Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel keer gaan jullie naar de kerk ?
Meerdere keren per week 0 0%
1 keer per week 2 4,76%
Een paar keer per maand 1 2,38%
1 keer per maand 2 4,76%
Een paar keer per jaar 5 11,90%
1 keer per jaar 0 0%
Bijna nooit (enkel voor begrafenis, huwelijk) 24 57,14%
Nooit 8 19,05%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2005, 09:30   #1
België-mijn-land
Banneling
 
 
België-mijn-land's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 120
Standaard Hoeveel keer gaan jullie naar de kerk ?

Ik kom net van de Hoogmis van Pasen en er was veel volk in de Kerk. Het lijkt mij dat het kerkbezoek de laatste jaren toch niet meer gedaald is, toch niet in de parochie waar ik woon. Zou er dan eindelijk een kentering komen in het dalende kerkbezoek ? Laat ons hopen dat de mensen opnieuw massaal de weg vinden naar de Heilige Kerk van God en onze Lieve Heer Jezus Christus !

Ook mensen van andere godsdiensten mogen gerust meedoen met de enquête, vervang dan gewoon de kerk, door de moskee of de synagoge, of ander gebedshuis. Laat het misschien wel weten in het forum zelf voor welke godsdienst je dan bent.

Overigens aan allen op dit forum een zalig en vredevol Pasen toegewenst !

Laatst gewijzigd door België-mijn-land : 27 maart 2005 om 09:36.
België-mijn-land is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 09:35   #2
België-mijn-land
Banneling
 
 
België-mijn-land's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 120
Standaard

Ik ga elke week naar de Kerk, naar de Hoogmis op zondag. Als er een feestdag op een andere dag valt dan zondag, dan ga ik 2 keer in deze week. Maar dus over 't algemeen ga ik 1 keer per week.
België-mijn-land is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 10:23   #3
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Ik ben gelovig maar pratikeer niet meer. Sedert de on-Vlaamse houding van de BELGISCHE kerk en de houding van die kerk tegenover pater Verstraeten heb ik mijn conclusies getrokken. De commentaren van de Theo-LOOG (=verleden tijd van Theo LIEGT) Torfs die zijn anti-Vlaamse gevoelens mag uitsmeren op de tv, de radio en in de kranten hebben voor mij het laatste greintje respect voor de BELGISCHE kerk doen verliezen. Wel heb ik nog veel waardering voor sommige plaatselijke priesters en voor de paus die wel wordt belachelijk gemaakt maar die één van de groten van deze tijd is. De christelijke waarden zijn voor mij nog heel belangrijk.
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 11:22   #4
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Ik ga bijna elke zondag naar de kerk.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 11:27   #5
obiwan
Banneling
 
 
obiwan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Dietsland
Berichten: 307
Standaard

Ik ga nog zo'n 4 keer per jaar naar de mis. Met Pasen, Kerstmis, Allerheiligen en 15 augustus of Pinksteren. Ik probeer om zeker 1 keer per seizoen te gaan. Ik heb veel respect voor de kerk en een aantal waarden die de kerk meedraagt. Maar wat mij stoort is de Belgische kerk, zoals ook Luddo gezegd heeft, is de kerk bij ons radicaal anti-Vlaams gezind en pro Belzieke establishment. Ook probeert de Belzieke Kerk de multikul verdedigen. Kardinaal Danneels en de bisschop van Brugge speelden eens weer linkiwinkie tijdens de zaak Remmery. Nochtans zouden ze moeten opletten, want de opkomende Pislam is een groot gevaar voor de katholieke kerk en andere christelijke kerken in Europa.

Ook roepen de pastoors, bisschoppen en kardinalen om niet op het Vlaams Belang te stemmen, nochtans is het Vlaams Belang de enige partij die nog katholiek-christelijke normen en waarden verdedigd. Ik heb wel bewondering voor kardinaal Joos, die tegen de politiek correcte stroom durft in te varen en nog echt conservatief standpunt durft in te nemen. Maar de kerkelijke leiding in Vlaanderen steunt het franskiljonne Belzieke regime en de linkiwinkies. Zo zien we de extreem linkse goddeloze Stevaert vriendjes worden met de Belgische katholieke leiding !
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 11:34   #6
Gino B
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 maart 2005
Berichten: 31
Standaard

Obiwan, is naastenliefde ook geen gebod?
Awel, leer dat dan maar eens kennen, nazi'tje
Gino B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 11:41   #7
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Ik ga alleen als het echt niet anders kan, voor sommige vrienden die willen trouwen in de kerk en sommige begravenissen... voor de rest ga ik nooit.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 11:44   #8
België-mijn-land
Banneling
 
