Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2008, 15:34   #1
Astrid Essed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 mei 2007
Berichten: 76
Standaard Artikel ''Pak ze, die Marokkanen'' tendentieus, eenzijdig en discriminatoir

''Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.

Artikel 2, Universele Verklaring van de Rechten van de Mens

http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm


Geachte Redactie en lezers van Politics.be,

Onder P/S doe ik u mijn reactie toekomen op een in het Nederlandse Dagblad de Pers verschenen artikel ''Pak ze, die Marokkanen''

Zie artikel:

http://www.debeurs.nl/binnenland/267...arokkanen.html


Maar voorafgaand daaraan eerst een korte inleiding

Mocht een van u na lezing van het artikel eveneens willen reageren, het e-mailadres van ''De Pers'' is

[email protected]


Vriendelijke groeten

Astrid Essed
Amsterdam

INLEIDING:


Uiteraard bent u op de hoogte van het feit, dat het vandaag op de kop af zestig jaar geleden is, dat de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, waarin de fundamentele mensenrechten staan beschreven en als basis heeft gediend voor een groot aantal internationale verdragen, werd ondertekend

Het Verdrag heeft geen rechtswaarde, maar een grote morele kracht en ligt aan de basis van talloze internationale verdragen, zoals het Anti-folterverdrag en het BuPo verdrag, waarin o.a. het recht op een eerlijk proces is vastgelegd
Ook heeft de Universele Verklaring basis in het Internationaal Convenant voor Economische, Sociale en Culturele Rechten, waarin o.a. het recht op de eerste levensbehoeften en medische zorg is gegarandeerd

Een ander belangrijk verdrag, dat is gebaseerd op de Universele Verklaring is het Verdrag tot Uitbanning van Rassendiscriminatie, aangezien in de Universele Verklaring als basis is gesteld, dat geen enkel onderscheid gemaakt dient te worden naar ''ras, kleur, afkomst of geslacht''

In principe werd en wordt dit verbod op discriminatie in het algemeen zowel door Staten, politici, de media als de publieke opinie onderschreven

In de praktijk echter wordt het vanaf de aanname van de Universele Verklaring [en uiteraard daarvoor] impliciet en expliciet geschonden

Zeker na 11 september 2001 is er in met name West-Europa een sterke toename van expliciete en impliciete discriminatie, tegen allochtonen in het algemeen, moslims [die meestal van allochtone komaf zijn], in het byzonder en met name het Marokkaanse bevolkingsdeel, met als nadruk echte of vermeende criminele Marokkaanse jongeren

Extreme voorbeelden daarvan zijn o.a politici als de heer Wilders en bepaalde publicisten/columnisten, maar beangstigender is het feit, dat discriminerende standpunten steeds meer worden overgenomen door reguliere ''gematigde'' politieke partijen

Zo deed de heer Spekman, PvdA tweede Kamerlid, recentelijk het voorstel tot ''vernedering'' van Marokkaanse criminele jongeren en stelde PvdA tweede Kamerlid de heer Dijsselbloem een ''buurtverbod'' voor voor criminele Marokkaanse jongeren, waarbij de kanttekening gemaakt werd, dat een dergelijk verbod wellicht kon worden uitgebreid naar criminele jongeren van andere komaf

PvdA Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken lanceerde onlangs een voorstel, waarbij criminelen zouden moeten worden geregistreerd op etniciteit.
Gelukkig echter kreeg zij voor dit plan het nodige tegengas in eigen politieke kring

Zie

http://www.depers.nl/binnenland/2528...arokkanen.html


http://www.trouw.nl/nieuws/nederland...eemjeugd_.html

http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/...eit_criminelen

Terminologie als ''kutmarokkanen'', ''Marokkaans straattuig'', ''Marokkanengemeenten [gemeenten waarbij overlast door groepen Marokkaanse jongeren aan de orde is], raken steeds meer ingeburgerd, zowel bij de politiek als de media

Niet alleen is hier sprake van discriminatoir taalgebruik, maar eveneens van discriminatie, aangezien eenzijdig gekeken wordt naar de uiteraard bestaande Marokkaanse jeugdcriminaliteit, maar steeds meer uit het oog wordt verloren, dat er evenzeer sprake is van criminele jongeren van autochtone komaf of andere allochtone komaf

