Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2019, 14:34   #5081
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tuttut, het tribunaal van Nuremberg geeft duidelijk aan dat bevelen die tegen de wetten en regels ingaan genegeerd en zelfs aangeklaagd moeten worden. Een soldaat die zulke bevelen opvolgt is dus even schuldig als de opdrachtgevers.
Dat is waar , zeker wanneer ze er bij juichen.

Citaat:
Als ik een kassei naar uw hoofd slinger, da's omdat ik u graag zie en u wil bevredigen ofzo?
Nee , het is geen imminent threat , zeker niet van die afstand . Er is maar 1 keer geschoten vanuit Gaza richting de militairen.
Journalisten gooien geen stenen
Demonstranten op honderden meters afstand van de hekken ook niet.
Dus zelfs dat verwijt gaat niet op.
Ik neem aan dat ze geen blinde snipers gebruikte en die PRESS jassen prima zagen.

Er is zeer bewust geschoten , gewoon op iedereen, en vaak ook.
Precies daarom wordt het ook gezien als oorlogsmisdaad, het doelgericht schieten op ongewapende burgers.


Citaat:
Maar dat is niet gebeurd op 8u. Da's dus appelen met watermeloenen vergelijken.
maar wel binnen korte tijd , in mei vorig jaar al 8181 doden en gewonden.

Citaat:
Slechts 191 doden.
En een hele stad aan gehandicapten

Citaat:
Weergeven van feiten betekend krankzinnig?
Pertinent willen dat de realiteit iets anders is, da's het perfecte voorbeeld van rede dan zeker?
U verdedigd het op elke denkbare manier, zelfs zo erg dat het juist niet realistisch is, het zijn veronderstellingen zoals die zogenaamde enorme dreiging. De cijfers geven de feiten .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2019, 14:37   #5082
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat is waar , zeker wanneer ze er bij juichen.

.
Ik ben blij dat ook u het verwerpelijk vindt wanneer Palestijnen juichen om terreurdaden gepleegd door Hamas.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2019, 20:27   #5083
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat is waar , zeker wanneer ze er bij juichen.
Zoals The Four Horsemen schamper opmerkt en cynisch verdraait, is het toejuichen van geslaagde terreuraanvallen blijkbaar geen probleem voor u.
Citaat:
Nee , het is geen imminent threat , zeker niet van die afstand .
Je weet niet hoever ik kan gooien.
Citaat:
Er is maar 1 keer geschoten vanuit Gaza richting de militairen.
Dus elke vuurpijllancering richting Israël is specifiek gericht op burgers?
Citaat:
Journalisten gooien geen stenen
Hoe herken je een journalist van iemand met een fake perspas?
Citaat:
Demonstranten op honderden meters afstand van de hekken ook niet.
Dus zelfs dat verwijt gaat niet op.
Hoe onderscheid je een demonstrant van op een paar 100m van een brave Gazaanse vader die zijn dochtertje naar school brengt?
Citaat:
Ik neem aan dat ze geen blinde snipers gebruikte en die PRESS jassen prima zagen.
Ik durf te beweren dat de Israëli militairen verdomd competent zijn.
Met idioten en debielen inbegrepen, want da's iets wat je Israël niet kan verwijten, iedereen kan er in het leger geraken en een nuttige functie uitvoeren.
Citaat:
Er is zeer bewust geschoten , gewoon op iedereen, en vaak ook.
Probeer eens onbewust de trekker over te halen. Het kan, maar niet in een situatie waarop je vanaf een deftige afstand aan't mikken bent.
En als je dan toch aan't mikken bent, waarom niet specifiek mikken op een doel dat nuttig is, en minder gezeik veroorzaakt dan iemand met een perskaart?
Citaat:
Precies daarom wordt het ook gezien als oorlogsmisdaad, het doelgericht schieten op ongewapende burgers.
Correct, maar dan moet je ongewapend en burger wel kunnen definiëren. Probeer dat maar eens met Gazanen.
Citaat:
maar wel binnen korte tijd , in mei vorig jaar al 8181 doden en gewonden.
Geef eens de cijfers van het aantal gewonden en doden in Nigeria door het geweld daar?
Citaat:
En een hele stad aan gehandicapten
Near misses of collateral damage?
Citaat:
U verdedigd het op elke denkbare manier, zelfs zo erg dat het juist niet realistisch is, het zijn veronderstellingen zoals die zogenaamde enorme dreiging. De cijfers geven de feiten .
De feiten geven aan dat er minder doden vallen door gericht Israëli geweld tegenover Gaza dan een ongericht conflict in Irak.

