Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2023, 15:20   #37441
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat ze dat niet plezant vonden he.
sommige dingen die mijn buur doet vind ik ook neit zo plezant
om daarom zijn kinderen te dwangadopteren en zijn vrouw te ...
terwijl ik zijn huis aan flarden schiet ...
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 15:20   #37442
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat ze dat niet plezant vonden he.
So? Dat is geen reden om met tanks binnen te vallen. In eender welke discussie is degene die de eerste klap uitdeelt de eikel. Spreekt voor zich toch.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 15:22   #37443
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
So? Dat is geen reden om met tanks binnen te vallen. In eender welke discussie is degene die de eerste klap uitdeelt de eikel. Spreekt voor zich toch.
"Meester, hij is begonnen"

Het is al tientallen jaren bezig.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 januari 2023 om 15:23.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 15:51   #37444
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
"Meester, hij is begonnen"

Het is al tientallen jaren bezig.
De discussie is al langer bezig. Het is pas een oorlog geworden toen ze met tanks binnen vielen.

Als ik iemand dood schiet en zijn vrouw verkracht, moet ik niet afkomen dat hij vriendjes was met iemand waar ik bevriend mee wou zijn en dat dat al jaren bezig was he...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 15:55   #37445
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
De discussie is al langer bezig. Het is pas een oorlog geworden toen ze met tanks binnen vielen.

Als ik iemand dood schiet en zijn vrouw verkracht, moet ik niet afkomen dat hij vriendjes was met iemand waar ik bevriend mee wou zijn en dat dat al jaren bezig was he...
Bommen gooien mag! Maar tanks, ho maar.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 15:56   #37446
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Natuurlijk. Zijn groep is gewoon anders gedefinieerd dan bij de moslims.
Wat is uw groep?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 15:57   #37447
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat denk ik niet. Want eens het westen gewonnen heeft gaat hij dat opnieuw opdelen en de individuele stukjes uitroeien. Voor hem is dat een middel eerder dan een doel...
Zoals ik, “mijn god wint altijd, zelfs als hij verliest.”
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 16:54   #37448
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als Rusland niet toegehapt had was Sevastopol ondertussen een NATO basis kan men zonder te veel overdrijving stellen.
Prima, daar is niks mis mee.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 16:55   #37449
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Als je alle gezond verstand verloren hebt, is er religie. Uw god "het westen,", hoe fout ook, kan niets verkeerd doen.
Verkeerd is niks anders dan verliezen. Wat "mijn" groep doet is per definitie goed zolang ze anderen in de pan hakken he. Want dat is de bestaansreden van mijn groep.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 16:56   #37450
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat denk ik niet. Want eens het westen gewonnen heeft gaat hij dat opnieuw opdelen en de individuele stukjes uitroeien. Voor hem is dat een middel eerder dan een doel...
Ene die mij begrepen heeft
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 17:06   #37451
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Verkeerd is niks anders dan verliezen. Wat "mijn" groep doet is per definitie goed zolang ze anderen in de pan hakken he. Want dat is de bestaansreden van mijn groep.
doe nu de vaxcisten eens
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 17:16   #37452
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De kwestie is, wat is "mijn" huis.

Je vergelijking gaat alleen op als "alles" mijn huis is.
Hier was het simpel: "mijn" huis is Europa, dat bijvoorbeeld begint bij Polen.

De deur op een kier + betonblok, dat was Oekraine he

Er zijn er hier die denken dat wij Oekraine willen verdedigen. Nee, wij willen de Russen tegenhouden zodat die Europa niet binnenvallen. Maar we doen dat natuurlijk beter VOOR ze in Europa zitten he. En Oekraine was een gedroomde "deur met kier en betonblok".

Gingen de Russen daar niet binnen, dan was dat OK, dat wou zeggen dat ze ook uiteraard niet verder richting Europa zouden komen. Maar kwamen ze binnen als een dief in Oekraine, dan wisten we dat de Russen potentieel nog altijd die vijand waren.

