Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2013, 10:07   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard Drugsafval ...

Ik ben al nooit een fan geweest van die ruggegraatloze figuren die men drugsverslaafden noemt, ik heb er de pest aan zeg maar.
Pijnlijk detail is dat tegenwoordig al veel mensen eraan zondigden (en dit gaat in stijgende lijn), aan het gebruik van dergelijke rotzooi. Spijtig dat zoveel mooie jonge mensen die nog een hele toekomst voor zich hebben (niet alleen die groep uiteraard) zich eraan laten vangen omdat ze denken, wow! stoer! cool! megacool! bangelijk! ... bullshit dus.
Of er iets stoer aan is om dit te gebruiken I doubt it!
Grow Up! zou ik zeggen ...


http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...utm_medium=RSS

http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/...gs_en_alcohol/



P.S. Uiteraard zal er wel iemand reageren, wat met die 'producten' in de medische wereld dan ... dat lijkt mij totaal iets anders dan lustgebruik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 februari 2013 om 10:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 21:07   #2
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Mee eens. Drugs is voor losers die de "harde" wereld niet aankunnen. Slappelingen. En dat geldt evengoed voor oppeppende drugs.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 00:00   #3
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Mee eens. Drugs is voor losers die de "harde" wereld niet aankunnen. Slappelingen. En dat geldt evengoed voor oppeppende drugs.
Bier ook ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 00:10   #4
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Bier ook ?
Neen. Bier is geen drugs.
Alcohol wel, en het is niet omdat er kleine hoeveelheden alcohol verwerkt zitten in dranken waar sommigen zich lazarus van zuipen, dat consumptie van alcoholhoudende dranken verboden zou moeten worden. Brouwen en nuttigen van alcoholhoudende drank is een cultureel ingebedde zaak en heeft niets van doen met handel en gebruik van delen van exotische planten en schimmels om er psychedelische invloeden van te ondergaan noch van allerlei chemische vuiligheid waarvan de bestanddelen helemaal niet bedoeld zijn voor lichamelijke opname.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 00:38   #5
Vaandeldrager
Schepen
 
Vaandeldrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Nederland-Vlaanderen
Berichten: 498
Standaard

Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 01:33   #6
Vaandeldrager
Schepen
 
Vaandeldrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Nederland-Vlaanderen
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Neen. Bier is geen drugs.
Alcohol wel, en het is niet omdat er kleine hoeveelheden alcohol verwerkt zitten in dranken waar sommigen zich lazarus van zuipen, dat consumptie van alcoholhoudende dranken verboden zou moeten worden. Brouwen en nuttigen van alcoholhoudende drank is een cultureel ingebedde zaak en heeft niets van doen met handel en gebruik van delen van exotische planten en schimmels om er psychedelische invloeden van te ondergaan noch van allerlei chemische vuiligheid waarvan de bestanddelen helemaal niet bedoeld zijn voor lichamelijke opname.
'Medicamenten, hé' verzucht de Vlaming. Naast een versleten broodtrommeltje wordt ook een 0,5 liter blik bier op de kantinetafel gepresenteerd. 10:15 's ochtends. Het begin van de eerste werkpauze.
Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 15:10   #7
D.J.G.
Burger
 
D.J.G.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 116
Standaard Drugs wereldje is taboe maar niet voor tallentvolle ideas over haar aspekten

Ik zit vooral in dat drugs het karakter verandert. Alcohol ook trouwens bij heel wat regelmatige gebruikers.
En wiet is gewoon heel zeldzaam goed te krijgen en is zoals veel drugs in een markt fase vergelijkbaar met 'fruit cake wetenschap', nog niet op zen best.

Shit man, Natural High is kei goed, maar heel wat mensen zijn door sommig spul momenten al veel beter geworden als mens, anderzijds ook al veel mensen hun leven erg en zielig geworden.


Ik opteer in mijn (diplomatische) studie over drugs heel wat nieuwe tendensen waarvan hier enkele mij te geest komen.:
Drugs makers het meest humanitaire product na te laten streven, dus de drugs moet op zen best en dat kan door platforms waar drugsmakers discreet hun drugs en productie proces kunnen laten analyseren en advies kunnen krijgen wat en hoe betere kwaliteit te verkrijgen. Ook opteer ik voor strafvermindering als het spul niet erg is.
Ook om geneesmiddelen te maken dat de algemene negatieve effecten neutraliseren en opties geven zoals het effect stoppen of kunnen gaan slapen of eetlust behouden en prestatie vermogen in dag dagelijkse taken en doelen behouden, en deprimerend effect neutraliseren, etc, dat gemengd kan worden met de drugs eventueel. Compromis, zeker, maar beter op zen best dan slecht. Ook erg deze tijden, want we beginnen er pas aan.