En ik verdedig geen stelling, ik geef alleen feiten weer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 oktober 2019 om 20:29.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 05:38   #5084
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals The Four Horsemen schamper opmerkt en cynisch verdraait, is het toejuichen van geslaagde terreuraanvallen blijkbaar geen probleem voor u.
U heeft die video zeker niet gezien?
Citaat:
Je weet niet hoever ik kan gooien.
Geen imminent threat dus

Citaat:
Dus elke vuurpijllancering richting Israël is specifiek gericht op burgers?
nee , want je kunt ze niet richten.

Citaat:
Hoe herken je een journalist van iemand met een fake perspas?
Dit heeft u zelf verzonnen. Maar goed , het is Israel die steeds claimt precies te weten op wie zij geschoten hebben.

Citaat:
Hoe onderscheid je een demonstrant van op een paar 100m van een brave Gazaanse vader die zijn dochtertje naar school brengt?
Zelfde als hierboven. En bovendien moet u dat aan de schutters vragen. Kennelijk is het "bij twijfel toch schieten" . Demonstranten zijn ook vaak brave huisvaders, demonstreren is geen crime!

Citaat:
Ik durf te beweren dat de Israëli militairen verdomd competent zijn.
Met idioten en debielen inbegrepen, want da's iets wat je Israël niet kan verwijten, iedereen kan er in het leger geraken en een nuttige functie uitvoeren.
lekker belangrijk.

Citaat:
Probeer eens onbewust de trekker over te halen. Het kan, maar niet in een situatie waarop je vanaf een deftige afstand aan't mikken bent.
En als je dan toch aan't mikken bent, waarom niet specifiek mikken op een doel dat nuttig is, en minder gezeik veroorzaakt dan iemand met een perskaart?

Correct, maar dan moet je ongewapend en burger wel kunnen definiëren. Probeer dat maar eens met Gazanen.
De verantwoordelijk voor dat ligt bij de schutters! maar ze schieten toch wel , herkenbaar of niet , dus ik snap uw punt niet.
Citaat:
Geef eens de cijfers van het aantal gewonden en doden in Nigeria door het geweld daar?
Waarom?

Citaat:

De feiten geven aan dat er minder doden vallen door gericht Israëli geweld tegenover Gaza dan een ongericht conflict in Irak.
niet per 1000 inwoners schat ik zo .
Citaat:
En ik verdedig geen stelling, ik geef alleen feiten weer.
Uw feiten, niet de feiten.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 15:00   #5085
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

wat een gezever over 'imminent threath'...

Wie de waarschuwing negeert en de grens (=het hek) probeert te overschrijden, of wie probeert granaten over het hek te gooien weet perfect wat de gevolgen zullen zijn. Er is nul-tollerantie, een bewuste keuze omdat Israël heel goed weet dat Hamas van plan was van via het inzetten van grote aantallen mensen de grens te compromiteren.

Jij zoek reciprociteit. Wakker worden : die is er niet. De keuze om de eigen veiligheid boven alles te stellen is gemakkelijker te bekomen via disproportioneel geweld als reactie op elke aanval.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2019, 18:38   #5086
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
wat een gezever over 'imminent threath'...
Ik ben blij dat u het met mij eens ben , dat zeg ik al de hele tijd. Het is echter wel de claim die Israel doet.

Citaat:
Wie de waarschuwing negeert en de grens (=het hek) probeert te overschrijden, of wie probeert granaten over het hek te gooien weet perfect wat de gevolgen zullen zijn.
Maar dat is lang niet het enigste , vele slachtoffers deden geen van beide!!

Citaat:
Er is nul-tollerantie, een bewuste keuze omdat Israël heel goed weet dat Hamas van plan was van via het inzetten van grote aantallen mensen de grens te compromiteren.
Israel heeft voldoende middelen om te voorkomen dat men de grens over gaat . Schieten is niet de enigste optie . Schieten moet de allerlaatste optie zijn! En dat was het zeer zeker niet. Precies daarom ook valt het optreden van Israel tijdens de protesten onder oorlogsmisdaden .

Citaat:
UN says Israel's killings at Gaza protests may amount to war crimes
This article is more than 7 months old
Inquiry accuses army of killing demonstrators ‘who were not posing an imminent threat’

The panel said in a statement that it had found “reasonable grounds to believe that Israeli snipers shot at journalists, health workers, children and persons with disabilities, knowing they were clearly recognisable as such”.

Thirty-five of those killed were children, three were clearly identifiable paramedics and two were clearly marked journalists, the report said.
https://www.theguardian.com/world/20...ar-crimes-army





Jij zoek reciprociteit. Wakker worden : die is er niet. De keuze om de eigen veiligheid boven alles te stellen is gemakkelijker te bekomen via disproportioneel geweld als reactie op elke aanval.[/quote]
U legitimeert oorlogsmisdaden! Dat zijn het heel duidelijk . Israel komt daar mee weg, maar dat doet er niets aan af .

