Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wint de woke-dictatuur?
Ja, zeer zeker, we gaan veel meer moeten oppassen 1 10,00%
De kans zit er dik in dat we meer op onze woorden moeten letten 2 20,00%
Neen, alles blijft bij het oude gezaag 5 50,00%
Ik zou het begod niet weten. 2 20,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2023, 11:10   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Komt de woke-dictatuur dichterbij door het ontslag van de zattemansprater?

Heel wat mensen en forummers die centrum-rechts tot rechts zijn, verheugen zich over het ontslag van de zattemansprater. Waarom? Enkel uit de populariteit die die man kon winnen voor zijn partij.

Maar gaat de woke-dictatuur nu erger worden?
Gaat men nu iedereen die, per ongeluk of niet, eens iets zegt over 'bruine mannen', 'deze of gene vreemdelingen waar niets mee aan te vangen is', 'een politonele educatieve tik' of 'behendige afzuigende vrouwelijke medemensen' ... meer dan vroeger bedreigd worden met sanctie, gaande zelfs tot ontslag?

Verliezen we niet allemaal?

(kleine noot: de draadopstarter (m,v,x,+) gaat meestemmen, want hij (m,v,x,+) heeft ook een mening)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 november 2023 om 11:14.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 11:22   #2
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Een groot deel van de mediastorm heeft Rousseau te danken aan zijn handelingen ná de bewuste uitspraken. Hij minimaliseerde en speelde geen open kaart. Hij excuseerde zich halfslachtig terwijl hij de ware ernst van zijn uitspraken via rechtsprocedures trachtte te onderdrukken.

Bovendien is niet iedereen de leider van een partij die zichzelf profileert als progressief front. Waarvan de leden maar al te graag seksisme en racisme aanklagen.

Dus nee, ik denk niet dat we nu meer op onze woorden moeten letten. En als een Vooruitpoliticus nog eens iemand op zijn of haar woorden aanspreekt, dan kan die iemand gewoon Rousseau antwoorden.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 11:27   #3
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.437
Standaard

Hoge bomen vangen veel wind, inderdaad. Los daarvan kan het wel zijn dat onze vrijheden meer beknot zullen worden, maar het was nooit een goed idee om als voorzitter zulke dingen eruit te flappen met halfslachtige excuses.

Laatst gewijzigd door Weyland : 18 november 2023 om 11:28.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 11:53   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Nog maar eens een enquête waar de opstarten niet kan wachten om er zelf aan deel te nemen. Misschien kan je jouw enquêtes beter privé houden in jouw persoonlijk dagboek.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 13:51   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nog maar eens een enquête waar de opstarten niet kan wachten om er zelf aan deel te nemen. Misschien kan je jouw enquêtes beter privé houden in jouw persoonlijk dagboek.
Ik heb mijn motivering opgegeven in de openingspost.
Maar ik zie geen argumenten van jouw stelling. Heb ik dan geen spreekrecht als ik de mening van de forummers wil meten?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 14:05   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Neen, maar als publieke figuur moet je nu eenmaal veel voorzichtiger zijn.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 14:25   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heel wat mensen en forummers die centrum-rechts tot rechts zijn, verheugen zich over het ontslag van de zattemansprater. Waarom? Enkel uit de populariteit die die man kon winnen voor zijn partij.

Maar gaat de woke-dictatuur nu erger worden?
Gaat men nu iedereen die, per ongeluk of niet, eens iets zegt over 'bruine mannen', 'deze of gene vreemdelingen waar niets mee aan te vangen is', 'een politonele educatieve tik' of 'behendige afzuigende vrouwelijke medemensen' ... meer dan vroeger bedreigd worden met sanctie, gaande zelfs tot ontslag?

Verliezen we niet allemaal?

(kleine noot: de draadopstarter (m,v,x,+) gaat meestemmen, want hij (m,v,x,+) heeft ook een mening)
Wat ik wat mis in al deze hetze is wat er eigenlijk van aan is van die overlast daar in sommige wijken in Sint-Niklaas ?

Is dit overdreven of is dat daar echt een probleem dat vele mensen dwars zit ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 14:53   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb mijn motivering opgegeven in de openingspost.
Maar ik zie geen argumenten van jouw stelling. Heb ik dan geen spreekrecht als ik de mening van de forummers wil meten?
Het stel vast ik argumenteer niet. Stel jezelf de vraag. Wat primeert ? De weergave van jouw mening ? De meting van de mening van andere forumgangers ?

Als je een meting wenst kan je die niet vervalsen door zelf deel te nemen aan enquêtes die je zelf opstart.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 21:07   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat ik wat mis in al deze hetze is wat er eigenlijk van aan is van die overlast daar in sommige wijken in Sint-Niklaas ?

Is dit overdreven of is dat daar echt een probleem dat vele mensen dwars zit ?
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat in wijken die "omvolken", het een hel moet zijn voor de oorspronkelijke bewoners.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 21:09   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het stel vast ik argumenteer niet. Stel jezelf de vraag. Wat primeert ? De weergave van jouw mening ? De meting van de mening van andere forumgangers ?