Bovendien wordt door deze eenzijdige benadering nauwelijks nog onderscheid gemaakt tussen lastige Marokaanse jongeren, die geen strafbaar feit op hun geweten hebben en werkelijke criminele Marokkaanse jongeren

Hiervan is de recentelijke ingezonden brief van de heren Radhakishun en Jabri een schoolvoorbeeld

Zie

http://www.spitsnieuws.nl/archives/b..._radhakis.html

En tenslotte worden hierdoor geen oplossingsstategieen aangedragen voor de complexe oorzaken, die leiden tot het verschijnsel jeugdcriminaliteit in het algemeen

MEDIA:

Zoals reeds gezegd, is in de media steeds meer sprake van tendentieuze, discriminatoire en eenzijdige artikelen en commentaren, de goeden uiteraard niet nagesproken

Een voorbeeld van een tendentieus artikel, dat mi de kroon spant, heb ik recentelijk gelezen in de Pers dd 8-12, met als veelzeggende titelkop ''Pak ze, die Marokkanen''

Niet alleen werd in het artikel zeer eenzijdig de nadruk gelegd op Marokkaanse jeugdcriminaliteit, welhaast schokkender was naar mijn mening de voorpagina, waarop een groot ''verkeersbord'' stond, met daarin een afbeelding van een man
Daaronder stond in vette letters ''Verboden voor Marokkanen'' en verwezen naar ''straattuig''

Zo werd het artikel, op pagina 6, aangekondigd

EPILOOG:

Uiteraard onderschat en bagatelliseer ik de problematiek van de Marokkaanse jeugdcriminaliteit hiermee niet
Het is echter niet alleen stigmatiserend en discriminatoir, maar voortdurend naar een groep criminele jongeren te wijzen, het draagt bovendien niet bij tot de oplossing van het probleem van de toenemende jeugdcriminaliteit

Bovendien worden door zo'n benadering deze jongeren verder in een hoek gedreven en verharden zich de verhoudingen, ook tussen de verschillende bevolkingsgroepen

De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens is ontstaan als een reactie op de nazi-gruwelen in de dertiger jaren en in de Tweede Wereldoorlogen, waarin bevolkingsgroepen eerst werden gestigmatiseerd, daarna uitgesloten van het maatschappelijk verkeer, om tenslotte vervolgd, gemarteld en gedood te worden

De les uit de 60 jarige Universele Verklaring dient dan ook te zijn, dat iedere vorm van stigmatisering, crininalisering en discriminatie, uit den boze dient te zijn

De Nederlandse rabbijn, de heer Soetendorp en de ex-burgemeester de heer van Thijn hebben niet voor niets het toenemende anti-Islam en Marokkanen-klimaat vergeleken met het begin van de Jodenvervolgingen in de dertiger jaren

Wanneer het steeds meer ''geaccepteerd'' wordt en niet alleen bij extremisten, om bepaalde bevolkingsgroepen onder een negatief vergrootglas te leggen, kan dat ernstige gevolgen hebben, zowel voor die bevolkingsgroepen als voor de relatie allochtonen en autochtonen in het algemeen

Dan is uit het verleden niets geleerd

Vriendelijke groeten
Astrid Essed
Amsterdam

P/S

Mijn reactie op het artikel ''Pak ze, die Marokkanen

Zie artikel

http://www.debeurs.nl/binnenland/267...arokkanen.html


Zie mijn reactie aan de redactie van het Dagblad ''De Pers''



Aan de Redactie van De Pers


Geachte Redactie,

Bij dezen wil ik graag uw aandacht vragen voor het volgende:

Ik heb met verontrusting kennisgenomen van de op uw voorpagina geplaatste afbeelding met als tekst ''Verboden voor Marokkanen'', alsmede de door u gebruikte kwalificatie van ''straatuig'' tav lastige tot ernstig ontspoorde Marokkaanse jongeren
Ik citeer letterlijk de onder de afbeelding door u geplaatste tekst

''In hun strijd tegen straattuig bedenken gemeenten het ene na het andere plan.
Helpt er iets?''

