Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2007, 11:10   #21
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Jongens jongens jongens toch;als ik iets doe dan beslis ik nog altijd wat ik doe en wat ik wil.
Als ik een blanke wil die mijn trouw doet dan moet dat een blanke zijn,punt.
Ik vind dat het koppel geen ongelijk heeft.Als zij willen dat ze iemand anders willen dan is dat hun goed recht,zo simpel is dat.
Ik heb helemaal niets tegen congolese mensen maar ook bij mij zou het een vlaamse persoon moeten zijn die mijn trouw doet.
Heeft niets met racisme bij mij te maken.
Als ik naar de winkel ga dan ben ik ook al bediend geweest door mensen van een andere afkomst maar trouwen wil ik door iemand van mijn stand.
Dat telkens er ook maar iets is komen de zwartjes natuurlijk maar al te graag en makkelijk af met het woordje racisme/racist,zielig en begint fameus tegen te steken.

Ik denk zelfs dat zeer vele moslims die trouwen zich laten trouwen door iemand van hen,dan hoor ik niets over racisme of dicriminatie?
Toch opvallend weeral.


Jantje;dat allochtonen of zeg maar vooral moslims hier meer en meer de baas komen spelen is een feit.Je moet maar eens zien toen die relllen er waren in borgerhout,die rellen mee die cartoons enz...De flikken mochten niets doen ondanks dat krapuul mensen hun winkels en wagens en dergelijke meer zaten te vernielen tot wanneer vlamingen zoiets eens doen,dan gaan ze er vollen bak in vliegen mee den matrak in de hand en pepperspray en zoveel en zo hard mogelijk aanvallen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 11:25   #22
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik denk zelfs dat zeer vele moslims die trouwen zich laten trouwen door iemand van hen,dan hoor ik niets over racisme of dicriminatie?
Toch opvallend weeral.
Het gaat hier over trouwen voor de wet, niet voor de kerk of desgevallende de moskee.
Zoveel schepenen, die de Islam aanhangen, zijn er niet in Vlaanderen dus echt te kiezen hebben ze niet denk ik.
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl
Judge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 11:49   #23
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge Bekijk bericht
Het gaat hier over trouwen voor de wet, niet voor de kerk of desgevallende de moskee.
Zoveel schepenen, die de Islam aanhangen, zijn er niet in Vlaanderen dus echt te kiezen hebben ze niet denk ik.
Maakt niet uit,iedereen moet het recht hebben om te kiezen wie hem wil en als die mensen geen congolees willen dan is dat hun goed recht.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 11:55   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Maakt niet uit,iedereen moet het recht hebben om te kiezen wie hem wil en als die mensen geen congolees willen dan is dat hun goed recht.
Congolees ?? T'is een Belg !!

Btw, ik zal maar niet vragen voor welke partij je stemt, zeker ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 11:59   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Een schepen is een beëdigd persoon die door de burgemeester kan worden afgevaardigd om huwelijken af te sluiten dacht ik.

Misschien wilden die mensen persé door de burgemeester worden gehuwd en niet door een schepen?

Uiteraard is het zuiver racisme indien dit enkel over de huidskleur van de schepen zou gaan: verwerpelijk.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:00   #26
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik vind dat het koppel geen ongelijk heeft.Als zij willen dat ze iemand anders willen dan is dat hun goed recht,zo simpel is dat.
Ik heb helemaal niets tegen congolese mensen maar ook bij mij zou het een vlaamse persoon moeten zijn die mijn trouw doet.
Heeft niets met racisme bij mij te maken.
Als ik naar de winkel ga dan ben ik ook al bediend geweest door mensen van een andere afkomst maar trouwen wil ik door iemand van mijn stand.
Aangaande de openbare dienst, vrees ik dat uw keuzevrijheid vrij beperkt is en ook zal blijven. Stel u voor dat men dit zou toelaten: ik wil als man niet voor een vrouwelijke rechter verschijnen, ik wil enkel autochtone Belgen die mijn vuilnis komen ophalen, ik accepteer geen dagvaardingen van deurwaarders met een kleurtje, enkel politiemensen van mijn eigen 'stand' mogen mij een boete uitschrijven enz...
Wat is trouwens die eigen 'stand' ? Vooreerst ben ik alvast geen al te grote voorstander van de opdeling in standen maar waarop baseert u zich dan om deze schepen van een andere 'stand' te noemen ? Laten we ervan uitgaan dat stand bepaald wordt door zaken als status, rijkdom en macht, bedoelt u dan dat u enkel wil trouwen voor iemand met dezelfde status, rijkdom en macht als uzelf of gaat u nog verder en stelt u dat mensen, louter en alleen omwille van hun huidskleur, zich sowieso steeds binnen een (wellicht lagere) verschillende 'stand' bevinden ?