Gebruiken is een lol of zwakte kwamen hier aan bod ,, soms is drugs 100 keer beter dan eender welk medicijn op momenten waar fysiek en emoties door medemens te erg worden, maar bewegingsoefeningen en gezond eten en water drinken en actie ondernemen om uit de problemen te geraken en goede vriendschappelijkheid en betrouwbare vrienden zijn middelen waar veel drugsgebruikers het belang niet van zijn verteld. Weten zij veel met de actuele intellectuele realiteit.
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 18:36   #8
auhtist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 augustus 2012
Berichten: 64
Standaard

over de algemene jeugd die liever een joint knalt dan liter bier zuipt zeker
auhtist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 20:38   #9
Vaandeldrager
Schepen
 
Vaandeldrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Nederland-Vlaanderen
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Neen. Bier is geen drugs.
Bier is een alcoholhoudende drank, zoals je zelf al aangeeft.
__________________
Immotus nec iners
Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 14:18   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Neen. Bier is geen drugs.
Alcohol wel, en het is niet omdat er kleine hoeveelheden alcohol verwerkt zitten in dranken waar sommigen zich lazarus van zuipen, dat consumptie van alcoholhoudende dranken verboden zou moeten worden.
Als bier geen drug is, desondanks het feit dat het wel een drug (alcohol) bevat, dan is mijn joint ook geen probleem want die bestaat uit een cultureel ingebedde plant (tabak) waarin kleine hoeveelheden cannabis verwerkt zijn.
Als ik uw redenering volg zie ik het verschil tussen een pint en een joint niet meer.


Citaat:
Brouwen en nuttigen van alcoholhoudende drank is een cultureel ingebedde zaak en heeft niets van doen met handel en gebruik van delen van exotische planten en schimmels om er psychedelische invloeden van te ondergaan
Om bier te brouwen verhandelt en gebruikt men oa hop, gerst en gist.
Hop en gerst zijn planten, maar geen exotische. Is het daarom dat dat wel mag?
Schimmels gebruiken mag niet, gist wel. Ben benieuwd naar de uitleg.


Citaat:
noch van allerlei chemische vuiligheid waarvan de bestanddelen helemaal niet bedoeld zijn voor lichamelijke opname.
Wat is er mis met chemische vuiligheid waarvan de bestanddelen helemaal niet bedoeld zijn voor lichamelijke opname?
Heel mijn apotheekkastje staat er mee vol.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 31 maart 2013 om 14:18.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 15:49   #11
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Neen. Bier is geen drugs.
Alcohol wel, en het is niet omdat er kleine hoeveelheden alcohol verwerkt zitten in dranken waar sommigen zich lazarus van zuipen, dat consumptie van alcoholhoudende dranken verboden zou moeten worden. Brouwen en nuttigen van alcoholhoudende drank is een cultureel ingebedde zaak en heeft niets van doen met handel en gebruik van delen van exotische planten en schimmels om er psychedelische invloeden van te ondergaan noch van allerlei chemische vuiligheid waarvan de bestanddelen helemaal niet bedoeld zijn voor lichamelijke opname.
Tot begin 20ste eeuw was ook cannabis een cultureel ingebedde plant, die voor alles en nogwat gebruikt werd, tot het door de League of Nations onder invloed van moslimlanden als Egypte geband werd, waar men plots het idee had gekregen dat hasj haram was.
Nog iets daarvoor was opium roken een cultureel ingebedde zaak (hoewel het nooit echt aansloeg in België), dat werd verboden (ook in de League of Nations) door de Britten.

Dus samengevat: ons Westers cultureel erfgoed ingekrompen met dank aan anglosaksen, islamisten en de voorloper van de V.N. Had jij niet een hekel aan al die dingen?
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 maart 2013 om 16:02.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 17:07   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Tot begin 20ste eeuw was ook cannabis een cultureel ingebedde plant, die voor alles en nogwat gebruikt werd, tot het door de League of Nations onder invloed van moslimlanden als Egypte geband werd, waar men plots het idee had gekregen dat hasj haram was.
Nog iets daarvoor was opium roken een cultureel ingebedde zaak (hoewel het nooit echt aansloeg in België), dat werd verboden (ook in de League of Nations) door de Britten.

Dus samengevat: ons Westers cultureel erfgoed ingekrompen met dank aan anglosaksen, islamisten en de voorloper van de V.N. Had jij niet een hekel aan al die dingen?
Dezelfde Britten die zo fier waren op hun opiummonopolie en er talloze oorlogen voor ondernamen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 19:25   #13
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dezelfde Britten die zo fier waren op hun opiummonopolie en er talloze oorlogen voor ondernamen.
Omdat ze niet genoeg zilver hadden om specerijen en andere luxegoederen te blijven kopen in Azië pushten ze opium om het zilver terug te krijgen heb ik eens gelezen. De Chinezen waren niet geïnteresseerd in onze producten.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2013, 13:54   #14
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Bier is geen drugs.
Hiermee weten we weer genoeg
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 14:48   #15
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Hiermee weten we weer genoeg
Klopt, dat u uw nick alle eer aandoet. Eer ge een ander beschuldigt van zever te posten, zeg ik: een beter milieu begint bij jezelf.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 15:32   #16
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Wat zegt Klein licht dan verkeerd?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 19:19   #17
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vaandeldrager Bekijk bericht
Is dat een berg coke rechtsachter?
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 21:45   #18
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Bier ook ?
Bier is goed voor darmen en voor beter denken.
Bier maakt de pijn af, al het denken.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2013, 11:30   #19
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Wat zegt Klein licht dan verkeerd?
Ik had het over een andere posting, als reactie op mij, in een andere draad.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 01:09   #20
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Bier is goed voor darmen en voor beter denken.
Bier maakt de pijn af, al het denken.
Ik ken nochthans mensen, die totaal afgestompt zijn door hun dagelijkse bier-gebruik. Bier-junkies zeg maar. Sponzen. Zatlappen.
Het is de hoeveelheid die iets slecht maakt.
Sporadische kleine hoeveelheden opium, heroïne, cocaïne en amfetamine zullen minder kwaad doen dan dagelijks grote hoeveelheden bier.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be