Uw voorpagina-aanduiding verwijst naar uw op pagina 6 geschreven artikel, getiteld ''Pak ze, die Marokkanen'' waarin voornamelijk met de heer S Harchaoui, voormalig Officier van Justitie en huidig directeur van Forum, de oplossingsstrategieen voor bovengenoemde groep Marokkaanse jongeren de revu passeren

Zie uw artikel

http://www.debeurs.nl/binnenland/267...arokkanen.html

Zonder en detail op de voorgestelde maatregelen te willen ingaan, ben ik van mening, dat zowel uw bord ''verboden voor Marokkanen'', de kwalificatie van ontspoorde Marokkaanse jongeren als ''straattuig'', alsmede het genoemde artikel, niet alleen getuigen van een tendentieuze en eenzijdige benadering, maar eveneens een vertekend beeld geven tav de realiteit van de jeugdcriminaliteit in Nederland.

A Voorpagina

Afbeelding:

Hoewel het evident is, dat uw afbeelding ''verboden voor Marokkanen'' niet uw persoonlijk standpunt vertegenwoordigt, gaat er een tendentieuze werking vanuit, aangezien impliciet de indruk gewekt wordt, dat jeugdcriminaliteit een specifiek Marokkaans probleem zou zijn
Bovendien wekt het associaties met de dertiger en veertiger jaren van de vorige eeuw, toen bevolkingsgroepen eerst werden uitgesloten en daarna vervolgd op grond van hun etniciteit

Uw terminologie ''straattuig''

Eveneens wil ik u erop wijzen, dat de terminologie ''straattuig'' tav lastige, hetzij ontspoorde jongeren van welke origine ook, getuigt van een groot gebrek aan respect, waarop ieder mens, ook deze jongeren, aanspraak maken
De terminologie ''probleemjongeren'' vertolkt niet alleen beter de problematiek, maar maakt onderscheid tussen de jongeren als mens, en het vertoonde ongewenste gedrag

B Uw artikel

Mij bezwaar tegen uw artikel is zowel het eenzijdige en tendentieuze karakter, alsmede het feit, dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen ''lastige'' niet criminele Marokkaanse jongeren enerzijds en werkelijk ontspoorde jongeren anderszijds
Bovendien wordt er mijns inziens een vertekend beeld van de werkelijkheid gegeven

Eenzijdig en tendentieus:

Het eenzijdige en tendentieuze karakter schuilt mi in het feit, dat er slechts aandacht wordt geschonken aan het ongewenste of criminele gedrag van Marokkaanse jongeren, waarmee impliciet de induk wordt gewekt, dat er geen sprake zou zijn autochtone criminelen of criminaliteit onder andere allochtone groeperingen

Niet alleen getuigt een dergelijke opstelling van een discriminatoir karakter, bovendien is het niet probleemoplossend tav de complexiteit van de jeugdcriminaliteit in het algemeen.

Vertekend beeld van de werkelijkheid

Hoewel ik uiteraard de bestaande problematiek niet ontken, ben ik van mening, dat in uw artikel een vertekend beeld van de werkelijkheid wordt gegeven, aangezien wel degelijk door Gemeenten toegepaste strategieen als extra toezicht, gesprekken met jongeren en ouders en begeleiding positief uitwerken [1]

Het lijkt mij dan ook van belang, hieraan de nodige aandacht te schenken

Ook dient u zich mi te realiseren, dat u met een dergelijke toon in uw artikel bijdraagt aan de met name sinds 11-9-2001 bij media en politici ontstane teneur, zich met een vergrootglas te richten op problematiek rond moslims in het algemeen, en allochtone en met name Marokkaanse jongeren in het byzonder, waarbij, nogmaals, de ogen wordt gesloten voor de evenzeer onder autochtone jongeren voorkomende jeugdcriminaliteit

Juist met een dergelijke bevooroordeelde houding worden dergelijke jongeren verder geisoleerd en gestigmatiseerd, waardoor de tegenstellingen tussen groepen in de samenleving worden geintensiveerd

