Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2019, 15:31   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Open VLD gaat dat wel eens regelen séh

Open Vld wil lager btw-tarief voor duurzame producten

kv 23 februari 2019 05u04 Bron: Belga

Open Vld pleit ervoor om duurzame producten goedkoper te maken. “Zo worden producenten gestimuleerd om in te zetten op duurzame producten en worden die ook goedkoper voor de consument”, zegt Open Vld-voorzitter Gwendolyn Rutten zaterdag in Het Belang van Limburg. “Btw is daar een goed instrument voor.”
Open Vld had al eerder aangekondigd dat de partij een btw-tarief van 6 procent wil voor wie een huis sloopt en weer opbouwt. Ook de btw op energiezuinige investeringen bij nieuwbouw en abonnementen op deelauto’s mag dalen naar 6 procent. Maar de liberalen gaan verder en betrekken de hele circulaire economie hierbij. De partij vraagt dat de btw-tarieven aangepast worden aan milieu-impact, hergebruik en gerecycleerde grondstoffen.

“In plaats van alleen maar extra te belasten en slechte producten duurder te maken, willen wij duurzame producten goedkoper maken”, zegt Rutten.
- - - -

65% CO2-reductie zonder die stinkstations.



https://www.transportenvironment.org...fing_final.pdf

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2019 om 15:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 15:57   #22
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Daar kunt ge niet tegen he?
Dat die batterijtjes enkel voor speelgoed gemaakt is en niet voor grote mensen.

Tenzij misschien vibrators ...dat is geen speelgoed voor kindjes.
Dat is duidelijk de frustratie van zij die de fantaziektes van Musk geloofden toen die hen wijsmaakte dat ze een e-wagen voor 35.000$ zouden krijgen.

Daarom zoeken deze goedgelovigen ook allerlei uitvluchten om hun speelgoed goedkoper te krijgen want de vrouw thuis heeft hen al duidelijk gemaakt dat 35.000 de afspraak was en geen cent meer
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 16:50   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je blijft nog altijd onwetend. Jij moogt dat blijven.

Je verwart een E-wagen met uw zuipende verbrandingsmotor in fileverkeer.

E-wagens hun rijbereik stijgt navenant als er fileverkeer bij is.
Ge moogt geloven wat ge wilt welweter.
Feit is dat het rijbereik afneemt, zelfs als alle verbruikers bij elke stop uitgeschakeld worden en ge nooit uw remmen gebruikt.
Straks gaat ge nog beweren dat ge uw batterij kunt opladen door in de file te rijden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 16:53   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Misschien kan er een laadpaal in de koffer?
Kwestie van uw laadkabel lang genoeg te maken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 17:42   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Het kan toch niet de bedoeling zijn om files te blijven subsidiëren ?!?
Neen dat niet.
Maar een btw-verlaging voor duurzame producten, waaronder e-auto's, is dan ook geen subsidiëring van files.
Wie dat insinueert, vergiftigt de discussie en verhindert de nobele doelstelling van de poging tot duurzaam beleid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 17:45   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge moogt geloven wat ge wilt welweter.
Feit is dat het rijbereik afneemt, zelfs als alle verbruikers bij elke stop uitgeschakeld worden en ge nooit uw remmen gebruikt.
Straks gaat ge nog beweren dat ge uw batterij kunt opladen door in de file te rijden.
Het verbruik bij een fossiele wagen neemt ca. 25% toe in de stadscyclus. (dus veel stop and go zoals in fileverkeer)

Bij een electrische wagen is het omgekeerd, daar neemt het verbruik ca 25 % af tov de highwaycyclus (snel en vlot rijden)

Moet ik je de links onder je neus blijven wrijven?

Maar blijf jij toch maar best onwetend. Zeker niet opzoeken of dat het waar is.

Ik kan je ook een post geven van iemand die wslk dagelijks met een electrische wagen rijdt, en wslk ook regelmatig in fileverkeer aanschuift: (veel leesplezier nog)

Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=21

Het verbruik van EV's is van veel factoren afhankelijk, grofweg dezelfde als bij de ICE-varianten. Deze factoren worden gewoon veel belangrijker bij EV's. Bij wind op kop zal een ICE ook meer verbruiken, bij een EV is het echter veel duidelijker.

Snelheid is een beetje een raar beestje. Bij een ICE geldt de vuistregel dat de meest efficiënte snelheid, die snelheid is waarbij het max. koppel van de motor wordt geleverd in hoogste versnelling. Naargelang het model en de motor kan die snelheid verschillen, maar de meest zuinige snelheid kan gerust bij 100 km/u of zelfs sneller liggen. Trager rijden zal dus resulteren in een hoger verbruik. De ideale snelheid van een EV ligt een pak lager. Bij Tesla ligt dit rond de 40 km/u. Onder ideale omstandigheden krijg je zo je verbruik onder de 100 Wh/km.
In een trage file ga je dus inderdaad heel weinig verbruiken. Bij stilstand echter niet. De verwarming/airco moet blijven draaien en daardoor gaat het verbruik toch de hoogte in.