U ziet het echt niet hè , disproportioneel geweld = terrorisme !!!!!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 03:21   #5087
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
wat een gezever over 'imminent threath'...

een bewuste keuze omdat Israël heel goed weet dat Hamas van plan was van via het inzetten van grote aantallen mensen de grens te compromiteren.
Eerst noemt u de imminent threat gezever en vervolgens komt u met een imminent threat claim aanzetten, vreemd.
Die claim is overigens totaal kansloos , omdat de protesten niet eens door hamas georganiseerd/ geïnitieerd zijn.

- Die protest beweging begon al in 2013 onder de bevolking , hamas was er nooit een voorstander van , het zou een te slappe aanpak zijn volgens hen.

- Het feit dat hamas wel kan afdwingen dat de protesten stopgezet worden betekend helemaal niet dat ze ook de organisatoren zijn.

- Kinderen , hulpverleners, journalisten en burgers op honderden meters afstand van de 'grens' vormen geen imminent threat en zijn goed herkenbaar voor snipers.

- Er zijn door gazanen bijna helemaal geen wapens gebruikt , de overgrote meerderheid was ongewapend en gooide zelfs niet met stenen.

- brandende vliegers zijn vervelend maar ook geen imminent threat
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 09:20   #5088
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Eerst noemt u de imminent threat gezever en vervolgens komt u met een imminent threat claim aanzetten, vreemd.
Die claim is overigens totaal kansloos , omdat de protesten niet eens door hamas georganiseerd/ geïnitieerd zijn.

- Die protest beweging begon al in 2013 onder de bevolking , hamas was er nooit een voorstander van , het zou een te slappe aanpak zijn volgens hen.

- Het feit dat hamas wel kan afdwingen dat de protesten stopgezet worden betekend helemaal niet dat ze ook de organisatoren zijn.

- Kinderen , hulpverleners, journalisten en burgers op honderden meters afstand van de 'grens' vormen geen imminent threat en zijn goed herkenbaar voor snipers.

- Er zijn door gazanen bijna helemaal geen wapens gebruikt , de overgrote meerderheid was ongewapend en gooide zelfs niet met stenen.

- brandende vliegers zijn vervelend maar ook geen imminent threat
En Sinterklaas bestaat echt...

https://www.youtube.com/watch?v=klFbf6VG7uA

https://www.memri.org/tv/hamas-polit...er-of-the-jews

Misschien geloof je deze Hamas terrorist wel, als hij je ongelijk bewijst ?
https://www.memri.org/tv/senior-hama...ful-resistance

of deze ?
https://www.memri.org/tv/hamas-cleri...xplosive-belts

Of deze terrorist die zit uit te leggen dat de overgrote meerderheid van de neergeknalde palestijnen hun eigen Hamas operatives zijn ? Of weet je het beter dan hun eigen leiding ?
https://www.memri.org/tv/hamas-polit...-hamas-members
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 19:23   #5089
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Dat hamas de protesten is gaan gebruiken voor de eigen agenda doet niets af aan wie de protesten gelanceerd hebben !!!

Tevens zie ik helemaal niet waarom die video's aantonen dat er sprake was van een imminent threat . Die blaaskaken kunnen zo veel roepen , maar de realiteit is dat ze militair werkelijk niets voorstellen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2019, 12:03   #5090
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat hamas de protesten is gaan gebruiken voor de eigen agenda doet niets af aan wie de protesten gelanceerd hebben !!!
Het speelt geen enkele rol wie het originele idee had om protest te starten. Waar het om gaat is dat Hamas het idee kaapte, en het is beginnen organiseren, ordenen, en gebruiken in hun strijd tegen Israël.
Als een beleidsverantwoordelijke van Hamas zelf fier komt vertellen dat het overgrote deel van de neergeknalde palestijnen hun operatives waren die zich onder het publiek mengden om zo dichter bij de grens te kunnen komen dan vertelt dat heel iets anders dan wat jij wil laten doorgaan voor burgerprotest.

Citaat:
Tevens zie ik helemaal niet waarom die video's aantonen dat er sprake was van een imminent threat . Die blaaskaken kunnen zo veel roepen , maar de realiteit is dat ze militair werkelijk niets voorstellen.
Die 'blaaskaken' zijn wel het regime in Gaza. Wie zich tegen hen verzet krijgt een ritje achter de motorfiets. Je bewering dat ze militair niks voorstellen is belachelijk : ze vuren honderden raketten in een jaar af op israël en nog steeds is de voorraad niet op.

Wat je volgens mij stoort, is dat Israël zeer snel Hamas hun doel door had, en hun plan heeft kunnen dwarsbomen. Het is duidelijk dat Hamas bij die protesten een massa mensen wou de grens laten doorbreken om zo hun eigen operatives te laten slachtoffers maken. Waarbij de Hamas leiding heel goed weet dat de publieke opinie in Israël heel slecht om kan gaan met eigen slachtoffers.
En dus heeft Israël vanaf de eerste dag van de protesten een ondoordringbare muur gemaakt waar met geen mogelijkheid kon door gebroken worden zonder een kogel tussen de ogen te krijgen.