De Russen hebben zich laten kennen he, en dus krijgen ze die betonblok op hun kop. Meer is daar niet aan.

Consideraties over provocaties en "rechtvaardig" en zo hebben daar geen ballen mee te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 17:18   #37453
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat ze dat niet plezant vonden he.
Kijk, dat is het punt nu. Als ze dat konden verdragen, dan waren het geen gevaarlijke vijanden. Als ze dat niet konden verdragen, dan wilde dat zeggen dat ze eraan moesten he, want te gevaarlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 17:20   #37454
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Als je alle gezond verstand verloren hebt, is er religie. Uw god "het westen,", hoe fout ook, kan niets verkeerd doen.

Islamieten hebben ook zo'n god.

Dus uwe strijd is in weze religieus, want gij wilt die makakken zoals gij ze noemt, toch afmaken hé?

Gij zijt in feite ne religieuze gek, dus hé.
We moeten makakken aflappen, NIET omdat zij ergens "verkeerd" zouden zijn, maar omdat zij anderen zijn, en exact dezelfde mindset hebben als wij.

Je gaat proberen doelen te maken op een voetbalveld in het doel van de "anderen" he, omdat het de andere ploeg is. Nochtans ziet jouw doel er identiek uit, maar het verschil is wel dat het JOUW doel is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2023 om 17:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 18:14   #37455
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hier was het simpel: "mijn" huis is Europa, dat bijvoorbeeld begint bij Polen.

De deur op een kier + betonblok, dat was Oekraine he

Er zijn er hier die denken dat wij Oekraine willen verdedigen. Nee, wij willen de Russen tegenhouden zodat die Europa niet binnenvallen. Maar we doen dat natuurlijk beter VOOR ze in Europa zitten he. En Oekraine was een gedroomde "deur met kier en betonblok".

Gingen de Russen daar niet binnen, dan was dat OK, dat wou zeggen dat ze ook uiteraard niet verder richting Europa zouden komen. Maar kwamen ze binnen als een dief in Oekraine, dan wisten we dat de Russen potentieel nog altijd die vijand waren.

De Russen hebben zich laten kennen he, en dus krijgen ze die betonblok op hun kop. Meer is daar niet aan.

Consideraties over provocaties en "rechtvaardig" en zo hebben daar geen ballen mee te maken.
Daar ga je weer met uw aanname dat putin de gaanderijen in oostende wil inpalmen.

Bovendien heeft uw betonblok de neiging zich ‘s nachts naar het oosten te begeven. En net daar knelt het schoentje. Uw argument is dat het westen zijn val mag zetten, overal waar het “niet-rusland” is.

Alles wat niet tot der dood verdedigd wordt is “het westen.”

Wat een hubris.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 18:16   #37456
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We moeten makakken aflappen, NIET omdat zij ergens "verkeerd" zouden zijn, maar omdat zij anderen zijn, en exact dezelfde mindset hebben als wij.

Je gaat proberen doelen te maken op een voetbalveld in het doel van de "anderen" he, omdat het de andere ploeg is. Nochtans ziet jouw doel er identiek uit, maar het verschil is wel dat het JOUW doel is.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat er anderen zijn. Maar ze moeten mij wel met rust laten. Want ik doe hetzelfde.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 19:45   #37457
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.511
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We moeten makakken aflappen, NIET omdat zij ergens "verkeerd" zouden zijn, maar omdat zij anderen zijn, en exact dezelfde mindset hebben als wij.

Je gaat proberen doelen te maken op een voetbalveld in het doel van de "anderen" he, omdat het de andere ploeg is. Nochtans ziet jouw doel er identiek uit, maar het verschil is wel dat het JOUW doel is.
Maar Blokkers zijn toch ook af te lappen, zij zijn "anders" dan de rest van de maatschappij en hebben totaal niet dezelfde mindset dan de het normale deel van de bevolking toch ?
Ze willen een cultuuroorlog veroorzaken, deportatie van honderduizenden mensen, burgeroorlog omwille van staatsstructuur die hun Nieuwe Orde idealen afwijst, restauratie van de collaboratie-'iconen' van WO-II, idolatrie voor Putler zijn regime enz enz.