 
België-mijn-land's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
Ik ga nog zo'n 4 keer per jaar naar de mis. Met Pasen, Kerstmis, Allerheiligen en 15 augustus of Pinksteren. Ik probeer om zeker 1 keer per seizoen te gaan. Ik heb veel respect voor de kerk en een aantal waarden die de kerk meedraagt. Maar wat mij stoort is de Belgische kerk, zoals ook Luddo gezegd heeft, is de kerk bij ons radicaal anti-Vlaams gezind en pro Belzieke establishment. Ook probeert de Belzieke Kerk de multikul verdedigen. Kardinaal Danneels en de bisschop van Brugge speelden eens weer linkiwinkie tijdens de zaak Remmery. Nochtans zouden ze moeten opletten, want de opkomende Pislam is een groot gevaar voor de katholieke kerk en andere christelijke kerken in Europa.

Ook roepen de pastoors, bisschoppen en kardinalen om niet op het Vlaams Belang te stemmen, nochtans is het Vlaams Belang de enige partij die nog katholiek-christelijke normen en waarden verdedigd. Ik heb wel bewondering voor kardinaal Joos, die tegen de politiek correcte stroom durft in te varen en nog echt conservatief standpunt durft in te nemen. Maar de kerkelijke leiding in Vlaanderen steunt het franskiljonne Belzieke regime en de linkiwinkies. Zo zien we de extreem linkse goddeloze Stevaert vriendjes worden met de Belgische katholieke leiding !
Toch logisch dat de Heilige Kerk afstand neemt van het fascistische Blok, pas op niet de kiezers zijn slecht, maar de partijleiding en militanten bestaan uit Vlaams nationale egoïsten en mensen die het nationaal solidarisme en nazisme verheerlijken (waaronder jij). Deze stromingen staan haaks op de leer van de Heer Jezus Christus, zoon van God. De Heilige Kerk met haar 2000-jarige geschiedenis doorziet de werkelijke bedoelingen van extreem-rechts en waarschuwt de centrum-rechtse conservatieve bevolking om niet in de val van extreem rechts te lopen net zoals de Vlamingen en de Duiters in de jaren '30. Er is dan ook dringend een grote centrum rechtse conservatieve, pro Belgische volkspartij nodig, om voor ééns en vooral tijd komaf te maken met het Vlaams nationale fascisme !

Wat de opkomst van de Islam (niet Pislam, het niveau van neonazis is nooit hoog geweest hé ) betreft, moeten we die mensen niet gaan discrimineren of buitensluiten zoals het VB het wil, neen wil de Heilige Kerk standhouden tegen de Islam, dan moet ze bij zichzelf beginnen en dringend radicaler, dynamischer worden en opnieuw politiek gaan meespelen. De mensen moeten opnieuw respect gaan krijgen voor de Heilige Kerk en dat kan alleen als de Heilige Kerk strenger gaat optreden om de Heilige Waarden van de Heer te verdedigen !

Laatst gewijzigd door België-mijn-land : 27 maart 2005 om 11:46.
België-mijn-land is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 11:45   #9
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Laatste keer dat ik echt in een kerk geweest ben is toen mijn grootvader stierf, ook al een paar jaar geleden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 11:56   #10
obiwan
Banneling
 
 
obiwan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Dietsland
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gino B
Obiwan, is naastenliefde ook geen gebod?
Awel, leer dat dan maar eens kennen, nazi'tje
punt 1: ik ben geen (Duitse) nazi, wel een Dietse Nationaal Solidarist (die een afgeleide is van het Italiaanse fascisme die goede relaties onderhield met het Vaticaan, alleszins betere dan met Hitler) Ook het katholieke regime van Franco valt wel te pruimen.

punt 2: in het toekomste nationaal solidaristische Dietsland zal de kerk een belangrijke rol blijven spelen, zonder dat ze evenwel de Dietse Rijksleiding iets moet opleggen. Dus met een strikte scheiding tussen kerk en staat. De katholieke leer is een belangrijk wapen in de strijd tegen de Pislam en het oprukkende zionisme. Vergeet niet dat de zionistische Joden (farizeeërs en schriftgeleerden) Jezus Christus hebben verraden en vermoord. Judas een echte jood die enkel uit was op geld, heeft Jezus dan ook verraden en laten vermoorden voor een beetje geld. Tja zo kennen we natuurlijk onze (geld)joden...
God heeft het joodse de kans gegeven om het hoogste en beste mensenras ter wereld te zijn, maar zij hebben God en zijn zoon verraden voor macht en rijkdom, daarom zijn ze gedoemd om definitief de laagste van alle mensenrassen te zijn met hun onvermoeibare drang naar geld en macht.
Allezins het volledige Paasverhaal van de Kerk is en blijft een aanklacht tegen zionisme en de Joden !