Hamas zal iets anders moeten uitvinden, dit gaat geen enkel resultaat opleveren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2019, 15:44   #5091
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Wat mij stoort is dat u de al jaren aanwezige burger protest beweging negeert!
Vele gewonden en doden waren geen hamas fighters maar burgers die er zelf voor kozen daar heen te gaan.
Denkt u echt dat de bevolking gedwongen moet worden te gaan protesteren?
terwijl ze leven in die bizarre omstandigheden?
Ze protesteren zelfs tegen Hamas, ondanks de gevolgenhttps://www.youtube.com/watch?v=LTbs1gpyAi8 en zo ook tegen Israel.


Ik steun hamas niet, maar de bevolking. In uw versie van de waarheid zoals door Israel gepropageerd word,
draait alles zogenaamd om hamas en niet om
de bevolking die zeer legitieme redenen heeft om te gaan protesteren

De protesten waren overigens gewoon vooraf aangekondigd
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2019, 17:49   #5092
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wat mij stoort is dat u de al jaren aanwezige burger protest beweging negeert!
Vele gewonden en doden waren geen hamas fighters maar burgers die er zelf voor kozen daar heen te gaan.
Denkt u echt dat de bevolking gedwongen moet worden te gaan protesteren?
terwijl ze leven in die bizarre omstandigheden?
Ze protesteren zelfs tegen Hamas, ondanks de gevolgenhttps://www.youtube.com/watch?v=LTbs1gpyAi8 en zo ook tegen Israel.


Ik steun hamas niet, maar de bevolking. In uw versie van de waarheid zoals door Israel gepropageerd word,
draait alles zogenaamd om hamas en niet om
de bevolking die zeer legitieme redenen heeft om te gaan protesteren

De protesten waren overigens gewoon vooraf aangekondigd

Eigenlijk heb je nog nooit een degelijke uitleg gegeven waarom Hamas & company zo selectief zijn in hun volgens jou legitiem protest ? Als de linkerdeur toe is, en de rechterdeur ook, waarom gaan ze dan enkel aan de laatste staan betogen ?

Waarom gaan ze niet bij de egyptische broeders aankloppen ? Als ze ooit nog uit hun enclave willen buiten geraken is dat sowieso de enige optie.

Dat Hamas dat niet doet, is logisch. Die hun luxepositie kan enkel blijven bestaan door het conflict met Israël te bevriezen in de tijd en het permanent te maken. Dat is hun win for life.

Maar die 'oprechte burgers' van jou, waarom willen die mordicus een strijd voortzetten waar ze geen enkele kans en geen enkel perspectief op succes bij hebben ?
Die absurditeit, om dat toch te blijven proberen, maakt dat ik zeeeeer weinig geloof hecht aan het 'spontane' van dat burgerprotest. Enkel een idioot ziet niet dat Israël geen miljard euro investeerde in een hermetische grens om dan te hopen dat ze die gaan openzetten zodat de aanslagen op Israëlische bussen en pizeria's kunnen herbeginnen zoals in de jaren '90.

Zou het niet eerder zijn dat ze die keuze maken, omdat ze weten dat de israëli's waar mogelijk nog rubberkogels gebruiken terwijl Egypte er gewoon de .50 mitrailleur op zou zetten ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 03:29   #5093
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eigenlijk heb je nog nooit een degelijke uitleg gegeven waarom Hamas & company zo selectief zijn in hun volgens jou legitiem protest ? Als de linkerdeur toe is, en de rechterdeur ook, waarom gaan ze dan enkel aan de laatste staan betogen ?
Het protest van de bevolking is legitiem !

Citaat:
Waarom gaan ze niet bij de egyptische broeders aankloppen ?
Hoe dan ? met z'n allen voor die ene doorgang gaan staan ? Wat voor reden zou men volgens u dan hebben om niet bij Egypte aan de poort te staan.
Citaat:
Als ze ooit nog uit hun enclave willen buiten geraken is dat sowieso de enige optie.
Dat is nu de enigste optie , u kunt niet in de toekomst kijken.

