenen smijten naar u, hebt ge als Agent zeer zwaar bijgedragen aan dat bazeke zijn perceptie van de wereld.

Onmiddellijk oppakken en vasthouden tot zijn ouders hem komen ophalen (of ge kunt ze opbellen indien ze u het nummer willen geven). Zaak uitleggen aan de ouders en PV en boete doorgeven aan de ouders, onmiddellijk te betalen. Ge hebt dat manneke dan zelf niet geslagen, maar ge kunt er zeker van zijn dat hij met gloeiende billetjes zal gaan slapen.
agenten in opleiding hebben niet de bevoegheid om die mannen op te pakken. Die enkele instructeurs staan machteloos. Tegen dat er versterking bijgekomen is, zijn die mannen al weg.
Bevoegdheid? Als een mannneke van zes jaar met stenen naar mij gooit moet ik heus geen agent zijn om dat manneke vast te pakken bij de oren en naar zijn ouders te slepen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 12:19   #16
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat is dat nu voor een gezever. Als ge een manneke van zes jaar ongestraft laat stenen smijten naar u, hebt ge als Agent zeer zwaar bijgedragen aan dat bazeke zijn perceptie van de wereld.

Onmiddellijk oppakken en vasthouden tot zijn ouders hem komen ophalen (of ge kunt ze opbellen indien ze u het nummer willen geven). Zaak uitleggen aan de ouders en PV en boete doorgeven aan de ouders, onmiddellijk te betalen. Ge hebt dat manneke dan zelf niet geslagen, maar ge kunt er zeker van zijn dat hij met gloeiende billetjes zal gaan slapen.
Ik denk dat je over het feit dat de ouders hem wel zullen straffen verkeerd bent.

Ze stonden er naar het schijnt op te kijken, maar grepen niet in.
Ze lachen er liever eens mee.
PV en het lachen is onmiddellijk gedaan.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 13:03   #17
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Vraag maar eens aan een agent in opleiding in de US wat hij mag doen ;

Niets , nog minder als een burger.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 13:15   #18
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Dit ruikt naar samenzwering. Volgens mij werden die intifada-allochtonen stiekum ingehuurd om de discipline van die kandidaat-officieren te testen.
Dat denk ik ook. Waarschijnlijk is dat de reden waarom zoveel politieagenten Vlaams Blokkers zijn! Het wordt hen tijdens de opleiding reeds ingedrild! Allemaal opgezet spel van geheime krachten in het politieapparaat! Ik zou die feiten maar eens laten goed onderzoeken door Jambers: die stenengooiers, wie zijn zij? Wat drijft hen? Die instructeurs, wie zijn zij? Wie beveelt hen? Welke is hun verborgen agenda? Welke zijn hun banden met extreem-rechts???
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 13:45   #19
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Dit ruikt naar samenzwering. Volgens mij werden die intifada-allochtonen stiekum ingehuurd om de discipline van die kandidaat-officieren te testen.
Dat denk ik ook. Waarschijnlijk is dat de reden waarom zoveel politieagenten Vlaams Blokkers zijn! Het wordt hen tijdens de opleiding reeds ingedrild! Allemaal opgezet spel van geheime krachten in het politieapparaat! Ik zou die feiten maar eens laten goed onderzoeken door Jambers: die stenengooiers, wie zijn zij? Wat drijft hen? Die instructeurs, wie zijn zij? Wie beveelt hen? Welke is hun verborgen agenda? Welke zijn hun banden met extreem-rechts???
Is niet interessant genoeg voor Jambers..
Het moeten transsexuele allochtone stenengooiers zijn en de politie in opleiding moeten minsten hun handboeien gebruiken voor SM sex en dan nog liefst met 2 verschillende partners en een koe.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 19:42   #20
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Vraag maar eens aan een agent in opleiding in de US wat hij mag doen ;

Niets , nog minder als een burger.
Tussen mogen en doen is er een groot verschil.

Met de politie wordt hier niet gelachen, en als ze u willen een kloot afdraaien, zult ge er uiterst weinig kunnen tegen inbrengen.

Hier is een jong gastje dat te veel van zijn tak maakte in LA:
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be