Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2005, 22:20   #1
peace in the world
Lokaal Raadslid
 
peace in the world's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: België .... duh
Berichten: 303
Standaard Verkeerd islambeeld

Al dat gedoe over weinig integristische vreemdelingen wordt vaak overdreven aangedikt ... lachwekkend gewoon

De nieuwe generatie buitenlanders ( hier heb ik het in hoofdzaak over de Arabieren in het algemeen ) is niet meer zoals vroeger in de zin dat ze minder conservatief gezind zijn. Ik merk dat steeds minder Arabische vrouwen een hoofddoek dragen terwijl mannen geen zier geven om de Koran en al dat gedoe.
Nee serieus, ik heb veel Arabische vrienden ( alhoewel ik zelf Vlaminig ben ) en ik kan jullie verzekeren dat de meesten een verkeerd idee hebben over die mensen.
Wat je leest in de krant of propaganda van Vlaams Belang zijn de 'slechte' Arabieren ( een minderheid ) die het imago van de anderen verknoeit. Criminelen bestaan echter bij elke gemeenschap maar bij de Arabieren wordt deze gewoon meer benadrukt ( nooit gemerkt hoe krantenartikels eigenlijk aangedikt worden met propaganda van pro-extreemrechtse journalisten? )

Ik werk op mijn werk ook met veel buitenlanders ( als collega's of als klanten ) en ik kan jullie verzekeren dat ze voor 90% van de tijd vriendelijke personen zoals jij en ik zijn. Het zijn OOk mensen ( dit woord heeft Vlaams Belang nooit gebruikt voor een buitenlander ). Je moet gewoon de gelegenheid nemen om ze beter te kennen.
Niet evident zouden sommigen zeggen? Wel, in de plaats van met schrik op je gezicht in Brussel rond te lopen zou je beter gewoon moeten doen: zonder een verschil bij die mensen in te zien.

Het werkt echt: Ik kan van 'smorgens vroeg tot'savonds laat met men gsm in de straten of metrostations van Brussel rondlopen zonder aangevallen te worden ( zoals Vlaams Belang beweert ). Als je dan Arabieren tegenkomt groet je ze dan gewoon vriendelijk zonder vrees te hebben

HET IS JUIST DAT GEVOEL VAN VREES DAT MOET VERDWIJNEN OM SAMEN TE KUNNEN LEVEN.
peace in the world is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 00:00   #2
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Voila, meer moet dat niet zijn !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 10:47   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Ondanks m'n eigen origine, ik zou het nooit in m'n hoofd halen om in de Belgische hoofdstad, zelfs overdag, effe uit het zicht te gaan van de massa.

Vertel het goed nieuws maar aan die vrouw die is gewurg-roofd
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 14:20   #4
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard moslimputeinen

Moslimpuriteinen

Als minister van Inburgering Marino Keulen als voorwaarde tot financiering van de islamitische eredienst tolerantie voor homo’s en andersgelovigen vooropstelt, is dit heel terecht. De homofobe (wijlen) kardinaal Joos heeft omwille van extreme uitspraken over homo’s geen doodsbedreigingen gekregen, uit welke hoek dan ook, net zo min als sommige homofobe imams. Toen Karim Bouzian halverwege 2003 wou starten met de campagne: ‘homo, moslim en allochtoon’ zei een kernlid van de Antwerpse moslimpuriteinen ‘Jongeren voor Islam’ mij daarover: “We gaan hem aanpakken!” Carim Bouzian werd hevig gestalkt zodat hij voortdurend moest veranderen van telefoonnummer en werd meermaals met de dood bedreigd. Het werd stil rond hem, intimidatie kreeg het laatste woord. Tot nu toe werd Carim niet door de koning ontvangen. Koning Albert, die zelf een scheve schaats reed, is vergeten dat hij zich in zijn publieke optreden dient te gedragen conform artikel 10 van de Belgische grondwet: ‘De gelijkheid van vrouwen en mannen is gewaarborgd.’

Als socioloog,Tarik Fraihi, de pruik van gehuwde chassidim vrouwen gelijkstelt met de kap van de katholieke non en de hoofddoek, stelt hij appelen gelijk aan peren en geeft hij blijk van een gebrek aan kennis en ervaring terzake. De pruiken van chassidim vrouwen (in hoever ze er gelukkig mee zijn valt moeilijk in te schatten) zijn vaak mooi, met een weelderige haardos en het geeft oudere vrouwen een jeugdiger voorkomen. De non is en blijft maagd en heeft de kap allang over de haag gegooid.