Persoonlijk pas ik mijn reiswegen nooit aan omdat ik met een EV rijdt. Zelfs daguitstappen kunnen volledig worden gereden zonder bij te laden. Ik zal wel kijken of ik een laadmogelijkheid heb op mijn bestemming en ik zal daar dan ook gebruik van maken. Hierdoor zal de kans dat ik moet omrijden om te laden nog verder afnemen.

Op lange afstand trager gaan rijden kan een optie zijn met een EV met een kleine batterij. De strategie om een hoge reissnelheid te bereiken met een Tesla is echter anders. Met een Tesla zal je net zo snel mogelijk proberen te rijden en zorg je ervoor dat je met een bijna lege batterij aan de supercharger aankomt. Hierbij zal maar tot zo'n 50 - 60% geladen worden. Daarbij heb je bijna het max. vermogen van de lader. Onlangs heeft een Tesla Model S rijder nog aangetoond dat 160 km/u rijden in Duitsland een hogere reissnelheid oplevert dan 120 km/u rijden. De combinatie van rijtijd en laadtijd bij 160 km/u is ongeveer 7% korter dan bij 120 km/u.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2019 om 17:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 17:45   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen dat niet.
Maar een btw-verlaging voor duurzame producten, waaronder e-auto's, is dan ook geen subsidiëring van files.
Wie dat insinueert, vergiftigt de discussie en verhindert de nobele doelstelling van de poging tot duurzaam beleid.
Jah zo kennen we hun wel.
6 % op aankoop voor iets dat 21% opbrengt bij gebruik.
+ al de rest.

Beetje zoals...koop nu een goedkope telefoon en over dat duur abbonement klappen we niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 februari 2019 om 17:46.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 18:48   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het verbruik bij een fossiele wagen neemt ca. 25% toe in de stadscyclus. (dus veel stop and go zoals in fileverkeer)

Bij een electrische wagen is het omgekeerd, daar neemt het verbruik ca 25 % af tov de highwaycyclus (snel en vlot rijden)

Moet ik je de links onder je neus blijven wrijven?

Maar blijf jij toch maar best onwetend. Zeker niet opzoeken of dat het waar is.

Ik kan je ook een post geven van iemand die wslk dagelijks met een electrische wagen rijdt, en wslk ook regelmatig in fileverkeer aanschuift: (veel leesplezier nog)
En maar rond de pot blijven draaien om toch maar uw gelijk te halen;
Uit uw eigen link:
Citaat:
In een trage file ga je dus inderdaad heel weinig verbruiken. Bij stilstand echter niet. De verwarming/airco moet blijven draaien en daardoor gaat het verbruik toch de hoogte in.
Of gaat u beweren dat ge in een file blijven rijden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 18:54   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En maar rond de pot blijven draaien om toch maar uw gelijk te halen;
Uit uw eigen link:
Seg man als je blijft stilstaan wat verbruikt jouw normale wagen aan liter per 100 km? (op ralenti)

Verbruikt jouw wagen bij langzaam stadsverkeer meer of minder liters per 100 km dan bij vlot verkeer (pakweg 70-90 kmh)?

Jij kent dus de definitie niet van file in het verkeer?
Citaat:
Of gaat u beweren dat ge in een file blijven rijden?
Awel dan leer je nog wat bij:

KLIK

Citaat:
Een file is een rij langzaam rijdend of stilstaand verkeer.

In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:

- langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens sneller rijdt dan 50 km/h, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/h

- stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/h rijdt

- langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.

De definitie van een file of congestie is niet eenduidig. In de perceptie van weggebruikers is soms al sprake van filevorming als de doorstroming wordt bemoeilijkt. Binnen Rijkswaterstaat worden behalve bovenstaande ook andere definities gehanteerd. Zo is de definitie van een file die voor de dynamische route-informatiepanelen (DRIP) wordt gebruikt anders en ook die voor bijvoorbeeld statistische gegevens wijkt af.

Een veelvoorkomend verschijnsel is het zogenaamde harmonica- of accordeoneffect, door de Vlaamse openbare omroep VRT ook wel filegolven genoemd. Hiermee wordt een situatie over een langere afstand bedoeld waarin congestie wordt afgewisseld met vrij of langzaam rijdend verkeer.
En in onze wegcode spreken ze ook van "rijdende" files:
https://wegcode.be/wetteksten/sectie...code/174-art16
art 16.2 en 16.2 bis, ook art 9.4 art 9.5

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan zal de afstand die met E-wagens kan gereden worden nog wat afnemen.
Yep je bedoelde dus echt als men voortdurend blijft stilstaan dan gaat er weinig afstand gereden worden?

