Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen.
Ja 22 40,00%
Neen 19 34,55%
Ja, maar ... 6 10,91%
Neen, maar ... 4 7,27%
Geen idee 4 7,27%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2009, 14:42   #201
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

schoon van het actieve 'baas' naar het passieve 'slachtoffer'...beetje last van de hormonen?

Op den duur....? waar was u de afgelopen eeuwen?
Als de vrouw een beetje normaal is en de conceptie met wederzijdse toestemming is gebeurt zal daar wel overleg plaatsvinden; en niemand anders heeft zich te moeien.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 14:42   #202
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Die oogjes! Die kleine voetjes! Dat buikje? Zie je dat nu niet!!!1 Het is een kindje! Een KINDJE! Een KEI SCHATTIG KINDJE Hoe durf jij! Jij... Jij... JIJ HITLER!!!
Stoer ...
Knap hoe je van een mens een wegwerpproduct maakt , op die manier krijgen we een mooi beeld van een pro-abortus persoon erover denkt ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 14:47   #203
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht


Een vriend van mij heeft er eentje staan op zijn kast.
Ik vrees dat sommigen zich ermee identificeren. (ik zie ze al in hun bokaaltje )

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 augustus 2009 om 14:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 14:48   #204
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
vrouw is baas in eigen buik en kan ten allen tijde beslissen.
Voil�*.
En ze kan op mijn steun rekenen (ook als een ander man de oorzaak was)

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 augustus 2009 om 14:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 14:49   #205
Marker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
O nee, de volwassene mensen die al belastingen betalen en papa hebben mogen zijn zijn weer aan't woord.
Emo-argumenten tot en met, meer komt er niet uit.


Die goedkope menselijkheid van jullie, die eerder gebaseerd is op wereldvreemdheid en latente christelijkheid dan op werkelijk menselijke overwegingen, al eens gedacht dat deze juist nefast kan zijn voor mensen?

Dat jullie ogenblikkelijk geween meer kapot maakt dan goed doet?

Toch mooi, als mensen hun stereotypes laten zien. Jammer wel dat er niks van klopt.

Wat jij goedkope menselijkheid noemt, noem ik ethiek. Een voorwaarde als je wil leven in een samen-leving.
Die ethiek is naast gebaseerd op mijn geweten en zelfbewustzijn wat misselijk wordt bij het plegen van sociaal gedoogde moorden met voorbedachte rade omwille van luxeproblemen.
Sociaal gedoogde moorden zijn een groot woord, mits de wet expliciteert dat het om een noodsituatie zou moeten gaan.
Echter, enkel de vrouw zelf mag bepalen of haar situatie een noodsituatie is of niet. Hierdoor is België één van de landen met de meest vrije wetgeving ter wereld inzake abortus... alle redenen zijn immers goed.

Je zou misschien beter eens een rapport lezen over abortus. Dan wist je waarover je het had.
Over die noodsituaties tegenwoordig? De belangrijkste redenen zijn: "vrouw nog niet klaar voor een kind" of "vrouw te jong". Die beide op hetzelfde neerkomen.
Erop los neuken kan men wel, al vanaf je 14e als het moet. Maar een logisch gevolg daarvan, namelijk een kind krijgen voor je 25e, wanneer de carriëre nog gelanceerd moet worden. Ho maar. Dat kan toch niet? En dan snellen we naar apotheker, of neen wacht... we hebben daar geen tijd voor en weet je wel hoe ongezond die morning-after pil is? Al die hormonen? Laten we eerst afwachten of we onze regels nog hebben, we willen onszelf namelijk niet onnodig vergiftigen. En dan maar naar een afspraak maken met de abortuskliniek.
Marker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 14:49   #206
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voil�*.
En ze kan op mijn steun rekenen.
Daar zit elke vrouw met problemen wel op te wachten, op steun van de forumfilosoof.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 14:54   #207
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Daar zit elke vrouw met problemen wel op te wachten, op steun van de forumfilosoof.
Ze heeft er meer aan dan aan één of andere "Herr Oberst" die haar wil bevelen wat ze mag en niet mag.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 14:56   #208
Marker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Redelijk slechte mentaliteit
Een kind verwekken doe je met 2 , de verantwoordelijkheid dragen dus ook ...
Door het beslissingsrecht enkel bij de vrouw te leggen geef je er ineens ook de volledige verantwoordelijkheid bij , en dan krijg je op den duur een pak venten die een vrouw laten zitten omda ze zwanger is want het is dan "haar" probleem ...
Nja ... veel van die abortussen gebeuren in Brussel. En volgens dokters wordt er ook melding gemaakt van veel(vuldige) abortussen bij mensen van vreemde origine.
Het gebeurt ook dat men dezelfde persoon een aantal keer ziet opduiken... met hetzelfde probleem.
Mogelijk gaat het om allochtone meiden waarvan de omgeving niet mag weten dat ze seksueel contact hebben, en/of die dit financieel niet aankunnen. (Onderbreken wegens materiële redenen is de hoofdreden in Brussel.)