Als je een meting wenst kan je die niet vervalsen door zelf deel te nemen aan enquêtes die je zelf opstart.
Als je meent dat ik iets vervals, dan moet je je plicht vervullen en mij aanklagen bij de moderator. En bij de andere forummers die ook stemmen in de polls die ik opstart.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 21:15   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heel wat mensen en forummers die centrum-rechts tot rechts zijn, verheugen zich over het ontslag van de zattemansprater. Waarom? Enkel uit de populariteit die die man kon winnen voor zijn partij.

Maar gaat de woke-dictatuur nu erger worden?
Gaat men nu iedereen die, per ongeluk of niet, eens iets zegt over 'bruine mannen', 'deze of gene vreemdelingen waar niets mee aan te vangen is', 'een politonele educatieve tik' of 'behendige afzuigende vrouwelijke medemensen' ... meer dan vroeger bedreigd worden met sanctie, gaande zelfs tot ontslag?

Verliezen we niet allemaal?

(kleine noot: de draadopstarter (m,v,x,+) gaat meestemmen, want hij (m,v,x,+) heeft ook een mening)
Het is al decenia lang aan de gang dat we meer op onze woorden (moeten) passen. Dat heet ‘beschaving’.
Er was een tijd dat het heel normaal was om met bijvoorbeeld mensen met een beperking te lachen, sigarettenrook te blazen in het gezicht van mensen die aan het eten waren, een vrouw ‘wijf’ te noemen of vrouwen op hun gat te kletsen.
Ik vind dat geen verlies.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 21:18   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je meent dat ik iets vervals, dan moet je je plicht vervullen en mij aanklagen bij de moderator. En bij de andere forummers die ook stemmen in de polls die ik opstart.
De mening van de topicstarter doet er toch ook toe?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 21:21   #13
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is al decenia lang aan de gang dat we meer op onze woorden (moeten) passen. Dat heet ‘beschaving’.
Er was een tijd dat het heel normaal was om met bijvoorbeeld mensen met een beperking te lachen, sigarettenrook te blazen in het gezicht van mensen die aan het eten waren, een vrouw ‘wijf’ te noemen of vrouwen op hun gat te kletsen.
Ik vind dat geen verlies.
Er was ook een tijd dat knipogen of bewonderend fluiten als een compliment werd gezien i.p.v. dat het u een strafblad opleverde en uw reputatie kelderde.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 21:24   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ze gaan alles onherkenbaar maken en dan kunnen degene die ze opjutten overschakelen naar de volgende fase.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 21:39   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is al decenia lang aan de gang dat we meer op onze woorden (moeten) passen. Dat heet ‘beschaving’.
Of misschien eerder wat meer hypocrisie.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 21:40   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Er was ook een tijd dat knipogen of bewonderend fluiten als een compliment werd gezien i.p.v. dat het u een strafblad opleverde en uw reputatie kelderde.
Klopt menig vriendin vertelde me al ze die tijden missen toen mannen ze nog behaagden.

Piet Huysentruyt is al heel beschaafd. Hij vraagt op het einde van zijn programma nu altijd eerst de toelating of hij zijn arm mag om de vrouw leggen aan wie hij hielp koken. Wijze man....maar trieste tijdsgeest

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2023 om 22:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 22:03   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat in wijken die "omvolken", het een hel moet zijn voor de oorspronkelijke bewoners.
dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden in Anderlecht en Molenbeek. Ga er maar eens tussen wonen eh, als Westerling tussen al die allah-aanbidders en hoofddoek-fanaten. Ik heb nog meegemaakt dat er schapen in de badkamer werden geslacht, en op die manier, door die smurrie 3 verdiepen hun afvoer verstopt raakte.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 november 2023 om 22:06.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 22:09   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat in wijken die "omvolken", het een hel moet zijn voor de oorspronkelijke bewoners.
Ja maar de mensen die daar niet willen in geloven wonen dan ook nooit of te nimmer in die wijken laat staan er zich R oma's komen vestigen in hun straat

Die zijn daar zelfs nooit geweest laat staan even uit hun limousine gestapt. Conner Rousseau zou er ene keer zijn dooorgereden en deed daar verlag over

Die mensen wonen in mooie villawijken en gaan in het WE flaneren in Knokke of ergens eten in Sint Martens Latem.

En sommige slagen er nog in om zelfs in Knokke boel te maken zoals een zekere Bouchez en zijn madam.......

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2023 om 22:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 22:14   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden in Anderlecht en Molenbeek. Ga er maar eens tussen wonen eh, als Westerling tussen al die allah-aanbidders en hoofddoek-fanaten. Ik heb nog meegemaakt dat er schapen in de badkamer werden geslacht, en op die manier, door die smurrie 3 verdiepen hun afvoer verstopt raakte.
Och het zijn niet alleen Allah aanbidders meer maar veelal marginalen uit allerhande hoeken van de wereld.

Och laten we eerlijk zijn ......wie het zich kan veroorloven is of gaat daar al lang lopen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2023 om 22:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2023, 22:17   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Och het zijn niet alleen Allah aanbidders meer maar veelal marginalen uit allerhande hoeken van de wereld.

De (deftige) Belgen kan je er nog op 1 hand tellen en de Vlamingen op 1 vinger
Ik weet niet hoe het vandaag zit (ik ben er uiteindelijk al meer dan 20jaar weg) maar toen ik er woonde, waren het meestal Noord-Afrikanen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 november 2023 om 22:18.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be