Met een fossiele wagen uiteraard veel meer bij stilstand. Jij schakelt alvast de motor uit in de snelwegfile.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2019 om 19:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 19:04   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie dat insinueert, vergiftigt de discussie
Verwondert mij niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 19:19   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen dat niet.
Maar een btw-verlaging voor duurzame producten, waaronder e-auto's, is dan ook geen subsidiëring van files.
Wie dat insinueert, vergiftigt de discussie en verhindert de nobele doelstelling van de poging tot duurzaam beleid.
Anna heeft alvast aandelen in de Petrochemie van Antwerpen. lol
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 19:56   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Seg man als je blijft stilstaan wat verbruikt jouw normale wagen aan liter per 100 km? (op ralenti)

Verbruikt jouw wagen bij langzaam stadsverkeer meer of minder dan bij vlot verkeer (pakweg 90 kmh)?

Jij kent dus de definitie niet van file in het verkeer?

Awel dan leer je nog wat bij:

Klik

Een file is een rij langzaam rijdend of stilstaand verkeer.

In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:

- langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens sneller rijdt dan 50 km/h, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/h

- stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/h rijdt

- langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.



Yep je bedoelde dus echt als men voortdurend blijft stilstaan dan gaat er weinig afstand gereden worden?
En weer rond de pot draaien.
Ik heb het niet over mijn wagen maar over EV’s.
Trouwens moderne diesels stoppen ook de moter.
En ik bedoel inderdaad geen langzaam verkeer maar en file.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 20:08   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En weer rond de pot draaien.
Ik heb het niet over mijn wagen maar over EV’s.
Maar jij suggereerde dat EV s minder rijbereik gaan hebben als ze in de file terechtkomen, file zoals gedefinieerd. Niet file zoals jij denkt.

Citaat:
En ik bedoel inderdaad geen langzaam verkeer maar en file.
File is stagnerend en zeer langzaam verkeer, jij wilt het niet begrijpen zeker?
Wat klopt er niet aan die definities? Zelfs verkeer dat tussen 25 en 50 kmh rijdt op een snelweg is fileverkeer (per rijstrook een file)

Jij bedoelt dus echt verkeer dat blijft stilstaan op de snelweg (wegblokkade, bvb camion die dwars over de rijstrijken ligt)?

Citaat:
Trouwens moderne diesels stoppen ook de moter.
Dat is start stop automatiek, benzines hebben dat ook, bvb als je aan een rood licht komt (en de motor is warm genoeg). En? Als het groen is vertrek je weer. Stond je in een file aan dat rood licht? Soms wel. Blijf je dan altijd staan? Natuurlijk niet want als het groen is kun je best weer rijden, niet?

Wat is stedelijk druk verkeer? Dat is dus veel stoppen en weer vertrekken?
Awel een EV verbruikt in zo een officiele stedelijke verbruikscyclus minder dan op een vlot gereden highway.

Ik ga je gewoon de cijfers geven, vier EV-wagens:

Alle vier hebben 25% (of meer) meer rijbereik of Miles per Gallon Equivalent dan op de highway cyclus:



En nu de Miles per Gallon voor ICE-wagens in de stad tov highway, vb:


Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2019 om 20:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 20:19   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
File is stagnerend en zeer langzaam verkeer, jij wilt het niet begrijpen zeker?
Wat klopt er niet aan die definities? Zelfs verkeer dat tussen 25 en 50 kmh rijdt op een snelweg is fileverkeer (per rijstrook een file)

Jij bedoelt dus echt verkeer dat blijft stilstaan op de snelweg (wegblokkade, bvb camion die dwars over de rijstrijken ligt)?
Ik bedoel die files zoals dagelijks op de radio in de spits.
Bij wegblokkade of een camion die dwars over de rijstroken ligt is het verbruik inderdaad laag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 20:23   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik bedoel die files zoals dagelijks op de radio in de spits.
Maar het verkeer rijdt toch af en toe aan lage snelheden in de spits, anders komen de mensen toch nooit niet aan.

