Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 06:15   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Het zou eens een goede zaak zijn als VB wat allochtonen op hun lijst zet en hun anti-islamretoriek eens wat verzacht. Alleen maar lof voor Verstrepens standpunt, en laat als Vlaams Belang maar eens zien dat jullie een "gewone" rechts-conservatieve partij kunnen zijn die niet vervalt in vreemdelingenhaat.
Van Boxel (indonesische roots) of dat meisje uit Lokeren Van Zele Aischa

1M. Marginet , Werner1.4921 2Mw. Van Boven , Lena5312 3M. Gerits , Ludo2625 4Mw. Van Zele , Aisha4754
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 11 oktober 2006, 07:26   #22
Brecht Laitem
Burger
 
Geregistreerd: 21 februari 2005
Berichten: 130
Standaard

Verstrepen heeft 100% gelijk. Als er zoveel mensen op een allochtoon stemmen dan moet die ook een schepenambt krijgen. Dit noemt men nu democratie. Doet Janssens dat niet dan toont het alleen maar aan dat hij de allochtonnen als kiesvee heeft gebruikt. Indien Janssens er natuurlijk ook zo'n draai aan heeft dan toont hij alleen maar zijn hypocriesie aangezien hij dan volgens die stelling ook een hoop VB-ers een schepenambt moet aanbieden.
Brecht Laitem is offline  
Oud 11 oktober 2006, 08:01   #23
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Zo te lezen en te horen heeft Jurgen Verstrepen de linkse bende verdeeld, toch knap van hem dan. Jurgen was ook erg goed op Canvas gisteravond, en dat omringd met allemaal linkse rotweilers.
rik47 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 08:12   #24
humble
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: Kempen
Berichten: 591
Standaard

Patje verleidt de allochtone bevolking door 30% allochtonen op zijn lijst te zetten.
Die 30% halen de meeste kopstemmen ( buiten Janssens meer dan 30%)
Dan is het toch logisch dat ze 30% van de schepenen leveren.
Anders misbruikt hij de allochtonen voor het profijt van de PS a, een soort verkrachten van de allochtonen.
Nu is dit niet vreemd voor de PS a tenslotte heeft hij hetzelfde gedaan met Groen en de VLD, en die allochtonen zijn tenslotte maar allochtonen en zijn het zo vergeten, trouwens had hij op voorhand niet gezegd dat ze maar voor de frim mee deden.
humble is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:12   #25
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Zo te lezen en te horen heeft Jurgen Verstrepen de linkse bende verdeeld, toch knap van hem dan. Jurgen was ook erg goed op Canvas gisteravond, en dat omringd met allemaal linkse rotweilers.

-------

exactly my sentiments rik47 , en om het in't Vlaams te zeggen....zo denk ik er ook over.
Ik zou het in feite niet mogen schrijven hier, want als...' scheur-nog-een-VB-folder-af-C. Hemmerechts ' en ......' ik-vind-Filip's-penis-niet-sympathiek-La Liekens ' dit meelezen zouden die te pas en te onpas opgevoerde trienen wel eens van hun nep-intellectueel voetstuk kunnen vallen.
Vooral C.Hemmerechts die zich liet ontvallen dat ze eindelijk met een Vlaams Belanger akkoord kon gaan , maar ook een La Liekens die het haar blijkbaar goede vriend gladde Pat allemaal wel eens ging zeggen schoven in extase haast van hun kletsnatte stoel af.

