Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2022, 07:52   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard Er zijn minstens 150 warenhuizen te veel in België

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220120_96371379

Raymond Cretskens: “Er zijn in ons land 150 supermarkten te veel”

Raymond: “Mijn persoonlijke mening is dat er in heel België minstens 150 supermarkten te veel zijn. De ketens willen koste wat kost marktaandeel verwerven, ook zonder dat er winst gemaakt wordt. Mensen moeten een keuze hebben, maar als op een locatie alle types warenhuizen aanwezig zijn, van een discounter tot het iets duurdere aanbod, dan zou de overheid toch moeten zeggen: nu is het genoeg. Nieuwe ketens gaan nu uit van een verdringingsscenario: of er nu een markt is of niet, wij planten ons ergens in en we doen door tot er eentje kapot is. Maar dat kunnen ze ook zelf zijn natuurlijk, omdat de tegenstand taaier is dan gedacht. Is dat wat de overheid wil? Je moet als supermarkt voldoende omzet genereren om aan alle kwailteitseisen te kunnen voldoen. In een supermarkt van 1.000 vierkante meter kun je het hele assortiment aanbieden, ook op het vlak van verse producten. Maar ketens openen nu ook te pas en te onpas winkels van 250 vierkante meter, onder het mom van ‘city shops’. Zelfs in kleine dorpen, waar dat nooit rendabel kan zijn.”


Het verhaal klopt eigenlijk.
De grote spelers hebben de buurtwinkels kapot gemaakt, dit door de prijzen lager te houden.

Nu zijn ze bezig met elkaar kapot te maken.

AH en Jumbo verschijnen ondertussen op de Belgische markt, is dat wel allemaal goed?
Op korte termijn is de klant de winnaar, maar blijft dat zo?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 10:04   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.879
Standaard

Wat mogelijk het echte probleem is,is niet de hoeveelheid warenhuizen(in de seventies waren er veel meer centra-winkeltjes en superettes),maar juist de verschraling ervan (allemaal behorend tot een heel beperkt aantal groepen). die op den duur naar elkaar in plaats van naar de klanten zitten te kijken en op elkaar zitten te reageren...(ten koste van bvb de leveranciers)


De komst van een paar Nederlandse spelers lijkt me juist een "opfrissingsmoment",de oude veren zullen eens opgeschud worden.....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 januari 2022 om 10:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 11:46   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat mogelijk het echte probleem is,is niet de hoeveelheid warenhuizen(in de seventies waren er veel meer centra-winkeltjes en superettes),maar juist de verschraling ervan (allemaal behorend tot een heel beperkt aantal groepen). die op den duur naar elkaar in plaats van naar de klanten zitten te kijken en op elkaar zitten te reageren...(ten koste van bvb de leveranciers)


De komst van een paar Nederlandse spelers lijkt me juist een "opfrissingsmoment",de oude veren zullen eens opgeschud worden.....
Verschraling is er inderdaad. Verschraling van het aanbod.

De eerste Aldi's waren ook goed voor ons budget.
Blijkt dat, als je in de Aldi merkproducten koopt, dat ze daar ook de prijs kennen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2022, 22:52   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Ik snap die kritiek niet goed.
Winkels dwingen mensen niet om klant te worden.
Hoe kunnen er dan "teveel" zijn?

Ook, prijzen lager houden, dat is toch goed?
Concurrentie is toch in het voordeel van klanten?
Buurtwinkels zijn niet kapot gemaakt door supermarkten.
Ze zijn kapot gemaakt door overheid, wiens roof hogere eisen stelt om "mee betaald" te worden, en kleinschaligheid haalt die niet meer.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2022, 23:00   #5
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Verschraling is er inderdaad. Verschraling van het aanbod.