Laatst gewijzigd door obiwan : 27 maart 2005 om 12:09.
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 11:59   #11
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Jezus was ook een echte jood.
Ga maar eens op Stormfront lezen wat ze van katholieke jodenknechten zoals u denken.
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:00   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

De enige keren dat ik in een kerk kom, is wanneer iemand die me dierbaar is trouwt of overlijdt. Zelfs ingeval van een begrafenis blijf ik meestal maar tot "den offer" en in alle gevallen weiger ik pertinent om "te communie" te gaan, kruistekens te slaan, gebeden te prevelen en meer van die flauwe kul. Ik ben er dus enkel "lijfelijk" aanwezig.

Afgezien van deze gelegenheden, zal ik nog in een kerk binnenstappen uit "culturele" overwegingen. Ik vind het prettig om een mooie kerk te bezoeken en ik kan genieten van de architectuur en de kunstvoorwerpen die er te bezichtigen zijn. De religieuze prietpraat hoeft voor mij evenwel niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:01   #13
Gino B
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 maart 2005
Berichten: 31
Standaard

Punt 1: allez proficiat, ge zijt een Vlaamse nazi, Stafke De Clercq verwacht u in het graf!

Punt 2: Als ge u gaat baseren op bijbelverhalen om het Joodse ras definitief te deklasseren als minderwaardig, tja... Bye Bye geloofwaardigheid.?
En ohja, laat die illusie van dat Dietsland eens vallen, het zal er nooit komen, moogt ge zeker van zijn
Gino B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:02   #14
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De enige keren dat ik in een kerk kom, is wanneer iemand die me dierbaar is trouwt of overlijdt. Zelfs ingeval van een begrafenis blijf ik meestal maar tot "den offer" en in alle gevallen weiger ik pertinent om "te communie" te gaan, kruistekens te slaan, gebeden te prevelen en meer van die flauwe kul. Ik ben er dus enkel "lijfelijk" aanwezig.

Afgezien van deze gelegenheden, zal ik nog in een kerk binnenstappen uit "culturele" overwegingen. Ik vind het prettig om een mooie kerk te bezoeken en ik kan genieten van de architectuur en de kunstvoorwerpen die er te bezichtigen zijn. De religieuze prietpraat hoeft voor mij evenwel niet.
Idd, een mens moet consequent blijven in z'n atheïsme. Ik ben daar ook radicaal in.
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:04   #15
obiwan
Banneling
 
 
obiwan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Dietsland
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Jezus was ook een echte jood.
Ga maar eens op Stormfront lezen wat ze van katholieke jodenknechten zoals u denken.
Het katholisme is een nochtans een ideaal wapen om de zionisten en ook de Pislam te bestrijden en ik ben zeker geen jodenknecht. De Kerk moet een belangrijke en machtige bondgenoot vormen in de strijd. Trouwens de katholieke Kerk en de joden zijn lang niet de beste maatjes, kijk maar eens in de geschiedenis... !
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:07   #16
Gino B
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 maart 2005
Berichten: 31
Standaard

Welke strijd?
Gino B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:10   #17
obiwan
Banneling
 
 
obiwan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Dietsland
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gino B
Welke strijd?
Tegen de Pislam en de Zionisten die onze Diets-Europese cultuur trachten te vernietigen !

Laatst gewijzigd door obiwan : 27 maart 2005 om 12:11.
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:12   #18
Gino B
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 maart 2005
Berichten: 31
Standaard

Wat is die Dietse cultuur dan?
Ik denk dat elke Nederlander u zeer hard uitlacht als er een paar Vlaamse skinheads komen vragen voor een annexatie.
Gino B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:15   #19
obiwan
Banneling
 
 
obiwan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Dietsland
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gino B
Wat is die Dietse cultuur dan?
Ik denk dat elke Nederlander u zeer hard uitlacht als er een paar Vlaamse skinheads komen vragen voor een annexatie.
Geen annexatie, eerder Anschluss met het onafhankelijke Vlaanderen.
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:17   #20
Gino B
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 maart 2005
Berichten: 31
Standaard

Is dat niet exact hetzelfde?
Gino B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be