Mogelijk zijn er ook meiden die zich labiel zijn en laten doen. Alles voor de liefde van een man. En een condoom wil hij niet. Dat is niet zo lekker. Als men dan zwanger is, durft men het allicht niet tegen het vriendje te vertellen (als men weet wie de vader is...). De flanelcondoomp(gebruikers) en Rafjes reactie is namelijk voorspelbaar: ze zouden het nooit aanvaarden. Waarom voor een kind zorgen? Dat schreeuwt en jankt weetjewel. En je moet er je hele leven voor zorgen. Abortus is zo makkelijk. Het is maar een hoopje cellen hé. Mijn vriend heeft zo een embryo op de kast staan! Als je wil doe ik je er ook één cadeau, op sterk water in een bokaal weliswaar. En als je later een kind wil, maak je er wel één. Maar nu niet schat. En zaag niet zo over dat hoopje cellen, je bezorg me hoofdpijn.

Bijgevolg vinden we het meisje terug in de abortuskliniek... misschien voor de zoveelste keer.
Marker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 14:59   #209
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ze heeft er meer aan dan aan één of andere "Herr Oberst" die haar wil bevelen wat ze mag en niet mag.
Dat betwijfel ik sterk.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 23 augustus 2009 om 15:00.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 15:06   #210
Marker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Redelijk slechte mentaliteit
Een kind verwekken doe je met 2 , de verantwoordelijkheid dragen dus ook ...
Door het beslissingsrecht enkel bij de vrouw te leggen geef je er ineens ook de volledige verantwoordelijkheid bij , en dan krijg je op den duur een pak venten die een vrouw laten zitten omda ze zwanger is want het is dan "haar" probleem ...
Ik weet eigenlijk ook niet hoe goed dat idee is ...

Het verschilt van situatie tot situatie, denk ik.

We vinden het nu vanzelfsprekend dat de vrouw het volledige beslissingsrecht heeft, maar wat als die vrouw een zwak en labiel persoon is, die voorbehoedsmiddelen zelf niet nodig vindt. Er worden een reeks kinderen gemaakt, maar zoals voorspelbaar wordt de vrouw er niet minder labiel op. De man gaat lopen. Ze blijkt te labiel om voor haar kroost te zorgen, maar niet labiel genoeg om er niet meer voor te vechten... De dertien kinderen belanden uiteindelijk allen volledig bij de vader.

Dit soort situaties zullen uitzonderlijk zijn. Maar we gaan er steevast vanuit dat het altijd de moeder is die met het kind achterblijft. Dit is echter niet noodzakelijk zo. (En ik wil er hiermee overigens niet voor pleiten dat die vader haar na kind 1 ofzo moest dwingen tot abortus. Dat lijkt me erger dan de kwaal. )


Als deze hele kwestie één ding aantoont dat is het volgens mij:

1. Denk na voordat je met iemand naar bed gaat
2. Denk na over met wie je naar bed gaat.

Twee dingen die vandaag de dag als overbodig worden beschouwd. Het moet namelijk fun blijven, nietwaar?