Citaat:
Bij wegblokkade of een camion die dwars over de rijstroken ligt is het verbruik inderdaad laag.
Als je de motor afzet, anders is je verbruik oneindig per km.
(maar in ralenti schakelt het verbruik om in liter per uur)

En dit bedoel ik dus bij file verkeer volgens definitie:

Ik ga je gewoon de cijfers geven, vier EV-wagens:

- Alle vier hebben ca. 25% (of meer) meer rijbereik of Miles per Gallon Equivalent in de city-cyclus dan op de highway cyclus:



Hyundai Kona: 132 MPGe city <> 108 MPGe highway (de kleinere cijfers)
Bij een meer aerodynamische EV gaat dat verschil veel minder zijn, vb Tesla:
https://d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.ne...07/epa-3-1.jpg

- En nu de Miles per Gallon voor ICE-wagens in de stad tov highway, vb:



Een ICE-wagen gaat dus veel meer aan rijbereik verliezen bij fileverkeer volgens definitie dan een EV. Gewoonweg omdat een verbrandingsmotor een veel slechter rendement heeft.

Je weet toch dat 1 liter diesel overeenkomt met 10 kWh?

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2019 om 20:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 20:45   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar het verkeer rijdt toch af en toe aan lage snelheden in de spits, anders komen de mensen toch nooit niet aan.


Als je de motor afzet, anders is je verbruik oneindig per km.
(maar in ralenti schakelt het verbruik om in liter per uur)

En dit bedoel ik dus bij file verkeer volgens definitie:

Ik ga je gewoon de cijfers geven, vier EV-wagens:

- Alle vier hebben ca. 25% (of meer) meer rijbereik of Miles per Gallon Equivalent in de city-cyclus dan op de highway cyclus:



Hyundai Kona: 132 MPGe city <> 108 MPGe highway.
Bij zeer aerodynamische EV gaat dat verschil veel minder zijn.

- En nu de Miles per Gallon voor ICE-wagens in de stad tov highway, vb:



Een ICE-wagen gaat dus veel meer aan rijbereik verliezen bij fileverkeer volgens definitie dan een EV. Gewoonweg omdat een verbrandingsmotor een veel slechter rendement heeft.

Je weet toch dat 1 liter diesel overeenkomt met 10 kWh?
En weer rond de pot draaien.
Het ging er over dat een EV meer verbruikt in de file.
En kom niet af dat hij aan 20km/u in de file minder verbruikt dan aan 120/u.
Aan 20/u zonder file verbruikt hij ook minder, tenzij gij alle verbruikers in schakelt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 21:26   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En weer rond de pot draaien.
Het ging er over dat een EV meer verbruikt in de file.
Dan een ICE?

Wat hij duidelijk niet doet. Bij stilstand wel, maar dat is evident. Een ICE verbruikt dan oneindig veel liters per km op ralenti.

Citaat:
En kom niet af dat hij aan 20km/u in de file minder verbruikt dan aan 120/u.
Oh toch daar kom ik wel mee af, want ook 20-50 kmh is duidelijk file op de snelweg. En is ook een gehanteerde officiële definitie, af en toe stilstaan gebeurt zelfs bij harmonicafiles of tussen 0 kmh en pakweg 80 kmh (stokkend verkeer). De snelweg is dan nipt verzadigd, een paar nerveuze remtikkers is al genoeg om het verkeer te doen stoppen ergens achteraan.

Citaat:
Aan 20/u zonder file verbruikt hij ook minder, tenzij gij alle verbruikers in schakelt.
20 kmh rijden zonder file? De minimumsnelheid op de Belgische snelweg is wettelijk 70 kmh.


Een EV wagen heeft ook een eco-stand, en dan wordt bijna alles uitgeschakeld. Staat een EV stil verbruikt de E-motor altijd niets, een ICE moet je nog stilzetten en nadien terug opstarten wat ook stroom en verbruik kost. Elke stroomverbruiker kost brandstof bij een ICE, elke 100 Watt 0,1 liter/100 km extra, proefondervindelijk door ADAC:
https://www.adac.de/infotestrat/adac...rbraucher.aspx

Een fossiele wagen zijn rijbereik vermindert veel meer in fileverkeer dan een EV.

Duidelijk geargumenteerd met officiële verbruikscijfers en definities.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2019 om 21:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 21:47   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een EV is altijd zuinig.
Bij hoge snelheid verbruikt hij minder en bij lage snelheden ook minder.

Waarom hij zoveel moet opladen is een compleet raadsel

__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 21:54   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een EV is altijd zuinig.
Bij hoge snelheid verbruikt hij minder en bij lage snelheden ook minder.

Waarom hij zoveel moet opladen is een compleet raadsel

Zo weinig opladen bedoel je.

Als jij 60 liter diesel tankt heb je er 600 kWh bij. lol.



Wat een zuipkist toch.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2019 om 21:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 22:20   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zo weinig opladen bedoel je.

Als jij 60 liter diesel tankt heb je er 600 kWh bij. lol.



Wat een zuipkist toch.
Zou je wel willen in tesla he?

Steek er anders nog eens 1000 of 5000 kilo batterijen bij.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be