Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2021, 09:15   #61
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Wat heb je liefst, je moeder die in elkaar wordt geslagen en met een schedelbreuk half dood op straat wordt achtergelaten, of je moeder die wordt verkracht?

De achterlijke christelijke opvattingen over de speciale magische status van seks zijn blijkbaar nog diep geworteld.

Als het trauma zo gebonden is aan het christelijke, waarom is verkrachting dan in alle gebieden en tijden gebruikt als wapen?
Verkrachting gaat trouwens niet om seks, maar om macht.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 09:18   #62
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, je volgt niet zijn redenering.

Denkimi zijn punt is dat mensen blijkbaar heftiger reageren op het plunderen van een rekening dan op het in brand steken van een huis.

Daarmee keurt hij nog het plunderen van een rekening, noch het in brand steken van een huis goed.

Hij stelt zich gewoon vragen waarom de reacties bij het ene zo veel heftiger zijn dan het andere, hoewel het beide geweldsmisdrijven zijn.
Hij stelt helemaal geen vragen: Hij doet uitspraken. Hij zegt letterlijk dat al die reacties rondom verkrachting overdreven zijn. Met andere woorden: 'zeur zo niet, het is maar een verkrachting. Wees al blij dat je niet in elkaar geslagen bent.'
Of aldus met andere woorden: 'zeur zo niet, ik heb uw rekening maar geplunderd; het is niet dat ik uw huis in brand heb gestoken.'
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 09:23   #63
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Hij stelt helemaal geen vragen: Hij doet uitspraken. Hij zegt letterlijk dat al die reacties rondom verkrachting overdreven zijn. Met andere woorden: 'zeur zo niet, het is maar een verkrachting. Wees al blij dat je niet in elkaar geslagen bent.'
Of aldus met andere woorden: 'zeur zo niet, ik heb uw rekening maar geplunderd; het is niet dat ik uw huis in brand heb gestoken.'
Ik geef toe dat hij het niet echt op een sympathieke manier verwoord.

Maar onder dat edgelord gedoe zit wel ergens een interessante vraag vind ik: met name waarom we zo veel heftiger reageren op het geweldsmisdrijf van verkrachting (waarmee ik zelf niet zeg dat we daar TE heftig op reageren) dan op andere geweldsmisdrijven.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 09:30   #64
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik geef toe dat hij het niet echt op een sympathieke manier verwoord.

Maar onder dat edgelord gedoe zit wel ergens een interessante vraag vind ik: met name waarom we zo veel heftiger reageren op het geweldsmisdrijf van verkrachting (waarmee ik zelf niet zeg dat we daar TE heftig op reageren) dan op andere geweldsmisdrijven.
Ik kan me vergissen, maar ik heb eerder de indruk dat vooral heftig werd gereageerd op het feit dat de dader(s) vrijuit gaan.

Was dat meisje bijvoorbeeld overvallen en geslagen met laat ons zeggen een gebroken rib tot gevolg, dan waren de reacties even heftig geweest volgens mij, wanneer zou worden vernomen dat de daders vrijuit mogen gaan.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 09:32   #65
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik geef toe dat hij het niet echt op een sympathieke manier verwoord.

Maar onder dat edgelord gedoe zit wel ergens een interessante vraag vind ik: met name waarom we zo veel heftiger reageren op het geweldsmisdrijf van verkrachting (waarmee ik zelf niet zeg dat we daar TE heftig op reageren) dan op andere geweldsmisdrijven.
Mss omdat de slachtoffers het als zeer traumatisch hadden ervaard?

Ik heb eens een documentaire bekeken over een Amerikaanse vrouw die het leger ha dverlaten nadat ze door een "collega" werd verkracht. Ze werd niet enkel verkracht maar ook met de vuisten bewerkt zodanig dat ze een gezichtsoperatie moest ondergaan. Het stuk stront dat haar verkrachtte moest wel voor de krijgsraad verschijnen maar in het leger tillen ze niet echt zwaar aan zulke dingen. In haar huwelijk kwam ze ook niet meer toe aan een normaal sexleven. Haar echtgenoot moest het initiatief aan haar overlaten.

De zus van mijn ex heeft ook het leger verlaten. Ze zou op een VN vredesmissie naar Kosovo gestuurd zijn geweest. Verscheidene van haar collega's lieten haar al verstaan dat ze haar ginder wel eens goed te grazen gingen nemen. Goed wetend edat de sancties in feite een lachertje zijn.

Raar he, dat ze voor zoiets ontslag had genomen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 maart 2021 om 09:34.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be