Moslimpuriteinen prenten jonge meisjes en vrouwen in het hoofd dat ze een diamant zijn die moet beschermd worden, die niemand mag zien en moet verborgen worden onder sluiers, de veiligheids- en zedelijkheidsgordels van de 21st eeuw. Daarentegen staat nergens in de koran dat een vrouw haar hoofd dient te bedekken. Soera 24:31 waarop men zich daarvoor beroept stelt enkel dat 'vrouwen sluiers over de boezem slaan', dat vrouwen hun borsten dienen te bedekken dus, wat niet meer dan redelijk is. Zelfopgeworpen moslimpredikers, 'broeders', praten jonge meisjes schaamte aan , schaamte om hun lichaam, schaamte omdat ze een (zondig) vrouwenlichaam hebben dat maar beter helemaal verborgen wordt...
Bovendien belemmeren hoofddoeken vaak het zijzicht van de draagster. Ik zie het regelmatig gebeuren: vrouwen met een hoofddoek zo over het hoofd getrokken dat ze veel minder kunnen zien en die met de kinderbuggy de straat oversteken zonder kijken, waardoor auto’s of fietsers op de rijweg plots moeten remmen. Gewoon omdat deze vrouwen het verkeer dat uit beide richtingen komt niet kunnen zien. Een vrouw met een gebloemde sluier over het hoofd achter het stuur van een auto reed onlangs in mijn straat bijna twee oudere dames omver. De dames konden nog net opzij springen voor hun leven én de gesluierde bestuurster had niets gezien. En zeggen dat er zoveel heisa is geweest rond de ‘dodehoekspiegel’. Primeert het obsessief ‘ontwijken van mannenblikken’ dan op de veiligheid van zichzelf en andere weggebruikers? Wanneer gaan deze meisjes en vrouwen eens tot rede en inzicht komen.

Blijkbaar is men niet rijp voor een samenleving waarin mannen en vrouwen op een redelijke, normale en gezonde manier met elkaar omgaan en communiceren, zonder dat vrouwen zich dienen te verbergen en zich dienen te schamen en zich schuldig voelen om hun vrouwenlichaam. Een relatie waarbij de vrouw zich helemaal dient te bedekken om blikken van andere mannen te ontwijken die aldus wel eens een seksuele gedachte zouden kunnen krijgen, is gebaseerd op wantrouwen in plaats van wederzijds vertrouwen, de basis van elke relatie. Hier ligt een taak weggelegd voor de emancipatie van de moslimman.
Bovendien staat nergens in de bijbel of de thora geschreven dat de man zijn vrouw mag slaan, in de koran wél: soera 4:34 "En als die vrouwen zich slecht gedragen, waarschuw hen, weiger vervolgens het bed met hen te delen en sla hen tenslotte. Maar als zij weer gehoorzaam zijn, zoek dan niets tegen hen. Waarlijk, allah is de altijd Allerhoogste, de Allerhoogste." Als een niet moslimvrouw wordt geslagen door haar man, wordt dit door haar omgeving afgekeurd en kan de vrouw rekenen op de steun van haar familie en andere instanties. Een moslimman die zijn vrouw tuchtigt, daarentegen, kan zich beroepen op de koran en de vrouw is de pineut. De Profeet heeft het de echtgenoot echter opgedragen, zijn vrouw niet op het gezicht te slaan of op zo en manier dat het op haar lichaam een teken achterlaat (Vrouw in de shari’ah, uitg. Noer Delft, pg 63).

De wereldwijde stroming van moslimpuriteinen bestaande uit diverse groepen en subgroepen te vatten onder de gemeenschappelijke noemer de ‘ware’ moslims, wordt door de Nederlandse veiligheidsdiensten, de AIVD, als gevaarlijk omschreven. Moslimpuriteinen, een beweging die sinds vijf tot tien jaar opgang maakt, grijpen terug naar de bron, het tijdperk van de Profeet 1400 jaar geleden en interpreteren de teksten letterlijk. Net uit de hoek van de ‘ware’ moslims komen ook de doodsbedreigingen aan het adres van Nederlandse politici. “Ze lopen gewoon rond in Brussel en Antwerpen en hebben er contacten met mensen die winkels uitbaten”, wist een moslimpurist te vertellen met betrekking tot de terreuraanslagen in Casablanca. Moslimpuriteinen poogden aldus het moderniseringsproces, waarbij religieuze teksten worden herlezen in het licht van de maatschappelijke evoluties naar analogie van de ijtihad, in gang gezet door de Marokkaanse koning en zijn geëmancipeerde eega, te dwarsbomen.