De eerste Aldi's waren ook goed voor ons budget.
Blijkt dat, als je in de Aldi merkproducten koopt, dat ze daar ook de prijs kennen.
Ik denk dat het 25 jaar geleden is dat ik naar Aldi begon te gaan, komende van Unic > Carrefour, omdat die laatste de goedkoopste producten / witte producten te weinig in voorraad hadden, ik stond teveel voor lege schappen.
Aldi stond me direct aan, beperkt aanbod, goedkoop, snel binnen en buiten, en ALTIJD voorraad.
Intussen is veel veranderd. Ze hebben nu een veelvoud producten van toen, en bestellen soms geen als ze zien dat er nog teveel "andere" in voorraad zijn. Ik sta er nu ook vaak voor lege schappen, maar het scheelt nog dat ik 4 Aldi's langs mijn dagelijks pad heb.
Niettemin heb ik niks beters gevonden dan Aldi totnogtoe.
Colruyt even geprobeerd, maar dat was rap gedaan, vooral door die onvoorspelbare prijzen en maar tijdelijke verlagingen wegens concurrent lager, en ook door die middeleeuwse kassa afhandeling.
Dus je ziet, ik ben blij dat er zoveel supermarkten zijn. Alternatieven, keuzes, toch positief?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2022, 23:35   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik snap die kritiek niet goed.
Winkels dwingen mensen niet om klant te worden.
Hoe kunnen er dan "teveel" zijn?

Ook, prijzen lager houden, dat is toch goed?
Concurrentie is toch in het voordeel van klanten?
Buurtwinkels zijn niet kapot gemaakt door supermarkten.
Ze zijn kapot gemaakt door overheid, wiens roof hogere eisen stelt om "mee betaald" te worden, en kleinschaligheid haalt die niet meer.
Natuurlijk wel, De combinatie grootwarenhuizen, groter aanbod en mobiliteit heeft de buurtwinkels kapot gemaakt.

Mensen vonden het plots niet meer erg om een paar kilometer te rijden om dezelfde waren te kopen aan een lagere prijs, met daarbij ook nog een grotere keuze aan producten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2022, 23:38   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik denk dat het 25 jaar geleden is dat ik naar Aldi begon te gaan, komende van Unic > Carrefour, omdat die laatste de goedkoopste producten / witte producten te weinig in voorraad hadden, ik stond teveel voor lege schappen.
Aldi stond me direct aan, beperkt aanbod, goedkoop, snel binnen en buiten, en ALTIJD voorraad.
Intussen is veel veranderd. Ze hebben nu een veelvoud producten van toen, en bestellen soms geen als ze zien dat er nog teveel "andere" in voorraad zijn. Ik sta er nu ook vaak voor lege schappen, maar het scheelt nog dat ik 4 Aldi's langs mijn dagelijks pad heb.
Niettemin heb ik niks beters gevonden dan Aldi totnogtoe.
Colruyt even geprobeerd, maar dat was rap gedaan, vooral door die onvoorspelbare prijzen en maar tijdelijke verlagingen wegens concurrent lager, en ook door die middeleeuwse kassa afhandeling.
Dus je ziet, ik ben blij dat er zoveel supermarkten zijn. Alternatieven, keuzes, toch positief?
Ik ben geen Aldi fan.
Tegenwoordig winkelen wij veel in de Colruyt, zeker de hoeveelheidskortingen zijn interessant. Wij verdelen de meeste zaken onder 4 huishoudens, waardoor we niet teveel producten in huis halen, maar toch van de kortingen kunnen genieten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2022, 23:41   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik denk dat het 25 jaar geleden is dat ik naar Aldi begon te gaan, komende van Unic > Carrefour, omdat die laatste de goedkoopste producten / witte producten te weinig in voorraad hadden, ik stond teveel voor lege schappen.
Aldi stond me direct aan, beperkt aanbod, goedkoop, snel binnen en buiten, en ALTIJD voorraad.
Intussen is veel veranderd. Ze hebben nu een veelvoud producten van toen, en bestellen soms geen als ze zien dat er nog teveel "andere" in voorraad zijn. Ik sta er nu ook vaak voor lege schappen, maar het scheelt nog dat ik 4 Aldi's langs mijn dagelijks pad heb.
Niettemin heb ik niks beters gevonden dan Aldi totnogtoe.
Colruyt even geprobeerd, maar dat was rap gedaan, vooral door die onvoorspelbare prijzen en maar tijdelijke verlagingen wegens concurrent lager, en ook door die middeleeuwse kassa afhandeling.
Dus je ziet, ik ben blij dat er zoveel supermarkten zijn. Alternatieven, keuzes, toch positief?
Wij gaan ook naar de Aldi.
De Colruyt is heel efficiënt georganiseerd én heeft altijd de laagste prijzen voor de "gewone" artikelen Hun slogan: "Vergelijken? Hoeft niet. Wij doen het voor u" is bijna altijd juist. Wij vergelijken nu niet meer: verloren energie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2022, 23:57   #9
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

In sommige waren huizen koop je echt een zak in een kat.
Reklame in de Jumbo. Eén zak aardappelen kopen tweede gratis.
Na een week kon je al de helft van aardappelen weggooien. Slechte kwaliteit.
Droef, zeer droef.
Ik koop niks meer in die winkelketen.