Dat ik in deze opvatting niet alleen sta, blijkt wel uit het Volkskrant interview dd 3-10 met de Korpschef de heer Stikvoort van de regio-politie Hollands Midden, die nav de rellen in Gouda stelde, dat de politici de samenleving uiteenscheuren, door een vertekend beeld van de situatie te geven [2]

Resumerend wil ik stellen, dat het uiteraard van belang is, aandacht te schenken aan de problematiek van de jeugdcriminaliteit onder Marokkaanse jongeren, maar dat deze niet los gezien dient te worden van de jeugdcriminaliteit in het algemeen

Met de benadering in uw artikel echter, die nog wordt gevoed door de op uw voorpagina geplaatste stuitende afbeelding, hebt u, wellicht onbedoeld, een bijdrage geleverd tot verdere stigmatisering en criminalisering van een bepaalde bevolkingsgroep

Ik spreek de hoop uit, dat u zich bij een volgend artikel over dit onderwerp, zult baseren op een bredere benadering van het probleem ''jeugdcriminaliteit'', uitgaande van het standpunt, dat deze niet aan etniciteit is gebonden, maar aan een complex aantal factoren van sociaal-maatschappelijke aard

Vriendelijke groeten

Astrid Essed
Amsterdam


[1]

http://www.ad.nl/binnenland/2666969/...anenrsquo.html


[2]

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...nleving_uiteen
Astrid Essed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:15   #2
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Volgens mij mankeer u wat.
Lees de Vlaamse Knack eens van deze week voor je dit soort gebral op een forum gooit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 19:53   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij mankeer u wat.
Lees de Vlaamse Knack eens van deze week voor je dit soort gebral op een forum gooit.
Vergeet het maar dat je van deze mevrouw een reactie mag verwachten, laat staan dat er een zinvolle discussie uit kan ontstaan.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 21:05   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij mankeer u wat.
Lees de Vlaamse Knack eens van deze week voor je dit soort gebral op een forum gooit.

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 21:07   #5
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij mankeer u wat.
Lees de Vlaamse Knack eens van deze week voor je dit soort gebral op een forum gooit.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 10:34   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Keurige Marokkaan, spreekt zelfs met twee woorden.....

http://www.dumpert.nl/mediabase/3286...chauffeur.html
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 14:39   #7
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid Essed Bekijk bericht
Ik spreek de hoop uit, dat u zich bij een volgend artikel over dit onderwerp, zult baseren op een bredere benadering van het probleem ''jeugdcriminaliteit'', uitgaande van het standpunt, dat deze niet aan etniciteit is gebonden, maar aan een complex aantal factoren van sociaal-maatschappelijke aard.
Een artikel tendentieus of eenzijdig of discriminatoir noemen helpt weinig. Het is een dom artikel, so what.
Het ligt aan een complex aantal factoren van sociaal-maatschappelijke aard. Oké. Zelfs als je die factoren kent, ben je er nog niet. Het voorbeeld van Harchaoui is produktief. Hij geeft een aantal oplossingsstrategieën aan. Daar kan je per strategie van mening met hem verschillen. Maar zo wordt er in ieder geval concreet gediscussieerd en mogelijk tot verbeteringen gekomen. Met uw brief hebt u waarschjnlijk een goed gevoel dat u politiek correct hebt gehandeld, maar het helpt geen steek verder.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:25   #8
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij mankeer u wat.
Lees de Vlaamse Knack eens van deze week voor je dit soort gebral op een forum gooit.
"De vlaamse knack" ? Wat zou dat betekenen, de washintonpost of de gerespecteerd "times" van londen ??
Alsof daar iets te vinden zijn buiten laster-eerroof-en desinformatie, en dat struisvogelgedoe heeft niets anders opgeleverd dan een aanklaag aan de laars van uw vriendje ! No more, dat is de beloning voor wie de staatsveiligheid informatie misbruikt (en nog eens een éénzijdige bron gebruikt waarvan de persoon bekend staat als mentaal gestoorde!!!)om zichzelf te verheerlijken op een straatmagazine ,.