Deze ‘zuiveren’ hebben een obsessie voor zuiverheid en reinheid, een handdruk geven aan een vrouw is voor hen ook uit den boze. Niet zonder reden richt deze beweging van moslimpuriteinen, geïnspireerd en gestuurd door Saoedi-Arabië, zich vooral op jongeren. In volle puberteits- of identiteitscrisis wordt hen door deze uiterst rigide doctrine een duidelijke set aan regels en richtlijnen aangeboden, die zekerheden biedt en het gevoel tot een groep te horen (voor pubers komt de groep voor alles). Strikte richtlijnen waarover vooral niet mag nagedacht worden, want afkomstig van God… Niet meer denken kan wel gevaarlijk worden in gewijzigde omstandigheden. Onwetende jongeren die niet reizen, niet lezen, slechts één situatie en referentiepunt kennen en geen weet hebben van andere denk- en wereldbeelden zijn erg ontvankelijk voor deze puritanisering, lopen zo in de val en worden meegezogen in redeloosheid, antimodernisme en obsurantisme.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 17:20   #5
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ondanks m'n eigen origine, ik zou het nooit in m'n hoofd halen om in de Belgische hoofdstad, zelfs overdag, effe uit het zicht te gaan van de massa.
Broekschijter!
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 20:34   #6
peace in the world
Lokaal Raadslid
 
peace in the world's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: België .... duh
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan
Bovendien staat nergens in de bijbel of de thora geschreven dat de man zijn vrouw mag slaan, in de koran wél: soera 4:34 "En als die vrouwen zich slecht gedragen, waarschuw hen, weiger vervolgens het bed met hen te delen en sla hen tenslotte.

Heeft God niet gezegd in de Bijbel dat EVA de schuld was het verdrijf was van Adam en Eva uit de hemel?? "Gij zult eeuwig leiden bij het baren van u kind" ...Later hebben zich hierdoor allerlei interprtaties ontstaan waaruit bleek dat door de vrouw de man geen recht meer had op het aard paradijs: Hierdoor is de vrouw steeds minderwaardigd geweest.

HET IS IN ONS LAND AL PAS SINDS DE JAREN '50 DAT DE VROUW RECHT OP IETS HEEFT ( stemmen, enz. ... ). VROUWEN ZIJN NOG STEEDS NIET GELIJK ( geen recht op full-time werk ). EERST ZIEN WAT WE ZELF DOEN EN DAN OORDELEN OVER DE ANDEREN.
peace in the world is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 20:36   #7
peace in the world
Lokaal Raadslid
 
peace in the world's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: België .... duh
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ondanks m'n eigen origine, ik zou het nooit in m'n hoofd halen om in de Belgische hoofdstad, zelfs overdag, effe uit het zicht te gaan van de massa.

Vertel het goed nieuws maar aan die vrouw die is gewurg-roofd
Criminaliteit heeft altijd al bestaan ... maar als je om die reden Brussel gaat vermijden ....
1.000.000 inwoners in Brussel en ze zijn er nog steeds. Als je de tijd neemt kan je zien dat het nog een mooie folklorische stad kan zijn.
Als ge iedereen daar als een potentiële crimineel gaat zien dan begrijp ik best dat ze u gaan afmotten. Be cool ...
peace in the world is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 21:14   #8
sdqa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2005
Berichten: 108
Standaard

'peace in the world',vooraleer iets te zeggen over de koran,kzou zeggen,leest da boek is,van begin tot eind en elk normaal mens kan niet ontkennen dat da vol bullshit zit,

verder is er een groot verschil tussen buitenlanders en arabieren of marokkanen,en ge kunt mij moeilijk zeggen dat het merendeel van deze laasten goede mensen zijn,natuurlijk zitten der ook goeie mensen tussen...ma echt veel zou ik niet zeggen,bij de belgen ook niet trouwens,maar zij vallen u toch ni zomaar op straat aan...
sdqa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 21:42   #9
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sdqa
'peace in the world',vooraleer iets te zeggen over de koran,kzou zeggen,leest da boek is,van begin tot eind en elk normaal mens kan niet ontkennen dat da vol bullshit zit,
Zoals in de bijbel en de talmud, waarvan de koran een afkooksel is.