Citaat:
Dat Hamas dat niet doet, is logisch. Die hun luxepositie kan enkel blijven bestaan door het conflict met Israël te bevriezen in de tijd en het permanent te maken. Dat is hun win for life.
Die claim heb ik vaker gehoord, maar ze hebben alles behalve een luxe positie . Israel heeft de macht en de positie en bepaald dat het conflict is bevroren , of dacht u dat hamas bepaald of die blokkade voortduurt.
Hamas heeft niet de volledige controle over het gebied

Citaat:
Maar die 'oprechte burgers' van jou, waarom willen die mordicus een strijd voortzetten waar ze geen enkele kans en geen enkel perspectief op succes bij hebben ?
strijd voortzetten ?? nee , ze willen vrijheid net als ieder ander .
Citaat:
Die absurditeit, om dat toch te blijven proberen,
Ze moeten die blokkade dus maar accepteren ???? nog veel absurder.
Citaat:
maakt dat ik zeeeeer weinig geloof hecht aan het 'spontane' van dat burgerprotest.
Het was niet spontaan , het lag al een jaar in de planning .
Citaat:
Enkel een idioot ziet niet dat Israël geen miljard euro investeerde in een hermetische grens om dan te hopen dat ze die gaan openzetten zodat de aanslagen op Israëlische bussen en pizeria's kunnen herbeginnen zoals in de jaren '90.
En dat gebeurde ook zo maar vanuit het niets , Israel deed niets fout zeker ?

Er waren geen goede redenen om het vuur te openen op de menigte , ze konden toch wel tegengehouden worden. Oorlogsmisdaden waren het , en nog erg laffe ook .

Citaat:
Zou het niet eerder zijn dat ze die keuze maken, omdat ze weten dat de israëli's waar mogelijk nog rubberkogels gebruiken terwijl Egypte er gewoon de .50 mitrailleur op zou zetten ?
Israel is de hoofdschuldige van de ellende , Egypte neemt maar een heel klein deel voor zijn rekening , en schoot bovendien niet met rubber.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 13:44   #5094
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Hoe dan ? met z'n allen voor die ene doorgang gaan staan ? Wat voor reden zou men volgens u dan hebben om niet bij Egypte aan de poort te staan.
Er valt niet naast te kijken dat ze enkel proberen de israelische grens te infiltreren, en nooit de egyptische. De 'spontane betogingen' zijn 100% aan de ene grens en nul komma nul aan de andere.

En de reden dat ze dergelijke zaken niet proberen aan egyptische kant is simpel : omdat egypte dat in bloed zou smoren. In egypte gaat men anders om met protest, kijk maar hoe die de Morsi-betogingen op het Tahrir plein beeindigden. Of hoe ze palestijnen die naar egypte kropen in hun tunnels met gifgas verstikten.

Citaat:
Die claim heb ik vaker gehoord, maar ze hebben alles behalve een luxe positie . Israel heeft de macht en de positie en bepaald dat het conflict is bevroren , of dacht u dat hamas bepaald of die blokkade voortduurt.
Hamas heeft niet de volledige controle over het gebied
Ze hebben wel een luxe positie : de leiding van Hamas leeft in weelde, is rijk, terwijl de modale burger straatarm blijft. Haniyeh en Sinward & C° hebben er alle belang bij om dat zo lang mogelijk zo te houden. Als er een ander regime aan de macht zou komen, verliezen zij hun win for life.

De blokkade blijft bestaan, zolang er nog maar de minste aanval of poging daartoe richting israel blijft bestaan.
Het is dus heel simpel : eerst de aanvallen stopzetten, dan de blokkade afbouwen. Op het omgekeerde scenario kun je wachten tot je 100 jaar oud bent.

Citaat:
strijd voortzetten ?? nee , ze willen vrijheid net als ieder ander .
Dan hebben ze er alle belang bij om het uit een ander vaatje te gaan tappen. Nu onderhandelen zij met egypte, maar over faciliteiten zoals hoeveel liter benzine ze kunnen krijgen en hoeveel valiezen geld Quatar voor hun leiders mag binnenbrengen.

Zouden ze niet beter onderhandelen met egypte om de grens aan hun kant meer permanent te openen ? Dan is de blokkade per direct opgelost.

Citaat:
Ze moeten die blokkade dus maar accepteren ???? nog veel absurder.
Hun alternatief is : blijven proberen aan israëlische kant, met nul komma nul % kans op succes. Die grens gaat nooit meer open.
Citaat:
Het was niet spontaan , het lag al een jaar in de planning .
Ja, ook Hamas heeft wat voorbereidingstijd nodig hee.

Citaat:
En dat gebeurde ook zo maar vanuit het niets , Israel deed niets fout zeker ?

Er waren geen goede redenen om het vuur te openen op de menigte , ze konden toch wel tegengehouden worden. Oorlogsmisdaden waren het , en nog erg laffe ook .
De waarschuwing was duidelijk en op grote schaal (ook in het arabisch) gegeven : israël was glashelder dat zij een nultolerantie zou hanteren voor intrusies. Wie het toch probeert, weet dat de kans dat hij neergeschoten zal worden dicht tegen honderd procent ligt.