Nu weet ik niet of Verstrepens pleidooi de onderliggende bedoeling had om een stok in het hoederhok te werpen , maar als het dat was dan kan de man uitstekend acteren.
Als het echter uit zijn hart kwam en niet meer dan dat , dan moet de VB-top zich zorgen beginnen maken , want zulke verruimer zou op langere termijn wel eens een deel van het VB-electoraat kunnen afschrikken.
Hoedanook, indien dit een geplande zet was , dan heeft hij meesterlijk de autochtonen en allochtonen binnen SP.A tegen elkaar uitgespeeld, maar niet alleen dat, indien de artistieke Antwerpse wereld en dito pseudo-intellectuelen de druk op gladde Pat verhogen dan zou er binnenkort in Antwerpen ook wel eens een VLD'r zeer ontevreden kunnen rondlopen door het verhoopte schepenambt aan de neus te zien voorbij gaan.
Houdt hij echter de VLD te vriend, dan rommelt het vroeg of laat in de allochtone middens die zich gebruikt voelen en dat zal een weerklank vinden bij de volgende verkiezingen.
Wellicht zal hij nu opteren om een eigen autochtone schepen op te offeren om de twee paardjes (allochtonen en VLD'rs) in de stal te houden.
Oei , op zijn beurt dan weer een SP.A kandidaat en zijn/haar electoraat ontevreden.
Maar geen nood, Pat vindt er dan wel een gepast postje voor, dat deed hij volgens het roddelcircuit uiteindelijk voor zijn nieuwe vriendin ook.

Van hoe politiek verworden is tot een schaakspel met levende pionnen, natuurlijk wisten jullie dat allemaal al wel langer dan vandaag nietwaar.
Maar conclusie van het verhaal,.......J. Verstrepen maakte in dit debat een goede beurt, althans een betere dan die van na de Hans Vantemsche affaire.
bob. is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:16   #26
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Zie je wel dat het geen racisten zijn bij het Vlaams Belang....

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:30   #27
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Awwel om to the point the komen. Verstrepen wil gewoon het principe van wie niet horen wil moet voelen toepassen. Vandaar pleit hij voor een moslimschepen en liefst een fundamentalist. De Jappen weten dat ook . Als je het syteem onderuit wil halen moet je het versnellen. Dus Allah geef ons aub een moslimschepen.

idd. laten we die mosselvlamingen een voorsmaakje geven van wat hun te wachten staat als deze evolutie zich verderzet!
jan hyoens is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:36   #28
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Lucien. Hoeveel idioten hebben voor jou lilliput-partijtje gestemd?
Hahaha... Lucien wordt recht in de ballen geschopt!
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 13:55   #29
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard Jurgen Verstrepen in Morgen Beter

Gisterenavond viel ik een paar keer van mijn stoel. De reden hiervoor was de uitzending van Morgen Beter met Jurgen Verstrepen (Vlaams Belang).

Verstrepen is mij op een paar vlakken positief opgevallen:

1. het was zowat de eerste keer dat ik hem echt goed hoorde "debaten". Hij nam rationele argumenten over, probeerde statements zeer goed te nuanceren, en kon zelfs op het einde van de avond de steun winnen van Kristien Hemmerechts (en voor deze laatste een Blokker gelijk geeft, moet er toch heel wat water naar de zee vloeien !).

2. Verstrepen had ook fameus het gelijk aan zijn kant, toen hij argumenteerde dat Janssens, als hij eerlijk wil zijn naar zijn kiezers én naar de verkozen gemeenteraadsleden toe, bijna verplicht is een allochtoon als schepen op te nemen, wat ook de "op voorhand gemaakte afspraken" waren. Met zijn argumenten hield hij Bart Brinkman, die Janssens diende te verdedigen, een serieus beschamende spiegel voor.

Even kon Verstrepen doen vergeten, dat Dewinter nog altijd het meest te zeggen heeft binnen het Vlaams Belang...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 11 oktober 2006, 13:57   #30
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Even kon Verstrepen doen vergeten, dat Dewinter nog altijd het meest te zeggen heeft binnen het Vlaams Belang...
Wat dus een leugen is. Dewinter is niet de grote baas zoals jullie graag willen geloven. (om welke bizarre reden ook)
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:02   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Gisterenavond viel ik een paar keer van mijn stoel. De reden hiervoor was de uitzending van Morgen Beter met Jurgen Verstrepen (Vlaams Belang).

Verstrepen is mij op een paar vlakken positief opgevallen:

1. het was zowat de eerste keer dat ik hem echt goed hoorde "debaten". Hij nam rationele argumenten over, probeerde statements zeer goed te nuanceren, en kon zelfs op het einde van de avond de steun winnen van Kristien Hemmerechts (en voor deze laatste een Blokker gelijk geeft, moet er toch heel wat water naar de zee vloeien !).

