Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2008, 13:40   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Groen!: Johan De Weerdt: Vlaamse Leeuw

Als groene politieker ben ik altijd Vlaams gezind geweest en zal dat altijd blijven. Wat ik helaas verwerpelijk vind is het claimen van extreme partijen van de Vlaamse symbolen. Zoals het VB die onlangs nog gratis leeuwe vlaggen ronddeelde alsof het om een gadget ging zonder waarde. Vaak heeft dit het omgekeerde effect. Bij mijn rond rit door Geraardsbergen hing nog niet 1 vlag op 300 woningen. Helaas wel VB vlaggen met zwart bandje, gelukkig geen hakenkruisje.

De problemen die zich heden voordoen in ons land moeten opgelost worden, zonder zich te verschuilen achter vlaggen en wimpels en stoere uitspraken. Het wordt tijd dat we afstand nemen van extreem rechts conservatieve politici zoals Bart De Wever en Olivier Maingain en het kliekje VB-ers.

Groen! en Ecolo nemen daarin het voortouw.

Johan De Weerdt

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 15:24   #2
Daimanta
Parlementsvoorzitter
 
Daimanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Als groene politieker ben ik altijd Vlaams gezind geweest en zal dat altijd blijven. Wat ik helaas verwerpelijk vind is het claimen van extreme partijen van de Vlaamse symbolen. Zoals het VB die onlangs nog gratis leeuwe vlaggen ronddeelde alsof het om een gadget ging zonder waarde. Vaak heeft dit het omgekeerde effect. Bij mijn rond rit door Geraardsbergen hing nog niet 1 vlag op 300 woningen. Helaas wel VB vlaggen met zwart bandje, gelukkig geen hakenkruisje.

De problemen die zich heden voordoen in ons land moeten opgelost worden, zonder zich te verschuilen achter vlaggen en wimpels en stoere uitspraken. Het wordt tijd dat we afstand nemen van extreem rechts conservatieve politici zoals Bart De Wever en Olivier Maingain en het kliekje VB-ers.

Groen! en Ecolo nemen daarin het voortouw.

Johan De Weerdt

Bron: politics.be
Zozeer is hem wil geloven besef ik maar al te goed dat Groen/Ecolo een van de meest Belgicistische partijen van la Belgique is. Dat de heer de Weerdt beweert Vlaamsgezind te zijn is voor mij niet veel van waarde. Hij zal tot een kleine meerderheid behoren. Als je al bedenkt dat CD&V een zwalkende koers maakt, dan moet je je niet willen voorstellen hoe dat is met Groen/Ecolo
__________________
Steun Groot Nederland!
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 15:45   #3
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Vlaams gezind en anti-Belgisch hoeft niet synoniem te zijn.
Al denk ik wel dat mensen die voor een vergaande staatshervorming (die leidt tot vlaams eonafhankelijkheid) zijn best niet Groen! stemmen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 16:23   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Indien de heer De Weerdt wil dat de Vlaamse leeuw niet door 'extreme partijen' "geclaimd" wordt, kan hij er misschien bij het Groen!-partijbestuur - en bij uitbreiding de andere progressieve partijen - op aandringen dat ze zelf een een Vlaamse campagne op poten zetten, om die extreemrechtsen het gras voor de voeten weg te maaien. Of nog beter, wat meer Vlaamse standpunten in het partijprogramma op te nemen én deze ook in daden om te zetten. Opdat straks niet de laatste Groen!-stemmer gillend richting uitgang spurt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 23:34   #5
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Als groene politieker ben ik altijd Vlaams gezind geweest en zal dat altijd blijven. Wat ik helaas verwerpelijk vind is het claimen van extreme partijen van de Vlaamse symbolen. Zoals het VB die onlangs nog gratis leeuwe vlaggen ronddeelde alsof het om een gadget ging zonder waarde. Vaak heeft dit het omgekeerde effect. Bij mijn rond rit door Geraardsbergen hing nog niet 1 vlag op 300 woningen. Helaas wel VB vlaggen met zwart bandje, gelukkig geen hakenkruisje.

De problemen die zich heden voordoen in ons land moeten opgelost worden, zonder zich te verschuilen achter vlaggen en wimpels en stoere uitspraken. Het wordt tijd dat we afstand nemen van extreem rechts conservatieve politici zoals Bart De Wever en Olivier Maingain en het kliekje VB-ers.

Groen! en Ecolo nemen daarin het voortouw.

Johan De Weerdt

Bron: politics.be
Sorry, maar elke vorm van flamingantisme / wallingantisme dat verder gaat dan de niet-agressieve promotie van de Nederlandse of Franse taal is racistisch. In die zin zijn zowel Ecolo als Groen taalracistische partijen. We moeten daar geen doekjes om winden: mensen indelen op basis van taal is altijd verwerpelijk.

Laatst gewijzigd door Doedelzak : 13 juli 2008 om 23:34.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 23:50   #6
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Sorry, maar elke vorm van flamingantisme / wallingantisme dat verder gaat dan de niet-agressieve promotie van de Nederlandse of Franse taal is racistisch. In die zin zijn zowel Ecolo als Groen taalracistische partijen. We moeten daar geen doekjes om winden: mensen indelen op basis van taal is altijd verwerpelijk.
Quebec?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 07:46   #7
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Sorry, maar elke vorm van flamingantisme / wallingantisme dat verder gaat dan de niet-agressieve promotie van de Nederlandse of Franse taal is racistisch. In die zin zijn zowel Ecolo als Groen taalracistische partijen. We moeten daar geen doekjes om winden: mensen indelen op basis van taal is altijd verwerpelijk.
Groen! racistisch
Je moet toch heel rare hersenkronkels maken om dit te denken
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be