En dit is iets waar preventie perfect op kan ingrijpen.
Marker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 15:31   #211
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marker Bekijk bericht
Mogelijk zijn er ook meiden die zich labiel zijn en laten doen. Alles voor de liefde van een man. En een condoom wil hij niet. Dat is niet zo lekker. Als men dan zwanger is, durft men het allicht niet tegen het vriendje te vertellen (als men weet wie de vader is...).
Labiel moeten ze daarom niet zijn hoor , er is vaak een enorme druk om seks als pasmunt te hebben om er bij te horen , om een vriendje te hebben , om een imago te hebben zelfs , het is iets doodnormaals geworden , en dan heb ik het niet over 16-17 jarigen maar zelfs over kinderen van 10 - 12 jaar en zo
Ze hebben geen "vriendje" meer om handjes vast te houden of een kusje aan te geven , ze gaan pakken verder . En tja , hoe komt het dat ze dat op die leeftijd o zo alledaags vinden , de scheiding tussen kind zijn en volwassen zijn is op dat gebied veel te klein geworden , i-net , televisie en noem maar op , overal wordt seks aangeprezen al een cool iets ...En op die leeftijd zijn ze erg vatbaar voor zo'n dingen .
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 16:12   #212
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee.
En hoe weet jij dat ?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 16:28   #213
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Labiel moeten ze daarom niet zijn hoor , er is vaak een enorme druk om seks als pasmunt te hebben om er bij te horen , om een vriendje te hebben , om een imago te hebben zelfs , het is iets doodnormaals geworden , en dan heb ik het niet over 16-17 jarigen maar zelfs over kinderen van 10 - 12 jaar en zo
Ze hebben geen "vriendje" meer om handjes vast te houden of een kusje aan te geven , ze gaan pakken verder . En tja , hoe komt het dat ze dat op die leeftijd o zo alledaags vinden , de scheiding tussen kind zijn en volwassen zijn is op dat gebied veel te klein geworden , i-net , televisie en noem maar op , overal wordt seks aangeprezen al een cool iets ...En op die leeftijd zijn ze erg vatbaar voor zo'n dingen .
leven er in uw wereld ook vrouwen die zelfbewust keuzes maken of zijn het allemaal hulpeloze slachtoffertjes?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 16:50   #214
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Niet wenen he.


Denk je dat het bij 14 weken nog steeds om een "hoopje onbepaalde cellen " zou gaan,of om niet meer dan een rat?

De "paaltjes" zijn er na verschrikkelijk lange parlementaire debatten en studies gezet....het was niet de bedoeling om een MOORDwetgeving goed te keuren.Die paaltjes moeten niet steeds maar verzet worden naargelang de luim van de tijd.

Zwangerschappen zijn tenslotte geen maatschapplijk of politiek fenomeen,en duren gemiddeld,en voor zover mij bekend ,nog steeds 9 maanden....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2009 om 16:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 17:03   #215
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Redelijk slechte mentaliteit
Een kind verwekken doe je met 2 , de verantwoordelijkheid dragen dus ook ...
Door het beslissingsrecht enkel bij de vrouw te leggen geef je er ineens ook de volledige verantwoordelijkheid bij , en dan krijg je op den duur een pak venten die een vrouw laten zitten omda ze zwanger is want het is dan "haar" probleem ...
Ja, dan moet je dus een vent die weg is beslissingsrecht geven.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 17:05   #216
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marker Bekijk bericht
Toch mooi, als mensen hun stereotypes laten zien. Jammer wel dat er niks van klopt.

Wat jij goedkope menselijkheid noemt, noem ik ethiek. Een voorwaarde als je wil leven in een samen-leving.
Die ethiek is naast gebaseerd op mijn geweten en zelfbewustzijn wat misselijk wordt bij het plegen van sociaal gedoogde moorden met voorbedachte rade omwille van luxeproblemen.
Sociaal gedoogde moorden zijn een groot woord, mits de wet expliciteert dat het om een noodsituatie zou moeten gaan.
Echter, enkel de vrouw zelf mag bepalen of haar situatie een noodsituatie is of niet. Hierdoor is België één van de landen met de meest vrije wetgeving ter wereld inzake abortus... alle redenen zijn immers goed.