Citaat:
Israel is de hoofdschuldige van de ellende , Egypte neemt maar een heel klein deel voor zijn rekening , en schoot bovendien niet met rubber.
Je praat over iets dat niet gebeurde, aangezien alle protest aan israelische kant gebeurde.
Als er een uitbraak zou plaatsvinden van een paar honderd palestijnen die egypte binnendringen gaat het niet met rubberkogels en traangas opgelost worden, maar met infanterie en mitrailleurs.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 oktober 2019 om 13:44.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2019, 04:15   #5095
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U heeft die video zeker niet gezien?
Welke van de zovelen, die of Pallywood zijn, of de Israëli propaganda?
Ik vind dat deze veel vertelt
Citaat:
Geen imminent threat dus
Een paar kinderkopkes naar uw voordeur smijten in de hoop u te raken als ge buitenkomt is geen dreiging?
Citaat:
nee , want je kunt ze niet richten.
Speel dan Russische roulette. Nu is het een stoelendans, maar als de muziek stopt, gaat het pistool af.
Citaat:
Dit heeft u zelf verzonnen. Maar goed , het is Israel die steeds claimt precies te weten op wie zij geschoten hebben.
Ik verzin niets, ik vraag het u. "Hoe herken je een valse perspas op een paar 100m afstand?"
Citaat:
Zelfde als hierboven. En bovendien moet u dat aan de schutters vragen. Kennelijk is het "bij twijfel toch schieten" . Demonstranten zijn ook vaak brave huisvaders, demonstreren is geen crime!
Demonstreren in een gekend mijnenveld is ook geen misdaad.
Citaat:
lekker belangrijk.
U ligt dus duidelijk niet wakker van een ander geweldconflict, zolang uw troetels maar niet onder vuur komen.
Citaat:
De verantwoordelijk voor dat ligt bij de schutters! maar ze schieten toch wel , herkenbaar of niet , dus ik snap uw punt niet.
Dat u dingen niet begrijpt is wel duidelijk.
Ik ga het nog maar eens vragen. Hoe herkent u een demonstrerende brave Palestijnse huisvader van een Hamas "soldaat"?
Citaat:
Waarom?
Het is een vraag naar een referentiepunt. Ik probeer op die manier meer feiten te verzamelen die uw standpunten verduidelijken.
Citaat:
niet per 1000 inwoners schat ik zo .
Uw schattingen zijn hetzelfde als de lotto invullen.
Citaat:
Uw feiten, niet de feiten.
Feiten zullen alleen "mijn feiten" worden als de realiteit u niet uitkomt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2019, 13:42   #5096
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er valt niet naast te kijken dat ze enkel proberen de israelische grens te infiltreren, en nooit de egyptische. De 'spontane betogingen' zijn 100% aan de ene grens en nul komma nul aan de andere.
De redenen hiervoor zijn evident en logisch.

Citaat:
En de reden dat ze dergelijke zaken niet proberen aan egyptische kant is simpel : omdat egypte dat in bloed zou smoren. In egypte gaat men anders om met protest, kijk maar hoe die de Morsi-betogingen op het Tahrir plein beeindigden. Of hoe ze palestijnen die naar egypte kropen in hun tunnels met gifgas verstikten.
Aan de Israelische kant worden ze ook met scherp beschoten !
Het is bovendien het Israelisch Palestijns conflict , waar iedereen altijd over spreekt en niet het Egyptisch Palestijns conflict. en dat is niet voor niets.
Egypte bezet de westbank niet , en de protesten hebben daar alles mee te maken. Het heeft niets te maken met hoe vredelievend ze onthaald worden.
Citaat:
Ze hebben wel een luxe positie : de leiding van Hamas leeft in weelde, is rijk, terwijl de modale burger straatarm blijft. Haniyeh en Sinward & C° hebben er alle belang bij om dat zo lang mogelijk zo te houden. Als er een ander regime aan de macht zou komen, verliezen zij hun win for life.
En toch wil hamas een einde aan de blokkade

Citaat:
De blokkade blijft bestaan, zolang er nog maar de minste aanval of poging daartoe richting israel blijft bestaan.
Het is dus heel simpel : eerst de aanvallen stopzetten, dan de blokkade afbouwen. Op het omgekeerde scenario kun je wachten tot je 100 jaar oud bent.
U heeft zelf de ware redenen voor de blokkade al eens genoemd !!! namelijk demografie in de westbank . Vrij verkeer van personen zal dat aantasten!
Dat over de aabvallen is een kletspraatje .

Citaat:
Zouden ze niet beter onderhandelen met egypte om de grens aan hun kant meer permanent te openen ? Dan is de blokkade per direct opgelost.
Dat zou tegen de Israelische belangen ingaan.

Citaat:
Ja, ook Hamas heeft wat voorbereidingstijd nodig hee.
U lijkt wel een complottheorist , blijven vasthouden aan iets wat al lang weerlegd isd.

