Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2018, 21:12   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard Partijdige scheidsrechters bestelen Zweden tegen Duitsland

Sweden gets denied a penalty

De hele wereld heeft het gezien en ze zijn het er allemaal over eens.

1 scheidsrechter kan een fout maken maar het VAR team niet.

Dit is corruptie op het allerhoogste niveau. Zou naar mijn mening een vervolg moeten krijgen
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 21:22   #2
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Sweden gets denied a penalty

De hele wereld heeft het gezien en ze zijn het er allemaal over eens.

1 scheidsrechter kan een fout maken maar het VAR team niet.

Dit is corruptie op het allerhoogste niveau. Zou naar mijn mening een vervolg moeten krijgen
Ja, Duitsland die kampioen gaat worden.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 21:31   #3
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Sweden gets denied a penalty

De hele wereld heeft het gezien en ze zijn het er allemaal over eens.

1 scheidsrechter kan een fout maken maar het VAR team niet.

Dit is corruptie op het allerhoogste niveau. Zou naar mijn mening een vervolg moeten krijgen
En Servië -Zwitserland dan...

Mitrovic wordt door 2 Zwitsers gewoon onderuit getrokken in de grote backlijn...

Geen reactie bij zowel de scheidsrechter als het VAR team...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 22:11   #4
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En Servië -Zwitserland dan...

Mitrovic wordt door 2 Zwitsers gewoon onderuit getrokken in de grote backlijn...

Geen reactie bij zowel de scheidsrechter als het VAR team...
Inderdaad. Ondanks dat ben ik wel pro VAR. 1 scheidsrechter kan namelijk een fout maken en dan kunnen ze het steken op een moeilijke hoek om iets te beoordelen. Maar met VAR kunnen ze geen kant meer uit en moeten ze kleur bekennen.

Ik heb me al vaak aan beslissingen geërgerd, maar nu weten we ten minste hoe de vork aan de steel zit.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 22:22   #5
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.913
Standaard

Die beslissing was onbegrijpelijk, maar had wellicht geen invloed. Zweden scoorde immers een paar minuten na de niet gegeven penalty toch de 1-0.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 22:26   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.290
Standaard

10 minuten na de wel gegeven penalty scoorden de Belgen ook opnieuw. Waarom zou het voor Zweden geen 2-0 geworden zijn ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 23 juni 2018 om 22:27.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 22:29   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.913
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
10 minuten na de wel gegeven penalty scoorden de Belgen ook opnieuw. Waarom zou het voor Zweden geen 2-0 geworden zijn ?
Goede vraag. Het spel zou anders zijn gelopen. Als in de match van de Belgen tegebn Tunesië die penalty niet was gegeven, zou het spel in elk geval anders zijn gelopen. Wat daar zou zijn uit gekomen weten we niet.

Maar je kan niet zomaar een goal bijtellen bij de Zweden.

Maar het zou een penalty en rood moeten zijn geweest, en die rode kaart zou een groot verschil hebben gemaakt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 23 juni 2018 om 22:56.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 23:10   #8
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Maar het zou een penalty en rood moeten zijn geweest, en die rode kaart zou een groot verschil hebben gemaakt.
Absoluut. Maar je zal zien dat ze die situatie in de vergeetput willen duwen en volgende week heeft niemand het er nog over.

De realiteit is dat Duitsland puur door een bende partijdige scheidsrechters naar de volgende ronde is geloodst. Als ik zoiets zie kun je me echt niet wijsmaken dat er geen belangen spelen bij het maken van die beslissing. Niet per se door de ref, maar wel absoluut door het VAR team

Heel veel mensen zijn verontwaardigd

Hier nog eens duidelijk te zien wat er gebeurt. Er is geen enkel contact met de bal. Is ook een doorgebroken speler. Duidelijke textbook rode kaart en strafschop

http://lebuzz.eurosport.co.uk/viral/38147-38147/

De FIFA is zo corrupt als het maar zijn kan
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 00:56   #9
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Het is belangrijk de kanker van de FIFA te vernietigen
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 08:04   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.637
Standaard

Ik heb als geen voetballiefhebber zijnde toch de match Zweden tegen de Wir schaffen das ploeg gezien en dat was een regelrechte schande, een ware smet op het voetbal.

Scheids (VAR) was duidelijk omgekocht.

Iedereen die gekeken heeft is er getuige van geweest die man was niet kundig genoeg om een match te leiden.

Laten we 1 situatie die een strafschop had kunnen zijn in het voordeel van de Zweden nog een beetje in twijfel trekken maar de andere situatie was duidelijk een strafschop.

De eindstand had bij de juiste gang van zaken 3-2 moeten zijn in het voordeel van Zweden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 08:06   #11
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Op de website van MS krant de morgen lees ik niks over het voorval.
Citaat:
Dankzij een doelpunt diep in blessuretijd van Toni Kroos heeft Duitsland de kansen op een langer verblijf op het WK in Rusland in eigen hand gehouden.