Trouwens, vrouwen zijn in de 3 monothéïstische religies onderworpen aan de wil van de man. Het fabeltje van Eva's "misstap" wordt alleen maar opgevoerd om de naïevelingen nog naïever te houden. Gelukkig worden we toch een beetje slimmer en mondiger en begint het post-christianisme er aan te komen.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 12:09   #10
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Criminaliteit heeft altijd al bestaan ... maar als je om die reden Brussel gaat vermijden ....
1.000.000 inwoners in Brussel en ze zijn er nog steeds. Als je de tijd neemt kan je zien dat het nog een mooie folklorische stad kan zijn.
Als ge iedereen daar als een potentiële crimineel gaat zien dan begrijp ik best dat ze u gaan afmotten. Be cool ...
Be cool? De centraal afrikaanse jongeren die rondlopen over heel schaarbeek zijn gewapend crapuul die alles dat niet neger is lastig vallen. Spanningen alom uiteraard.

De zwaksten in België, nl. autochtonen, zijn het allang afgetrapt naar de Vlaamse rand. Of ken jij daar een andere reden voor?

Al kan ik begrijpen dat het totaal niets afdoet aan de folkloristische aard dat de voornaamste slachtoffers Marrokanen & Algerijnen zijn. Gelukkig hebben Arabieren een beetje volkstrots en zijn ze daar fameus in de clinch gegaan met dagelijkse schietpartijen, en politie die nauwelijks nog durft pattrouilleren, of ze moeten al met 6 of meer zijn.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 3 april 2005 om 12:10.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 12:12   #11
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Zoals in de bijbel en de talmud, waarvan de koran een afkooksel is.

Trouwens, vrouwen zijn in de 3 monothéïstische religies onderworpen aan de wil van de man. Het fabeltje van Eva's "misstap" wordt alleen maar opgevoerd om de naïevelingen nog naïever te houden. Gelukkig worden we toch een beetje slimmer en mondiger en begint het post-christianisme er aan te komen.
Sinds de jaren 70 volgens geleerden. In nederland heeft men als reden geoppert dat het door de makke aanpak van de kerk kwam.

Gelukkig is het post-christianisme in Europa ook ineens het Pre-Islamitische tijdperk van dit continent, dus het morele verval zal nog herstelt worden.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 12:19   #12
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Gelukkig is het post-christianisme in Europa ook ineens het Pre-Islamitische tijdperk van dit continent, dus het morele verval zal nog herstelt worden.
Ik geloof niet dat de islam ooit kans maakt in het westen.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 14:10   #13
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sdqa
'peace in the world',vooraleer iets te zeggen over de koran,kzou zeggen,leest da boek is,van begin tot eind en elk normaal mens kan niet ontkennen dat da vol bullshit zit
Hebt u de koran vanaf het begin tot het einde gelezen ? Of hebt u maar een paar woordjes ervan geplukt een daarop uw verzinsels hebt gebouwt ?
Citaat:

verder is er een groot verschil tussen buitenlanders en arabieren of marokkanen,en ge kunt mij moeilijk zeggen dat het merendeel van deze laasten goede mensen zijn,natuurlijk zitten der ook goeie mensen tussen...ma echt veel zou ik niet zeggen,bij de belgen ook niet trouwens,maar zij vallen u toch ni zomaar op straat aan...
Niemand verplicht u de koran te lezen een als u dat niet aanstaat waarom leest u het dan ?
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 3 april 2005 om 14:11.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 14:16   #14
sdqa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2005
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Hebt u de koran vanaf het begin tot het einde gelezen ? Of hebt u maar een paar woordjes ervan geplukt een daarop uw verzinsels hebt gebouwt ?Niemand verplicht u de koran te lezen een als u dat niet aanstaat waarom leest u het dan ?
ni helemaal,ma kheb toch wel redelijk weel uit gelezen waarom? omdat ik wou zien hoeveel crap derin sta
sdqa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 14:24   #15
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sdqa
ni helemaal,ma kheb toch wel redelijk weel uit gelezen waarom? omdat ik wou zien hoeveel crap derin sta
Dan moet u maar is de plaatsen die je niet gelezen hebt ,gaan lezen ! De koran is een evenwichtige balans als u de koran éénzijdig bekijkt loop je het gevaar om extremistisch misvatingen te krijgen dat geldt ook voor moslims . Extremisten zijn het slachtoffer van hun eigen ideologie die hun opvattingen ontwikkeld hebben door de koran éénzijdig te lezen een te interpreteren .
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 15:32   #16
peace in the world
Lokaal Raadslid
 