Je zou misschien beter eens een rapport lezen over abortus. Dan wist je waarover je het had.
Over die noodsituaties tegenwoordig? De belangrijkste redenen zijn: "vrouw nog niet klaar voor een kind" of "vrouw te jong". Die beide op hetzelfde neerkomen.
Erop los neuken kan men wel, al vanaf je 14e als het moet. Maar een logisch gevolg daarvan, namelijk een kind krijgen voor je 25e, wanneer de carriëre nog gelanceerd moet worden. Ho maar. Dat kan toch niet? En dan snellen we naar apotheker, of neen wacht... we hebben daar geen tijd voor en weet je wel hoe ongezond die morning-after pil is? Al die hormonen? Laten we eerst afwachten of we onze regels nog hebben, we willen onszelf namelijk niet onnodig vergiftigen. En dan maar naar een afspraak maken met de abortuskliniek.
Die ethiek van je, is dat zo'n vak voor 4 studiepunten aan de sociaal hogeschool?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 17:19   #217
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
leven er in uw wereld ook vrouwen die zelfbewust keuzes maken of zijn het allemaal hulpeloze slachtoffertjes?
De post waar je op reageert gaat over jongeren van 10-12 jaar en zo , als jij dat zelfbewuste vrouwen vindt moet jij dat natuurlijk weten ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 18:53   #218
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marker Bekijk bericht
Mogelijk zijn er ook meiden die zich labiel zijn en laten doen. Alles voor de liefde van een man. En een condoom wil hij niet. Dat is niet zo lekker. Als men dan zwanger is, durft men het allicht niet tegen het vriendje te vertellen (als men weet wie de vader is...). De flanelcondoomp(gebruikers) en Rafjes reactie is namelijk voorspelbaar: ze zouden het nooit aanvaarden. Waarom voor een kind zorgen? Dat schreeuwt en jankt weetjewel. En je moet er je hele leven voor zorgen. Abortus is zo makkelijk. Het is maar een hoopje cellen hé. Mijn vriend heeft zo een embryo op de kast staan! Als je wil doe ik je er ook één cadeau, op sterk water in een bokaal weliswaar. En als je later een kind wil, maak je er wel één. Maar nu niet schat. En zaag niet zo over dat hoopje cellen, je bezorg me hoofdpijn.

Bijgevolg vinden we het meisje terug in de abortuskliniek... misschien voor de zoveelste keer.
Ik denk dat je echt niet weet waar je het over hebt. Abortus is voor de meesten een zeer intense en emotionele gebeurtenis, en allesbehalve makkelijk voor de betrokkenen. Wanneer het kind niet gewenst is, is het vaak zowel voor de ouders als het kind beter dat overgegaan wordt tot abortus. Dat is trouwens een praktijk die al eeuwenlang wordt toegepast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marker Bekijk bericht
Als deze hele kwestie één ding aantoont dat is het volgens mij:

1. Denk na voordat je met iemand naar bed gaat
2. Denk na over met wie je naar bed gaat.

Twee dingen die vandaag de dag als overbodig worden beschouwd. Het moet namelijk fun blijven, nietwaar?

En dit is iets waar preventie perfect op kan ingrijpen.
Ik ben er niet zo zeker van de mensen die pro abortus zijn het belang van preventie ontkennen. Als preventie werkt lijkt het me logisch om dit te voorzien. Maar het dilemma tussen óf abortus, óf preventie is een vals dilemma. Beide horen complementair te zijn.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 19:00   #219
Marker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Die ethiek van je, is dat zo'n vak voor 4 studiepunten aan de sociaal hogeschool?
Beste,

Ik heb geen extern kader nodig om ethische waardes te bedenken. Mijn eigen brein is genoeg ontwikkeld om te beseffen dat ethiek onontbeerlijk is en zelf waardes en principes te ontwikkelen. Geen enkel ethiekboek zal ooit het eigen oordeel kunnen vervangen.
Marker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 19:03   #220
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marker Bekijk bericht
Beste,

Ik heb geen extern kader nodig om ethische waardes te bedenken. Mijn eigen brein is genoeg ontwikkeld om te beseffen dat ethiek onontbeerlijk is en zelf waardes en principes te ontwikkelen. Geen enkel ethiekboek zal ooit het eigen oordeel kunnen vervangen.
Overdosis Bambi, dus, QED.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be