Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Is God een Atheist ?
Ja, van God hoeven mensen niet in Hem te geloven. 6 30,00%
Nee, God wil dat mensen in Hem geloven. Want Paulus c.q. Mohammed zijn wel degelijk profeten. 2 10,00%
Geen a en b. 12 60,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2004, 18:56   #41
Nikolaas
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nikolaas
Er is hoegenaamd geen sprake van een moordorgie.
Ten eerste zijn er de aaseters, die niemand moeten doden omdat hun voedsel al dood is wanneer ze het eten. In principe horen zelfs planten hier gedeeltelijk(!) bij.
Ten tweede vind ik het woord 'vermoorden' een beetje grof voor een plant. Ik weet dat dit tweede argument volkomen subjectief is. Daarom zou ik het liever ook uit de discussie houden; het is slechts een kwestie van woorden.
Tja, als je argumenten vooraf selecteert, ontstaat er inderdaad een mooie discussie!
Tja, je mag erop antwoorden als je echt wil, maar het lijkt mij onzinnig.
Trouwens als je niet alle argumenten geeft (en dat gebeurt vrijwel nooit) is er altijd selectie. Om het nog eens in het Frans (Blèh) te zeggen: Ce n'est qu'un question de mots...
__________________
"On n'oublie rien de rien; on s'habitue. C'est tout." - J.Brel
"Mensen HEBBEN verschillen maar mensen ZIJN gelijk." -J.Verhulst
Nikolaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 22:16   #42
www.looknmeet.com/1god
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 1
Standaard

JULLIE LELIJKE MONGOLEN DIE GODSBOODSCHAPPERS BELEDIGEN.ALS ER MAAR PEDOFIELEN IN DE WERELD RONDLOPEN DAN ZIJN JULLIE DAT ALLEMAL OP DEZE FORUM.JULLIE VUILE ROTTE PEDOS DIE GODS MOOI NAAM IN HUN MOND DURVEN NOEMEN.SUKKELAARS GET A LIFE

Laatst gewijzigd door www.looknmeet.com/1god : 21 september 2004 om 22:18.
www.looknmeet.com/1god is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 21:03   #43
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.looknmeet.com/1god
JULLIE LELIJKE MONGOLEN DIE GODSBOODSCHAPPERS BELEDIGEN.ALS ER MAAR PEDOFIELEN IN DE WERELD RONDLOPEN DAN ZIJN JULLIE DAT ALLEMAL OP DEZE FORUM.JULLIE VUILE ROTTE PEDOS DIE GODS MOOI NAAM IN HUN MOND DURVEN NOEMEN.SUKKELAARS GET A LIFE
Hoezo is een godsdienststichter als Mohammed een godsboodschapper. God heeft helemaal niet tot hem gesproken (hij had immers "visioenen", geestesziek dus) maar in zijn verhaaltjes kon God echter wel tot mensen spreken (zoals tegen Adam, Kain en Abraham).
Lijkt mij tegenstrijdig.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 22:39   #44
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nikolaas
Er is hoegenaamd geen sprake van een moordorgie.
Ten eerste zijn er de aaseters, die niemand moeten doden omdat hun voedsel al dood is wanneer ze het eten. In principe horen zelfs planten hier gedeeltelijk(!) bij.
Zijn aaseters, die zo verfoeid worden door ons, dan superbeschaafd omdat ze niets doden om in leven te blijven. Bovendien ruimen ze alles netjes op.....
En waar staat de mens ? Is de slachter beschaafder en eerlijker dan de klant die dagelijks zijn mals koteletje haalt ..... Aan wie zou God de prijs voor ethiek geven ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 00:03   #45
Torero
Vreemdeling
 
Torero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 68
Standaard

Is God een atheist? God is niets, denk ik, want ik ben zelf atheist. Iets dat in mijn ogen niet bestaat, kan dus ook geen atheist zijn. Maar Tantist had een hele scherpe. God duldt niemand boven zich, dus zal hij een atheist zijn...
__________________
Let me give you a little inside information about God; He's a tight-ass. He's a sadist. He's an absentee landlord. Worship that? Never! - Al Pacino in The Devil's Advocate

Torero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 11:33   #46
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.looknmeet.com/1god
JULLIE LELIJKE MONGOLEN DIE GODSBOODSCHAPPERS BELEDIGEN.ALS ER MAAR PEDOFIELEN IN DE WERELD RONDLOPEN DAN ZIJN JULLIE DAT ALLEMAL OP DEZE FORUM.JULLIE VUILE ROTTE PEDOS DIE GODS MOOI NAAM IN HUN MOND DURVEN NOEMEN.SUKKELAARS GET A LIFE
Kijk, God heeft gereageerd.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 10:41   #47
Klaarheid
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 oktober 2004
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Niets, maar dan ook werkelijk niets, kan in deze natuur overleven zonder ander leven te doden.
Kan men iets verschrikkelijker bedenken? Een ononderbroken verplichte moordorgie. Eten of gegeten worden. Dat is de natuur.
Als dat een 'schepping' is, als dat de wil is van een 'wezen', dan wil ik met dat wezen niets te maken hebben.
Het is een super-Dutroux, een ongeëvenaarde pervert.
Hopelijk is deze wereld het verkeerde voorbeeld. Een beleving om te leren op welke wijze het niet mag.
Klaarheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 12:27   #48
Dr. Bos. Herz.
Partijlid
 
Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Locatie: Westhoek
Berichten: 257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.looknmeet.com/1god
JULLIE LELIJKE MONGOLEN DIE GODSBOODSCHAPPERS BELEDIGEN.ALS ER MAAR PEDOFIELEN IN DE WERELD RONDLOPEN DAN ZIJN JULLIE DAT ALLEMAL OP DEZE FORUM.JULLIE VUILE ROTTE PEDOS DIE GODS MOOI NAAM IN HUN MOND DURVEN NOEMEN.SUKKELAARS GET A LIFE
Hi hi hi
__________________
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be