Citaat:
Ik denk zelfs dat zeer vele moslims die trouwen zich laten trouwen door iemand van hen,dan hoor ik niets over racisme of dicriminatie?
Toch opvallend weeral.
Dus moest een moslimkoppel stellen dat ze niet voor een autochtone Belg doch enkel voor een moslimschepen wensen te trouwen, dan zou dat perfect moeten kunnen volgens u daar iedereen vrij mag kiezen en liefst iemand van de eigen 'stand' kiest.

Citaat:
Jantje;dat allochtonen of zeg maar vooral moslims hier meer en meer de baas komen spelen is een feit.Je moet maar eens zien toen die relllen er waren in borgerhout,die rellen mee die cartoons enz...De flikken mochten niets doen ondanks dat krapuul mensen hun winkels en wagens en dergelijke meer zaten te vernielen tot wanneer vlamingen zoiets eens doen,dan gaan ze er vollen bak in vliegen mee den matrak in de hand en pepperspray en zoveel en zo hard mogelijk aanvallen.
Ik begrijp niet wat die moslims hier nu weer bij komen zoeken. In sé hebt u wel een punt aangaande politie en rellen in die mate dat hoe gevaarlijker en onstuimiger een groep handelt, hoe groter de weerwil gaat zijn om hiertegen op te treden om nog verdere uitlokking en escalatie te vermijden.
Maar vraag mij wederom af wat sommige moslims die aantonen zich op geen enkel vlak wensen te integreren, te maken hebben met een rasechte Belg dewelke toevallig een ander kleurtje heeft.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:03   #27
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Maakt niet uit,iedereen moet het recht hebben om te kiezen wie hem wil en als die mensen geen congolees willen dan is dat hun goed recht.
Nee, dat is helemaal geen recht. De wet stelt dat dat de voltrekking van het huwelijk gebeurt voor de ambtenaar van de burgerlijke stand. Die ambtenaar is de burgemeester of schepen die verkozen zijn door de gemeenteraad in naam van de bevolking. Ge hebt helemaal niet kiezen welke burgemeester of schepen u trouwt...
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl
Judge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:07   #28
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Aangaande de openbare dienst, vrees ik dat uw keuzevrijheid vrij beperkt is en ook zal blijven. Stel u voor dat men dit zou toelaten: ik wil als man niet voor een vrouwelijke rechter verschijnen, ik wil enkel autochtone Belgen die mijn vuilnis komen ophalen, ik accepteer geen dagvaardingen van deurwaarders met een kleurtje, enkel politiemensen van mijn eigen 'stand' mogen mij een boete uitschrijven enz...
Wat is trouwens die eigen 'stand' ? Vooreerst ben ik alvast geen al te grote voorstander van de opdeling in standen maar waarop baseert u zich dan om deze schepen van een andere 'stand' te noemen ? Laten we ervan uitgaan dat stand bepaald wordt door zaken als status, rijkdom en macht, bedoelt u dan dat u enkel wil trouwen voor iemand met dezelfde status, rijkdom en macht als uzelf of gaat u nog verder en stelt u dat mensen, louter en alleen omwille van hun huidskleur, zich sowieso steeds binnen een (wellicht lagere) verschillende 'stand' bevinden ?



Dus moest een moslimkoppel stellen dat ze niet voor een autochtone Belg doch enkel voor een moslimschepen wensen te trouwen, dan zou dat perfect moeten kunnen volgens u daar iedereen vrij mag kiezen en liefst iemand van de eigen 'stand' kiest.