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 24 januari 2022 om 23:58.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 07:01   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij gaan ook naar de Aldi.
De Colruyt is heel efficiënt georganiseerd én heeft altijd de laagste prijzen voor de "gewone" artikelen Hun slogan: "Vergelijken? Hoeft niet. Wij doen het voor u" is bijna altijd juist. Wij vergelijken nu niet meer: verloren energie.
Ik heb ooit een "te hoge" prijs betaald voor een bak bier.
In de Market was die op reclame.
Met foto gemeld aan de Colruyt, de prijs werd heel snel aangepast en ik kreeg het teveel betaalde geld terug.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 07:03   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
In sommige waren huizen koop je echt een zak in een kat.
Reklame in de Jumbo. Eén zak aardappelen kopen tweede gratis.
Na een week kon je al de helft van aardappelen weggooien. Slechte kwaliteit.
Droef, zeer droef.
Ik koop niks meer in die winkelketen.
De Jumbo is m'n ding echt niet.
Te veel Hollands vreten en de kwaliteit is ook niet altijd dat!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 08:15   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Vooral van die grote en mega supermarkten zijn er teveel. Dat was vroeger populair maar verouderd. Van de discounters gaan er ook wel wegvallen.
De toekomst zijn goed bereikbare middelgrote winkels met enkel voeding, verse produkten en bereidingen en goede service. De Proxy Delhaizes bijvoorbeeld, die hebben een paar jaar geleden hun winkels helemaal heringericht.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 11:03   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Wat een gezaag.
Zoek je een warenhuis met een leuke Deborah aan de kassa en geil er op.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 18:37   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vooral van die grote en mega supermarkten zijn er teveel. Dat was vroeger populair maar verouderd. Van de discounters gaan er ook wel wegvallen.
De toekomst zijn goed bereikbare middelgrote winkels met enkel voeding, verse produkten en bereidingen en goede service. De Proxy Delhaizes bijvoorbeeld, die hebben een paar jaar geleden hun winkels helemaal heringericht.
Hier is er een mega supermarkt Carrefour.
Als je daar binnen gaat, loop je verloren + er is bijna geen personeel.
Je bent daar aan de kassa samen met +/- 10 andere klanten in zo'n enorm gebouw dat nauwelijks 5 jaar oud is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 21:20   #15
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk wel, De combinatie grootwarenhuizen, groter aanbod en mobiliteit heeft de buurtwinkels kapot gemaakt.

Mensen vonden het plots niet meer erg om een paar kilometer te rijden om dezelfde waren te kopen aan een lagere prijs, met daarbij ook nog een grotere keuze aan producten.
Natuurlijk niet. Grootwarenhuizen zijn als grote bedrijven. Buurtwinkels als kleine. Rendabiliteit kan op elke schaalgrootte. Schaalgrootte bepaalt hoe efficient kan worden gewerkt. Hoe efficienter, hoe meer winst, en omgekeerd. Kleine winkels zijn gewoon minder efficient, en halen daardoor minder winst. Ze moeten content zijn met minder winst dan grotere en dat is het. Dit doet de kleine winkels niet ophouden te bestaan.
Dat gebeurt pas als maximaal mogelijk efficientie nog niet volstaat om winst te maken. En daar introduceert de plundering door overheid een drempel.
De winkels die onder die drempel zitten/raken, die maken verlies en houden op te bestaan.
Het fraaiste bewijs is wat er gebeurde met de panden van al die verdwenen buurtwinkels. Allemaal ingenomen door de minst efficiente winkels die er zijn: de vzw's van de "sociale economie" van de overheid.
Dat beeld, is de spiegel van het eerste.
Dat is wat overheid doet: jatten van de ene, sponsoren van de andere. De ene overleeft niet spijts de gedane moeite / inzet, de andere overleeft spijts de nul tot wanprestatie.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 21:36   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij gaan ook naar de Aldi.
De Colruyt is heel efficiënt georganiseerd én heeft altijd de laagste prijzen voor de "gewone" artikelen Hun slogan: "Vergelijken? Hoeft niet. Wij doen het voor u" is bijna altijd juist. Wij vergelijken nu niet meer: verloren energie.
Je bazelt.