Om een respectievelijke informant te kunnen zijn zou je best goed het verschil moeten weten tussen een bebaarde salafist met een soepjurk en een bebaarde traditionalist met een soepjurk, beiden zijn uiterlijk hetzelfde, maar verschillen hemelsbreed van elkaar , Dat is de eerste basisregel naar een goede stap !!! (voor je vriendje natuurlijk)







Citaat:
24:15 (En gedenkt) toen jullie de (laster) met jullie tongen overnamen en met jullie monden dat zeiden waarover jullie geen kennis hadden. En jullie dachten dat het iets kleins was, maar het is bij Allah geweldig.

24:16 En hadden jullie maar, toen jullie het hoorden, gezegd: "Het is niet aan ons om hierover te spreken, Heilig bent U, dit is een geweldig verzinsel."

24:17 Allah waarschuwt jullie zoiets nooit te herhalen, indien jullie gelovig zijn.

24:18 En Allah verduidelijkt jullie de Verzen. En Allah is Alwetend, Alwijs.

24:19 Zij die graag willen dat onbetamelijkheid zich onder de gelovigen moge verspreiden, zullen in deze wereld en in het Hiernamaals een pijnlijke straf ondergaan. Allah weet, en u weet niet.

24:20 En als de gunst van Allah voor jullie er niet geweest was en Zijn Barmhartigheid en Allah niet Vriendelijk en Meest Barmhartig was... (zouden jullie snel ten ondergaan.)
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 13 december 2008 om 17:33.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 18:09   #9
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Mijn vriendje Linnie???
Ik ken diene mens niet eens van een vooroordeel gesproken!
Maar het artikel in de Knack is volkomen juist..blijkbaar irriteert je dit?Zijn dit misschien jou vrienden?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 18:17   #10
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mijn vriendje Linnie???
Ik ken diene mens niet eens van een vooroordeel gesproken!
Maar het artikel in de Knack is volkomen juist..blijkbaar irriteert je dit?Zijn dit misschien jou vrienden?
Wat mij irriteert is juist de nuance die telkens ontbreekt bij soortgelijke berichtgevingen, de mediahysterie die daaraan gekoppeld wordt, en de onontbreekelijke beschuldigingen die geen enkel gras op de grond achterlaat en die juist onschuldige mensen treft,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 20:12   #11
leddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2008
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Wat mij irriteert is juist de nuance die telkens ontbreekt bij soortgelijke berichtgevingen, de mediahysterie die daaraan gekoppeld wordt, en de onontbreekelijke beschuldigingen die geen enkel gras op de grond achterlaat en die juist onschuldige mensen treft,.
De onschuldige christenhonden? Dat kan ik begrijpen.
leddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 01:09   #12
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Welke nuance ontbreekt Linnie?
En welke onschuldigen worden getroffen?Wat er staat is gewoon feiten; hoezo dan massahysterie; lopen er mensen over straat met de Knack in de hand schallend dat alle moslims slechte mensen zijn?
Ik herinner me wel moslims biddend op de Groenplaats onder leiding van imam Noudine;vanwege de cartoons...is dat ook hysterie of denk je daar dan anders over?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 01:19   #13
Ephesus
Vreemdeling
 
Ephesus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Welke nuance ontbreekt Linnie?
En welke onschuldigen worden getroffen?Wat er staat is gewoon feiten; hoezo dan massahysterie; lopen er mensen over straat met de Knack in de hand schallend dat alle moslims slechte mensen zijn?
Ik herinner me wel moslims biddend op de Groenplaats onder leiding van imam Noudine;vanwege de cartoons...is dat ook hysterie of denk je daar dan anders over?
Over welke 'feiten' hebt u het nu juist alice?
Ephesus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 02:43   #14
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Tja... dan moet u de Knack lezen....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 02:56   #15
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Welke nuance ontbreekt Linnie?
En welke onschuldigen worden getroffen?Wat er staat is gewoon feiten; hoezo dan massahysterie; lopen er mensen over straat met de Knack in de hand schallend dat alle moslims slechte mensen zijn?
Ik herinner me wel moslims biddend op de Groenplaats onder leiding van imam Noudine;vanwege de cartoons...is dat ook hysterie of denk je daar dan anders over?
Citaat:
Ik herinner me wel moslims biddend op de Groenplaats onder leiding van imam Noudine;vanwege de cartoons
En pleegden ze daarmee een criminele activiteit?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 december 2008 om 02:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 10:53   #16
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Leest u dat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 15:00   #17
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Welke nuance ontbreekt Linnie?
En welke onschuldigen worden getroffen?Wat er staat is gewoon feiten; hoezo dan massahysterie; lopen er mensen over straat met de Knack in de hand schallend dat alle moslims slechte mensen zijn?
Ik herinner me wel moslims biddend op de Groenplaats onder leiding van imam Noudine;vanwege de cartoons...is dat ook hysterie of denk je daar dan anders over?
Welke nuance ? dus er bestaat nuance ? waarom blaast u dan van de toren om luidskeel aan de alarmbel te trekken alsof noordantwerpen de banlieux van belgie is ?