Ik begrijp niet wat die moslims hier nu weer bij komen zoeken. In sé hebt u wel een punt aangaande politie en rellen in die mate dat hoe gevaarlijker en onstuimiger een groep handelt, hoe groter de weerwil gaat zijn om hiertegen op te treden om nog verdere uitlokking en escalatie te vermijden.
Maar vraag mij wederom af wat sommige moslims die aantonen zich op geen enkel vlak wensen te integreren, te maken hebben met een rasechte Belg dewelke toevallig een ander kleurtje heeft.
Hier sluit ik mij volledig bij aan.
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl
Judge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:16   #29
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Btw, ik zal maar niet vragen voor welke partij je stemt, zeker ??
Vermoedelijk op de partij waarvan een boegbeeld het volgende zei over vluchtelingen: "Ze komen hier als meeuwen op een stort zitten omdat het makkelijker is dan thuis te vissen of de grond te verbouwen."
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:19   #30
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vermoedelijk op de partij waarvan een boegbeeld het volgende zei over vluchtelingen: "Ze komen hier als meeuwen op een stort zitten omdat het makkelijker is dan thuis te vissen of de grond te verbouwen."
Is die zwarte schepen een vluchteling ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:21   #31
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vermoedelijk op de partij waarvan een boegbeeld het volgende zei over vluchtelingen: "Ze komen hier als meeuwen op een stort zitten omdat het makkelijker is dan thuis te vissen of de grond te verbouwen."
Baarle, ik vind da nie schoon van u van diene volksmens en zijn volkspartij voor de sukkelaars daarbij te betrekken! Da was nie afgesproken! Opteniefd en dees keer politiekcorrect!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:24   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat heeft het VB daarmee te maken?
Geen hol.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:36   #33
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Is die zwarte schepen een vluchteling ??
Pietje, waarom zou je nu weer zoiets gaan denken? Kan een zwarte niet gewoon Belg zijn misschien? Beetje last van vooroordelen?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:39   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Pietje, waarom zou je nu weer zoiets gaan denken? Kan een zwarte niet gewoon Belg zijn misschien? Beetje last van vooroordelen?
Uiteraard kan hij dat,sterker nog : HIJ IS BELG !!, maar voor VB-er "marlboro" blijkbaar niet.
En je wordt dringend verzocht mij geen woorden in de mond te leggen.

Laatst gewijzigd door Pietje : 1 februari 2007 om 12:40.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:41   #35
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Baarle, ik vind da nie schoon van u van diene volksmens en zijn volkspartij voor de sukkelaars daarbij te betrekken! Da was nie afgesproken! Opteniefd en dees keer politiekcorrect!
OK, misschien bedoelde Pietje dan de partij van dat ander boegbeeld, nu premier, die schreef: "Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?"
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:43   #36
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Uiteraard kan hij dat,sterker nog : HIJ IS BELG !!,
Vanzelfsprekend. Ik begrijp dan ook niet waarom je vraagt of hij misschien geen vluchteling is.

Citaat:
En je wordt dringend verzocht mij geen woorden in de mond te leggen.
Nee, dat mag jij alleen, natuurlijk.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:44   #37
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Aan de mens zijn naam te zien werd hij ooit geadopteerd.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:45   #38
@BuRnS
Schepen
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Congolees ?? T'is een Belg !!

Btw, ik zal maar niet vragen voor welke partij je stemt, zeker ??


't is ne zwarte , 't is ne congolees

een kat da geboren wordt in ne viswinkel blijft ook een kat en wordt ook geene pladijs
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:48   #39
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vanzelfsprekend. Ik begrijp dan ook niet waarom je vraagt of hij misschien geen vluchteling is.
Ventje, ik heb mijn buik vol van je ranzige opmerkingen en het moedwillig verdraaien van feiten. Of is het jouw zoveelste posting om racistische opmerkingen van VB-ers "een draai" te geven.

Laatst gewijzigd door Pietje : 1 februari 2007 om 12:49.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:53   #40
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
't is ne zwarte , 't is ne congolees

een kat da geboren wordt in ne viswinkel blijft ook een kat en wordt ook geene pladijs
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be