Er loopt 5 keer meer personeel in een Colruyt dan in een Aldi.
Colruyt is een asociale tebezigheidsstelling, Aldi een sociale presteerder.
Ik herinner me nog de eerste keer dat ik een Colruyt binnenging, in 2011. Er hing een bord dat ze geen kassa's hadden en daardoor zoveel euro uitspaarden.
Ik snapte dat niet, en inderdaad, ze hadden natuurlijk wel een kassa. Kort later besefte ik wat die slogan echt wilde zeggen: ze hadden geen kassa's met lopende banden.
Was het vorig jaar, of 2 jaar geleden? Ik stond in een Colruyt na lang (typerend) aan te schuiven en toen ik moest betalen en ik cash bovenhaalde vroeg de "kassier" waarom ik niet elektronisch betaalde.
Ik antwoordde jij gebruikt toch ook geen lopende band.
Een grimas was het antwoord.
Colruyt is ridicuul. Aan een Aldi kassa vliegen de producten langs de scanner. De kassier(ster) hoeft ze af en toe eens te draaien om een andere kant met barcode te pogen. Lukt zelfs zonder te kijken. De klant legt de spullen op de band, en terug in de kar. Multitasking, niemand staat niks te doen.
Vergelijk dat met Colruyt. De kassier(ster) moet elk product oppikken uit de ene kar, met een handscannertje scannen, en dan in de andere kar leggen, en dan nog sorteren / schikken, als klanten hun kar volgestapeld hebben en zitten ordenen hebben om alles erin te krijgen, alzo de kassier tot hetzelfde te nopen.

Die "laagste" prijzen?
Nee hoor. Als een klant meldt dat het ergens anders goedkoper is, zetten ze een plakkaat "prijsverlaging wegens actie concurrent". Leugen. Die "actie" van de concurrent was geen "actie" maar gewoon de normale prijs van altijd. Wat doet Colruyt een week of zo later: dat bordje wegpakken en de hogere prijs terug zetten die ze eerst hadden. Terwijl de concurrent nog steeds dezelfde lagere prijs heeft. En zo blijft het tot de volgende klant die het nog eens meldt.
De klooierij is natuurlijk dat je zo niet eens op voorhand weet wat iets gaat kosten. Je moet gaan naar een Colruyt en kijken in het schap. Als de prijs dan weer hoger blijkt, tja, verlaten zonder te kopen en terug naar Aldi? Lol nee, zo sukkelen / tijdverlies, daar pas ik voor.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 21:38   #17
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vooral van die grote en mega supermarkten zijn er teveel. Dat was vroeger populair maar verouderd. Van de discounters gaan er ook wel wegvallen.
De toekomst zijn goed bereikbare middelgrote winkels met enkel voeding, verse produkten en bereidingen en goede service. De Proxy Delhaizes bijvoorbeeld, die hebben een paar jaar geleden hun winkels helemaal heringericht.
Je kunt zeggen wat je wil, punt blijft dat winkels bestaan omdat mensen er komen kopen, dus er zijn er nooit "teveel".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 22:37   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Persoonlijk denk ik dat de toekomst meest ligt bij de shoppingcentra, waar ruime parking is, meerdere winkels die gevarieerd zijn in grootte en in aanbod, waar men ook een keuze heeft om het hapje naar zijn goesting van de dag te nemen ...
Da's mijn gedacht, en ik kan me vergissen.

Maar hé, ik denk dat elke klant wel naar die winkel zal gaan waar hij graag naar toe gaat.
En dus zullen minder populaire winkels verlieslatend zijn en gesloten worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 07:17   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Hello Fresch zal ook veel winkeliers pijn doen, als het echt aanslaat tenminste.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2022, 15:30   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat de toekomst meest ligt bij de shoppingcentra, waar ruime parking is, meerdere winkels die gevarieerd zijn in grootte en in aanbod, waar men ook een keuze heeft om het hapje naar zijn goesting van de dag te nemen ...
Da's mijn gedacht, en ik kan me vergissen.

Maar hé, ik denk dat elke klant wel naar die winkel zal gaan waar hij graag naar toe gaat.
En dus zullen minder populaire winkels verlieslatend zijn en gesloten worden.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be