2. Verstrepen had ook fameus het gelijk aan zijn kant, toen hij argumenteerde dat Janssens, als hij eerlijk wil zijn naar zijn kiezers én naar de verkozen gemeenteraadsleden toe, bijna verplicht is een allochtoon als schepen op te nemen, wat ook de "op voorhand gemaakte afspraken" waren. Met zijn argumenten hield hij Bart Brinkman, die Janssens diende te verdedigen, een serieus beschamende spiegel voor.

Even kon Verstrepen doen vergeten, dat Dewinter nog altijd het meest te zeggen heeft binnen het Vlaams Belang...
Die zal wel onmiddellijk naar Madou worden geroepen.

En "het meest te zeggen hebben binnen het VB" is wel nogal lichtjes uitgedrukt voor Filip Dewinter. Filip Dewinter IS de partijleiding. Mannetjes zoals Franc Vanhecke en Gerolf Annemans lopen daar wel rond, maar hebben noppes te zeggen in de partij. Al Dewinter morgen beslist dat Annemans in een roze tutu moet gaan zetelen in de Kamer, dan zal Annemans dat ook doen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:05   #32
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Filip Dewinter IS de partijleiding. Mannetjes zoals Franc Vanhecke en Gerolf Annemans lopen daar wel rond, maar hebben noppes te zeggen in de partij. Al Dewinter morgen beslist dat Annemans in een roze tutu moet gaan zetelen in de Kamer, dan zal Annemans dat ook doen.
En geloof je dit nu zelf?
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:11   #33
Blackwidow
Schepen
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Die zal wel onmiddellijk naar Madou worden geroepen.

En "het meest te zeggen hebben binnen het VB" is wel nogal lichtjes uitgedrukt voor Filip Dewinter. Filip Dewinter IS de partijleiding. Mannetjes zoals Franc Vanhecke en Gerolf Annemans lopen daar wel rond, maar hebben noppes te zeggen in de partij. Al Dewinter morgen beslist dat Annemans in een roze tutu moet gaan zetelen in de Kamer, dan zal Annemans dat ook doen.
Bron aub? Anders kan ik hetzelfde zeggen over VandeLanotte, Vera Dua, Leterme, Verhofstadt (ah nee, das dan DiRupo), ...hmm.. eigenlijk is Dirupo baas over alle partijen dan nee?
Blackwidow is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:16   #34
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Gisterenavond viel ik een paar keer van mijn stoel. De reden hiervoor was de uitzending van Morgen Beter met Jurgen Verstrepen (Vlaams Belang).

Verstrepen is mij op een paar vlakken positief opgevallen:

1. het was zowat de eerste keer dat ik hem echt goed hoorde "debaten". Hij nam rationele argumenten over, probeerde statements zeer goed te nuanceren, en kon zelfs op het einde van de avond de steun winnen van Kristien Hemmerechts (en voor deze laatste een Blokker gelijk geeft, moet er toch heel wat water naar de zee vloeien !).

2. Verstrepen had ook fameus het gelijk aan zijn kant, toen hij argumenteerde dat Janssens, als hij eerlijk wil zijn naar zijn kiezers én naar de verkozen gemeenteraadsleden toe, bijna verplicht is een allochtoon als schepen op te nemen, wat ook de "op voorhand gemaakte afspraken" waren. Met zijn argumenten hield hij Bart Brinkman, die Janssens diende te verdedigen, een serieus beschamende spiegel voor.