En je utiliteitsbenadering klopt niet vrees ik... Het is vooral een partij die drijft op deplorables, losers, gefrustreerde gepensioneerden, carrière-doppers die bang zijn dat hun win-for-life in gevaar komt omdat er teveel brownies dezelfde aanspraken maken dan zijzelf, langdurig 'zieke' fakers die graag de sukkelaar uithangen die 'te kort is gedaan'.

Saucissenvolk, quoi.

edit : ondertussen heeft onze democratie al 30 jaar geleden gekozen (in traditie met onze softe maatschappij haar historiek...) om het probleem niet aus zu radieren, maar het te cordoniseren zonder verdere fysieke actie.

Nu 30 jaar later kunnen we enkel vaststellen dat deze woke benadering haar finaliteit haalt, zij het dat het een bijzonder saaie boel geeft.

Voordeel : zonder enige strijd zoals jammer genoeg in Duitsland in 1933 wel gebeurde heeft men extreem-rechts weten te neutraliseren voor wat betreft de uitvoerende macht. En de rest van de maatschappij put daar haar veiligheid uit.

Nadeel : ze kunnen ad nauseam dezelfde liedjes die PhDW & zijn gang in 1987 in die partij introduceerden anno 2023 nog altijd blijven gebruiken om dwazekloten te recruteren.
Philip was de eerste die begreep dat er weinig stemmen te ronselen zijn bij het grote publiek met collaboratie-verheerlijking wat het handelsmerk was van partijstichter en enig verkozene Karel Dillen.

Neen, met de strijd tegen de bougnoul & de makak is veeeeel meer te verdienen.

De kiezer krijgt wat hij wil, bruine parlementaire vertegenwoordigers.
Philip dankt U hartelijk, voor zijn parlementaire wedde sinds 1987 die hem rijk maakte zonder dat hij ooit heeft moeten werken.

De democratie is veilig, aangezien de rest van het politieke spectrum het over één (1) ding eens is : nooit besturen met de Braune Bataillonen.

Eigenlijk is iedereen blij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 20 januari 2023 om 20:14.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 20:37   #37458
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maar Blokkers zijn toch ook af te lappen, zij zijn "anders" dan de rest van de maatschappij en hebben totaal niet dezelfde mindset dan de het normale deel van de bevolking toch ?
Toch wel, die denken zoals de meeste mensen he. Sossen, DAT zijn "anderen". DIE denken totaal anders.

Citaat:
Ze willen een cultuuroorlog veroorzaken, deportatie van honderduizenden mensen, burgeroorlog omwille van staatsstructuur die hun Nieuwe Orde idealen afwijst
Dat wil toch iedereen ? Jij toch in de eerste plaats ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2023 om 20:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 20:43   #37459
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel, die denken zoals de meeste mensen he. Sossen, DAT zijn "anderen". DIE denken totaal anders.



Dat wil toch iedereen ? Jij toch in de eerste plaats ?
Ik denk dat panda nu kortsluiting ervaart.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 22:05   #37460
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.576
Standaard

Ondertussen op de plaats die eerdere wreedaardige of cynische geesten aan de twee kanten een 'meatgrinder' durven noemen:

"Germany's foreign intelligence service is alarmed by losses the Ukrainian army is suffering in fighting against Russian forces in the eastern Ukrainian city of Bakhmut, news magazine Der Spiegel reported on Friday. The Ukrainian army is losing a three-digit number of soldiers every day, the BND intelligence service told a group of Bundestag lawmakers who focus on security at a secret meeting this week, Spiegel said, citing information it had received."

https://www.devdiscourse.com/article...hmut---spiegel

Ik denk dat de enige correcte houding is oproepen tot onmiddellijke wapenstilstand. Helaas willen geen van de betrokken partijen in deze tot proxy verworden oorlog dit. Noch Rusland, noch NATO.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 januari 2023 om 22:06.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be