peace in the world's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: België .... duh
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
De koran is een evenwichtige balans als u de koran éénzijdig bekijkt loop je het gevaar om extremistisch misvatingen te krijgen dat geldt ook voor moslims . Extremisten zijn het slachtoffer van hun eigen ideologie die hun opvattingen ontwikkeld hebben door de koran éénzijdig te lezen een te interpreteren .
Voial, da is het ... daar ben ik dus constant over bezig.
Zeggen dat et crap is is gemakkelijk ( net zoals bij communisme ) maar et is gewoon zo dat sommige mensen et verkkerd interpreteren .
En trouwens , tis ni zo da ALLE moslims extreem zijn. Das gewoon de media die voor zo'n zwart imago zorgt
__________________

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 15:35   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Heeft God niet gezegd in de Bijbel dat EVA de schuld was het verdrijf was van Adam en Eva uit de hemel?? "Gij zult eeuwig leiden bij het baren van u kind" ...Later hebben zich hierdoor allerlei interprtaties ontstaan waaruit bleek dat door de vrouw de man geen recht meer had op het aard paradijs: Hierdoor is de vrouw steeds minderwaardigd geweest.

HET IS IN ONS LAND AL PAS SINDS DE JAREN '50 DAT DE VROUW RECHT OP IETS HEEFT ( stemmen, enz. ... ). VROUWEN ZIJN NOG STEEDS NIET GELIJK ( geen recht op full-time werk ). EERST ZIEN WAT WE ZELF DOEN EN DAN OORDELEN OVER DE ANDEREN.
Waaruit besluit U dat vrouwen geen recht op full-time werk zouden hebben?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 15:54   #18
peace in the world
Lokaal Raadslid
 
peace in the world's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: België .... duh
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Waaruit besluit U dat vrouwen geen recht op full-time werk zouden hebben?
HAHHAHAHAHAHAHA ..... in welk land leeft u ?????
Weet ge da vrouwen steeds moeten strijden om FULL-TIME te moge werken ... omda de man nog altijd als de vornaamste broodwinner wordt gezien.
Diegene die MEER werken doen dat door meerdere jobs te combineren.
__________________

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 16:23   #19
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Sinds de jaren 70 volgens geleerden. In nederland heeft men als reden geoppert dat het door de makke aanpak van de kerk kwam.

Gelukkig is het post-christianisme in Europa ook ineens het Pre-Islamitische tijdperk van dit continent, dus het morele verval zal nog herstelt worden.
De ethiek linken aan godsdiensten is belachelijk. Kijk maar naar de geschiedenis van ons aller Kerkje. Mensen zijn perfect in staat om zelf een soort collectief gevoel voor moraliteit te ontwikkelen zonder heel die geloofszeik.

De Kerk heeft haar tijd gehad, nu de islam nog en we zijn weer een stap verder.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 16:29   #20
peace in the world
Lokaal Raadslid
 
peace in the world's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: België .... duh
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
De ethiek linken aan godsdiensten is belachelijk. Kijk maar naar de geschiedenis van ons aller Kerkje. Mensen zijn perfect in staat om zelf een soort collectief gevoel voor moraliteit te ontwikkelen zonder heel die geloofszeik.

De Kerk heeft haar tijd gehad, nu de islam nog en we zijn weer een stap verder.
De godsdiensten in de wereld hebben voor een groot stuk inderdaad hun tijd gehad maar je moet niet vergeten dat de meesten ( ook de Islam ) een ideaal bevatten die aan veel mensen te hulp komt.

neem bijvoorbeeld in de derdewereldlanden: godsdienst is in hun hongersnood vaak hun enige vreugde, het enige wat nog in hen gelooft.
Ik denk eerder dat onze kapitalistische, egocentrische en individualistische maatschappij zijn tijd heeft gehad ....
__________________

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be