Citaat:
De waarschuwing was duidelijk en op grote schaal (ook in het arabisch) gegeven : israël was glashelder dat zij een nultolerantie zou hanteren voor intrusies. Wie het toch probeert, weet dat de kans dat hij neergeschoten zal worden dicht tegen honderd procent ligt.
Waarschuwen legitimeert helemaal niets ! het blijven oorlogsmisdaden.
Stel je voor : Moordenaar: "ik had nog zo gewaarschuwd ! ik ben dus onschuldig".


Citaat:
Je praat over iets dat niet gebeurde, aangezien alle protest aan israelische kant gebeurde.
Als er een uitbraak zou plaatsvinden van een paar honderd palestijnen die egypte binnendringen gaat het niet met rubberkogels en traangas opgelost worden, maar met infanterie en mitrailleurs.
Of scherpschutters , net ALS BIJ iSRAEL.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2019, 22:50   #5097
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Wow Maddox haalt er iets bij van 18 jaar geleden.. Goeie. U weet ook wss dat Netanyahu in NY times letterlijk zei dat 9/11 iets goed was voor Israel? Da s wat anders dan wat dansende mensen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2019, 23:55   #5098
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Welke van de zovelen, die of Pallywood zijn, of de Israëli propaganda?
Ik vind dat deze veel vertelt

Een paar kinderkopkes naar uw voordeur smijten in de hoop u te raken als ge buitenkomt is geen dreiging?
Een situatie die zich bij de demonstraties totaal niet voordeed. Er zijn geen voordeuren aan die 'grens'

Citaat:
Ik verzin niets, ik vraag het u. "Hoe herken je een valse perspas op een paar 100m afstand?"
Ze droegen persjassen !
Zo herken je die


Citaat:
Dat u dingen niet begrijpt is wel duidelijk.
Ik ga het nog maar eens vragen. Hoe herkent u een demonstrerende brave Palestijnse huisvader van een Hamas "soldaat"?
laten we even stellen dat je het verschil niet ziet , dan kunnen ze dus niet zo maar gaan knallen .

Citaat:
Het is een vraag naar een referentiepunt. Ik probeer op die manier meer feiten te verzamelen die uw standpunten verduidelijken.
U verzint een hoop nonsense om het schieten /vermoorden van ongewapende demonstranten (ook ongewapende hamasleden) goed te praten . Dat vergt een nogal extremistische kijk op de zaak . Er bestond geen enkele noodzaak met scherp te gaan schieten , alternatieve methodes waren voor handen om de mogelijk oversteek van Palestijnen te voorkomen.
Dit is gewoon de dictator / maffiabaas die zijn onderdanen een lesje wil leren omdat ze te durven demonstreren , ze dulden geen enkele tegenspraak

Het betreft gewoon oorlogsmisdaden omdat er bewust geschoten is op medisch personeel , op pers en op kinderen !! niet per ongeluk maar om angst te zaaien .
En dat terwijl er nog niemand voorbij het hek gekomen was .
Tijd om deze realiteit onder ogen te zien.

Scherpschutters kunnen heel goed zien wie er kinderen zijn en wie medisch personeel enz...
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 03:47   #5099
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Een situatie die zich bij de demonstraties totaal niet voordeed. Er zijn geen voordeuren aan die 'grens'
Ik zal de kinderkopkes dan ongericht over het voortuinhek gooien. In de hoop u of uw kinderen nooit te raken.
Citaat:
Ze droegen persjassen !
Zo herken je die
En een Arafatsjaaltje maakt van iemand een terrorist.
Citaat:
laten we even stellen dat je het verschil niet ziet , dan kunnen ze dus niet zo maar gaan knallen .
De Israëli doen het toch.
Citaat:
U verzint een hoop nonsense om het schieten /vermoorden van ongewapende demonstranten (ook ongewapende hamasleden) goed te praten . Dat vergt een nogal extremistische kijk op de zaak . Er bestond geen enkele noodzaak met scherp te gaan schieten
Ongewapend? Gaza staat al een paar jaar bekend voor het feit dat ze van alles een raket kunnen maken. En u vergeet dat een goed geslingerde kei ook een wapen is.
Citaat:
alternatieve methodes waren voor handen om de mogelijk oversteek van Palestijnen te voorkomen.
Ah, vertel eens. Welke alternatieve methodes heeft u in gedachte?
Citaat:
Dit is gewoon de dictator / maffiabaas die zijn onderdanen een lesje wil leren omdat ze te durven demonstreren , ze dulden geen enkele tegenspraak
Israël laat de Gazanen gerust demonstreren, alleen niet aan de Israëlische grens.
Citaat:
Het betreft gewoon oorlogsmisdaden omdat er bewust geschoten is op medisch personeel , op pers en op kinderen !! niet per ongeluk maar om angst te zaaien .
Scherpschutters kunnen heel goed zien wie er kinderen zijn en wie medisch personeel enz...
Een treffende uitspraak. "Weet je wat goed pantser is, babies…"
Citaat:
En dat terwijl er nog niemand voorbij het hek gekomen was .
Dus de Israëli soldaten mogen pas schieten als het hek vernield is en de Gazanen Israël binnenwandelen?
Citaat:
Tijd om deze realiteit onder ogen te zien.
De realiteit is dat dansen in een mijnenveld niet gezond is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 oktober 2019 om 03:47.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2019, 18:29   #5100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De redenen hiervoor zijn evident en logisch.
Eigenlijk zijn ze dat totaal niet : de blokkade is door egypte en israël beslist met daarbij een duidelijke taakverdeling : israël zorgt voor gecontroleerde in & uitvoer van goederen, en egypte zorgt voor gecontroleerde in & uitvoer van gaza bewoners.
Als er gazoenen zijn die naar het buitenland willen, of dat nu west bank is of een andere lokatie speelt geen rol, dan is de logika van het spel dat ze dat transport bij de egyptenaren moeten zien te krijgen.