Welke onschuldigen ? neen ! ironisch genoeg bestaan er volgens u geen onschulidgen eh alice , alle moslims zijn schulidg aan terrorisme,.

Feiten ? welke feiten ? zijn er dan feiten gepleegd ?

Geen massahysterie ? wat doet u dan, waarom blaast u dan van de toren ? waarom schreewt u dan vuur en brand ? of neen, dat zal waarschijnlijk weer één of andere waarheid zijn volgens u ,eh ?

Ik hoop dat u niet verder dan dit gaat, anders zult u een aanklacht krijgen wegens valse beschuldigingen ,eerroof en laster aan uwe laars !

Je mag het forum ,krant ,gazet, media, internet, blogger, everywhat, gebruiken, om je mening te uiten, maar als u dat gaat misbruiken om een platform te creeeren waaruit u allerlei valse beschuldigingen in het rond strooit, dan zullen we de nodige stappen nemen richting het gerecht !

Belgie mag geen nederland zijn ,en dat zullen we met de nodige middelen (legaal middelen) gebruiken om dit te voorkomen !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 december 2008 om 15:01.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 15:18   #18
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Waar blaas ik van welke toren????
Waar heb ik ooit beweerd dat iedere moslim een terrorist zou zijn???
Weet je wel wat eerroof en laster betekent? Wat dat is wat jij nu doet; je beschuldigt me ergens van blijkbaar en dreigt met actie" wanneer ik verder" ga.
Ik vind dat intimidatie; en je kunt je toon beter matigen, ze bevalt me niet.
En wie is 'we'???
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 15:30   #19
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar blaas ik van welke toren????
Waar heb ik ooit beweerd dat iedere moslim een terrorist zou zijn???
Weet je wel wat eerroof en laster betekent? Wat dat is wat jij nu doet; je beschuldigt me ergens van blijkbaar en dreigt met actie" wanneer ik verder" ga.
Ik vind dat intimidatie; en je kunt je toon beter matigen, ze bevalt me niet.
En wie is 'we'???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
de nodige stappen nemen richting het gerecht !
dat is geen misdaad, alice, dat is een recht voor wie belasterd wordt, ook indien het moslims zijn die belasterd worden. Nu niet Calimero spelen, hé!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 15:34   #20
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar blaas ik van welke toren????
Waar heb ik ooit beweerd dat iedere moslim een terrorist zou zijn???
Weet je wel wat eerroof en laster betekent? Wat dat is wat jij nu doet; je beschuldigt me ergens van blijkbaar en dreigt met actie" wanneer ik verder" ga.
Ik vind dat intimidatie; en je kunt je toon beter matigen, ze bevalt me niet.
En wie is 'we'???
Ow, alice speelt weer voor de blinde, je mag gerust telkens retorische vragen stellen, u weet best waarover het gaat ! Al twee weken geleden roept u op dit forum om de knack te lezen omwille de informatie die daar in zal staan, en dit is inderdaad van de toren blazen (een beetje woordspraak is u onbekend zie ik), moet ik de citaatjes waar u dat heeft gezegd raadplegen ?


U zei in dit citaat;"Wat er staat is gewoon feiten", maw zijn dat geen duidelijke beschuldigingen aan de moslims die in noordantwerpen wonen ? En waar heb ik eens hier op dit forum uw citaat kunnen lezen waar er minste nuance te vinden staat ?

Herlees uw eigen citaatjes !
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be