De middenvelder bezorgde de regerend wereldkampioen in de vijfde minuut van de toegevoegde tijd de winst op Zweden: 2-1. Duitsland kwam daardoor net als de Scandinavische ploeg op drie punten, Mexico gaat met zes punten aan kop in de groep.

De ploeg van bondscoach Joachim Löw sluit de groepsfase woensdag af tegen het puntloze Zuid-Korea. Zweden speelt dan tegen Mexico, dat vorige week voor een daverende verrassing had gezorgd door de Duitsers met 1-0 te verslaan.

Kritiek
Sinds zijn aanstelling als bondscoach in 2006 kreeg Löw zelden zoveel kritiek als na dat duel. Zelfs de spelers klaagden openlijk over zijn tactische keuzes. De zo succesvolle bondscoach van de 'Mannschaft' greep voor het duel met Zweden hard in. Hij zette Mesut Özil en Sami Khedira, twee belangrijke schakels uit het 'gouden' elftal van het vorige WK, in Sotsji op de bank.

De wereldkampioen begon sterk met een grote kans voor Julian Draxler, maar het offensief luwde al snel. De Zweedse spits Marcus Berg verzuimde knullig balverlies van Antonio Rüdiger af te straffen, maar even later was het wel raak toen Kroos de bal zomaar inleverde op het middenveld. Ola Toivonen profiteerde door keeper Manuel Neuer te verschalken met een lobje (1-0).

SHARE
De wereldkampioen begon sterk met een grote kans voor Julian Draxler, maar het offensief luwde al snel

Met Mario Gómez als extra aanvaller in de ploeg kwam Duitsland kort na rust langszij via Marco Reus. Omdat ook 1-1 eigenlijk niet genoeg was, bleef de ploeg van Löw jagen op meer, ook nadat verdediger Jérôme Boateng in de slotfase met zijn tweede gele kaart van het veld was gestuurd. Gómez stuitte met een kopbal nog op doelman Robin Olsen, maar diep in de blessuretijd krulde Kroos vanaf de linkerkant van het strafschopgebied een vrije trap wel langs Olsen in de hoek: 2-1.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 08:15   #12
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Bij MS krant de standaard wordt er wel gewag gemaakt van het voorval, en dat er om "onbegrijpelijke redenen" geen tussenkomst was van de VAR. Hun conclusie is dan wel dat het stadion kennelijk "behekst" is?

Onbegrijpelijke redenen = Behekst Moet er nog zand zijn?
Citaat:
Berg werd iets voor het kwartier diep gestuurd, Jérôme Boateng haalde hem foutief neer in de zestien maar scheidsrechter Szymon Marciniak zag er geen graten in. Net als de VAR die om onbegrijpelijke redenen niet tussenbeide kwam. Het Fisht Stadion in Sotsji is kennelijk behekst: eerder werd er al een elleboogstoot van Diego Costa in Spanje – Portugal met de mantel der liefde bedekt.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 08:37   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Bij MS krant de standaard wordt er wel gewag gemaakt van het voorval, en dat er om "onbegrijpelijke redenen" geen tussenkomst was van de VAR. Hun conclusie is dan wel dat het stadion kennelijk "behekst" is?

Onbegrijpelijke redenen = Behekst Moet er nog zand zijn?
Zand genoeg tegenwoordig, tot in de ogen van bepaalde scheidsrechters toe.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 08:41   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Wie de (recente) geschiedenis van de FIFA kent die weet dat daar enorm veel stinkende potjes gedekt moeten blijven. Als de hele wereld na één herhaling kan zien dat er een strafschop moest gegeven worden en een team van vier man ziet dat zogezegd niet dan weet je dat daar meer aan de hand moet zijn. Misschien wordt dat VAR team nog eens extern aangestuurd, wie zal het zeggen. Dat dit geen zuivere koffie is kan iedereen zien.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 09:03   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wie de (recente) geschiedenis van de FIFA kent die weet dat daar enorm veel stinkende potjes gedekt moeten blijven. Als de hele wereld na één herhaling kan zien dat er een strafschop moest gegeven worden en een team van vier man ziet dat zogezegd niet dan weet je dat daar meer aan de hand moet zijn. Misschien wordt dat VAR team nog eens extern aangestuurd, wie zal het zeggen. Dat dit geen zuivere koffie is kan iedereen zien.
Zo is dat inderdaad , iets serieus mis daar.

Maar het zal wel weer een zie afbeelding actie worden zeker?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 14:25   #16
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.290
Standaard

Ik heb eens gevraagd aan een maat wat hij ervan dacht. Een Chinese voetbalkenner en CEO van een keten van gokhuizen. Ma-Tchfi-Xing heet hij. Hij moest efkes glimlachen met pretoogjes.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be