Even kon Verstrepen doen vergeten, dat Dewinter nog altijd het meest te zeggen heeft binnen het Vlaams Belang...
Ik vroeg me de hele tijd af wat Hemmerechts en Liekens daar kwamen doen? Had Bartje Brinkman dan zoveel support nodig ?
Blijkbaar wordt het bij de VRT bon ton om exemplaren van de progressieve culturele elite op te voeren.
Online is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:18   #35
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Bron aub? Anders kan ik hetzelfde zeggen over VandeLanotte, Vera Dua, Leterme, Verhofstadt (ah nee, das dan DiRupo), ...hmm.. eigenlijk is Dirupo baas over alle partijen dan nee?
Klopt dat dan niet? Als ik sommige VLD-Vivanters bezig hoor, vind ik het ook spijtig dat binnen de VLD enkel een paar toppers het voor het zeggen hebben. Is zulks soms te moeilijk om toe te geven als het over het Vlaams Belang gaat? Nochtans staat deze laatste partij niet echt gekend om zijn "democratische besluitvorming"...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:20   #36
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik vroeg me de hele tijd af wat Hemmerechts en Liekens daar kwamen doen? Had Bartje Brinkman dan zoveel support nodig ?
Blijkbaar wordt het bij de VRT bon ton om exemplaren van de progressieve culturele elite op te voeren.
For the record: Hemmerechts en Liekens waren het op het vlak van het toekennen van een schepenambt aan een allochtoon, het niet eens met Brinkman.

Wat het eerste deel van de discussie betreft: ik kan het niet beter uitdrukken dan met die cartoon die ze lieten zien. In 2000 haalt het VB 1/3 van de stemmen binnen, iedereen bedrukt; in 2006 haalt het VB 1/3 van de stemmen binnen, iedereen euforisch.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:22   #37
Blackwidow
Schepen
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Klopt dat dan niet? Als ik sommige VLD-Vivanters bezig hoor, vind ik het ook spijtig dat binnen de VLD enkel een paar toppers het voor het zeggen hebben. Is zulks soms te moeilijk om toe te geven als het over het Vlaams Belang gaat? Nochtans staat deze laatste partij niet echt gekend om zijn "democratische besluitvorming"...
Een partijvoorzitter zet de lijnen uit (dat is net als een trainer van een voetbalploeg). Maar als die ploeg niet meer akkoord is, vertrekt de ploeg(speler) of de trainer. Net hetzelfde bij politieke partijen. Als VandeLanotte zegt dat Freya bloot moet afkomen bij vergaderingen, dat ze het gaat doen hé. Net hetzelfde met Dewinter: zijn wil is niet wet hoor.... Allé... ik snap het echt niet hoor, die flauwe redeneringen & afkooksels tegen VB, wordt beetje saai zo (gisteren ook iemand: ik stem niet voor VB, want vrouw aan de haard..... ik vroeg dan: waar staat dat? ..eh....awel...ja.... media zegt dat toch... En ik dan: tijdskrediet, sounds familiar?.... gedaan met discussie...)
Blackwidow is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:25   #38
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Klopt dat dan niet?
Neen. Dewinter is fractieleider in het Vlaams Parlement. Annemans in de Kamer en Van Hauthem in het federaal parlement. Frank Vanhecke is voorzitter en samen vormen zij de leiding van de partij (+ nog enkele anderen zoals de VBJ-voorzitter enzovoorts) Van een absolute keizer of liever führer zoals je wil is dus geen sprake.
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:25   #39
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Een partijvoorzitter zet de lijnen uit (dat is net als een trainer van een voetbalploeg).
voila, en Jurgen Verstrepen is tot op dit moment een onbetekenende links bak. that's all i wanted to say.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 11 oktober 2006, 14:27   #40
Karpax
Burger
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik vroeg me de hele tijd af wat Hemmerechts en Liekens daar kwamen doen? Had Bartje Brinkman dan zoveel support nodig ?
Blijkbaar wordt het bij de VRT bon ton om exemplaren van de progressieve culturele elite op te voeren.
Ze zoeken gewoon spektakel, ze zullen gehoopt hebben dat Hemmerechts voor wat vuurwerk kon zorgen...

Voor serene en goed uitgebalanceerde debatten die iets opleveren moet je niet naar televisie kijken.
Over 't algemeen draait het toch uit op een gezamelijke monoloog met wat onderhuids gescheld er bovenop.
__________________
I commend my soul to any god that can find it...

Think for yourself!!

Laatst gewijzigd door Karpax : 11 oktober 2006 om 14:29.
Karpax is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be