Wat ze dus nu proberen, is bijzonder onlogisch en kan bijgevolg nooit enig resultaat opleveren.


Citaat:
Aan de Israelische kant worden ze ook met scherp beschoten !
Het is bovendien het Israelisch Palestijns conflict , waar iedereen altijd over spreekt en niet het Egyptisch Palestijns conflict. en dat is niet voor niets.
Egypte bezet de westbank niet , en de protesten hebben daar alles mee te maken. Het heeft niets te maken met hoe vredelievend ze onthaald worden.
je doet nu -bewust- alsof je naïef bent : UITERAARD knalt men iemand die de grens vanuit gaza infiltreert neer, waarom zou een soldaat zijn eigen veiligheid riskeren om een terrorist aan te houden ?

Hoe men dat conflict noemt, is gewoon het resultaat van lang doorgedreven propaganda maar doet niks af aan de feiten . West Bank heeft geen kloten te maken met het Gaza probleem. Wil de bevolking van gaza ooit nog wat bewegingsvrijheid, dan gaan ze hoe dan ook met egypte een deal moeten maken.

En dat kunnen ze beter via negotiatie proberen, dan via terrorisme. Want president Al Sisi zal geen nacht slaap missen als hij het leger inzet tegen pogingen tot intrusie.
Ter illustratie : kijk maar hoe hij de terroristen van de moslimbroeders van Morsi heeft aangepakt op het Tahrir plein.
Citaat:
En toch wil hamas een einde aan de blokkade
Daar twijfel ik sterk aan, dat zou betekenen dat de clan van Haniyeh en Sinwar die nu zeer rijk zijn, hun win-for-life zouden kwijtraken. Dit conflict bevriezen in de tijd is de garantie om hun riante inkomen te perpetualiseren.


Citaat:
U heeft zelf de ware redenen voor de blokkade al eens genoemd !!! namelijk demografie in de westbank . Vrij verkeer van personen zal dat aantasten!
Dat over de aabvallen is een kletspraatje .
West Bank is een totaal ander dossier.
De veiligheidsproblematiek van Israël vis ?* vis Gaza heeft daar niks mee te maken .

Citaat:
Dat zou tegen de Israelische belangen ingaan.
Waarom ? Wat kan het Israël schelen als egypte een paar tienduizend of zelfs honderduizenden gazoenen zou toelaten om te emigreren of naar het buitenland te gaan op tijdelijke basis ?
Zolang die niet naar Israël en naar west bank gaan speelt dat voor hen toch geen enkele rol ?

Citaat:
U lijkt wel een complottheorist , blijven vasthouden aan iets wat al lang weerlegd isd.

Waarschuwen legitimeert helemaal niets ! het blijven oorlogsmisdaden.
Stel je voor : Moordenaar: "ik had nog zo gewaarschuwd ! ik ben dus onschuldig".
Het gaat enkel om het resultaat :
-is de eigen grens veilig en is niemand erdoor geraakt ? : check
-is elke poging tot intrusie vakkundig onmogelijk gemaakt ? : check
-heeft men dat objectief bereikt via methodiek die de eigen strijdkrachten maximaal beveiligd ? : check
-heeft de militaire leiding zich gefocust op haar doel, en zich niet laten afleiden door emo-show en propaganda van Hamas & de Pallywood ngo-industrie ? : check

Citaat:

Of scherpschutters , net ALS BIJ iSRAEL.
Ik geef toe dat het speculatie is, aangezien Hamas het tot hiertoe niet aandurfde om een echte outbreak te organiseren langs egyptische kant, maar mijn gok is dat Al Sisi dat gewoon door zijn infanterie zou laten vernietigen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be